Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: potah klenutého profilu Vliesem
PříspěvekNapsal: čtv 07.02.2019 14:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.2.2011
Příspěvky: 563
Bydliště: Telč
Ahoj. Potahuju křídla na Saper 13, Vliesem. Narazil jsem ale na jednu nepříjemnost, se kterou jsem doposud neměl zkušenost: klenutý profil. Potáhl jsem to pěkně, vyšponoval teplem, vlies držel přilakovaný k žebrům. Prostě krása. Ale po nalakování se samozřejmě odloupnul a místama se z klenutého profilu stal profil již méně klenutý :-). Jsem trouba, mělo mě to napadnout. A možná i napadlo, ale nevěřil jsem, že se to tak snadno stane.

Postižené místo jsem tak trochu "opravil" propícháním potahu špendlíkama a přibodováním vteřiňákem k žebrům. Neni to ono, ale týká se to jen střední části jedné poloviny křídla. Tak to asi už nechám být. Ale u dalších částí bych se toho odloupnutí rád vyvaroval. Lze to ještě nějak zachránit, když vlies je pouze přilakovaný (tzn. žádný balsaloc, žádná disperze)? Napadlo mě, že bych lakoval opatrně vždy přes jedno žebro a po zaschnutí zase zbylá žebra. Mohlo by to fungovat?

_________________
http://semos333.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: potah klenutého profilu Vliesem
PříspěvekNapsal: čtv 07.02.2019 14:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 6432
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 8
Zkusil jsi to připevnit jiným lepidlem/lakem, než tím, kterým jsi to následně vypínal a povrchově dokončoval? Zkus žebra natřít Balsalocem, přižehlit a teprve pak lakovat nitrolakem.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: potah klenutého profilu Vliesem
PříspěvekNapsal: čtv 07.02.2019 14:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.2.2011
Příspěvky: 563
Bydliště: Telč
To je právě to, čemu bych se rád vyhnul, je to totiž už potažený. Jen nenalakovaný.

_________________
http://semos333.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: potah klenutého profilu Vliesem
PříspěvekNapsal: čtv 07.02.2019 14:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 6432
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 8
Hmmm, nejsem si jist, že se o půjde "jen" opravit. Jakmile jsem potah našponoval, už s tím šlo těžko něco dělat.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: potah klenutého profilu Vliesem
PříspěvekNapsal: čtv 07.02.2019 14:28 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.10.2005
Příspěvky: 1613
Bydliště: mezi Práglem a Kralupama n/Vlt.
semo píše:
...klenutý profil. Potáhl jsem to pěkně, vyšponoval teplem, vlies držel přilakovaný k žebrům. Prostě krása. Ale po nalakování se samozřejmě odloupnul........


Jen dotaz, měl jsi před potahováním tu kostru křídla alespoň 2x nalakovanou? Abych se vyvaroval tomu co se stalo tobě, kostru křídla je dobré min. 2x lehce nalakovat naředěným lakem a po každé vrstvě lehce přebrousit smirkem 400-600. A taky pomáhá naředěným lepidlem kanagom nejdříve přilakovat právě ta místa kde je klenutý profil. Já tedy pro jistotu ten vlies lepím po celém obvodu právě z toho důvodu aby se to při lakování někde nehnulo.

Teď možná plácnu kravinu, když by se ti podařilo potah na každé straně žebra dostat vhodným zatížením do roviny žebra, zkusit to opatrně v místě žebra natírat acetonem aby ten lak povolil a následně přilepil. Chápu, bude to pakárna ale bez párání potahu. Možná se ozve VEKA. Ten má na tyhle věci docela dobrý nápady.
GOOD LUCK
PB


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: potah klenutého profilu Vliesem
PříspěvekNapsal: čtv 07.02.2019 14:36 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 3.2.2005
Příspěvky: 322
Bydliště: ČR, Praha 13
Obrázky: 7
Podobné je to u profilu na Liona. Tam jsem postupoval tak, že jsem nejdříve kostru nalakoval 2x zaponem (vždy pak jemně přebrousil). Následovalo natření styčných ploch lepícím lakem. Ten jsem nechal uschnout. Po ustavení Vliesu na kostru jsem jej přilakovával čistým acetonem tuhým štětcem, kdy jsem Vlies přitlačoval ke kostře. Po zaschnutí jsem vypnul potah féne, 2x ještě lakoval vypínacím lakem a 2x vrchnim lesklým. Takto se mi nikde v klenutí profilu potah neutrhnul.
Co s tím teď ve tvém případě? Zkusil bych pře-lepit řidším lepícím lakem aspoň 2 krát.

Další možnost je, že pokud potah drží, tak bych místo intro laku zvolil vodou ředitelý lak (lak na schody atd.) Ten lepící lak nenaruší, ale možná má větší hmotnost.

Letu zdar!


Naposledy upravil PeZet dne čtv 07.02.2019 14:38, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: potah klenutého profilu Vliesem
PříspěvekNapsal: čtv 07.02.2019 14:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.10.2005
Příspěvky: 1613
Bydliště: mezi Práglem a Kralupama n/Vlt.
semo píše:
To je právě to, čemu bych se rád vyhnul, je to totiž už potažený. Jen nenalakovaný.


Bude to voser ale ještě to půjde. Já to pochopil že už je to nalakovaný a právě tím lakem to povolilo.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: potah klenutého profilu Vliesem
PříspěvekNapsal: čtv 07.02.2019 14:52 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.2.2011
Příspěvky: 563
Bydliště: Telč
Jo, kostra byla nalakovaná a pak jsem vlies přilepil silně zředěným lakem jen v místech, kde to bylo nutné (náběžka, odtokovka, žebra zespodu). Pak vypnutí teplem a bylo to. Potažený to je pěkně. Ale právě až při finálním lakování se to v klenutí někde odlouplo. To se týká jen jednoho segmentu křídla ze 4. Ostatní zatim nalakovaný nejsou. Chtělo to holt podlepit. Teď už tam ale lepidlo nedostanu.
Jak jsem psal, oprava vteřiňákem, přitlačováním a acetonem nějak proběhla. Je to trochu upatlaný, ale snad použitelný.

Ty zbylý 3 segmenty křídla bych ale rád zachránil. Tak asi zkusím opatrně lakovat ob jedno žebro. Nebo jiný lak. Ale to je takový blbý, když už je kus nitrolakem.

_________________
http://semos333.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: potah klenutého profilu Vliesem
PříspěvekNapsal: čtv 07.02.2019 15:04 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 3.2.2005
Příspěvky: 322
Bydliště: ČR, Praha 13
Obrázky: 7
Možná by jako vhodná náhrada byl lihový lak, který je i lehký. Tím bych přetřel i již hotovou část pro sjednocení povrchu.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: potah klenutého profilu Vliesem
PříspěvekNapsal: čtv 07.02.2019 15:23 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 17.12.2008
Příspěvky: 3153
Bydliště: Bohumileč 15
Obrázky: 0
Nevidim v tom zadny problem. Stavajici potah lze odlepit pomoci stetce a acetonu ( postupne, neni nutny zabal) .
Nasledne vylakovanou kostru lehce prebrousit . Klenute useky profilu natrit disperzi ( balsalokem) a nechat zavadnout .
Pote nasponovat ( pomoci lepici pasky, atd) kusisko Vliesu na spodek kridla a spickou zehlicky prizehlit potah k zebrum. Pokracovat klasicky prilakovanim obvodu a hornih potahu jiz bez uziti disperze.

S problemem jsem se setkal a musel ho resit pred lety, pri potahovani kridla a VOP modelu Eagle. Ten ma navic zebra z preklizky 1mm tl. tj stycna plocha mezi zebrem a potahovym materialem je minimalni .
Pri prubeznem lakovani, pouze acetonem prilepeneho potahu se spoj zacal uvolnovat a potah se misty nasponoval mezi nosniky, aniz by kopiroval obvod zeber. Oprava lepicim lakem moc vabne nevypada , ale jiz temer 10let drzi celkem v pohode.


Příloha:
nosne plochy eagle  _ 001.jpg
nosne plochy eagle _ 001.jpg
[ 154.09 KiB | Zobrazeno 1457 krát ]


Příloha:
nosne plochy eagle  _ 002.jpg
nosne plochy eagle _ 002.jpg
[ 93.31 KiB | Zobrazeno 1457 krát ]


Příloha:
nosne plochy eagle  _ 003.jpg
nosne plochy eagle _ 003.jpg
[ 89.52 KiB | Zobrazeno 1457 krát ]



Z uvedeneho vychazi , ze u hodne klenutych profilu s mimimalni stycnou plochou je pro prilepeni rpotahu rozumne pouzit lepidlo , ktere naredeny nitrolak nerozleptava.

Pozn. u balsovych zeber tlustych 2mm nebo vic ( paskovana zebra) takovy problem nevznikl. Potah prilepeny na vylakovnou kostru acetonem bezproblemove drzi a dalsi lakovani spoj nenarusuje. viz napr :

https://veka1.rajce.idnes.cz/Vosa_2015- ... e_kridlo./

veka1


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: potah klenutého profilu Vliesem
PříspěvekNapsal: čtv 07.02.2019 15:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.2.2011
Příspěvky: 563
Bydliště: Telč
Díky. Z toho, co tak tady čtu, se mi zdá, že k tomu problému ani dojít nemuselo. Pravděpodobně to mám jen málo přilakované. Takže to zkusím po kouskách ještě trochu prolepit acetonem ke kostře a pak opatrně lakovat. Třeba to vyjde. Sundavat potah se mi nechce ani kousek. Nejradši budu, až budu mít Sapera 13 "za sebou". Co kousek, to dvojnásob práce, než na jiných letadlech. No, třeba to aspoň bude zajímavě lítat :-).

_________________
http://semos333.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: potah klenutého profilu Vliesem
PříspěvekNapsal: čtv 07.02.2019 15:51 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 28.6.2011
Příspěvky: 93
Bydliště: Brníkov
Obrázky: 5
Ahoj
Zkusil bych vyříznout z polystyrénu spodní negativ křídla, připravit si mezi křídlo a polyš nějakou vhodnou separaci(např nějakou folii) . Potom pořádně prolakovat potah v místě žeber naředěným lepící lakem a následně zatížit křídlo proti polyš kopytu a nechat pořádně vyschnout. Třeba se to chytne.

PS: je to jen nápad :D


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: potah klenutého profilu Vliesem
PříspěvekNapsal: čtv 07.02.2019 15:57 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 6432
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 8
To už bych raději přimáčknul kousek potahu něčím vhodným a kapičkami CA to přilepil - přimáčknout, kousek zakápnout, nechat zaschnout (na nitrolaku to chvíli trvá) a znovu o kousek vedle. Velkoplošně přes nějakou negativní formu to asi nepůjde.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: potah klenutého profilu Vliesem
PříspěvekNapsal: čtv 07.02.2019 15:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.2.2011
Příspěvky: 563
Bydliště: Telč
DAF: tak jsem to dělal...je to trochu ulepený, ale asi to poslouží.
Nezmar: to jo, ale moc se mi nechce ;-). I když asi by to šlo. Šablony na žebra mám, odporovou pilu taky.

_________________
http://semos333.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: potah klenutého profilu Vliesem
PříspěvekNapsal: čtv 07.02.2019 16:08 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 6432
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 8
Obávám se, že s tak velkým tělesem, které budeš tlačit na poměrně velkou plochu, navíc proti napruženému potahu, nedosáhneš dostatečného přítlaku, by se Vlies dobře uchytil. To, co používáš, bude pracné, blbé, otravné a časově dlouhé (možná by mě za chvíli ještě něco napadlo), ale bez sejmutí potahu to moc jinak nepůjde. Ještě přimáčknout a po kousku znovu přilakovat. Ovšem chvíli trvá, než lak zavadne natolik, aby se to udrželo a znovu neodtrhlo, to ale každý zná.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz