Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Pila - štípe hranu řezu
PříspěvekNapsal: sob 01.12.2018 19:16 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2016
Příspěvky: 215
Je tohle způsobené úhlem zubů? Na druhé fotce je kotouč kterým jsem to řezal. Co mam použít aby to takhle neštípalo. Materiál březová překližka 10mm 7 vrstev.


Přílohy:
IMG_0294.JPG
IMG_0294.JPG [ 74.37 KiB | Zobrazeno 1918 krát ]
IMG_0295.JPG
IMG_0295.JPG [ 48.41 KiB | Zobrazeno 1868 krát ]

_________________
Jeti DC-16
F4U Corsair (Saito FG-60R3), Swift 2, VSB-66 Orlice 4,35m, Sopwith Pup 1,35m, Mustang P51
Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Pila - štípe hranu řezu
PříspěvekNapsal: sob 01.12.2018 19:40 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 22.7.2009
Příspěvky: 477
Bydliště: Hodonín
Ahoj,

určitě bych použil naostřený jemnozubý kotouč s tvrdokovovými zuby. A malý posuv řezání. Nejlíp by bylo použít pilu s předřezem. Taky se doporučuje spodní stranu desky v místě řezu přelepit izolepou.
Tady to není uřezané, ale uražené. Kotouč vypadá i tupý. Tento je dobrý tak na řezání polínek.

Pavel


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pila - štípe hranu řezu
PříspěvekNapsal: sob 01.12.2018 20:04 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 7.2.2013
Příspěvky: 280
Bydliště: ČR
Zdravím,
začni s pilou, která má jemné zuby, jak píše kocispavel a je hlavně ostrá.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pila - štípe hranu řezu
PříspěvekNapsal: sob 01.12.2018 20:31 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2016
Příspěvky: 215
Děkuju, máte pravdu ta pila už si něčím prošla :lol:

_________________
Jeti DC-16
F4U Corsair (Saito FG-60R3), Swift 2, VSB-66 Orlice 4,35m, Sopwith Pup 1,35m, Mustang P51


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pila - štípe hranu řezu
PříspěvekNapsal: sob 01.12.2018 20:55 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 25.11.2008
Příspěvky: 882
Bydliště: Dobruška
Na tohle používám kotouč pro řezání lamina. Vlastně ho používám na všechno. Jeden zub předřízne (užší a delší) a druhý dořízne (širší). Taky mi to dělalo a už mám klid.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pila - štípe hranu řezu
PříspěvekNapsal: sob 01.12.2018 21:17 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 12.1.2012
Příspěvky: 188
Bydliště: Travčice
Ten kotouč není na řezání moc vhodný.Na překližku to chce ostrou pilu s jemějším zubem a potopit kotouč tak aby vyčníval jenom kousek nad material .


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pila - štípe hranu řezu
PříspěvekNapsal: sob 01.12.2018 21:35 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.10.2011
Příspěvky: 1416
Bydliště: uhlířská lhota 74
je tupý kotouč a rozvibruje řezanou desku zkus přitlačit obě části řezané desky naříznutou latí jako držák uvidíš že to bude o poznání lepšía a ž zkusíš a štípliny budou jen malé nabruš kotouč a stejně přidržuj.
druhá varianta je ponoř kotouč tak aby nad desku vyčníval z řezu co nejméně , řez bude sice pomalejšía bude nejspíše bez ostrého kotouče i docela do tmavohněda ,ale nezkazíš materiál oštípáním.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pila - štípe hranu řezu
PříspěvekNapsal: sob 01.12.2018 22:19 
Mazák
Mazák

Registrován: 28.4.2017
Příspěvky: 676
Bydliště: Napajedla
Jak už bylo řečeno - předřez, jemnější zub, řezání tečnou, ostrý kotouč, pomalý posuv...
Někdy pomůže řezat ještě s dalším materiálem v místě řezu (druhá deska).
Ale překvapuje mě, jak velký (= dlouhý) kus to vyštíplo - nahoře zuby díky otáčkám tlačí do materiálu a zespodu to vyštípnout nejde - řezaný materiál leží na stole....?
Malé vyštípávání bych chápal...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pila - štípe hranu řezu
PříspěvekNapsal: sob 01.12.2018 23:51 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2016
Příspěvky: 215
Steve píše:
Jak už bylo řečeno - předřez, jemnější zub, řezání tečnou, ostrý kotouč, pomalý posuv...
Někdy pomůže řezat ještě s dalším materiálem v místě řezu (druhá deska).
Ale překvapuje mě, jak velký (= dlouhý) kus to vyštíplo - nahoře zuby díky otáčkám tlačí do materiálu a zespodu to vyštípnout nejde - řezaný materiál leží na stole....?
Malé vyštípávání bych chápal...


Ano řezaný materiál leží na stole (obrácený mafl přidělaný zespodu ke stolu) a právě že to nejvíc vyštípává tam kde jdou zuby od stolu nahoru čili mě odvrácená strana.

_________________
Jeti DC-16
F4U Corsair (Saito FG-60R3), Swift 2, VSB-66 Orlice 4,35m, Sopwith Pup 1,35m, Mustang P51


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pila - štípe hranu řezu
PříspěvekNapsal: sob 01.12.2018 23:55 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 17730
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
f4u píše:
Je tohle způsobené ....
Myslím že sis sám odpověděl:
f4u píše:
... ta pila už si něčím prošla :lol:

Takhle sjeté zuby bych vůbec nefotil a neptal se. Nabrousit a pak něco řešit.

_________________
Aby mne mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pila - štípe hranu řezu
PříspěvekNapsal: ned 02.12.2018 8:52 
Mazák
Mazák

Registrován: 4.7.2012
Příspěvky: 1887
Bydliště: Havířov
To je nějaká tovární pila nebo samodomo? Jaké má kotouč otáčky a průměr?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pila - štípe hranu řezu
PříspěvekNapsal: ned 02.12.2018 8:58 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2229
Bydliště: Ústí nad Labem
Ještě jedna podstatná věc: materiál by neměl jít do řezu dokonale souběžně s kotoučem, ale nepatrně šikmo, tak, aby se kotouč v místě, kde z materiálu vychází, nedotýkal požadovaného dílu, ale jen odpadu. Tak se dá slušně řezat i s kotoučem poměrně nevalným.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pila - štípe hranu řezu
PříspěvekNapsal: ned 02.12.2018 9:29 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 21.1.2012
Příspěvky: 296
Bydliště: Havířov
Obrázky: 23
Ideální by byla pila s předřezem, pokud ale taková pila není k mání doporučuji: ponořit kotouč tak , aby vyčníval cca 2 mm nad desku stolu ( Ne nad materiál , opravdu nad stůl ) . Udělat do řezaného materiálu drážku, povysunout kotouč cca 5 mm nad materiál a materiál přeříznout. Bohužel musí se řezat na dvakrát, ale tímto postupem vlastně řežeš jako by byla pila s předřezávacím kotoučem. ( Pro stolaře : Vím předřezávací kotouč se točí obráceně vůči řeznému kotouči a má menší průměr , ale tímto postupem se dá také řezat bez vyštípání spodní strany materiálu ). Mirek

_________________
Hrom do vrtule !!


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pila - štípe hranu řezu
PříspěvekNapsal: ned 02.12.2018 9:45 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 17730
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
JardaRůžička píše:
... materiál by neměl jít do řezu dokonale souběžně s kotoučem, ale nepatrně šikmo...

Tohle jsem bral jako základ... :?

_________________
Aby mne mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pila - štípe hranu řezu
PříspěvekNapsal: ned 02.12.2018 10:28 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 25.10.2017
Příspěvky: 16
Bydliště: Mělník
Podle foto i myslím, že máš kolem kotouče zbytečně velkou mezeru. Tak že materiál neleží na desce podepřený , ale je vlastně ve vzduchu. Mám podobně udělanou pilu a ten průřez na kotouč mám úzkej, aby to leželo na co největší ploše na jemné řezání. A samozřejmě ten kotouč je na vyhození. Jak píšou kolegové,


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: IAN, Joba, xpetr a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz