Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 19.07.2018 17:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9092
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Ahoj, pustil jsem se do GO motoru WASP 061. Hornet. Vykvedlalo se mi bronzové futro v karteru (motor má kluzné ložisko) a tak byla oprava nutná. Výměna karteru v pohodě, ale je také nutné vyměnit ojnici (spodní oko to má také za sebou). A zde je problém, pístní čep má průměr pouhé 2 mm a z jedné strany je pérová pojistka, kterou je nutné vyndat. Je to ale titěrně malé a už nějakou chvíli s tím bezvýsledně zápasím. Mám běžný dílenský vercjak, žádné speciály. Neměl by někdo z Vás nápad, jak dostat tu pojistku ven? Do otvoru je nutno koukat pod lupou, aby člověk něco viděl, a díky velikosti, tedy spíš malosti otvoru tam prakticky nic nedostanu, abych drátek nějak chytil a vytáhnul. To nehovořím o strachu ze "skákavosti", že po vytažení ta svině někam odskočí a už jí nenajdu.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: čtv 19.07.2018 18:48 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4506
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
nevím, jestli se to vyplatí generálkovat, ale čep bych vyrazil mechanicky a koupil novej i s pojistkou. Otázkou je, jestli je tam vůbec nějaké zadrážkování . Jestli pojistka není jenom naražená.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 19.07.2018 19:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9092
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Pokud bych měnil jen ty dva díly - karter a ojnici (cca 420,- Kč), tak by se to i vyplatilo. Pokud bych dokupoval další a další díly, tak už ne. Potřeboval bych nějaké úzké a opravdu tenké kleště, pak by to možná šlo.
Možná tam drážka bude, ale to nejspíš zjistím až po vyjmutí té pojistky. Nepřipadá mi, že by byla jen naražená.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 19.07.2018 19:56 
Mazák
Mazák

Registrován: 15.3.2014
Příspěvky: 1248
Bydliště: Třebíč
Obrázky: 0
Tak jedině zničit jeden pean. Zbrousit špičky do tvaru kulatin a jestli se tam vůbec dostaneš, tak by mělo snad jít.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 19.07.2018 19:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9866
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Jesli má ten pojistný kroužek ohnuté konce ke středu, tak by to mohlo jít špičatou pinzetou s jemným vnitřním vroubkováním, ale to riziko ustřelení takové blechy je opravdu velké. Ta potřebná síla na zmačknutí nemůže být velká. Možná by šla i podle stěny otvoru v pístu podebrat tenkou jehlou, a při současném tlačení na čep z druhé strany, jí vytlačit ze zápichu. Doporučuju pracovat na čisém bílém hadru a nad otvorem taky přidrživat hadr. O něj se to neodrazí.
Přeju pevné nervy a trpělivost. :lol:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 19.07.2018 20:49 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9092
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Dobrá věc se podařila, hrubá síla zvítězila :lol: . Tedy až tak moc hrubá nebyla. Je to drátek ve tvaru G a je tam zápich. Šťouráním druhým drátkem a modelářskými nožem (Maxx) se mi podařilo ten ohnutý kousek vyhnout a pak nakonec i vytáhnout. A překvapivě se mi to podařilo nakonec vrátit zpátky a naštěstí ta svině, pardon, ten drátek, neodskočil. Při nejbližší příležitosti no vyzkouším.
V každém případě dík za reakce a rady 8) .
P.S. Dělal jsem to na bílém savém papíru (kuchyňské utěrky, bílý hadr, který mám na motory, už dávno není bílý :wink: ). Při pádu dolů máš s (ne) odskokem pravdu, ovšem ty mrňavý mrchy zásadně odskakují zásadně stranou a nejlépe se nejméně jednou od něčeho odrazí a zmizí mezi tím "palubním olejem" na stole.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 19.07.2018 21:29 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9866
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Hlavně že se dílo podařilo. :D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 19.07.2018 21:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10487
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Dal jsi tam to G-čko stejně jak bylo? U MVVS 6,5 se zadním výfukem byl pístní čep jištěnej stejně a pokud se dalo G-čko špatně, tak vyletělo a většinou se píst na hraně výfukovýho okna potkal s vypadlým G-čkem, nebo s posunutým pístním čepem a motor se kousnul a zničil. Byly kolem toho různý teorie, jedna říkala, že ta příčka musí být kolmo na pohyb pístu, že potom na G-čko nepůsobí tak velký setrvačný rázy v horní nebo dolní úvrati motoru. Ale spíš si myslím, že ty G-čka "vycuclo" pulsování laděnýho výfuku, když nebyla drážka pro G-čko dost hluboká. U toho MVVS byl navíc čep průměr 4 mm, takže G-čko bylo větší a "těžší".


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 19.07.2018 22:33 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9092
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Dával jsem ho stejně. Tady je rozdíl, že jde přes přepouštěcí kanály, které ale nejsou plně otevřené. Jsou to kulaté otvory, na kanál jsou dva, takže tam je sloupek. Ještě vyměním žhavicí vložku, má tyhle motory celkem tři a když jdeme dnů v provozním motoru spálil, použil jsem z toho na GO. Ale ty vložky jsou spotřební materiál, to nepočítám do opravy, to je stejné jako svíčky u dalších motorů.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz