Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Průřez kabelu silikon - jaký zvolit
PříspěvekNapsal: stř 16.06.2021 11:07 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.9.2005
Příspěvky: 2388
Bydliště: Doma
kratka otazka.. potrebuju prodlouzit asi o 20cm privodni kabely mezi baterii a regulatorem. proud ktery potece bude tak 30A spickove, konstantne nekde mezi 20-30A. konektory pouzivam XT60. bude stacit 2,5mm2 treba tehle? https://profimodel.cz/cs/silove-kabely/ ... 85665.html


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: prurez kabelu silikon - jaky zvolit
PříspěvekNapsal: stř 16.06.2021 11:13 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 311
Bydliště: Tišnov
https://www.lipolbaterie.cz/navody/tabu ... awg-na-mm/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: prurez kabelu silikon - jaky zvolit
PříspěvekNapsal: stř 16.06.2021 12:11 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7404
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
ZADÁNÍ Bude stačit vybraný vodič: 2.5 mm2, Cu, silikon - pro požadovaný proud I=20A, Imax=30A?
Dle těchto webů: STAČÍ s rezervou:
(zvoleno Cu 2.5 mm2 > 2.08mm²) silicon, Cu, AWG=14, průřez 2.08mm², průměr1.63mm, proud do I=45A
Silicone Power Wire https://www.4-max.co.uk/silicone-wire.htm
Silicone Wire for Brushless Motor & Controller, ... tinned copper inner core ...
https://www.passiongadgets.com/awg-silicone-wire-12-14-16-18-24-black-red/

shodný typ 2.5mm2 v téže prodejně s uvedením detailu I trvalé proudové zatížení 31,9 A, max. 55,0 A/5 minut
Kabel silikon 2.5mm2 1m (černý)
https://profimodel.cz/cs/silove-kabely/41234-kabel-silikon-25mm2-1m-cerny-8595241321738.html


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 16.06.2021 18:48 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4506
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
Kuba78 píše:
kratka otazka.. potrebuju prodlouzit asi o 20cm privodni kabely mezi baterii a regulatorem. proud ktery potece bude tak 30A spickove, konstantne nekde mezi 20-30A. konektory pouzivam XT60. bude stacit 2,5mm2 treba tehle? https://profimodel.cz/cs/silove-kabely/ ... 85665.html


Neprodlužuj kabely mezi baterkou a reglem, ale mezi reglem a motorem.
V opačném případě můžeš časem odpálit regl. Tomu lze zabránit přidáním kondenzátoru, ale je to zbytečná složitost.
Konektor postačí 30tka. Na EDF, co odebírají 30 A trvale běžně používám bez problémů. Jen čas od času roztáhnu kolíky, aby se zasouvaly těsně.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 16.06.2021 21:01 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.9.2005
Příspěvky: 2388
Bydliště: Doma
xT60 jsou kvuli tomu, ze je to unifikovany konektor v moji luftwaffe tak to mam na skoro vsech baterkach (mam jen dva druhy, XT60 a JST).
prodlouzeni je fakt o kousek, celkove bude vzdalenost mezi reglem a baterii odhadem tak 30cm max.. prodluzovat u motoru nelze, musim regl posunout naopak co nejvice ke dmychadlu kvuli vyvazeni letadla, abych nemusel pridavat do cumaku olovo. viz zde viewtopic.php?f=137&t=88589&start=15


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 16.06.2021 22:22 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7404
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
Zásadní otázka je jak ty dva a dva konce vodičů spojíš a) krimpováním
Spojka kabelová krimpovací 1,5÷2,5mm2 (nebo jiný vhodný zamačkávací typ)
http://www.jb-elektronik.cz/e-shop/?action=detail&id=ID1540&catg=313
b) pájením Pájený spoj je v určitém úseku křehký a vyžaduje jištění proti přerušení od namáhání
V praxi vystačí zasmrštění. Pečlivci udělají 2 přes sebe, dolní kratší

Mechanismus odpravení ESC nastavením v úseku ACCU - ESC je mi nejasný.
Stejně jako je mi nejasné potlačení jeho "popravy" přídavným kondenzátorem.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 17.06.2021 17:50 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4506
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
Kuba78 píše:
prodluzovat u motoru nelze, musim regl posunout naopak co nejvice ke dmychadlu kvuli vyvazeni letadla, abych nemusel pridavat do cumaku olovo. viz zde viewtopic.php?f=137&t=88589&start=15


Co mi uniká ?
ty nechceš přidávat kabely mezi EDF a regl, abys regl měl co nejvíc vzadu u edf. Čímž přesouváš těžiště do zádu abys nemusel přidávat olovo do špičky modelu ? Což by posouvalo těžiště dopředu. Takže kam vlastně to těžiště potřebuješ posunout ?
Z obrázku je zřejmé, že EDF i regl je za těžištěm vzadu.
Kdybys napsal , že nechceš zatěžovat ocas olovem, tak by to smysl dávalo :wink: .


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 17.06.2021 18:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.9.2005
Příspěvky: 2388
Bydliště: Doma
neunika ti nic, mas pravdu, ze jsem to spatne napsal. abych nemusel pridavat olovo na zadek samozrejme :-) jak jsem vynechal ten nasavaci kanal uvnitr skyhawka a posunul dmychadlo vice dopredu, protoze instalace je udelana podobne tak jak ji mas ty v Albatrosu, tak to mam ted trochu tezky na cumak, i kdyz dam baterku vpredu v kabine co nejvice dozadu. takze posunuti reglu co nejvice ke dmychadu, prijimac pujde tez pod dmychadlo, servo vyskovky tez..


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 18.06.2021 12:06 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2008
Příspěvky: 6888
Bydliště: Moravský kras
guchar píše:
Mechanismus odpravení ESC nastavením v úseku ACCU - ESC je mi nejasný.
Stejně jako je mi nejasné potlačení jeho "popravy" přídavným kondenzátorem.

Protože tam neteče konstatntní proud, tranzistory spínají docela rychle, tedy ta změna proudu je hodně velká a ten drát není bezindukční. A co udělá dI/dt na indukčnosti? No přece napěťové špičky. A co udělá napěťová špička přes maximální hodnotu UDS toho fetu? Zcela nečekaně ho odpráskne. Kondenzátor se tam dává proto, že špičky do jisté míry "sežere" a ten ripple current převezme částečně na svá bedra (musí být na to dělaný, s nízkou impedancí a schopný zvládnout právě ten špičkový proud, když tam dáš nevhodný elektrolyt, bude to blbě pro něj i pro regl..).

_________________
OK2WY


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 18.06.2021 21:41 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7404
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
@guchar Tohle jen abych se chytal FET, vývody Gate, Drain, Source, Uds = maximální napětí drain-source ...
@JirkaA (OK2WY) Myslíš tu odpověď vážně? Na těch vodičích od accu k ESC jsou určitě nějaké spoje konektory
a nějaké to ztluštělé místo spojkou na kabelu, ani indukčnost o 30cm delších vodičů nemůže způsobit
nárůst indukčnosti (oproti původnímu vedení) významně se uplatňující na vzniku indukčních špiček o velikosti
která by vedla k destrukci polovodičových prvků regulátoru. ESC musí být připojitelný obvyklým způsobem k accu
Na straně napájení ESC bývá od výrobce Low ESR kondenzátor. K vodičům na straně accu jej lze přidat.
A už jsem viděl i nabídky kde kondenzátor byl vestavěn v accupacku.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 21.06.2021 7:33 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2008
Příspěvky: 6888
Bydliště: Moravský kras
Myslim to vazne. Napeti na indukcnosti = indukcnost krat dI/dt. 1 cm dratu muzes brat orientacne zhruba za 1 nH, takze jsi s privodem hrave na desitkach nH. moderni FET ti sepne nebo rozepne radove za desitky nanosekund. Takze napriklad sepnuti 30A za dobu 50 ns ti na 50 nH indukcnosti vygeneruje spicku 30 V. FETy v reglech nebyvaji napetove predimenzovane (ono je to vzdycky neco za neco, s rostoucim UDSmax u fetu roste dosazitelny odpor v sepnutem stavu RDSon, s tim rostou vodivostni ztraty..). Ve skutecnosti u regulatoru, ktery ridi motor, budou z druhe strany jeste litat spicky vznikle rizenim motoru resp. regenerovanou energii pri jeho brzdeni.

_________________
OK2WY


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz