Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 12.04.2021 6:51 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2012
Příspěvky: 3666
Bydliště: Řečkovice
Obrázky: 0
čas 1133s (?t=1133)


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

_________________
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
PříspěvekNapsal: úte 13.04.2021 7:50 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2008
Příspěvky: 6888
Bydliště: Moravský kras
On je zásadní rozdíl i mezi geometricky stejnou vrtulí z plastu a tuhou vrtulí karbonovou. Ten měkký plast se kroutí a může i flutterovat, což se projeví kromě zhoršení účinnosti právě hlukem. Jinak samozřejmě se zvyšováním počtu listů jde účinnost vrtule dolů.

_________________
OK2WY


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 13.04.2021 7:56 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2005
Příspěvky: 7115
Bydliště: Vsetín
Jinak já měl teď plastovou GWS SF 10*4,7 a uhlíkovou totožného tvaru a rozměrů a ten plast táhl pocitově lépe, šlo to rychleji do otáček... Jen že není uhlík a uhlík a vždy to taky není výhra.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 13.04.2021 8:20 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 6012
Bydliště: Praha ČR
Tohle je známá věc - měkká vrtule do jisté míry mění stoupání při zátěži, což nemusí být nutně na škodu. Může to vést k plynulejší odezvě na plyn, z hlediska hlučnosti jak kdy - plast (a obecně cokoli měkkčího) může chytit flutter, ale zas pokud ho nechytne, tak naopak ta plynulá změna stoupání může hluk i snížit.
Jinak je u hlučnosti hodně zásadní otázka, zda řešíme hluk při konstantním letu ve stálém režimu (třeba dopravní letadlo) anebo něco co rychle mění směr a otáčky (u modelů právě copter). Ony ty různé "turbofany" jsou zajímavé v těch vyrovnaných režimech, ale při nějakém divočení to může dopadnout všelijak...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 13.04.2021 8:54 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2012
Příspěvky: 3666
Bydliště: Řečkovice
Obrázky: 0
JirkaA píše:
On je zásadní rozdíl i mezi geometricky stejnou vrtulí z plastu a tuhou vrtulí karbonovou. Ten měkký plast se kroutí a může i flutterovat, což se projeví kromě zhoršení účinnosti právě hlukem. Jinak samozřejmě se zvyšováním počtu listů jde účinnost vrtule dolů.

Pokud by listy vibrovaly, tak se při těchto výkonech vrtule nejspíš rozpadnou. Problém s hlukem bude spíš v tom, že se točí extrémě rychle a blíží (překračuje?*) se rychlosti zvuku a s lepší účinností to tak horké nebude.

Nebo se pletu?

---
* Nějaký rychlostní dron má 5" vrtule, 2750 k/V motory a 6S napájení. Při teoretických max otáčkách tak vychází obvodová rychlost na ~440 m/s

_________________
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 13.04.2021 9:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 12.2.2016
Příspěvky: 1973
Bydliště: Vysočina, ČR
prikrylm píše:
... Nějaký rychlostní dron má 5" vrtule, 2750 k/V motory a 6S napájení. Při teoretických max otáčkách tak vychází obvodová rychlost na ~440 m/s
To by se měly ozývat i aerodynamické třesky od vrtulí ?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 13.04.2021 10:00 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2012
Příspěvky: 3666
Bydliště: Řečkovice
Obrázky: 0
Třesky od vrtulí - tak tipnu, že ty motory přes rychlost zvuku vrtule neutáhnou. Pokud ano, tak ten jekot budou ty třesky. Spíš šlo o tu účinnost při vysokých otáčkách vrtule. Více-méně ;-)

_________________
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 13.04.2021 10:26 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2005
Příspěvky: 7115
Bydliště: Vsetín
ellet píše:
To by se měly ozývat i aerodynamické třesky od vrtulí ?


když jsem to tak nějak empiricky porovnal s tím co mám změřené, tak mi vychází konce cca 320m/s a v těch rychlostech bude ten skluz motoru ještě větší. Na překonání rychlosti zvuku je potřeba dost energie, myslím že to zastaví těsně pod ní... Ale jsou to všechno jen domněnky.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 13.04.2021 18:09 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4506
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
prikrylm píše:
Pokud by listy vibrovaly, tak se při těchto výkonech vrtule nejspíš rozpadnou. Problém s hlukem bude spíš v tom, že se točí extrémě rychle a blíží (překračuje?*) se rychlosti zvuku a s lepší účinností to tak horké nebude.



Jednak nikde nevidím Karbonový rotor, takže zbytečně porovnávat. Kdyby listy chytily flutter, opravdu se asi rychle rozpadnou. Takže s tím souhlas.

Ale problém plastových listů je v průtažnosti, kdy se může změnit dynamické vyvážení vrtule (pokud vůbec bylo uděláno) a tím pádem "nevibruje" vrtule , ale přenáší to na motor a ten ječivý zvuk dělají ložiska a přenáší se to do motoru a rámu.
Ta vrtule má snahu se ustředit v těžišti (to je pak mimo osu hřídele motoru) a tím vlastně kmitá motorem.
No a vrtule je asi z nějakýho horšího plastu než ten rotor. Navíc na stejný výkon potřebuje víc otáček a pravděpodobně byla i hůř vyvážená. Rotor vypadá, že je z PC, možná líp vyvážený a je u něj mohutnější šum, takže se spíš ztratí hluk od ložisek. Navíc stejný zvuk u různých nahrávacích zařízení kolikrát vytáhne jiné kmitočty, takže stejný zvuk z jednoho zařízení bude dělat dojem že víc ječí a z druhého bude víc šumět a míň ječet - moje zkušenost z EDF s různými mobily.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 14.04.2021 8:41 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 8.3.2011
Příspěvky: 360
Bydliště: Praha 5 Smíchov
Obrázky: 4
prikrylm píše:
Nějaký rychlostní dron má 5" vrtule, 2750 k/V motory a 6S napájení. Při teoretických max otáčkách tak vychází obvodová rychlost na ~440 m/s


2750 kV uz je docela dost i na 4S a na 6S by to bez nastaveneho power limiteru dopadlo hodne spatne - osobne vyzkoseno s 2150kV motory jsem na 6S i s power limiterem nastavenym na 83% (coz bylo moc) roztrhal vrtule a sel k zemi jako sutr...

Pro 6S na 5" se bezne pouzivaji 1700-1950kV motory,

_________________
Hacker Rapier; MPX FC,EG,ES; Phoenix 2k; RCF SBach 342XL
mikroheli a hromada kopter
FrSky Horus X10s


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 15.04.2021 18:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.5.2012
Příspěvky: 1687
Bydliště: Kroměříž
Obrázky: 38
Co se týká hlučnosti vrtulí na quadrách, tak dle mého vedou snad jakékoliv dvoulisty. Opravdu veliký rozdíl mezi dvou a třílisty. Hlavně v podvečerním tichu se to hezky nese :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz