Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 52 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: sob 16.03.2019 17:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9731
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Proč scifi? Prostě jsou to borci, co to umí a taky na to mají stroje. :D


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: sob 16.03.2019 18:05 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 2792
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
oplu píše:
Dobře, ale je tu požadavek na pokrytí plochy 100km2, a počítalo se s námětem 100km, dá to 600 na litr paliva? Když jsem se díval na UAV od MVVS na postřik, tak tam je spotřeba paliva 3,5 až 4 l/h a rychlost 12m/s, takže na nálet 100km potřebuješ 8 litrů benzínu. Ale je to přerostlá 800 s letovkou až 35kg


Kdysi jsem měl helinu na dvoutakt a na 250 ml nádrž to lítalo 25 minut. A většinou vis. Ten je energicky mnohem náročnější, než dopředný let a odhaduji že při použití 4 taktu by to bylo znatelně úspornější. Ona coptera je asi to nejhorší na výdrž a energetickou náročnost. Helina se spíš bude blížit letadlu s křídly.

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 16.03.2019 18:38 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2013
Příspěvky: 1180
Bydliště: Chocerady
Lark. Odpovědl jsi si sám.
Uměj to. A maji na to letadla.
Letadla jsou extrémně přemotorovaný s upravenými nosnými plochami pouze k účelu krátkého vzletu a přistání. To se však neslučuje s velkým doletem. Jen tady se to prostě kompenzuje trochu větší nádrží.
Druhá věc je výcvik. Na takový start a přistání už člověk musí umět docela dobře lítat.
A dle vážného předpokladu tazatel nemá čas na dvouletý výcvik. Aby to uměl bezpečně a spolehlivě. Protože když to pošle do vývrtky někde daleko od civilizace tak je prostě v háji a má po mapování.

Veka- pořád je to příklad o váze předpokladané sady baterek pro let 2hodiny. To co má ten rus tak má plošné zatížení 25g/dm. Pořád si nedokážu představit přistávat tak letadlo o 4x větším polšném zatižení.

_________________
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 16.03.2019 20:24 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 17.12.2008
Příspěvky: 3106
Bydliště: Bohumileč 15
Obrázky: 0
HavelAircraft píše:
. Pořád si nedokážu představit přistávat tak letadlo o 4x větším polšném zatižení.


Ondro, ...borci se shodli, ze 65 g/dm2 je zcela bezproblemove. Rychlost klesani cca 7m/s,jako na padaku, navic pokud je motor funkcni lze rychlost sestupu regulovat.Ale to vis ,pokud sis to v tom debatnim vlaknu precetl. :wink:

Myslim ze neni nutno mit velke oci. Dle mne je dulezie dostat masinu prudkym, ale nedestrukcnim sesupem dolu presne na definovane misto a pak klidne sednout normalnim spusobem.

Pokud jde o mensi a tezsi poletuchy ( zatizeni pres 100g/dm2) velice casto jsou pro takovy spusob pristani vyuzivane tlumice narazu, automaticke oddeleni zakladnich casti letounu,....atd.
Nekdy se to resi i tak ,ze se pred pristanim v male vysce odhodi uzitecny naklad a teprve pak dojde ke kopnuti VOP.
Naklad a pohonne zdroje umistene v ochrannem pouzdre, opatrenem tlumicem, podvesene v tezisti , pak spadnou samostane na padaku vhodneho rozmeru . Aby futral nemuseli v terenu pracne hledat, muze byt k poletuse privazany kevlarovou snurou primerene delky.

A v taky cas, najednou ma stroj plosne zatizeni 15g/dm2, jako volnasek. Bych rekl, ze vsecho je jenom o tom , jak kdo v realu vyuzije napady, co se mu zrodi v hlave pri urcitem typu posedu .... :)

Nase armada krome jineho napr pouziva male poletuchy, kere se tesne pred pristanim pulvykrutem protoci na zada, VOP se prudce potlaci ( kopne) a stroj sebou pleskne na pruznou boulicku na hrbetu trupu. Tim je chraneny zaznamovy system, podveseny pod letadlem pred poskozenim. Vse probiha automaticky, staci aby operator ve vhodne vysce zapl pristavaci konfiguraci.
Onehda byli borci za mnou, zda a za kolik bych jim opravil poskozene krovky. :D


Myslim ,ze v soucasnosti by ambicozni student nemel mit problem navrhnout ( nebo zkompletovat z jiz existujicich stroju ) letadlo na miru . tj. splnujici provozni pozadavky i financni moznosti potencialniho vyzkumnika .

Jeden z naznakovych studijnich materialu: http://icas.org/ICAS_ARCHIVE/ICAS2008/PAPERS/408.PDF

Jeste poznamka k letovemu vycviku tazatele.... ano nema cas .... je to pilot copter.... proto potrebuje usate samostabilizujici se letadlo s podvesnym futralem pod trupem... neco jako vyslouzile elektrifikovane F3B , F3J Staci pod ne podvesit aerodynamicky tvarovane pouzdro s vybavenim a pohonnymi zdroji. Mozna by vhodny stroj doporucil graup15. Ten se v problematice celkem vyzna,no ne? .

veka1


Naposledy upravil veka1 dne sob 16.03.2019 22:52, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 16.03.2019 21:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.1.2010
Příspěvky: 866
Bydliště: Praha 4
Teda, nevím o jaký druh letecké práce jde, ale výška 20 až 100 metrů nad terénem je dost málo a pokud nejde o hledání otevřeného atomového reaktoru nebo nějakého vysílače, pokryje se snímáním pruh obdobné šířky (s potřebným přesahem to nebude nic moc). To znamená přesné řízení a ještě přesnější zaznamenávání skutečné polohy.
A pokud nejde o vodní plochu, bude to chtít asi dost přesnou mapu - přesnou výškopisně. Nebo nějaký ne levný systém měření výšky nad terénem.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 17.03.2019 7:12 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2013
Příspěvky: 1180
Bydliště: Chocerady
Veka. To co popisuješ je hodné výzkumného projektu. A na docela dlouhou dobu. A za spoustu peněz. Chápu že u vojáků je to úplně jedno co to stojí. Běžného uživatele ale hodně bolí když se mu neotevře parák od baterie a tu hodí z 50ti metrů na zem a zničí.
A možnal jsi nepostřehl ještě jednu situaci. On mechce nic vyvíjet a stavět. Primární účel je monitorování. Nosič není důležitý. Jim je úplně jedno z čeho to bude snímkovat.
Něco o tom vím. Takovéhle snímkování jsem už dělal pro sestru. Za úplně stejným účelem. Jí bylo jedno jestli jsme fotky dělali z cessny nebo modelu. Podstatná byla fotka. A za jakou cenu se to dělalo.

_________________
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 17.03.2019 9:32 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 17.12.2008
Příspěvky: 3106
Bydliště: Bohumileč 15
Obrázky: 0
HavelAircraft píše:
Veka. To co popisuješ je hodné výzkumného projektu. A na docela dlouhou dobu. A za spoustu peněz. Chápu že u vojáků je to úplně jedno co to stojí. Běžného uživatele ale hodně bolí když se mu neotevře parák od baterie a tu hodí z 50ti metrů na zem a zničí.
A možnal jsi nepostřehl ještě jednu situaci. On mechce nic vyvíjet a stavět. Primární účel je monitorování. Nosič není důležitý. Jim je úplně jedno z čeho to bude snímkovat.
Něco o tom vím. Takovéhle snímkování jsem už dělal pro sestru. Za úplně stejným účelem. Jí bylo jedno jestli jsme fotky dělali z cessny nebo modelu. Podstatná byla fotka. A za jakou cenu se to dělalo.


Ondro ... a vo,vo tom to je. Vhodnych letadel je celkem dost... otazkou je, proc se vyhledanim nezaobira tazatel a neresi to s lidmi co se v oboru pohybuji jiz leta. To mame resit my, zde na df? Jeste ze nas to bavi , tak si dopisujem navzajem a reditel ma neplacene volno ,ne? :lol:

Myslim ,ze mnou drive uvedene reseni tj. pouziti vyslouzileho motorizovaneho usateho vetrone s rozpetim kolem 3-4m s dodatecne podvesenou gondolou, kera muze slouzit i jako podvozek a plovouci VOP (staci upravit v ulozeni vyrez pro max chyylku 45st a nastavit si dvoje vychylky na vysilaci,tj nebudou potreba dve serva v kanalu VOP) ) je celkem pruchodna alternativa, cenou, letovym projevem ,vytrvalosti ( za vhodnych podminek nemusi letet s bezicim motorem) tak realizaci systemu rizeni v automatu. Vidis v tom nejakou komplikaci? Kdyz tak napis, mne taky spustu veci nenapadne. :?

Odhazovani uzitecneho nakladu jsem uvedl jenom jako popis mozneho reseni ( jiz realizovane, funkcni) pro ty co maji problem s vyssim plosnym zatizenim pri pristani. Ja bych to tak nedelal z duvodu komplikaci v zapojeni a z duvodu spolehlivosti systemu, ale vime ,ze je to mozne.

Dle mne je to schudne reseni pro bojacne a pro lidi, co se odmitaji naucit zaklady pilotaze elektrokluzaku... tudiz letaji v automatu ,nebo s nejakou stabilizaci a pristani nechaj na vuli nejvyssiho. Asi to nebude platit na tazatele,... psal ,ze pilot bude k dispozici porad. :)

veka1


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 52 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz