Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 46 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: sob 11.08.2018 11:57 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 9.8.2018
Příspěvky: 20
Nevíte, jestli existuje nějaké zařízení, které by umělo kromě návratu za pomoci gps samo přistát s letadlem v případě tráty signálu, nebo na pokyn z vysílačky ?

A dále bych potřeboval něco levnějšího, ale spolehlivého, co by mělo vyrovnání letu při puštění kniplu a zároveň se umělo vrátit na místo startu, v případě ztráty signálu, anebo na pokyn z vysílačky. Nic víc od toho nepotřebuju. Ideální by bylo, kdyby stroj sestoupil, nebo vzlétl do určité výšky, pokračoval na místo startu a tam kroužil. Nikde jem nenašel podrobné popisy, jak co funguje.

Všude mají toto zařízení: je to použitelné ?
4https://www.rcauta.cz/autopilot-s-gps-pro-letadla-6-osy-6g-ap-p30912

Díky.


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: sob 11.08.2018 12:32 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 17.7.2014
Příspěvky: 127
Bydliště: Brno
Obrázky: 0
Nepletuli se tak podobný systém má Horizon Hobby a jejich systém SAFE Plus

https://www.rc-zoom.cz/nejlepsi-zpusob- ... emem-safe/

_________________
Především F3Káčka, ale i něco omotorované se v hangáru najde
FrSky Horus, X-Lite


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 11.08.2018 12:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.5.2013
Příspěvky: 960
Bydliště: Brno
Něco podobného jsem viděl na trubce s Pixhawkem

_________________
MC-20HOTT,DS-16,X10S,S-trino MkII,RCF Sbach, MXS 64",Maat,250 Race,LOGO550SE,Goblin570


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 11.08.2018 13:48 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 5275
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
Toto zvlada Arduplane (na ruznych hw deskach) a nebo iNAV (betaflight desky)

V obou pripadech je to ovsem ta vyssi skola nastavovani dronu (protoze pak je to dron i kdyz to ma kridla) a rozhodne to neni pouzitelne jako "zachrana" pro pilota zacatecnika. Navic to vyzaduje nektere veci takze se spis vyuziva to ze dron doleti nad misto startu kde zacne krouzit. Pilot si ho prebere a pristane.

_________________
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 11.08.2018 13:58 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 5275
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
jen tak mimochodem - jsi si vedom ze umistenim GPS udelas z te Optery stroj ktery MUSI dodrzovat pravidla doplnku X (dokud tam GPS neni tak musis dodrzovat jen vyrazne mensi cast tykajici se prostoru) ktery zakazuje :

- FPV letani
- letani mimo LOS (takze relativne maly okruh kolem mista startu)
- letani do vysoke vejsky

Jak jsem psal ve vlakne s opterou - koupil bych si S800, na te bych vyzkousel iNAV na BF desce BEZ gps atd.... a pak rozmyslel co dal. Pripadne bouracky vyjdou levneji nez naborit Opteru ktera je vetsi a cumak je uzpusobeny kamere (= odolnost je na prd).

_________________
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 11.08.2018 14:21 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 9.8.2018
Příspěvky: 20
Díky za rady.

Chtěl bych větší stroj, s menšími jsem létal a není to jaksi ono. A i když nebudu létat fpv, tak jsou situace, kdy letadlo odnese poryv větru, nebo se mi trochu víc vzdálí a už nevidím pořádně kam letí a v tom případě by mě gps zachránilo. Pořád lepší než aby se to někde řítilo a mohlo to nějakého nebožáka poranit. A nakonec jsem začal ještě docela vážně uvažovat nad něčím s 4T motorem o rozpětí cca 1.8 metru a tam hodně hraje i cena modelu.

Kdybych neřešil samopřistání, protože to není důležité, ale jen ten návrat na místo staru a stabilizaci, když pustím kniply. Co konkrétního koupit aby na to nemusela být speciální vysílačka a nestandardní řijímač.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 11.08.2018 14:35 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 10326
Bydliště: Břeclav
Pojištku a potřebné papíry...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 11.08.2018 17:09 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 18.10.2014
Příspěvky: 131
Bydliště: Brno-venkov
Obrázky: 4
Ahoj, jestli hodláś řešit svoji neschopnost řešit krizové situace při létání se skoro dvou metrovým modelem nějakým el. nesmyslem typu prů.... , nevím, kde jsem a kam letím, tak raději nelitej. Souhlasím s kolegou zdzd.

_________________
Graupner MC-20, Filip 600 V, EDGE 540 Great Planes, Z-37 Čmelák, Z-50


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 11.08.2018 18:27 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 5275
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
zdzb píše:
Chtěl bych větší stroj, s menšími jsem létal a není to jaksi ono. A i když nebudu létat fpv, tak jsou situace, kdy letadlo odnese poryv větru, nebo se mi trochu víc vzdálí a už nevidím pořádně kam letí a v tom případě by mě gps zachránilo. Pořád lepší než aby se to někde řítilo a mohlo to nějakého nebožáka poranit. A nakonec jsem začal ještě docela vážně uvažovat nad něčím s 4T motorem o rozpětí cca 1.8 metru a tam hodně hraje i cena modelu


na 4T bych doporucoval rovnou zapomenout - elektronika pouzivana ve stabilizacich nema rada vibrace od spalovaku.

Ja vim ze je to trapna rada ale doporucoval bych se naucit letat na ruce a neresil toto. Ja jsem napr. jedno 1.6m se stabilizaci rozbil. Utahoval jsem ho tak dlouho az jsem urval proudnice na celem kridle a slo dolu. Kdyby tam stabilizace nebyla tak jsem to nerozbil protoze by me letadlo "varovalo" a pridal bych.

Pokud mas letadlo ktere ma ke 2 metrum tak s tim hned tak nejaky vanek nehne. Kup si neco EPPckoveho, klidne velkeho ale ne urcene pro FPV (kvuli odolnosti cumaku) a naucil se s tim. Pokud ti nesedi vetrone tak treba https://www.jino.cz/funcub-xl-1700mm-st ... iplex_1402 nebo pokud chces spis neco rychlejsiho tak treba XL od LMModels (ma hurricane XL, 1.3m a je to super odolnej stroj)

Mel jsem stabilizaci v letadlech s dvokolovym podvozkem kvuli startu (mame dost nerovnou drahu) ale loni jsem proste poridil Extra 300S od MPX a naucil se startovat i bez stabilizace. Stacilo udelat 20 startu a uz to jde v pohode (pokud zrovna nefouka vic a zaroven kolmo na drahu). V soucasne dobe jsou k disposici letadla ktera vydrzi dost hrube zachazeni a je to lepsi nez se spolehat na elektroniku.

Co budes delat az si budes chtit postavit dvouplocha z WW.1 ? Taky tam das GPSku ?

_________________
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 11.08.2018 20:51 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 5673
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 8
Jestli to náhodou není oklika tohoto viewtopic.php?f=96&t=84420 vlákna.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 12.08.2018 0:20 
Mazák
Mazák

Registrován: 28.4.2017
Příspěvky: 562
Bydliště: Napajedla
Instalací autonomního systému (jak píše - let na místo a kroužení....) se z toho stává UAV.
Tedy je nutno jej posuzovat jako bezpilotní prostředek a ne jako model. I kdyby vážil pod limit 25kg.
Z toho vyplývá nutnost Žádosti, schválení, zkoušky, certifikace a následné povolení k létání.
V ideálním případě půl roku zařizování a vč. roční pojistky něco přes třicet litrů....

Obcházením podobných (ač třeba kontroverzních) předpisů může být zaděláno na následné potíže pro ty, co to respektují. Případně důsledky i pro modeláře s běžnými modely, jichž se (zatím) regulace netýká.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 12.08.2018 8:53 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 5275
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
Steve , to co pises je pravda pouze pokud chces s UAV delat komercni cinnost. Pokud to mas pro rekreacni a sportovni ucely tak neni potreba povoleni ale je nutne se ridit D.X

Jsi pak ve stejnem rezimu jako DJI Phantom 3 ktery to same dela a taky s nim muzes litat bez papiru. Ale nesmis nad lidi, k budovam, do vejsky, FPV pouze se spotterem, vzdy v LOS atd...…

_________________
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: ned 12.08.2018 10:55 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 9.8.2018
Příspěvky: 20
Dříve jsem létal s menším větroněm cca 2.5m , cvičným akrobatem 1,6m a v současnosti s dronem, se kterým hlavně fotím, takže odstartovat a přistát mi nedělá problémy. A jestliže nikomu z vás kdo zde kritizujete ani jednou málem neodlétlo letadlo, protože... x důvodů, tak jste opravdu dobří. Mě se to stálo málem několikrát. A kolegovi jeden větroň zmizel za obzorem, když ho nadzvednul "neočekávaný" proud. Jen s božím zásahem :-) letadlo pomocí failsafu přistálo na louce a odřelo si trochu břicho. Jinak nic. Kdyby měl na něm gps tak jsme si ušetřili plno nervů. Kdo ví o čem mluvím určitě pochopí. Pro ostatní to nemá cenu dále vysvětlovat.

Takže jestliže někdo máte zkušenosti s gps návratovým modulem tak poraďte.

Díky.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 12.08.2018 12:00 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 5673
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 8
Měl jsem "na útěku" větroň 2x, naštěstí se mi je podařilo ho vrátit (co si pamatuju, ostatní úlety nebyly tak tragické, tak mi z paměti vypadly). Byl jsem svědkem úletů bez nálezu, a (bohužel) i s nálezem (vrak). Určitě byl v podobné, či u podobné, situace snad každý, kdo s větroni létá. Takže po této stránce tomu rozumí snad každý. Ovšem v kontextu tvého předchozího dotazu (viz zamčené vlákno) zase pochop ty, že to je logická asociace.

_________________
Hitec Aurora 9X


Naposledy upravil DAF dne ned 12.08.2018 12:31, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 12.08.2018 12:20 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 5275
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
jiste, takova situace muze nastat. Ale problem je v tom ze integrace GPS a autopilota vnese do systemu dalsi elektroniku, nastaveni atd.... a tudiz zvysuje nespolehlivost cele soustavy.

Nemluve o tom ze tomu muze rupnout v GPSce a poleti to az nekam do aleluja

_________________
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 46 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: karval a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz