Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 29.03.2020 15:54 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 20.4.2009
Příspěvky: 159
Bydliště: Praha 8
Příloha:
dx6i_150s.JPG
dx6i_150s.JPG
[ 65.31 KiB | Zobrazeno 1541 krát ]


Ahoj,
mohu poprosit o radu respektive o vysvětlení jak funguje nastavení pro heli. Mám to "nabípané" ve vysílačce a létá to, ale zajímalo by mě co některé jednotlivé položky znamenají nejsem si jistý (normálně létám letadla bez gyra a na auroře, která je mnohem intuitivnější na nastavení):
1 D/R SW AILE ?
2 travel adjust jsou maximální výchylky? lze tak i v 6ch (akro) modu omezit živost vrtulníku?
3 Gyro 88% omezuje možnost překlopení vrtulníku v začátečnickém modu? Lze s touto hodnotou laborovat?
4 MIX1 ???
Gyro>Gyro?
RATE?
SW ?
5 Pitch curve je kolektiv? pak v můdu STUNT je hodnota 25 pro invert?
6 D/R & Expo
eponenciály na páky? co znamená číslo 75?
Předem dík
Tomáš


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: ned 29.03.2020 19:44 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2012
Příspěvky: 1603
Bydliště: Brno
Obrázky: 0
tomqw píše:
Ahoj,
mohu poprosit o radu respektive o vysvětlení jak funguje nastavení pro heli. Mám to "nabípané" ve vysílačce a létá to, ale zajímalo by mě co některé jednotlivé položky znamenají nejsem si jistý:
1 D/R SW AILE ?

Tohle vypadá na "D/R combi" tedy všechny dvojité výchylky se nastavují jedním přepínačem a to D/R Aile.

tomqw píše:
2 travel adjust jsou maximální výchylky? lze tak i v 6ch (akro) modu omezit živost vrtulníku?

Travel adjust je to samé jako v Auroře EPA nebo travel limit (zatím jsem nepochopil, proč je v rádiu 2x omezení výchylek). Omezit živost se dá, ale raději používám expo (viz níž). Travel adjust je spíš omezení serv, aby se nešlo za limity mechaniky. Stejně jako u letadel.

tomqw píše:
3 Gyro 88% omezuje možnost překlopení vrtulníku v začátečnickém modu? Lze s touto hodnotou laborovat?

Gyro bude v tomto případě výhradně nastavení chování ocasního rotoru. Jsem si téměř jist, že s překlápěním vrtulníku nemá nic společného.
Zisk gyra se bude lišit pro "nomal" a "stun", kde vidím, že v režimu "stun" se rotor točí rychleji. Zisk se nastavuje tak, aby při otočení vrtulníku ocas po dokončení otáčení dostatečně rychle zastavil a nekmital. Když ocas zakmitá/kmitá, je potřeba hodnotu snížit. Hodnota se nastavuje co nejvyšší, aby ocas ještě nekmital. Malé hodnoty pak zhoršují ovladatelnost.

tomqw píše:
4 MIX1 ???
Gyro>Gyro?
RATE?
SW ?

Jestli jsem tohle správně pochopil, tak tento mix napojený na ELE D/R switch pošle do kanálu gyra hodnotu za 100% a zapne na vrtulníku "panic mode", který (nejspíš) vrtulník srovná do roviny. Možná něco provede s plynem. Pak se musí zase ručně vypnout - píšou.


tomqw píše:
5 Pitch curve je kolektiv? pak v můdu STUNT je hodnota 25 pro invert?

Pitch curve a throttle curve je u vrtulníku zásadní a odlišné od nastavení (většiny) letadel. Pos1-5 je pozice v grafu převodní křivky 1- pro levý bod křivky, ...3 pro prostřední a 5 pro pravý bod křivky. Čísla jsou pak procenta výstupu na základě vstupu. (Pos-x v tomto případě nesouvisí s přepínači)

Primárně se pákou plynu ovládá právě kolektiv, tedy míra naklopení listů hlavního rotoru. Páka dopředu, vrtulník stoupá, dolů klesá, resp tak se naklopí listy.
Jakási sekundární vlastnost je ovládání výkonu motoru.

Pro režim normal se používá křivka kolektivu tak, aby se do půlky dráhy páky plynu listy buď nenaklápěly dolů vůbec nebo málo (v příkladu ~20% max záporné výchylky). Pro režím STUN pak chci naklápět listy podle polohy páky bez omezení a to je to, co pilot potřebuje, když chce lítat vzhůru nohama. Pro Normal osobně raději používám 50-50-50-75-100. Pro režim HOLD (to je kdy se vypne motor a pilot se snaží letět autorotací) by pak křivka kolektivu mohla být OK.

Pro křivku plynu chci mít v režimu normal možnost "startovat", tedy pokud je páka plynu úplně dole, motor stojí, přibližně do čtvrtiny dráhy plynu se z nuly roztočí na nějakou definovanou hodnotu (tady je potřeba buď pomalu přidávat nebo má ESC možnost pomalého rozběhu).
Křivka plynu v režimu stun je pak rovná, chci aby se motor stále točil. Pro pomalejší/hodnější vrtulník je možné rotor zpomalit, ale ne moc, aby vrtulník rozumně letěl. Někdy se ještě používá STUN2, kde se křivka výkonu motoru posouvá na max. Křivka plynu se taky může lišit podle toho, jaký má vrtulník ESC. Pokud "hloupý", dá se křivkou přibližně nastavit výkon motoru tak, aby se točil pokud možno pořád stejně rychle. Pokud ESC umí udržovat otáčky sám, nastaví se mu křivkou plynu akorát na jaké výši je má udržovat.

tomqw píše:
6 D/R & Expo
eponenciály na páky? co znamená číslo 75?

nastavení je shodné s letadlem. Omezení max "výchylky" v jednotlivých směrech. U vrtulníku mám s omezováním výchylek velmi špatné zkušenosti, kdy jsem v krizové situaci neměl potřebnou rychlost otáčení, takže vřele doporučuju nechat max výchylky a méně divoký vrtulník řešit expama - tady budou možná někteří nesouhlasit, ale je to má zkušenost. Menší divokost se dá řešit i zpomalením hlavního rotoru.
Číslo 75 bude prosté procento rozsahu.


Pokud by něco nebylo jasné, zkusím ještě dodat nějaké obrázky. :)

_________________
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 30.03.2020 16:22 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 20.4.2009
Příspěvky: 159
Bydliště: Praha 8
prikrylm píše:
Tohle vypadá na "D/R combi" tedy všechny dvojité výchylky se nastavují jedním přepínačem a to D/R Aile.


Travel adjust je to samé jako v Auroře EPA nebo travel limit (zatím jsem nepochopil, proč je v rádiu 2x omezení výchylek). Omezit živost se dá, ale raději používám expo (viz níž). Travel adjust je spíš omezení serv, aby se nešlo za limity mechaniky. Stejně jako u letadel.


Gyro bude v tomto případě výhradně nastavení chování ocasního rotoru. Jsem si téměř jist, že s překlápěním vrtulníku nemá nic společného.
Zisk gyra se bude lišit pro "nomal" a "stun", kde vidím, že v režimu "stun" se rotor točí rychleji. Zisk se nastavuje tak, aby při otočení vrtulníku ocas po dokončení otáčení dostatečně rychle zastavil a nekmital. Když ocas zakmitá/kmitá, je potřeba hodnotu snížit. Hodnota se nastavuje co nejvyšší, aby ocas ještě nekmital. Malé hodnoty pak zhoršují ovladatelnost.


Jestli jsem tohle správně pochopil, tak tento mix napojený na ELE D/R switch pošle do kanálu gyra hodnotu za 100% a zapne na vrtulníku "panic mode", který (nejspíš) vrtulník srovná do roviny. Možná něco provede s plynem. Pak se musí zase ručně vypnout - píšou.



Pitch curve a throttle curve je u vrtulníku zásadní a odlišné od nastavení (většiny) letadel. Pos1-5 je pozice v grafu převodní křivky 1- pro levý bod křivky, ...3 pro prostřední a 5 pro pravý bod křivky. Čísla jsou pak procenta výstupu na základě vstupu. (Pos-x v tomto případě nesouvisí s přepínači)

Primárně se pákou plynu ovládá právě kolektiv, tedy míra naklopení listů hlavního rotoru. Páka dopředu, vrtulník stoupá, dolů klesá, resp tak se naklopí listy.
Jakási sekundární vlastnost je ovládání výkonu motoru.

Pro režim normal se používá křivka kolektivu tak, aby se do půlky dráhy páky plynu listy buď nenaklápěly dolů vůbec nebo málo (v příkladu ~20% max záporné výchylky). Pro režím STUN pak chci naklápět listy podle polohy páky bez omezení a to je to, co pilot potřebuje, když chce lítat vzhůru nohama. Pro Normal osobně raději používám 50-50-50-75-100. Pro režim HOLD (to je kdy se vypne motor a pilot se snaží letět autorotací) by pak křivka kolektivu mohla být OK.

Pro křivku plynu chci mít v režimu normal možnost "startovat", tedy pokud je páka plynu úplně dole, motor stojí, přibližně do čtvrtiny dráhy plynu se z nuly roztočí na nějakou definovanou hodnotu (tady je potřeba buď pomalu přidávat nebo má ESC možnost pomalého rozběhu).
Křivka plynu v režimu stun je pak rovná, chci aby se motor stále točil. Pro pomalejší/hodnější vrtulník je možné rotor zpomalit, ale ne moc, aby vrtulník rozumně letěl. Někdy se ještě používá STUN2, kde se křivka výkonu motoru posouvá na max. Křivka plynu se taky může lišit podle toho, jaký má vrtulník ESC. Pokud "hloupý", dá se křivkou přibližně nastavit výkon motoru tak, aby se točil pokud možno pořád stejně rychle. Pokud ESC umí udržovat otáčky sám, nastaví se mu křivkou plynu akorát na jaké výši je má udržovat.


nastavení je shodné s letadlem. Omezení max "výchylky" v jednotlivých směrech. U vrtulníku mám s omezováním výchylek velmi špatné zkušenosti, kdy jsem v krizové situaci neměl potřebnou rychlost otáčení, takže vřele doporučuju nechat max výchylky a méně divoký vrtulník řešit expama - tady budou možná někteří nesouhlasit, ale je to má zkušenost. Menší divokost se dá řešit i zpomalením hlavního rotoru.
Číslo 75 bude prosté procento rozsahu.


Pokud by něco nebylo jasné, zkusím ještě dodat nějaké obrázky. :)


Ahoj, dík za rychlou reakci. začínám se v tom orientovat. Jedna věc mi není jasná čím nastaví to, že v norm režimu nelze vrtulník převrátit a že po puštění pák (páky se vrátí do středové polohy) se vrtulník vrátí do vodorovné polohy?


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 30.03.2020 17:24 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2012
Příspěvky: 1603
Bydliště: Brno
Obrázky: 0
tomqw píše:
Ahoj, dík za rychlou reakci. začínám se v tom orientovat. Jedna věc mi není jasná čím nastaví to, že v norm režimu nelze vrtulník převrátit a že po puštění pák (páky se vrátí do středové polohy) se vrtulník vrátí do vodorovné polohy?


Tak jsem si našel návod a neměl jsem pravdu. 5 kanál (gyro) nemá nic společného s nastavením reakce ocasu a opravdu nastavuje režimy letu "začátečník" a "pokročilý", s tím, že začátečník má omezené výchylky (s vracením do roviny?), pokročilý ne + signál mimo +-100% zapne zmíněmý panic mode...

Omlouvám se za zmatení, příště si dřív přečtu návod.. :)

_________________
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 30.03.2020 17:36 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 20.4.2009
Příspěvky: 159
Bydliště: Praha 8
prikrylm píše:

Tak jsem si našel návod a neměl jsem pravdu. 5 kanál (gyro) nemá nic společného s nastavením reakce ocasu a opravdu nastavuje režimy letu "začátečník" a "pokročilý", s tím, že začátečník má omezené výchylky (s vracením do roviny?), pokročilý ne + signál mimo +-100% zapne zmíněmý panic mode...

Omlouvám se za zmatení, příště si dřív přečtu návod.. :)


to se neomlouvej, já jsem návod četl a vím jak se to chová. Jen jsem nerozuměl jak se to nastavuje ve vysílačce, respektive co ty parametry znamenají. Ten ocas se nastavuje asi v příjímači. SPECTRUM na to má nějakou apku a kabel nebo bluetooth.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 30.03.2020 18:04 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2012
Příspěvky: 1603
Bydliště: Brno
Obrázky: 0
S tím nastavením přes PC je to možné.
Měl jsem malého Blade mCP x, tam se ocas (tuším) nenastavoval vůbec a nelítal úplně špatně.

_________________
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz