Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Spojování dílů z PLA
PříspěvekNapsal: stř 12.12.2018 22:07 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 415
Bydliště: Praha 9
Prosím o radu..
Při tisku některých dílů jsem narazil na problém se spojením dílů.

Díly jsou staženy z internetu ..
V základně je po vytištění otvor cca. 3.8 ( asi na závit M4 ) v druhém dílu je otvor 3mm .

Po zhlédnutí dílů je vidět že autor použil něco jako lisovací matici..... vnější průměr 3.9 a vnitřní M3 se mi nějak nezdá ..!!!

Má s tímto někdo zkušenost ?? dá se něco takového pořídit i u nás ??

Omlouvám se za možná nesprávné popsání ..

V příloze foto ..


Přílohy:
matice.jpg
matice.jpg [ 48.82 KiB | Zobrazeno 1662 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Spojování dílů z PLA
PříspěvekNapsal: stř 12.12.2018 22:31 
Mazák
Mazák

Registrován: 4.7.2012
Příspěvky: 1904
Bydliště: Havířov
Dobrý večer, nejedná se o nýtovací matice? Ty se dají u nás sehnat běžně. Rozměry ale nevím přesně.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spojování dílů z PLA
PříspěvekNapsal: stř 12.12.2018 22:36 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 17852
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
https://mpjet.com/shop/662-upevnovaci-matice
třeba...
mám tu mosazné zástřiky M3 odněkud z ebay... dá se to najít.

_________________
Aby mne mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spojování dílů z PLA
PříspěvekNapsal: čtv 13.12.2018 5:52 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 16.1.2013
Příspěvky: 156
MaxKin píše:
Prosím o radu..
Při tisku některých dílů jsem narazil na problém se spojením dílů.

Díly jsou staženy z internetu ..
V základně je po vytištění otvor cca. 3.8 ( asi na závit M4 ) v druhém dílu je otvor 3mm .

Po zhlédnutí dílů je vidět že autor použil něco jako lisovací matici..... vnější průměr 3.9 a vnitřní M3 se mi nějak nezdá ..!!!

Má s tímto někdo zkušenost ?? dá se něco takového pořídit i u nás ??

Omlouvám se za možná nesprávné popsání ..

V příloze foto ..

Jsou to závitové vložky pro dodatečnou montáž.
Vnější povrch má takové neběžné rádlování a ozuby, materiál obvykle je mosaz.
Montáž je obvykle ultrazvukem (pokud se to chce dělat na nějaké lince a skutečně produktivně) a nebo horkým trnem. Výhodou toho druhé způsobu je to, že to lze i tak nějak amatérsky dělat doma - pokud mají ty matice pečlivě odladěný tvar pro tu montáž tím trnem. Takže se vytiskne "díra" s správnými rozměry, vložka se do ní pak za tepla vtlačí a nechá vychladnout.
Pokud bude situace dobrá (zvládne se to udělat - prohnat dílnou), tak někdy po novém roce by se ty vložky měly pro základní rozměry závitů u nás objevit jako nové položky, včetně těch trnů.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spojování dílů z PLA
PříspěvekNapsal: čtv 13.12.2018 6:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.2.2015
Příspěvky: 853
Bydliště: Chlumčany (PJ)
Obrázky: 0
Ja to delam tak, ze matku nastrcim na hrot mikropajky, nahrejvam a pomalu vtlacuju do otvoru, kdyz jsem u limce, malinko pootocim (zalezi na tipu nytovaci matice atd. ) a vytahnu mikropajku, necham zchladnout a hotovo :)

_________________
Taranis X9D+


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spojování dílů z PLA
PříspěvekNapsal: čtv 13.12.2018 7:29 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 17852
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
https://www.google.com/search?q=M3+bras ... e&ie=UTF-8
to kdyby se nechtělo tolik čekat ...

_________________
Aby mne mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spojování dílů z PLA
PříspěvekNapsal: čtv 13.12.2018 7:51 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.2.2015
Příspěvky: 853
Bydliště: Chlumčany (PJ)
Obrázky: 0
jyrry píše:
https://www.google.com/search?q=M3+brass+insert&rlz=1C1EODB_enCZ696CZ696&oq=M3+brass+insert&aqs=chrome..69i57j0l5.8967j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
to kdyby se nechtělo tolik čekat ...

tyhle jsem presne myslel :)

_________________
Taranis X9D+


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spojování dílů z PLA
PříspěvekNapsal: čtv 13.12.2018 8:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.12.2006
Příspěvky: 684
Bydliště: Českolipsko
Na tý fotce to není moc dobře vidět, ale není to spíš závitová samořezná vložka?
https://shop.reca.cz/zavitova-vlozka-en ... zinek.html


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spojování dílů z PLA
PříspěvekNapsal: čtv 13.12.2018 8:14 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.2.2015
Příspěvky: 853
Bydliště: Chlumčany (PJ)
Obrázky: 0
Asi to muze byt cokoliv, co se samo nejakym zpusobem udrzi v plastu s potrebnym tipem zavitu :)

_________________
Taranis X9D+


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spojování dílů z PLA
PříspěvekNapsal: čtv 13.12.2018 13:27 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 2704
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
nadpis je PLA, tak jenom na okraj, z PLA bych to nedělal, s ohledem na teploty. Vím že se najdou zdůvodnění, že není problém.
Takže brát jako můj názor. Doporučuji ABS, ASA, Pet-G .

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spojování dílů z PLA
PříspěvekNapsal: čtv 13.12.2018 16:01 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 16.1.2013
Příspěvky: 156
Curtiss píše:
Na tý fotce to není moc dobře vidět, ale není to spíš závitová samořezná vložka?
https://shop.reca.cz/zavitova-vlozka-en ... zinek.html

Na 99% není - protože ten Ensat je jednak zvenku větší, ale hlavně v tom nehomogenním materiálu z tiskárny drží špatně (navíc vnáší do spoje pnutí a má tendenci se vytáčet - prostě na takovouto montáž není vhodný - navrhovaný.
A pokud to je z PLA, tak se ty nectnosti budou projevovat ještě daleko víc - bude to držet ještě míň a kratší dobu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spojování dílů z PLA
PříspěvekNapsal: čtv 13.12.2018 18:26 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.8.2008
Příspěvky: 1248
Bydliště: Pelhřimov
Obrázky: 1
Používám toto:
https://shop.simaf.cz/Zalisek-do-plastu ... 3-d122.htm
Ale řekl bych, že to loni stálo méně, koupil jsem si jich na zkoušku asi po třiceti v rozměrech M3, M4 a M5. Funguje to dobře, používám to u průchozích děr a do zadní strany výtisku matici vnutím trafopájkou. Samotnou matici mám přitom našroubovanou na dlouhý šroub který tahám na přední straně ven a kterým hlídám souosost s dírou i hloubku zapuštění matice, chce to trochu cviku, ale nedá se to zásadně zkazit, naopak dá se to dodatečně opravit. Mám vyzkoušeno, že to nevyžaduje přípravu při tisku či jinou úpravu, do díry průměru 3mm tuto matici M3 nahříváním prostě postupně vtlačím/vtáhnu (v závislosti na materiálu, např. u ASA to je na 2-3 nahřátí). Drží to pěkně, vypadá to dobře.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz