Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 24.09.2018 11:00 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.3.2007
Příspěvky: 5
Bydliště: Vysočina
Mám takový dotaz. Stavím P-38 Lightning z EPP na dva stříďáčky a mám dilema. Je lepší umístit regulátory k motorům, nebo oba spolu do trupu? Když budou v motorových gondolách, budou krátké vodiče k motorům a regulátory budou lépe chlazeny společným vstupem vzduchu do gondol, ale budu muset táhnout do křídel silové vodiče od baterky i servokabely a regulátory se pod motory vejdou jen tak tak. Když budou regulátory společně uprostřed v trupu, vejdou se v pohodě, ale budou dost dlouhé 3 vodiče od nich k motorům, což nevím jestli je dobře. Které řešení je správné?


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pon 24.09.2018 11:14 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 17704
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Měl jsem (a část ještě mám) dvoumotoráků možná i přes 20 kousků, od 480mm po 2 metry.
Jen ve třech případech (1100mm, 1310mmm a 2086mm) jsem měl regly i akumulátory hned za motory.
Jinak byly akumulátory v trupu a regly u motorů (největší 1600mm a teď nové Mosquito 80" to vlastně má také). Nepozoroval jsem nějaké problémy.

_________________
Aby mne mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 24.09.2018 11:22 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.12.2003
Příspěvky: 744
Bydliště: stud. zbys.
nejlepe co nejkratsi vodice/odpory hmotnost/ k motorum od reglu ale treba twin star od MPx ma taky regly origo v trupu...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 25.09.2018 7:48 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 2638
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
Preferuji neprodlužovat kabely k baterce. K motoru jsem problém neměl. Záleží, jak máš nadimenzovaný regly a jejich zatížení při letu . Pokud je potřebuješ chladit, můžeš do dlouhého kabelu k baterce vřadit kondiky , abys regl neodpálil . Je to hodně individuální. Někdo nemá problém a někdo takhle regl odpálil .

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 25.09.2018 13:03 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2012
Příspěvky: 673
Bydliště: Most
Mám na twinstaru regly hnedka za motory, prodloužil jsem vedení k baterce, měl jsem to i na jeho předchůdci, než jsem s ním bacil, funguje to naprosto skvěle...důvod je, že do křídel vedu jen + a - a ne 3 dráty od reglu k motoru...žádný rušení a ni nic podobnýho se nekoná - je fakt, že to má směšnou spotřebu...

_________________
Multiplex, DJI, FrSky, RCM Lužice, SLČS, YI 4K+


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 25.09.2018 14:34 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 17704
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Ono jde o indukčnost přívodů od baterky k reglu. U proudů jednotek Ampérů bych to nepitval, při desítkách Ampérů by se mohlo stát že kondíky na reglu budou namáhané více než je jim libo, proto se posilují těmi přídavnými "po cestě"; některé firmy to mají i v návodu (kam a kolik uF).
Nejen z tohoto hlediska je optimální regl kousek za motorem a baterky hned u toho a má to i příznivý vliv na let - hmoty baterek dál od osy to zklidní. Namáhání hmotností baterek na podvozek jde přímo, ne přes křídlo z trupu do gondoly. Ne všude to ale takhle jde udělat. Měl jsem to jen v P-61, P-38, velkém F7F a B-25, co tak namátkou vzpomenu.

_________________
Aby mne mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 08.12.2018 16:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.1.2015
Příspěvky: 938
Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
Hosi mam do Twinstara, taky vlozit na silove kabely k baterkam nejaky kondiky? Chtel bych to mit, tak ze bude regl u motoru v gondolach a aku v trupu. Nebo je lepsi to udelat opacne a mit regly v trupu?

_________________
Extra VA 330 X3, Azero Robin, Twinstar BL, Sea Beaver, Bonanza
JETI DS-16


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 08.12.2018 16:35 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 29.1.2018
Příspěvky: 103
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
Vždyť se ptáš pořád na to samé :roll: . Udělej to tak, jak psal Yeah, já to tak mám taky a žádné problémy s tím nejsou. Žádné kondenzátory jsem nepřidával.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 08.12.2018 20:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.1.2015
Příspěvky: 938
Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
Já vím, jenže z toho, co se tu píše je tohle (regly u motoru a delší kábly k aku) možná ta horší varianta a chtěl jsem vyjádření někoho, kdo tomu rozumí.
Mám radši když mám věci pojištěné, něž abych pak brečel nad odpálenými regly.

_________________
Extra VA 330 X3, Azero Robin, Twinstar BL, Sea Beaver, Bonanza
JETI DS-16


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz