Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 15.05.2019 20:57 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2010
Příspěvky: 4
Bydliště: Kroměříž
Řeším jak nastavit vysílač Futaba 14SG pro tento případ:
EDF větroň od https://www.migflight.de/produkte/mig-dg-600/
Základní podmínka: dmychadlo se nikdy nesmí spustit uvnitř trupu
1. Přepínačem chci vysunout turbínu z trupu
2. Přepínač zároveň aktivuje možnost ovládat plyn pákou plynu
3. Pákou plynu ovládám plyn jako u běžného elektro modelu
4. Stahuji plyn a přepínačem z bodu 1. zasunuji turbínu zpět do trupu a současně tím deaktivuji páku plynu

Přemýšlím od jakého bodu začít, jestli na to jít přes volný mix, nebo přes křivku plynu, mělo by být taky ošetřeno, aby dmychadlo nešlo zasunout v jiné než nulové poloze plynu.

Jestli už jste to někdo dělal, budu rád za popis logiky nastavení, moc díky. Mirek, Kroměříž

_________________
Extra 300 - 104" Extreme Flight, MIG DG-600 EDF, F3K Progress, Robbe Scirocco, TX JETI DC 24


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: čtv 16.05.2019 0:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9866
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Na tohle by byl ideální sekvencer, kde si nastavíš časové posuny ovládání několika kanálů (Gr. umí 3kanály), ale nevím jestli to 14SG umí. Pro každý kanál si samostatně nastavíš okamžik i rychlost začátku a konce přepnutí. Na to vysouvání EDF by to bylo ideání.
Příloha:
Výstřižek.PNG
Výstřižek.PNG [ 4.87 KiB | Zobrazeno 2422 krát ]

Tady máš ještě popis od JETI http://www.jetimodel.com/cs/DC-16-amp-DS-16/Ovladani-sklapeciho-pylonu-na-elektrovetroni/ snad tě to nasměruje.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 16.05.2019 5:34 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2003
Příspěvky: 11187
Bydliště: Břeclav, ČR
Možností je hodně, ale asi bych na to šel přes letové režimy. Jeden s dmychadlem venku a aktivním plynem, druhý se schovaným a umrtveným.

To navíc umožní změnit spousty dalších věcí v konfiguraci, pokud to bude zapotřebí - jiné vytrimování, případná de/aktivace pomocných mixů a tak dále.

Ovšem nejjednodušší řešení je mix , kde se stav kanálu zatažení edf připočte k plynu tak, že ho přebije.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 16.05.2019 6:24 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20813
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Místní kolega používá vysouvací pylon s motorem a vrtulí, tudíž řešil to samé.
Šel na to ovšem přes HW - pylon, až když je 100% vysunutý, sepne koncový spínač a ten přepne servosignál z pomocné destičky s 555 (ta trvale posílá "zero" plyn) na servosignál z přijímače.
Co vím, tak to má 100% spolehlivé.

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 16.05.2019 7:20 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 6012
Bydliště: Praha ČR
jyrry píše:
Místní kolega používá vysouvací pylon s motorem a vrtulí, tudíž řešil to samé.
Šel na to ovšem přes HW - pylon, až když je 100% vysunutý, sepne koncový spínač a ten přepne servosignál z pomocné destičky s 555 (ta trvale posílá "zero" plyn) na servosignál z přijímače.
Co vím, tak to má 100% spolehlivé.


Jojo, tohle není marná cesta. Mimochodem lze to řešit i s "vyšší inteligencí" Arduinem, inspiraci pro základ softwaru lze najít třeba u tištěného klonu DJI Inspire, kde se takto řeší sklápění ramen. V podstatě to samé - vydá se povel, následně se čeká na koncový spínač, pak následuje další akce.
Vyřešit na RC soupravě to jistě jde, třeba to od zdzd s letovými režimy ani není moc složité -v režimu zasunuto je plyn fixně na nule, režim vysunuto dá zas fixně polohu vysunuto pro EDF a na přepnutí plynu zpoždění, aby se nedal spustit hned v momentu vysouvání.
Jen zkrátka není od věci zvážit i "hardwarové řešení", složité to není a má to své klady.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 16.05.2019 16:41 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2010
Příspěvky: 4
Bydliště: Kroměříž
Díky, zkusím.

_________________
Extra 300 - 104" Extreme Flight, MIG DG-600 EDF, F3K Progress, Robbe Scirocco, TX JETI DC 24


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 24.05.2019 10:39 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2010
Příspěvky: 4
Bydliště: Kroměříž
Nakonec to bylo docela jednoduché:
1. Vysouvání pylonu dmychadla na dvojpolohový přepínač
2. Na volný mix nastavit deaktivaci plynu na ten samý přepínač: https://hombre333.webnode.cz/news/zamkn ... aba-t10cp/

Přepínač OFF - pylon uvnitř trupu a plyn neaktivní
Přepínač ON - pylon vysunutý a plyn aktivní

Každopádně díky za nabídnutá řešení.
Mirek

_________________
Extra 300 - 104" Extreme Flight, MIG DG-600 EDF, F3K Progress, Robbe Scirocco, TX JETI DC 24


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 24.05.2019 11:40 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2003
Příspěvky: 11187
Bydliště: Břeclav, ČR
Ano, to je jedna z možností, které jsem Ti doporučoval.

Nicméně ještě jednou to promysli a pouvažuj o řešení přes letové režimy.

Dost dobře se může stát, že se vysunutím dmychadla natolik změní charakteristiky modelu, že bude potřeba ho jinak vytrimovat. A to pak nejjednodušeji jde v těch letových režimech.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz