|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 11 ] |
|
guchar
|
Napsal: stř 16.06.2021 12:11 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7404 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
ZADÁNÍ Bude stačit vybraný vodič: 2.5 mm2, Cu, silikon - pro požadovaný proud I=20A, Imax=30A? Dle těchto webů: STAČÍ s rezervou: (zvoleno Cu 2.5 mm2 > 2.08mm²) silicon, Cu, AWG=14, průřez 2.08mm², průměr1.63mm, proud do I=45A Silicone Power Wire https://www.4-max.co.uk/silicone-wire.htmSilicone Wire for Brushless Motor & Controller, ... tinned copper inner core ... https://www.passiongadgets.com/awg-silicone-wire-12-14-16-18-24-black-red/shodný typ 2.5mm2 v téže prodejně s uvedením detailu I trvalé proudové zatížení 31,9 A, max. 55,0 A/5 minut Kabel silikon 2.5mm2 1m (černý) https://profimodel.cz/cs/silove-kabely/41234-kabel-silikon-25mm2-1m-cerny-8595241321738.html
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: stř 16.06.2021 18:48 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4506 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
Kuba78 píše: kratka otazka.. potrebuju prodlouzit asi o 20cm privodni kabely mezi baterii a regulatorem. proud ktery potece bude tak 30A spickove, konstantne nekde mezi 20-30A. konektory pouzivam XT60. bude stacit 2,5mm2 treba tehle? https://profimodel.cz/cs/silove-kabely/ ... 85665.htmlNeprodlužuj kabely mezi baterkou a reglem, ale mezi reglem a motorem. V opačném případě můžeš časem odpálit regl. Tomu lze zabránit přidáním kondenzátoru, ale je to zbytečná složitost. Konektor postačí 30tka. Na EDF, co odebírají 30 A trvale běžně používám bez problémů. Jen čas od času roztáhnu kolíky, aby se zasouvaly těsně.
|
|
Nahoru |
|
|
Kuba78
|
Napsal: stř 16.06.2021 21:01 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.9.2005 Příspěvky: 2388 Bydliště: Doma
|
xT60 jsou kvuli tomu, ze je to unifikovany konektor v moji luftwaffe tak to mam na skoro vsech baterkach (mam jen dva druhy, XT60 a JST). prodlouzeni je fakt o kousek, celkove bude vzdalenost mezi reglem a baterii odhadem tak 30cm max.. prodluzovat u motoru nelze, musim regl posunout naopak co nejvice ke dmychadlu kvuli vyvazeni letadla, abych nemusel pridavat do cumaku olovo. viz zde viewtopic.php?f=137&t=88589&start=15
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: stř 16.06.2021 22:22 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7404 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Zásadní otázka je jak ty dva a dva konce vodičů spojíš a) krimpováním Spojka kabelová krimpovací 1,5÷2,5mm2 (nebo jiný vhodný zamačkávací typ) http://www.jb-elektronik.cz/e-shop/?action=detail&id=ID1540&catg=313b) pájením Pájený spoj je v určitém úseku křehký a vyžaduje jištění proti přerušení od namáhání V praxi vystačí zasmrštění. Pečlivci udělají 2 přes sebe, dolní kratší Mechanismus odpravení ESC nastavením v úseku ACCU - ESC je mi nejasný. Stejně jako je mi nejasné potlačení jeho "popravy" přídavným kondenzátorem.
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: čtv 17.06.2021 17:50 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4506 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
Kuba78 píše: prodluzovat u motoru nelze, musim regl posunout naopak co nejvice ke dmychadlu kvuli vyvazeni letadla, abych nemusel pridavat do cumaku olovo. viz zde viewtopic.php?f=137&t=88589&start=15Co mi uniká ? ty nechceš přidávat kabely mezi EDF a regl, abys regl měl co nejvíc vzadu u edf. Čímž přesouváš těžiště do zádu abys nemusel přidávat olovo do špičky modelu ? Což by posouvalo těžiště dopředu. Takže kam vlastně to těžiště potřebuješ posunout ? Z obrázku je zřejmé, že EDF i regl je za těžištěm vzadu. Kdybys napsal , že nechceš zatěžovat ocas olovem, tak by to smysl dávalo .
|
|
Nahoru |
|
|
Kuba78
|
Napsal: čtv 17.06.2021 18:46 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.9.2005 Příspěvky: 2388 Bydliště: Doma
|
neunika ti nic, mas pravdu, ze jsem to spatne napsal. abych nemusel pridavat olovo na zadek samozrejme jak jsem vynechal ten nasavaci kanal uvnitr skyhawka a posunul dmychadlo vice dopredu, protoze instalace je udelana podobne tak jak ji mas ty v Albatrosu, tak to mam ted trochu tezky na cumak, i kdyz dam baterku vpredu v kabine co nejvice dozadu. takze posunuti reglu co nejvice ke dmychadu, prijimac pujde tez pod dmychadlo, servo vyskovky tez..
|
|
Nahoru |
|
|
JirkaA
|
Napsal: pát 18.06.2021 12:06 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 16.8.2008 Příspěvky: 6888 Bydliště: Moravský kras
|
guchar píše: Mechanismus odpravení ESC nastavením v úseku ACCU - ESC je mi nejasný. Stejně jako je mi nejasné potlačení jeho "popravy" přídavným kondenzátorem. Protože tam neteče konstatntní proud, tranzistory spínají docela rychle, tedy ta změna proudu je hodně velká a ten drát není bezindukční. A co udělá dI/dt na indukčnosti? No přece napěťové špičky. A co udělá napěťová špička přes maximální hodnotu UDS toho fetu? Zcela nečekaně ho odpráskne. Kondenzátor se tam dává proto, že špičky do jisté míry "sežere" a ten ripple current převezme částečně na svá bedra (musí být na to dělaný, s nízkou impedancí a schopný zvládnout právě ten špičkový proud, když tam dáš nevhodný elektrolyt, bude to blbě pro něj i pro regl..).
_________________ OK2WY
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: pát 18.06.2021 21:41 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7404 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@guchar Tohle jen abych se chytal FET, vývody Gate, Drain, Source, Uds = maximální napětí drain-source ... @JirkaA (OK2WY) Myslíš tu odpověď vážně? Na těch vodičích od accu k ESC jsou určitě nějaké spoje konektory a nějaké to ztluštělé místo spojkou na kabelu, ani indukčnost o 30cm delších vodičů nemůže způsobit nárůst indukčnosti (oproti původnímu vedení) významně se uplatňující na vzniku indukčních špiček o velikosti která by vedla k destrukci polovodičových prvků regulátoru. ESC musí být připojitelný obvyklým způsobem k accu Na straně napájení ESC bývá od výrobce Low ESR kondenzátor. K vodičům na straně accu jej lze přidat. A už jsem viděl i nabídky kde kondenzátor byl vestavěn v accupacku.
|
|
Nahoru |
|
|
JirkaA
|
Napsal: pon 21.06.2021 7:33 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 16.8.2008 Příspěvky: 6888 Bydliště: Moravský kras
|
Myslim to vazne. Napeti na indukcnosti = indukcnost krat dI/dt. 1 cm dratu muzes brat orientacne zhruba za 1 nH, takze jsi s privodem hrave na desitkach nH. moderni FET ti sepne nebo rozepne radove za desitky nanosekund. Takze napriklad sepnuti 30A za dobu 50 ns ti na 50 nH indukcnosti vygeneruje spicku 30 V. FETy v reglech nebyvaji napetove predimenzovane (ono je to vzdycky neco za neco, s rostoucim UDSmax u fetu roste dosazitelny odpor v sepnutem stavu RDSon, s tim rostou vodivostni ztraty..). Ve skutecnosti u regulatoru, ktery ridi motor, budou z druhe strany jeste litat spicky vznikle rizenim motoru resp. regenerovanou energii pri jeho brzdeni.
_________________ OK2WY
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 11 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|