Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Identifikace závady
PříspěvekNapsal: ned 18.02.2018 20:26 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 3.11.2010
Příspěvky: 68
Ahoj, existuje nějaká metoda jak zjistit jestli je příčinou nerozběhnutí motoru (cuká se a hřeje) regulátor a nebo motor?
Regulátor YEP 40A
Motor Turnigy 30108

Děkuji
P.


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Identifikace závady
PříspěvekNapsal: ned 18.02.2018 20:40 
Mazák
Mazák

Registrován: 22.4.2014
Příspěvky: 1114
Bydliště: ostrava-svinov
Zapoj novej regulátor.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Identifikace závady
PříspěvekNapsal: ned 18.02.2018 21:45 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 27.4.2014
Příspěvky: 139
Bydliště: Hradec Králové ČR
Obrázky: 0
Perfektní metoda. Jo a kdyby to náhodou nepomohlo, tak zapoj nový motor.

Tady se poslední dobou člověk dozví spoustu zkušeností a z toho plynoucích informací.

_________________
DS-12>MiniTitanE325(nostalgie)>Devil420>Goblin500>GoblinSPORT700>KRAKEN580+5xSPIRIT


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Identifikace závady
PříspěvekNapsal: ned 18.02.2018 22:23 
Mazák
Mazák

Registrován: 3.11.2011
Příspěvky: 592
Bydliště: Česká republika
No jo, jenze takhle to dela devet z deseti modelaru.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Identifikace závady
PříspěvekNapsal: ned 18.02.2018 22:35 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 12.1.2013
Příspěvky: 1444
Bydliště: Pardubice
Jediné co doma zmůžeš je změřit odpor vynutí motoru.. Měl by jsi naměřit něco v jednotkách ohmů.. Popřípadě pokud máš měřák co umí i indukčnost tak indukčnost vynutí při sundaném rotoru.. Ve všech fázích musíš naměřit stejné hodnoty (pokud máš obyčejný multimetr tak i když naměříš odpor ve všech fázích stejný není to jistota že je motor OK, jen víš že to vynutí není přerušené).. Víc nezjistíš, pak jen pokus omyl (vyměnit motor/ESC)...

_________________
Goblin 500 Spirit@MiniProtos Spirit@Oxy3 Spirit@Taranis + Xlite RC@ www.arcitimer.com


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Identifikace závady
PříspěvekNapsal: ned 18.02.2018 23:00 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20813
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Si tak myslím:
A) křížová zkouška - vyměnit regl, vyměnit motor = dozvím se co z toho je na vině
prosím případného kritika aby navrhnul jinou jednoduchou doma použitelnou metodu :roll:

B) měření odporu vinutí běžným multimetrem k ničemu nepovede, to vinutí nemá jednotky Ohmů ale max. desítky miliOhmů, jinak by to hořelo při pár A (násobilka, P=R*I*I)
Použitelná metoda je pustit do vinutí stabilizovaný proud (třeba 1,00A) a miliVoltmetrem měřit úbytek napětí na vinutí. Zádrhel - je to zapojené do trojúhelníka či hvězdy = neměříme nikdy jen to jedno vinutí, můžeme jen porovnat tři měření.

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Identifikace závady
PříspěvekNapsal: ned 18.02.2018 23:17 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 26.5.2014
Příspěvky: 451
Analogie s PC. PC nejede. Nemám komponenty na vylučovací metodu, ale zato mám měřák :mrgreen:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Identifikace závady
PříspěvekNapsal: pon 19.02.2018 10:01 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 3.11.2010
Příspěvky: 68
Děkuji za nápady.
Nicméně, dá se říci, který z těchto komponentů má větší percentuální šanci se odporoučet do křemíkového nebe?
A nebo, v čem je větší šance, buď, že odprásknu regulátor špatným motorem, nebo špatný motor odpráskne regulátor.

Děkuji
P.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Identifikace závady
PříspěvekNapsal: pon 19.02.2018 10:09 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.8.2005
Příspěvky: 4941
Bydliště: Šternberk, ČR
Obrázky: 0
Já bych začal tím, že bych zkontroloval jak jsou pájené konektory a pokud máš servotester a 4článek pro napájení reglu, tak s ním. Tj. bez použití BEC z regulátoru.

K otázce - je to o štěstí.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Identifikace závady
PříspěvekNapsal: pon 19.02.2018 10:41 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.1.2017
Příspěvky: 1339
Bydliště: Brno
padluke píše:
Ahoj, existuje nějaká metoda jak zjistit jestli je příčinou nerozběhnutí motoru (cuká se a hřeje) regulátor a nebo motor?
Regulátor YEP 40A
Motor Turnigy 30108


Z toho co tady ještě nebylo mě napadá pár tipů: Pořádně si poslechnout jak regulátor pípá při zapnutí. Ty regulátory/firmwary které jsem potkal já při startu zkusily pípnout každým vinutím (asi dvojicí vinutí) zvlášť, s vzestupnou frekvencí. Pokud člověk slyší tři vzestupné tóny, jsou všechny tři H-můstky i spojení do všech tří vinutí aspoň trochu v pořádku. Pokud ne, zkusil bych prohodit vývody regulátoru do motoru, jestli budu slyšet jiné dva tóny nebo i jen jeden tón. Pokud budu slyšet jiné, je pravděpodobně něco špatně od konektorů motoru dál k motoru. Pokud stejné, je spíš špatně spínání jednoho vývodu na straně regulátoru.

Pak bych zkusil prověřit, jestli se regulátor zahřívá i když jen zapnu baterku a připojím motor, ale motor nespustím. To by mohlo naznačovat některý MOSFET vadný. S něčím takovým jsem se potkal já: regulátor se postupně a docela rychle zahříval i bez zátěže. Nebo i bez připojeného motoru (to by naznačovalo buďto dva MOSFETy proražené nebo vadný BEC).

_________________
Sky Surfer; HK Paraglide; DYI: samokřídlo Ita, elektrovětroň Kaze, delta Quasar3D; FlySky i6


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Identifikace závady
PříspěvekNapsal: pon 19.02.2018 11:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.7.2009
Příspěvky: 775
Bydliště: Hodonín
Ahoj,

já měl jednou špatně připájený drát v novém motoru.
Zkus prověřit i spoje.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Identifikace závady
PříspěvekNapsal: pon 19.02.2018 12:26 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 12.1.2013
Příspěvky: 1444
Bydliště: Pardubice
jyrry píše:
Si tak myslím:
B) měření odporu vinutí běžným multimetrem k ničemu nepovede, to vinutí nemá jednotky Ohmů ale max. desítky miliOhmů, jinak by to hořelo při pár A (násobilka, P=R*I*I)
Použitelná metoda je pustit do vinutí stabilizovaný proud (třeba 1,00A) a miliVoltmetrem měřit úbytek napětí na vinutí. Zádrhel - je to zapojené do trojúhelníka či hvězdy = neměříme nikdy jen to jedno vinutí, můžeme jen porovnat tři měření.



Logicky asi těžko normálním multimetrem změříš odpor pod 1ohm, proto jsem napsal že vinutí bude mít odpor v řádu ohmů protože přesně to uvidí na LCD multimetru.. Jinak ani miliohmetr ti moc nepomůže, dozvíš se tak maximálně DC odpor vinutí kterej je ve finále k ničemu.. Pokud chci opravdu analyzovat motor tak mě zajímá hlavně induktance vinutí, ovšem to už se bavíme o trochu komplexnějším vybavení na stole... Pro laika to končí tím že změří odpor vinutí a pokud má lepší měřák tak ještě indukčnost, hodnoty ve všech fázích musí být stejné a je nepodstatné zda měřák ukáže 1ohm nebo 5ohm, obojí bude dobře u levných multimetrů které neumí měřit v jednotkách miliohmů...

_________________
Goblin 500 Spirit@MiniProtos Spirit@Oxy3 Spirit@Taranis + Xlite RC@ www.arcitimer.com


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Identifikace závady
PříspěvekNapsal: pon 19.02.2018 12:35 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20813
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Arcicorsa píše:
... je nepodstatné zda měřák ukáže 1ohm nebo 5ohm, obojí bude dobře u levných multimetrů které neumí měřit v jednotkách miliohmů...

No, já jen že takto změří hlavně přechodový odpor přiložených hrotů/kontaktů, ty rozdíly budou už v přítlaku při jednotlivých měřeních. A vliv odporu řádu desítek miliOhmů na rozsahu odporu řádu Ohmů se neprojeví tak aby se to dalo brát za směrodatné.
Moje zkušenosti. Ale ať si to zkusí, za to nic nedá.

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Identifikace závady
PříspěvekNapsal: pon 19.02.2018 13:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.3.2012
Příspěvky: 3983
Bydliště: SK
Obrázky: 6
Nehľadal by som hneď závadu neviem kde. Skontroluj si prechod konektorov presvietením respektíve zvukovou signalizáciou na meráku. Pichni pred a za konektorom do káblu či sú všetky tri prechody OK. Takto sa to často chová ak je jeden kábel od ESC k motoru odpojený a až potom hľadaj chybu inde.

_________________
Tandem X20, TX16S


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Identifikace závady
PříspěvekNapsal: pon 19.02.2018 13:56 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 3.11.2010
Příspěvky: 68
Dekuji vsem za radu. Odpoledne na to vlitnu :-)
P.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz