Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Žádost o radu: motor + regulátor
PříspěvekNapsal: pon 30.03.2020 10:16 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 14.1.2020
Příspěvky: 67
Bydliště: kousek od Plzně
Dobrý den / Ahoj,

potřebuji opět poradit. Jsem začátečník a mám elektroletadlo, konkrétně Volantex Trainstar Ascent. Dostal jsem to jako překvápko, sám bych si to asi nevybral. Tady přes fórum jsem už řešil pár drobných problémků. Létám sám a s letadlem jsem se docela sžil, jenže teď mám utrum. Všechno bylo krásné - létalo se, zkoušel jsem i trochu akrobacie, přistání přesně tam, kde jsem chtěl, bez odskoků. Spadnul jsem do toho jako blázen, vypadá to na rozjíždějící se závislost. :) Všechno není tak růžové jak se zdá.

Včera dopoledne jsem letadlo vytáhnul a začal poletovat. Po pár minutách letu ale najednou došlo k výpadku motoru. Bylo to ve výšce, takže celkem v klidu. Řízení reagovalo normálně, příprava na přistání. Měl jsem dost času a prostoru, sedal takřka přímo před sebou. Myslel jsem, že se mi jen uvolnil kabel. Jenže na finále, cca metr a půl nad zemí najednou "píp", ztráta signálu. Naštěstí letadlo bylo srovnané a doklouzalo takřka normálně na zem. Když se zastavilo, bylo mi jasné že je zle - z průduchů v trupu se valí dým, hoříme. :( Běžím, z návětrné strany odhazuji spodní kryt, rychle odpojuji baterku a odkládám jí do bezpečné vzdálenosti od letadla. Po odpojení baterky se přestává kouřit a po chvíli už zůstává jen smrad ze spáleniny. Baterka ok, přežila bez úhony. Regulátor na uhel, viz foto. Zkouším protočit vrtuli, jde to ztuha. Po odmontování lože pro baterii vidím, že hřídelka je očazená a vinutí motoru je místy spálené. Na fotkách to není vidět, ale s motorem se taky něco stalo. Nemám tušení, co bylo špatně.