Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: tisk kabiny auta - ABS/PLA/PET-G
PříspěvekNapsal: pon 23.03.2020 18:40 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2005
Příspěvky: 5990
Bydliště: Vsetín
Chystám se na tisk poměrně velké kabiny na RC expediční model v měřítku 1:10 na náklaďák URAL. Kabinu mám více méně vymodelovanou a teď přemýšlím z čeho to tisknout... Prozatím jsem tiskl z ABSky, výhoda je že se dá vyhladit acetonem, ale zase při tisku se ráda kroutí. PLA se tiskne dobře, ale chce to tmelit a brousit. PET-G jsem ještě netiskl, ale je na tom podobně. Auto bude jezdit venku, hmotnost není vůbec důležitá, spíš aby to trochu vypadalo a nestrávil jsem na tom 100hodin při finiši (ale tmelu a plniči se úplně nebráním). Nemám problém to nakonec nastříkat, ale vzhledem k tomu že to bude jednobarevné, tak by se to dalo i nechat surové.

Budu objednávat materiál, tak bych už chtěl rovnou koupit i na tuto srandu.

Nějaké návrhy? Celá kabina bude mít cca 250x250x200mm a samozřejmě bude dělená na pár dílů


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: tisk kabiny auta - ABS/PLA/PET-G
PříspěvekNapsal: úte 24.03.2020 8:39 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 15.11.2008
Příspěvky: 341
Bydliště: Blansko
je to uplně jedno :D. ABS + aceton me ani trochu nepresvedcil, navic abs se hur tiskne. sel bych do PLA nebo PETG a tmelit a brousit. je to piplacka ale je to dan za 3D tisk. a tisknout co nejmensi vrstvou,usetri to praci.
Obrázek Obrázek Obrázek

_________________
HPI E-Firestorm Flux ,HPI Trophy Truggy, SU 29MM, Mustang P51 EPP
3D tiskárna Rebel 2


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: tisk kabiny auta - ABS/PLA/PET-G
PříspěvekNapsal: úte 24.03.2020 19:02 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 1126
Bydliště: Praha
Ahoj,
už po několikáté koukám, že sis odskočil od heli k expedičním autům. Já taky :D

Chtěl jsem se zeptat jakou máš tiskárnu. Taky o nějaké uvažuju (už dlouho).

P.

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: tisk kabiny auta - ABS/PLA/PET-G
PříspěvekNapsal: úte 24.03.2020 20:50 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2012
Příspěvky: 1706
Bydliště: Brno
Obrázky: 0
Když jste u toho tisku s tenkou vrstvou. Zkoušel jsem hodně tenkou vrstvu šikmé plochy, aby byla "hezká" (0,1mm) a na povrchu se objevily jakési bubliny. Nevíte čím to je. Viz foto.
S úpravou. Vím, že PLA měkne při hodně nízké teplotě, nedal by se povrch rychle zahřát a "vyžehlit"?


Přílohy:
IMG_0073.JPG
IMG_0073.JPG
[ 80.77 KiB | Zobrazeno 2746 krát ]


_________________
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)
Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: tisk kabiny auta - ABS/PLA/PET-G
PříspěvekNapsal: úte 24.03.2020 23:35 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2005
Příspěvky: 5990
Bydliště: Vsetín
A nemůže tam vylézat rastr infilu?


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: tisk kabiny auta - ABS/PLA/PET-G
PříspěvekNapsal: stř 25.03.2020 0:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 8110
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Ty brblinky mě dělá Slic3R na 2D ohnutých plochách taky. Pokud nastavíš začátek tisku ve všech vrstvách do stejnýho místa, tak dokonce vynechá cca 2 mm mezeru. Na 1D plochách to nedělá. Možná zkusit nějakou novější verzi Slic3r a nebo pomohlo zvýšit počet perimetrů.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: tisk kabiny auta - ABS/PLA/PET-G
PříspěvekNapsal: stř 25.03.2020 8:32 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2012
Příspěvky: 1706
Bydliště: Brno
Obrázky: 0
Aha, díky!
Té pravidelnosti jsem si nějak nevšiml.
Možná by taky pomohla jiná vyplň.

_________________
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: tisk kabiny auta - ABS/PLA/PET-G
PříspěvekNapsal: pát 27.03.2020 9:45 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2012
Příspěvky: 1706
Bydliště: Brno
Obrázky: 0
Je PrusaSlicer OK, nebo se mám podívat po něčem rozumnějším?

_________________
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: tisk kabiny auta - ABS/PLA/PET-G
PříspěvekNapsal: pát 27.03.2020 12:35 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.8.2008
Příspěvky: 1458
Bydliště: Pelhřimov, ČR
Obrázky: 1
Máme Průšu mk2 a současný PrusaSlicer je pro mě rozhodně ok. S ničím co tisknu mě nevypekl.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: tisk kabiny auta - ABS/PLA/PET-G
PříspěvekNapsal: pát 27.03.2020 17:51 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.10.2011
Příspěvky: 1814
Bydliště: uhlířská lhota 74
blesk píše:
Chystám se na tisk poměrně velké kabiny na RC expediční model v měřítku 1:10 na náklaďák URAL. Kabinu mám více méně vymodelovanou a teď přemýšlím z čeho to tisknout... Prozatím jsem tiskl z ABSky, výhoda je že se dá vyhladit acetonem, ale zase při tisku se ráda kroutí. PLA se tiskne dobře, ale chce to tmelit a brousit. PET-G jsem ještě netiskl, ale je na tom podobně. Auto bude jezdit venku, hmotnost není vůbec důležitá, spíš aby to trochu vypadalo a nestrávil jsem na tom 100hodin při finiši (ale tmelu a plniči se úplně nebráním). Nemám problém to nakonec nastříkat, ale vzhledem k tomu že to bude jednobarevné, tak by se to dalo i nechat surové.

Budu objednávat materiál, tak bych už chtěl rovnou koupit i na tuto srandu.

Nějaké návrhy? Celá kabina bude mít cca 250x250x200mm a samozřejmě bude dělená na pár dílů

zdravím,
pro povrchovou úpravu jsa neskutečně líným tvorem jsem na ,,vyprděném - tedy FDM,, povrchu koně zkusil použít štětcem natřenou a pár sekund nechanou ke stékání vrstvičku resinu pro SLA tiskárnu v mém případě průhledného. základ z PLA struny to celkem ochotně a docela koukatelně zaplnilo v ,,ornici ,, a příliš nepřidalo na síle osvit UV lampou pro nehtíky našich dahých poloviček stačil 10 sekund . Přilnavost díky velké nasákavosti resinu je skvělá opravdu se to spojí s podkladem velmi dobře případná následná brousitelnost se zlepší protože resin je opravdu tvrdý tudíž pomáhá PLA-žvýkačce aby se nežvýkala....
omlouvám kvalitu fotky jen jsem potřeboval ukázat kolegům jinde rychle co se dá jak dělat.
Petr-ufon z marsu


Přílohy:
PICT0006.JPG
PICT0006.JPG
[ 83.32 KiB | Zobrazeno 2369 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz