Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 16.11.2017 11:42 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 24.9.2009
Příspěvky: 78
Bydliště: Brno
Potřebuji poradit a podělit se o rady zkušenějších.

Dávám dohromady motorizovaný větroň, rozpětí 3,2 m. Křídlo a kormidla jsou konstrukční, trup je laminát.
Motýlková kormidla jsou dělená a nasazují se na dva ocelové dráty (ohnuté do úhlu motýla). Dráty jsou pevně zalepeny do zadní části trupu.

Jaká použít táhla – uvažoval jsem o bowdenech s ocelovou strunou (serva budou v přední části trupu), je to dobrý nápad – trup je docela dlouhý?
Jaké použít koncovky táhel na straně motýla? Musí to být snadno rozebíratelné před vysunutím kormidel ze spojovacích drátů před transportem. Dávat tak koncovky s kulovým čepem a pokaždé to šroubovat se mi moc nechce. Je nějaký lepší nápad? S tím souvisí i dotaz, z čeho potom vyrobit páky kormidel.

Díky za foto, inspiraci, ...


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: čtv 16.11.2017 12:41 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 25.11.2008
Příspěvky: 1465
Bydliště: Dobruška
Bovdeny, žádný problém. Páky jsou z duralu 1mm, táhla laminát v plastu, na konci ocel 1mm drát. Bez jištění, snadno a rychle rozebíratelné. Trup je dlouhý 1650mm.

Příloha:
V14.JPG
V14.JPG
[ 102.46 KiB | Zobrazeno 2465 krát ]


Příloha:
T07.JPG
T07.JPG
[ 58.74 KiB | Zobrazeno 2465 krát ]


_________________
Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 16.11.2017 12:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 25.11.2008
Příspěvky: 1465
Bydliště: Dobruška
Jeden stejný model mám s kulovými čepy místo drátů. Jde to rozebírat a zase skládat bez šroubování. Ale dráty se mi zalíbili víc. Pro kulové čepy je tam málo místa, ale jde to.

_________________
Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 16.11.2017 17:30 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 6.11.2015
Příspěvky: 59
Bydliště: Kolín
Taky mi tu leží elektrovětroň Opál-E a čeká na stavbu a budu řešit podobné, uvažoval jsem nad kulovým čepem a táhlo z uhlíku nebo klasicky smrkový nosník a zasunout do trupu nějaké vodítko aby se to neprohýbalo.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 16.11.2017 18:57 
Mazák
Mazák

Registrován: 24.11.2013
Příspěvky: 627
Bydliště: Praha 10, ČR
Obrázky: 9
Golfista píše:
Jeden stejný model mám s kulovými čepy místo drátů. Jde to rozebírat a zase skládat bez šroubování. Ale dráty se mi zalíbili víc. Pro kulové čepy je tam málo místa, ale jde to.

A není problém, že u drátů bez kulových čepů se ti táhlo kroutí podle výchylky (protože osa čepu drátu není rovnoběžná s osou kormidla)?


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 16.11.2017 19:24 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2003
Příspěvky: 10752
Bydliště: Praha Hloubětín ČR
Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
To není dramatický problém. Výchylky nejsou velké. U Ariany V6 jsem měl motýlkové plochy jen jako VOP, spojené jen v drátěném čepu a chodilo to dobře.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 16.11.2017 19:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.12.2003
Příspěvky: 910
Bydliště: stud. zbys.
lanovod, uhlikova trubicka, vidlicky, kulaky, vse funguje jento tam nacpat nebo serva primo do kormidel


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 16.11.2017 22:03 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 25.11.2008
Příspěvky: 1465
Bydliště: Dobruška
Grugh píše:
A není problém, že u drátů bez kulových čepů se ti táhlo kroutí podle výchylky (protože osa čepu drátu není rovnoběžná s osou kormidla)?

Tento systém jsem sestavoval a vymýšlel dost dlouho. Šlo mi taky o extrémně jednoduché a hlavně rychlé rozebrání větroně. Když se blíží bouřka na závodech, tak je každá vteřina dobrá.
Táhla jezdí lehce a přesně. Chce to ale seřídit geometrii pohybů. Zrovna dělám další stejný trup a první zkoušky chodu táhel s výškovkou jsou perfektní. Měl jsem obavy o vydření díry v duralu na drážky. Ale i to je ok. Po třech letech lítání, je vše stejné, jak na začátku. Drží to a bez vůle.

_________________
Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 17.11.2017 11:51 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.1.2010
Příspěvky: 1657
Bydliště: Praha
Blog: Zobrazit blog (1)
Nemam s tim osobni zkusenost, ale videl jsem, ze lide pouzivaji obycejny bowden na konci do L. Predpruzi ho, zahaknou a zajisti buzirkou. Jedina pakarna je, ze clovek ztraci ty buzirky. Ale muze si jich nakrajet do zasoby.

Mel to takhle reseny treba etalon XL od LS Model (byt nema motyla, ale problem je identicky)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz