Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Elektrolet Lemík
PříspěvekNapsal: sob 21.11.2020 12:27 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 21.11.2020
Příspěvky: 1
Bydliště: Sázava
Můžete mi někdo poradit ohledně stavby elektroletu Lemík?
V plánku je uveden motor Speed 300 s převodem 4,5:1, baterie 8xNIMH Sanyo Twicell 700mAh, vrtule 8/6" a serva HS-60.
Jaký jiný motor můžu použít a jaké můžu použít jiná serva serva?
A ještě jeden dotaz ohledně materiálu v plánku je uvedena tvrdá balza, ale v obchodech jsem se setkal pouze s měkkou a standartní balsou.
Nejsem úplný začátečník co se týče modelářství (do teď jsem stavěl RC lodě), ale nyní bych si rád postavil nějaké letadlo. A v tom začátečník jsem.
Popřípadě můžete doporučit jiný model pro začátečníka, pokud by tento nebyl vhodný.


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrolet Lemík
PříspěvekNapsal: sob 21.11.2020 13:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.3.2010
Příspěvky: 686
Bydliště: Ostrava
V popisu modelu, který jsem našel na netu se píše o použití kuželu vrtule o průměru 40 mm. Mám za to, že by tam tedy bylo možno použít třeba můj oblíbený motor Emax CF 2822. Navrhovanou vrtuli 8x6 v pohodě snese. Stačit by měla jakákoliv desetigramová serva např. HTX-900, předpokládám, že se do trupu vejdou. Balzu bych volil standard.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrolet Lemík
PříspěvekNapsal: sob 21.11.2020 14:55 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 31.12.2016
Příspěvky: 298
Bydliště: Liberec
Balsa se prodává podle měrné hmotnosti jako lehká s měrnou hmotností do 120g/dm3 a standartní s měrnou hmotností od 120g/dm3 asi tak do 250g/dm3 i výše (ale to už bývají výjimky). Pevnost souvisí s měrnou hmotností a na žebra bych dal tak 150-170g/dm3, odtokovka okolo 170, náběžka 200, trup 170. Pokud jsou nosníky křídla z balsy, tak co nejtvrdší - 250 g/dm3. Tam, kde balsa je jen výplň, tak lehkou. Pozor na vlákna balsy.