Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 12.08.2019 12:39 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Potřebuji poradit od těch, co mají zkušenost s těmito výfuky.
Příloha:
tlmic_2-komorovy_m.jpg
tlmic_2-komorovy_m.jpg
[ 46.29 KiB | Zobrazeno 3843 krát ]

Nahodil jsem na starou desítku MVVS tento zcela nový kus a odlétal s ním pouhých 7 startů. :( Zpočátku jsem měl problém jen s tím, že se uvolňovaly šrouby výfukového okna. Ačkoli jsem tam dal pružinové podložky, tak ty šrouby musím dotahovat po každém dni létání. :x Musel jsem si na to vyrobit i speciální zkrácený imbusový klíč. Asi je to daň za to, že ten dvoukomorový výfuk je velmi dlouhý. Asi na koncovou trubku vyrobím nějaký třmen, kterým to uchytím o bočnici trupu. :roll:
Horší ale je, že ze spoje mezi přední a zadní komorou začal vytékat černý přepálený olej a už to i citelně kvedlá. :cry:
Příloha:
tlmic_2-komorovy_det_spoja_m.jpg
tlmic_2-komorovy_det_spoja_m.jpg
[ 61.07 KiB | Zobrazeno 3843 krát ]

Povoluje se fiting odběru tlaku do nádrže, dotažení nevydrží ani jeden 8-minutový let, jenže jak budu stále dotahovat, tak se nejspíš brzo vymačká závit. :| Spoj je realizován asi nějakým lepidlem a je to pojištěno 2ks trchacími nýty a tím šroubovacím fitingem umístěných cca po 120° obvodu spoje.
Opravdu jsem nepředpokládal tak krátkou životnost toho výfuku a už se ani nedivím, že byl stažen z výroby a nahrazen jiným, asi svařovaným typem.

No a má to zřejmě vliv na kvalitu tlakování nádrže. :roll:

Otázkou je, co s tím? Má někdo nějaké úspěšné řešení, anebo si mám rovnou objednat nový výfuk z MVVS? :?:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
PříspěvekNapsal: pon 12.08.2019 14:26 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10487
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Ty šrouby výfuku se mi taky povolovaly jak se sesedalo těsnění mezi válcem a vejfukem. Nepomáhaly pérovky ani ozubený. Tak jsem vzal inbusy, provrtal hlavy 1,2 mm vrtákem a zdrátoval natvarovaným pružinovým drátem 1 mm. Vázací drát, co se dává na velký ptáky jako sichr se neosvědčil, ustřihne se či zkroutí.
Ten výfuk je hroznej bastl, mám ho taky. Rozebrat, vyčistit a slepit Belzonou či podobným vysokoteplotním lepidlem. Ta přidaná zadní komora má moc velkou páku a s váhou se ti to dostává do rezonančního kmitání od vibrací motoru.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 12.08.2019 17:44 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
No to lepidlo. To mě taky napadlo, že to musím rozebrat a slepit. Ale nevím jak. Nemáš na to nĕjaký link. Taky mne napadlo, že existuje i jakýsi červený asi silikon na výfuková potrubí, nebo Locktite. Problém je ale v tom, že se mi nechce kvůli takovému jednomu malému spoji kupovat celou 300g kartuši. Vím že nekteři lepili i celé rezonanční roury, ale čím, ze se jim to nerozpadlo. :roll:
Jinak ten nápad s provrtáním hlav šroubů a zajištěním drátem je dobrý. 8) Zkusím to tak. :wink:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 12.08.2019 19:21 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
A dnes jsem dal 5 startů. Každý asi po 8 minutách, z toho na víc jak 1/4 plynu jen 4 a půl minuty. MVVSka je proti Raduze silná jak kráva, ale pochopitelnĕ i víc žere, takže jamile zapíská alarm nastavený na 4:20 (ale meří jen čas kdy je >1/4 plynu) tak hned sedám. S Radugou jsem pokaždé nacvičil ještĕ 3-4 mezipřistání než jsem let ukončil. Minule jsem to zkusil s MVVSkou stejnĕ tak a byl z toho nouzák se zhasnutým motorem. Nádrž je tam jen 175cm3, větší tam nevejde. Model Diblotin-Mini byl původnĕ navržen a osazen sedmapůlkou. Ale i ta s Perry pumpou a Magic Muflerem (1/4-vlnný laďák) žrala asi stejnĕ jako teď ta desítka s expanzním. Nejúspornĕjší byla Raduga 10RU, ale osazena karbecem ASP 21M, tedy od lodní 3,5-ky. Výkon byl sice menší, ale neskutečná spolehlivost chodu. Kdyby se ten motor nezničil tím, že se v nĕm uvolnila pojistka pístního čepu, tak s ním lítam dodnes. Ale ta desítka MVVS šlape taky fantasticky, jen musí dostávat spolehlivý tlak z tlumiče. Proto mne ta trhlina tak štve. Mám tam karburátor, který má místo válcového šoupátka plochou klapku (jako mají Walbroo). V MVVS je krátký čas vyráběli, škoda, že už ne. Volnoběh se nastavuje pomocí takového excentru, difuzér má průmĕr 13mm, ale navzdory tomu je sací schopnost dostatečná i jen v kombinací s tlakem z tlumiče, takže Perry pumpa není zapotřebí. Motor se staženým plynem na snížený tzv. "přistávací" volnobĕh nezhasne ani po 5 otočkách ploché vyvrtky, to ho ani neslyším zda běží, ale na závĕr prostĕ přidám plyn a zase se rozjede naplno bez zaškytání. A to bez přižhavování a se svíčkou Novarossi C6. Po přistáni je naopak problém motor zastavit úplným stazením plynu, on na neskutečnĕ nizkých otáčkách vydrži běžet i několik minut na tu trochu vzduchu, co mu tam proleze i přes úplnĕ zavřené šoupátko, nebo kolem klínku, co jistí karburátor.
Palivo používám se 7,5% nitrometanu a 14% maziva (3,5%ricínu a 10,5% syntetiky P2000). Spotřeba vychází tak, že na 1 litr paliva udĕlám 8 startů, tedy sumárnĕ cca 35-40 min chodu s plynem >1/4, ale celkovĕ asi hodinu a čtvrt letu. S Radugou bylo z litrovky letů nejmíň deset a bývaly o ta mezipřistání delší.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 12.08.2019 23:58 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10487
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
VTjr píše:
No to lepidlo. že existuje i jakýsi červený asi silikon na výfuková potrubí,

Já jsem silikon do 360 st koupil ve velikosti malý zubní pasty asi za 160,- CZK. Kšeft na tuning auťáků.
Tohle je nejmenší co jsem našel: https://491299820.eshop-rychle.cz/ceskenaradi/eshop/25-1-ZETOR-15/0/5/10934-Silikon-teplotni-do-360-C-cerveny-profi-40ml


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 13.08.2019 10:31 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2714
Bydliště: Ústí nad Labem
Ten v tubě jako zubní pasta se mi už nějaký čas daří udržovat v použitelném stavu tím, že přes závit tuby pod uzávěr vkládám igelit ze sáčku, těsní dostatečně, samotný uzávěr nic moc.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 13.08.2019 11:30 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9866
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Já už někdy před 10 lety koupik v Autokelly silikon "Megacopper": https://www.kubi.cz/versachem-mega-copper-85-g-silikon-s-obsahem-medi-pro-vysoke-teploty-73-c-az-371-c Snese teploty až do 371°C a mám s nm ípodobnou zkušenost jako JardaRůžička. Stačí vyloupnout povrchový špunt a pořád funguje. Podmazával jsem s ním i šrouby a dosedací plochy tlumičů, aby neprosakovaly spaliny, nebo lepil přídavný chladič na regulátor do hydroplánu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 14.08.2019 16:51 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Hoši, díky za tipy. 8)

Nejvíc mne zaujal měděný silikom od Versachemu, a tak jsem si ho objednal na jednom slovenském ešopu. S poštovným na dobírku do zásilkovny (3,60€) by to to vyšlo celkem na 8,07€, co není sice málo, ale jelikož tam měli i sprej proti kunám a jiné havěti, co ráda žere dráty v motoru auta (za 4,30), tak jsem k tomu přibral i ten. :) Takže to poštovné se rozloží na 2 užitečné (doufám) věci a celkem to vyjde na 12,37 €. Kdybych si dal na Slovensko poslat jen ten tmel c toho českého ešopu, tak by mne to vyšlo 115,40 + doprava 208, čili celkem 348,40 Kč, co je podle středového kursu 13,50 €, tedy víc, a kuny by rejdili dál. :lol: Nejsem skrblík, ale vždy mne strašně štve, když cena poštovného násobně převyšuje cenu zboží, a to myslím kazdého z Vás. Proto jsem v Žilině včera obešel 3 obchody s autopříslušenstvím, ale nikde nic podobného neměli. Nanejvýš nějaké motorové silikony, které snesou trvale nanejvýš 250°C a krátkodobě do 300°C.
Jenže u tlumiče se asi musí predpokládat teplota blížící se i 400°C (tedy vnitřní části, plášť je přece jen trochu chlazen proudícím vzduchem). Tak si myslím, že 370°C by mohlo stačit. Škoda, že mne nenapadlo vzít na letiště infračervený teploměr a tu teplotu změřit. Příště, až půjdu létat, to udělám, k čemu jinému ho mám.

K těm kunám.
Ono totiž, zrovna poslední dobou mi tyto potvůrky rejdí před domem, ničí manželce květinové záhony (co mne pochopitelně až tak netrápí :mrgreen: ), ale je jen otázkou času kdy se pustí i do instalací v motorovém prostoru aut. Předpokládám, že dokud je teplo, tak nemají důvod tam přespávat, ale až se ochladí, tak tam nepochybně vlezou. Na starém autě mám už delší dobu zevnitř obžranou izolační hmotu kapoty, kabely a trubky naštěstí ne.

Tak se těším až ten tmel přijde a ten výfuk opravím.
Ještě otázka, jak se to nelíp rozebírá? Vyšroubuji fitinku tlaku a ty dva nítky jdou odvrtat, nebo je raději seštípat kleštičkama? :o
A co myslíte, nebylo by dobré při montáži kolem toho spoje nalepit prstenec s Al trubky? :roll:
Bude to sice nějaký gram navíc, ale pak by se za něj dal nějakým třmenem přichytit střed tlumiče o bočnici trupu aby míň vibroval a neuvolňovaly se šrouby na výfukovém okně motoru. :wink: Ale uvažuji, že to může být naopak i kontraproduktivní, protože motor je na plastovém loži, které nepochybně pruží, takže asi celý motor na něm kmitá vůči motorové přepážce trupu, zatím co bočnice trupu ne. Tak se obávám, jetli by to ten tlumič pak ještě víc nerozložilo. :roll:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 14.08.2019 17:43 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9866
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
U těch nýtů bych asi radši opatrně odbrousil hlavičky a vrazil je dovnitř. Vypadá to jako běžné nýty s tím trhacím hřebíkem uvnitř, takže odvrtávání asi bude problémové (hliník+železo). Já ten silikon kupoval v Autokelly, a v Žilině má taky prodejnu. Zkus se tam poptat.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 14.08.2019 18:22 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.12.2008
Příspěvky: 1710
Bydliště: Lysice,Brno.
Obrázky: 12
Ideál je tu druhou část tlumiče zahodit.Tlumí hluk..to jo...ale zbytečně to bere výkon.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 14.08.2019 18:33 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10487
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Já jsem ten výfuk moc nezkoumal ale nemá to být dvoukomorák? Není ta zadní plechovka nasunutá na kuželu s výstupní rourou co byly na jednokomoráku? Pak mě moc není jasný, jak je to nýtovaný. Zkusím ho vyhrabat a prozkoumat.
Z tý teploty bych neměl takovej strach. Já jsem na DLE20 prodlužoval výfukovou rouru z originál tlumiče soustruženým nástavcem s těsněním viton kroužkama. Už to tam je rok a kroužky těsní. Kolik snese viton? Dlouhodobě -20 až 200, krátkodobě 300.
Příloha:
nástavec.jpg
nástavec.jpg
[ 40.38 KiB | Zobrazeno 3096 krát ]


Ta spodní roura je v přechodce těsněná jedním kroužkem a trubka je tam narvaná zmrzlá na lisu. Na druhý straně (co není bohužel vidět) je to suvný, taky na jeden kroužek. Nad kroužkem je to říznutý jako kleština do kříže a stahuje se to na výstup tlumiče páskou s šnekem.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 14.08.2019 20:35 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9866
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Podle fotky jsou to trhací nýty s hřebíkem, a ty se nýtují jen z jedné strany, zatažením hlavičky toho hřebíku dovnitř díry a utržením. Jsou na to speciální kleště. http://www.wintech.cz/cs/visimpex-standard/katalog/nyty-40/trhaci-nyty-s-plochou-hlavou-290


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 14.08.2019 23:03 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10487
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Ty nejty jsou na 2 věci. Kdysi jsem s nima nejtoval plechový výplně do plotu. I když jsem to hned natřel, ty nejty za 2-3 roky začaly vypadávat, byly uprostřed vyžraný a praskly. Na venkovním prostředí to asi dělá mezi Fe a Al při vlhkosti článek a sežere je to. Tak jsem zbytek odvrtal a vymrskl tam závity a dal pozink M6 s výpouklou hlavou.
I na to vejfukový použití mě přijdou tak nějak divný, předělal bych to na buttony.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 14.08.2019 23:49 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
blembondo píše:
Ideál je tu druhou část tlumiče zahodit.Tlumí hluk..to jo...ale zbytečně to bere výkon.

Dane, já souhlasím, ale model byl původnĕ určen pro motorizaci .40cui, já ho posunul na .60cui, tedy o 1 objemovou třídu na desítku. Takže i s tímhle dvoukomorákem je výkonu "habakůk" :lol: , na plný plyn s masterkou 13x6" stoupá po vrtuli do nebes bez viditelného zpomalení. Takže já s desítkou vůbec nepotřebuji dál zvyšovat výkon na úkor růstu hluku. Spíš bych rád tu úroveň hluku zachoval, nebo i trochu snížil. Kdybych chtĕl výkon zvyšovat, tak bych tam vrazil 1/2-vlnny laďák. Ten sice mám i s kolenem, ale zas by vrostla hmotnost a vyfuk by sahal do púlky trupu (asi bych musel i dovažovat). Samozřejmĕ by vzrostl výkon, co ale není zadarmo a pro rozumnou dobu letu by už 175cm3 nádrž vůbec nestačila.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 14.08.2019 23:55 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Celeron píše:
Já jsem ten výfuk moc nezkoumal ale nemá to být dvoukomorák? Není ta zadní plechovka nasunutá na kuželu s výstupní rourou co byly na jednokomoráku? Pak mě moc není jasný, jak je to nýtovaný. Zkusím ho vyhrabat a prozkoumat.

Jasně, že je, oznámil jsem to hned v názvu vlákna :P
Jak je to nýtované nevim ani já, ale zjistím to jamile ho rozeberu. Ale to udĕlám až když dostanu z ešopu ten tmel. :wink:
Celeron píše:
Ty nejty jsou na 2 věci. ... předělal bych to na buttony.

Znám je, vyjimečně je používám, ale si myslím, že je to dobré jen na dočasné nebo nouzové vzájemné přichyceni dvou dílů, ne na trvalé spojení. Třeba karosáři si vypomohou občas tim, ze plechy snýtují, pak to svaří, nýty odstraní a otvory zacelí. Mám malý nákladní přivĕs za osobák, vyrobený kdysi za socialismu, kterého plechová korba byla pospojována právĕ tĕmito trhacími nýty (to musela bý tehdy novina, přímo móda, ale vrhli se na to bez znalosti důsledků). Postupnĕ se korba vozíku začala rozpadat, jak se jednotlivé nýty trhaly, ať už v důsledku koroze, vibrací nebo obojího. Musel jsem je všechny nahradit šroubkama M4 s matičkama.

Co myslíš pod pojmem butony?

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz