Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 43 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Modelářskej exot čtyřtakt
PříspěvekNapsal: sob 15.06.2019 0:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 7594
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Viděl jste tohle někdo v reálu?



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Celkem by mě zajímalo, jakou to má životnost. Vložka válce, co se točí na pístu i ve válci. Navíc čím větší vůle mezi vložkou a válcem, tím horší chlazení.
Pamatuju, že něco podobnýho měli někdy na počátku 80-tých let rusáci na pohon maket An-12 nebo An-24.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Modelářskej exot čtyřtakt
PříspěvekNapsal: sob 15.06.2019 5:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 10037
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
V realu jsem to neviděl, ale tady máš trochu většího brášku v řezu, jak to funguje:


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Modelářskej exot čtyřtakt
PříspěvekNapsal: sob 15.06.2019 8:11 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2013
Příspěvky: 1282
Bydliště: Chocerady
Kdysi dávno jsem to viděl. Dokonce i nastartované.
Ale nikdy mě to moc nezaujalo. Spousta vzájemně se pohybujících ploch. Videml jsem to na nějaké akci a jen nastartované takže životnost si netroufám odhadovat.
Problematická dostupnost toho motoru a asi i dílů.
Trochu mi to připoměno wankela kterýho dělal graupner. Je to zajímavost ale to je asi tak vše.
Navíc i dneska v docela malém objemu.

Vím že úvaha byla dávat to do maket s řadovými motory. Ale ono to tam stejně nejde, protože se to musí hodně dobře chladit.
Takže by to šlo použít jen do letadel který měly vstup chladícího vzduchu v čumáku. A tam se ti většinou vejde konvenční pístový motor. Který má navíc hlavu strčenou přímo v proudu vzduchu.

_________________
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Modelářskej exot čtyřtakt
PříspěvekNapsal: sob 15.06.2019 8:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.12.2008
Příspěvky: 791
Bydliště: Lysice,Brno,Blansko.
Obrázky: 7
Václav Janko to měl v jednom ze svých modelů. http://www.rcmodely.cz/archiv/2016/4/5/


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Modelářskej exot čtyřtakt
PříspěvekNapsal: sob 15.06.2019 8:56 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.10.2011
Příspěvky: 1688
Bydliště: uhlířská lhota 74
napadá mě otázka : proč to má chladící žebra kolmo na proud vzduchu?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Modelářskej exot čtyřtakt
PříspěvekNapsal: sob 15.06.2019 10:01 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 10037
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Řek bych kvůli jednoduchosti výroby obráběním z monolitu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Modelářskej exot čtyřtakt
PříspěvekNapsal: sob 15.06.2019 10:56 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 6566
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 8
HavelAircraft píše:
...Vím že úvaha byla dávat to do maket s řadovými motory. Ale ono to tam stejně nejde, protože se to musí hodně dobře chladit...

S tímhle motorem jsem se setkal jen v literatuře. Podle té neměl nahrazovat řadové motory, ale spíše turbovrtulové, které jsou v reálu štíhlé a klasický motor by se pod haubnu nevešel.
Jinak souhlasím, že tam je víc pohyblivých dílů, než je nezbytně nutné. Jako rarita to bude perfektní.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Modelářskej exot čtyřtakt
PříspěvekNapsal: sob 15.06.2019 11:44 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.10.2011
Příspěvky: 1688
Bydliště: uhlířská lhota 74
Lark píše:
Řek bych kvůli jednoduchosti výroby obráběním z monolitu.

nosložité je to dost i tak tak nevím proč to chlazení nedotáhnout aby bylo funkční , podélné drážkování by nebylo při metodě přesného lití či 3D tisku z kovového prášku vubec problém a odpadla by asi hlavní slabina tohoto výtvoru.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Modelářskej exot čtyřtakt
PříspěvekNapsal: sob 15.06.2019 18:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 6566
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 8
Nevím, zda se to vyrábí ještě dnes. Článek, který jsem o tom četl, je starý nějakou tu desítku let, spíš ještě někdy v minulém století, asi mozna ještě za Komančů. Takže tehdy by přicházela do úvahy jen metoda přesného lití, 3D tisk, z čehokoliv, si ještě nee. Ona je také otázka, jak by tam působila tepelná roztažnost, "obruče" chladících žeber navíc budou fungovat jako zpevňovací prvek. Pokud by byla zebra podélná, mohl by tam vlivem tepelné roztažnosti vznikat v dolíku napnelismus a aby z toho pak nebyla rupatůra. Žebra podélná by se určitě tepelně protahovala jinak, než příčná (po obvodu). Je to jen můj názor, zkoušky, testy, měření, ani výpočty jsem nedělal.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Modelářskej exot čtyřtakt
PříspěvekNapsal: sob 15.06.2019 20:55 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 13.7.2015
Příspěvky: 71
Bydliště: Austria, Dolni Rakousko
Motory se vyrabi i dnes: http://www.rcvengines.com/rcv_modelhome.htm
V pomeru k velikosti motoru umoznuje vnitrni prevod pouziti vetsi vrtule.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Modelářskej exot čtyřtakt
PříspěvekNapsal: sob 15.06.2019 22:23 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 7594
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Nojo, máš pravdu. Klikovka má na válec převod 2:1 do pomala, takže to bude mít poloviční otáčky než běžnej metylovej motor takže í míň než benzíňáky.
Čert ví, jakou to má opravdu životnost když se vložka válce točí na pístu i v žebrovaným válci. I když velkej čtrnáctiválec Bristol Hercules (1000KW/48litrů) měl taky otočnou vložku válce ale pohyb byl jen tvaru osmičky. Vyrobilo se jich skoro 60 tisíc kusů, takže to nebyl jen nějakej konstruktérskej úlet. Osazoval se do Bristol Beaufighter, Short Stirling a Handley Page Halifax. Jeden Hercules je k vidění v leteckým muzeu Kbely.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Modelářskej exot čtyřtakt
PříspěvekNapsal: sob 15.06.2019 23:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 10037
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Jó, dá se asi použít větší vrtule, ale má to malý výkon. Otáčky 1400 až 6000ot/min, výkon 0,6kW a váha 570g. ASP 4T má 0,83kW při 10500ot/min a váhu 455g.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Modelářskej exot čtyřtakt
PříspěvekNapsal: ned 16.06.2019 14:37 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 13.7.2015
Příspěvky: 71
Bydliště: Austria, Dolni Rakousko
Myslim, ze vyrobce RCV motoru smysl pouziti (v mem minulem odkazu) docela vystizne popisuje. Hlavnim parametrem zde nebylo dosazeni vysokeho vykonu, ale mj. male rozmery motoru a moznost pouziti i vetsi vrtule napr. u nekterych maket. Toto potvrzuji i uverejnene testy a popisy motoru v RCM, nemeckem FMT a RCR. Take je to alternativni volba i pro toho, kdo chce nejaky motor, ktery se bezne nevidi. Je pochopitelne, ze kazdy motor ma sve vyhody a nevyhody.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Modelářskej exot čtyřtakt
PříspěvekNapsal: ned 16.06.2019 17:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 7594
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Lark píše:
V realu jsem to neviděl, ale tady máš trochu většího brášku v řezu, jak to funguje

Celkem chápu, jak to funguje. Ta díra v "hřídeli" vrtule je rotační šoupátkovej ventil pro sání, přístup svíčky do kompresního prostoru a výfuk. Ale co ta ohromná díra ve velkým průměru vložky válce? Je to jen demonstrační otvor aby byl vidět pohyb pístu a nebo to má nějakej jinej důvod?
U ozubenýho kola vložky válce je kuličkový ložisko. Ale u vrtule není, nebo ho nevidím. Že se nedá mazat palivem a nebo teplota "hlavy" by z něj trvalou náplň vyházela? Nojo, ale pokud je tam pouzdro, tak s jeho mazáním bude stejnej problém. :roll:


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Modelářskej exot čtyřtakt
PříspěvekNapsal: ned 16.06.2019 20:57 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.6.2010
Příspěvky: 707
Bydliště: Praha 10
Trápil jsem se s ním dva roky a nacpal do něj další 4kKč za opravy. Nakonec jsem ho odstavil jako nepoužitelný. Myšlenka dobrá, ale provedení špatné. Hrozně se přehřívá, takže se musí vést vzduch kanálem kolmo na žebra. Materiály asi neodpovádají zatížení. Rozpadlo se mi ozubené kolo, odešlo přední ložisko, patrně se ohnula hřídel. Startování imbusem je taky naprd. P. Janko je má/měl dokonce dva v jednom letadle a byl spokojený. Já jsem takové štěstí neměl.
Pat

_________________
Futaba T14SG
Velox II, Piper clipped w., Bücker 133 Jungmeister, Slow Poke


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 43 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz