Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 40 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 15.10.2017 19:34 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 192
Bydliště: Tišnov
Létám v EF-Extře 78" s AXI5325/16 Lipol 6S5000, maximálně ve špičce 100A
Baterky už mám třetím rokem, ještě pro moje létání dostačují, ale asi moc dlouho už nevydrží.

Má smysl místo Lipol použít Jeti Power Ion 2100 v packu 6S3P

Váha by byla přibližně stejná, kapacita větší, proud trvalý uvádí 75A a špičku 150A. Nabíjení max 4A na článek, tj 12A. Nyní nabíjím z autobaterie na letišti max cca 11A

Jsem na špatné cestě nebo by tento pohon šel použít ?

Díky


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: ned 15.10.2017 19:43 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 29.1.2004
Příspěvky: 5449
Bydliště: Týn nad Vltavou
Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
Spíš bych šel do 7s3p pokud můžeš, na Lion víc klesá napětí při zátěži.

_________________
Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 16.10.2017 13:02 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 192
Bydliště: Tišnov
HonzaS píše:
Spíš bych šel do 7s3p pokud můžeš, na Lion víc klesá napětí při zátěži.


Vrtule je Fiala 22/10", regl. Spin 125A , mám strach, co tomu řekne Axík, ten už je v kombinaci 6S a 22/10" za hranou.
S vrtulí 22/10 když byly baterky nový tam teklo ve špičce přes 100A.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 16.10.2017 17:00 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 16037
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
honz74 píše:
... když byly baterky nový tam teklo ve špičce přes 100A.

No, to se těm LiIonkám "bude líbit"... 33A na článek :?
Jednak při tom proudu dají podstatně menší napětí a druhak nebudou mít tu správnou životnost.
Kolik byl průměrný proud při letu? Respektive jaká byla doba letu? Pokud budou muset dávat skoro trvale třeba 20A na článek, přehřejí se.
Všechno je vidět viz. datasheet.
Kolega ty LiIonky používá v kopteře, kde dávají tak 2-4A na článek, tam vydrží ... Druhý kolega používá sadu hodně s a hodně p v P-47 ale taky nejde přes nějakých 5-6A na článek...
Můj náhled "Lionkobijce" :mrgreen:

_________________
Aby mně mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 16.10.2017 17:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.9.2006
Příspěvky: 1219
Sony VTC5A - maju asi najlepsiu prudovu zatazitelnost, ale aj tak by som to do 3D akrobata nedaval. Kup radsej turnigy graphene 65C (realne konstantne zatazenie 40C bez problemov).
Ja som uvazoval ze dam 5s2p do 1500mm katany (60A max) no lipol na tom stale bude lepsie.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 16.10.2017 17:57 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 29.1.2004
Příspěvky: 5449
Bydliště: Týn nad Vltavou
Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
jyrry píše:
No, to se těm LiIonkám "bude líbit"... 33A na článek :?
Jednak při tom proudu dají podstatně menší napětí a druhak nebudou mít tu správnou životnost.
Kolik byl průměrný proud při letu? Respektive jaká byla doba letu? Pokud budou muset dávat skoro trvale třeba 20A na článek, přehřejí se.
Všechno je vidět viz. datasheet.
Kolega ty LiIonky používá v kopteře, kde dávají tak 2-4A na článek, tam vydrží ... Druhý kolega používá sadu hodně s a hodně p v P-47 ale taky nejde přes nějakých 5-6A na článek...
Můj náhled "Lionkobijce" :mrgreen:


Nebuď tak radikální! Lionky mají svoje uplatnění...
Obrázek

JENŽE NA JINÉ PLANETĚ :lol: :lol:

I když jako přijímačovky a do vysílačky jsou taky supr :-)

_________________
Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 16.10.2017 18:09 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 192
Bydliště: Tišnov
jyrry píše:
No, to se těm LiIonkám "bude líbit"... 33A na článek :?
Jednak při tom proudu dají podstatně menší napětí a druhak nebudou mít tu správnou životnost.
Kolik byl průměrný proud při letu? Respektive jaká byla doba letu? Pokud budou muset dávat skoro trvale třeba 20A na článek, přehřejí se.
Všechno je vidět viz. datasheet.
Kolega ty LiIonky používá v kopteře, kde dávají tak 2-4A na článek, tam vydrží ... Druhý kolega používá sadu hodně s a hodně p v P-47 ale taky nejde přes nějakých 5-6A na článek...
Můj náhled "Lionkobijce" :mrgreen:


doba letu 6minut=odebraná kapacita 3900mAh


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 16.10.2017 20:48 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 16037
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
honz74 píše:
...
doba letu 6minut=odebraná kapacita 3900mAh

To je cca 0,8 jmenovité kapacity.
6/0,8=7,5min.
60/7,5=>8C průměrně, u akro se dost kvedlá plynem.
Tedy nějakých 40A průměrně, to je 13A na článek. To by snad šlo ale ty špičky... Podívej se na pokles napětí při tom odběru 30A někde uprostřed grafu - je tam asi 3,2V na článek -> tedy 6s bude mít kolem 19,2V. Změř si napětí na těch LiPolkách při plném plynu a napůl vybité baterce, porovnej, uvidíš jestli je to srovnatelné.

Já někdy před rokem, dvěma hledal alternativu LiIon do WWII dvoumotora kde to letí na LiPol 2x 6s 5000mAh (cca 1,6kg) po dobu taky 5-6 minut ale skoro pořád plný plyn. V LiIonkách bych to nedal jak hmotnostně (vyšlo mi 2x 7s4p) tak na peníze :|

Jo, jsou to jen úvahy podložené pár pokusy, reálnými zkušenostmi kolegů a čtením datasheetů (místo údajů prodejců). Ale třeba jsou ty články daleko lepší než slibuje výrobcův datasheet, kdo ví... :?

_________________
Aby mně mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 17.10.2017 8:05 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 192
Bydliště: Tišnov
jyrry píše:
To je cca 0,8 jmenovité kapacity.
6/0,8=7,5min.
60/7,5=>8C průměrně, u akro se dost kvedlá plynem.
Tedy nějakých 40A průměrně, to je 13A na článek. To by snad šlo ale ty špičky... Podívej se na pokles napětí při tom odběru 30A někde uprostřed grafu - je tam asi 3,2V na článek -> tedy 6s bude mít kolem 19,2V. Změř si napětí na těch LiPolkách při plném plynu a napůl vybité baterce, porovnej, uvidíš jestli je to srovnatelné.

Já někdy před rokem, dvěma hledal alternativu LiIon do WWII dvoumotora kde to letí na LiPol 2x 6s 5000mAh (cca 1,6kg) po dobu taky 5-6 minut ale skoro pořád plný plyn. V LiIonkách bych to nedal jak hmotnostně (vyšlo mi 2x 7s4p) tak na peníze :|

Jo, jsou to jen úvahy podložené pár pokusy, reálnými zkušenostmi kolegů a čtením datasheetů (místo údajů prodejců). Ale třeba jsou ty články daleko lepší než slibuje výrobcův datasheet, kdo ví... :?


Díky za tvůj názor.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 17.10.2017 9:46 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 29.1.2004
Příspěvky: 5449
Bydliště: Týn nad Vltavou
Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
Já mám třeba ve Vertigu a Extře (Hacker A60 18L, Fiala 24x10e3, JETI Mezon 135A, 12s5000mAh lipol Topfuel) průměrný odběr kolem 28A, max asi 88A, ale za letu plný plyn používám jen zřídka kdy. Dobře, letos občas jo, začal jsem lítat trochu bláznivěji... Doma můžu udělat namátkově nějaký grafy průběhu odběru za letu.

Jo ale Martin Faltičko od Jeťáků ve dvoumetrovce PowerIony lítá... zkusím zjistit nějaký podrobnější info.

_________________
Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 17.10.2017 10:04 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 192
Bydliště: Tišnov
HonzaS píše:
Já mám třeba ve Vertigu a Extře (Hacker A60 18L, Fiala 24x10e3, JETI Mezon 135A, 12s5000mAh lipol Topfuel) průměrný odběr kolem 28A, max asi 88A, ale za letu plný plyn používám jen zřídka kdy. Dobře, letos občas jo, začal jsem lítat trochu bláznivěji... Doma můžu udělat namátkově nějaký grafy průběhu odběru za letu.

Jo ale Martin Faltičko od Jeťáků ve dvoumetrovce PowerIony lítá... zkusím zjistit nějaký podrobnější info.


Super


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 18.10.2017 17:49 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 16.11.2003
Příspěvky: 563
Jednoduchá poučka Lion VTC 4 je dobrý když je nevylítáš pod 7 minut :D . pokud potřebuješ pack vyprázdnit za tři minuty tak tyhle určitě ne

_________________
zbek

EPA Kombat


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 18.10.2017 22:08 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 29.1.2004
Příspěvky: 5449
Bydliště: Týn nad Vltavou
Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
Tak Martin má 10s setup a lítá 10s 2p 2100mAh... F3Ačkaři prý ale říkali, že na jejich potřeby tam moc klesá napětí (a oni nemůžou použít 11s kvůli pravidlům).

Jak jsem se do těch lionek pustil, začínám uvažovat o Tesla - letadle. 14s 5p. Odběry do 200A, tam už by se (slibovaná) životnost lionek mohla příznivě cenově projevit!

_________________
Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 19.10.2017 5:25 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 16037
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
HonzaS píše:
... tam už by se (slibovaná) životnost lionek mohla příznivě cenově projevit!

Jo ale to si ověříš tak za 5-8 roků provozu 8)

_________________
Aby mně mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 19.10.2017 6:58 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 29.1.2004
Příspěvky: 5449
Bydliště: Týn nad Vltavou
Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
Hele, to asi dřív. Ri mi na většině lipolek roste naprosto pozorovatelně už po roce. Teď ty topfuely docela dobrý, Zippy fligtmax 12s 5000mAh 40C se držely asi 100 cyklů (což je někdy půlka léta, někdy dvě sezony), pak to pomalu začalo růst... jako je pravda že pořád lítají docela v pohodě a mají už přes 300 cyklů, a v zásadě to nepoznám na letu, ale telemetrie už mě občas varuje na (hodně opatrně nastavený) alarm napětí. Jako že mi za letu klesne i na 3,5V na článek při zátěži v 3D akrobatu. Jsem tyran na ty baterky!!! :lol:

Takže nějaký srovnání je...

_________________
Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 40 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot], novfra a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz