Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 21.10.2018 20:40 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 12.6.2012
Příspěvky: 258
Bydliště: Mělník
Všechny moc zdravím.
Pročetl jsem tady moc článků a hledal jsem tu svůj problém a nemůžu to tu najít.
Mohl by mi někdo poradit,jestli vadí obrácený chod vrtulky?
Abych to upřesnil. Stavím maketu s mechanikou T-rex 600 s kardanovým pohonem a zadní rotor je přes převodovku na hoře.
Vrtulka je na pravé straně (takže klasika) ale díky převodovce mi jde obráceně. To znamená Hlavní rotor točí do prava a zadní vrtulka se točí do předu k hlavnímu rotoru.
Tak se chci zeptat, když otočím listy odtokovou hranou,jestli to takhle nevadí a bude to lítat aniž bych poznal nákou změnu.
A nebo je to totální blbost a nemůže to takhle prostě být.
Moc všem děkuju za jakoukoliv odpověď.


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pon 22.10.2018 3:48 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
Tohle uz jsme tu parkrat probirali. A zaver ? U modelu to zrejmne nepoznas. I velke heli to maji ruzne.
Hlavne nezapomen zmenit smysl vychylek a gyra.

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 22.10.2018 7:14 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 1212
Bydliště: Praha
Zdravím,
jsem jeden z těch, co to tu řešili a můžu potvrdit, že to na modelu (Hughes 500 velikosti asi 850) nepoznám. Resp. tvrdit to asi nemůžu, protože na téhle konkrétní heli s konkrétníma listama a otáčkama rotoru (a tedy i vrtulky) to jinak nikdy nebylo, ale účinnost vrtulky mi připadá zcela úměrná délce rotorových listů, délce listů vrtulky a relativně nízkým otáčkám - spíš mě překvapilo, jak účinná je.
Při prudkém přidání kolektivu ocas trošku uhne a vrátí se, za letu se heli chová úplně korektně.
P.

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 22.10.2018 15:15 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 12.6.2012
Příspěvky: 258
Bydliště: Mělník
Klucí moc vám děkuju za pomoc a rychlou odpověď .
Kluci budu to mít na FBL a Spirit jednotku
Jen pro mé ujištění..
Musím na Spiritu něco vyjmečného co se týče vrtulky nastavit a nebo to nastavit klasicky.
A Listy vrtulky musím taky otočit.
Je to tak?
Kluci fakt moc děkuju za pomoc ani nevíte jak jste mi pomohli.
Docela jsem si stím lámal hlavu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 22.10.2018 16:25 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 31.3.2015
Příspěvky: 449
Bydliště: Košice, SR
Ahoj, Spirit netuší, ktorým smerom sa otáča chvostový rotor a je mu to jedno.
Ako bolo povedané, nastavíš Reverz/Normal na vysielačke a pre Spirit v záložke Serva nastavíš Reverz, ak treba.
A listy musíš, samozrejme, namontovať tak, aby boli v smere otáčania nábežkou dopredu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 22.10.2018 16:38 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 12.6.2012
Příspěvky: 258
Bydliště: Mělník
Moc moc moc děkuju.
Chlapi jste fajn.
At vám to všem krásně lítá.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 06.11.2018 22:05 
Mazák
Mazák

Registrován: 12.11.2014
Příspěvky: 576
Na Protose som obratil smer otacania vrtulky tiez a konkretne u Protosa a u mna :D je lepsie tak, ze remen taha najprv vodiacu kladku, potom pastorok, takze opacne, ako povodne. Hladkejsi chod, mensia vibracia.

Ako pkotatko pise, vrtulka moze byt na pravej a na lavej strane a moze tocit do lava a do prava, co sa tyka ucinnosti vrtulky, rozdiel na rc modeloch sa spoznat neda. ................ No, na heline s pravotocivym hlavnym rotorom je lepsie, ak vrtulka je na pravej strane, lebo tym padom prave lozisko je viac zatazene radialne a lave axialne, oba loziska dostavaju svoje teda. :wink: Ked by vrtulka bola na lavej strane, lave lozisko by vyfasovalo maximalne radialne i axialne zatazenie. ............ Su iba take drobnejsie rozdieli v tom, ze akym smerom toci a na ktorej strane sa nachadza vrtulka, ktore sa tykaju predovsetkym mechanizmus a pohon. Aerodinamicke zmeny su zanedbatelne.

_________________
KDS 450 Q FBL _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz