px




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Drážka do uhlíkové trubky
PříspěvekNapsal: stř 23.10.2019 6:40 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2006
Příspěvky: 519
Bydliště: Praha 8
Máte někdo vyzkoušené, čím nejlépe udělat přesně podélné širší drážky do uhlíkové trubky. Řezný kotouč na Dremlu?


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Drážka do uhlíkové trubky
PříspěvekNapsal: stř 23.10.2019 11:16 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 31.12.2016
Příspěvky: 87
Ahoj,
těžko poradit. Udej šířku a délku drážky, průměr a tloušťku stěny trubky. Je to ze stejnosměrného uhlíku nebo je to motaná trubka?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Drážka do uhlíkové trubky
PříspěvekNapsal: stř 23.10.2019 12:19 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2006
Příspěvky: 519
Bydliště: Praha 8
Motana trubka. Průměr 12 mm, stěna 0,5 mm, drážka podélné, délka 80 mm, šířka 5 mm.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Drážka do uhlíkové trubky
PříspěvekNapsal: stř 23.10.2019 12:52 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2013
Příspěvky: 1288
Bydliště: Chocerady
Stopková fréza a šablonka nebo vodítko.
Já to dělám na cnc ale to ti asi nepomůže.

_________________
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Drážka do uhlíkové trubky
PříspěvekNapsal: stř 23.10.2019 16:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 6576
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 8
Osobně dělám drážky na stolní vrtačce, např. drážky do bukových hranolků na podvozek. Na stolek přišroubuju dřevěný hranolek, upnu nástroj, kterým budu drážku obrábět a sešteluju. Frézu nastavím tak, že se lehce dotýká horní hrany obrobku. Pak obrobek vypodložím tenkou destičkou, třeba z 1 mm překližky, a podél hranolku na stolku protáhnu. Pak přidám podložku a protáhnu znovu, takhle až dostanu potřebnou hloubku. Netlačím nijak moc, protože ložiska nejsou stavěna na radiální zatížení, všechno lehce. Ty to můžeš udělat podobně, jen tu trubku budeš muset vložit a uchytit do nějakého šikovného forychtungu, abys zachoval polohu při dalším úběru. Ale běžná stolní vrtačka točí necelé tři tisícovky otáček. Domnívám se, že by to chtělo mít trochu rychlejší stroj - Dremel, nebo něco tomu podobného, a nástroj (fréza) by měla být asi také jemnější, ne zuby jak z mamuta. Když jsem řezal uhlíkové (stejnosměrné) trubky, tak kulečníkovým plátkem na kov.

_________________
Hitec Aurora 9X


Naposledy upravil DAF dne čtv 24.10.2019 7:38, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Drážka do uhlíkové trubky
PříspěvekNapsal: čtv 24.10.2019 6:53 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 31.12.2016
Příspěvky: 87
Záleží na tom, co máš po ruce. Frézka ( http://cncshop.cz/dvoubrita-vroubkovana-freza-typ-626 , https://www.gme.cz/tvrdokovova-rasplovaci-freza-proxxon-28757 ) a přípraveček, je dobrá volba.
Dvakrát provrtat trubku ostrým vrtákem pr.5mm a mezi dírama proříznout kotoučem https://www.gme.cz/diamantovy-delici-kotouc-proxxon-28840 je také možné.

Nákres možných "přípravků":

Příloha:
20191024081022085.pdf [180.89 KiB]
69 krát


Hodně záleží na tom, co máš doma nebo co si ochotný si pořídit a třeba v budoucnu použít na něco jiného.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Drážka do uhlíkové trubky
PříspěvekNapsal: čtv 24.10.2019 7:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2006
Příspěvky: 519
Bydliště: Praha 8
Díky moc za rady a typy. Kotouč od Proxxonu vypadá dobře.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Drážka do uhlíkové trubky
PříspěvekNapsal: čtv 24.10.2019 8:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 6576
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 8
Ano, člověk musí vycházet z možností vlastního vybavení. Jen jsem popsal, jak dělám některé věci a určitě by to šlo aplikovat na výrobu té drážky. Podobně vyrábím třeba klínky z překližky na vyosení motoru (potlačení celou přepážkou a vyosení buď překážkou, nebo klínkem). Stejně tak jsem frézoval odlehčení u sendvičových dílů (letecká překližka 1, uvnitř topolka a z druhé strany opět jednička letecká).
Ty tenké frézičky jsou nádherné, ale nevlastním je. Ty by byly vhodné do toho Dremela, nebo Proxxona, ne do mě stolní vrtačky.
Ještě je otázka, zda při řezání kotoučkem to dokážeš udržet rovně, aby drážka měla stejnou šířku po celé délce a byla v ose (tedy rovnoběžná s osou). To ti dle mého zajistí frézování v přípravku. Jak jsem napsal výše, ten může být klidně že dřeva, pro modelářskou přesnost to bude dostačující. Jednoduché přípravky dělám běžné, těch pár korun za kousek dřeva - lištu, kousek prkénka, dřevotřísky ad., se vyplatí.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: pby a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz