Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 36 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 04.09.2018 22:37 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 3846
Bydliště: SK Bratislava
StanleyP píše:
pomylil som sa posuv je 2000mm/min. nie nepruží to skúšal som, toto nebude chyba.


aha tak to si priblizne tam kde ja, tak potom netusim, nic take sa mi nedialo (tie schody) islo to pekne cisto oboma smermi ... pokial ovsem mas brit aj od spodu a nedeje sa to co pise Lark (nie je to dobre vidiet, ale vyzera to ze brity dole ma) ... moja freza ma brity aj odpspodu, je to hrubovacka a nema problem sa zaborit zvislo dole bez drvenia peny


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: úte 04.09.2018 22:57 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9106
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
To že válcová musí mít břity i na čele je snad samozřejmost. Jde spíš o to, že při zanořování je toho odebraného materiálu podstatně víc než nahoru. Do té pěny to při únosném posuvu může zvládat, ale ta rozdílná hloubka vlnek se se strmostí tvaru zvětšuje.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 04.09.2018 23:07 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 2570
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
Tak v první řadě jsi přebroušením zničil frézu. Prostě si jednoduše představ , když fréza jede po materiálu šikmo dolu , čím ubírá . Ta rychlost je i tak vysoká . Nechtěl jsi čekat na vyfrézování na jemno, ale takto budeš frézovat s hrozným výsledkem a mnohem dýl .
moje doporučení - novou frézu , kroky 1/9 průměru frézy a rychlost tak 25 mm/s. Při menších krocích můžeš frézovat oba směry.
Jinak já frézuji křídla vcelku a ne z půlek . Nevzniknou mi na odtokovce tak dlouhé tenké plochy a nemusím to pracně slepovat.

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 04.09.2018 23:25 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 3846
Bydliště: SK Bratislava
Lark píše:
To že válcová musí mít břity i na čele je snad samozřejmost.


Zalezi ake brity, drviva vecsina frez ma brit na cele kolmy k smeru pohybu, takze staci ze bola predtym pouzita na nieco tvrdsie, brit sa malinko otupi a penu uz nezoberie, ale stlaci, natavi alebo strapati. Pokial je pekne nauhlena v smere spiraly tak to ide krasne.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 05.09.2018 1:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9106
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
To že frézy na PS musí být perfektně ostré a nesmí se používat na jiný materiál, jsem psal už někde z kraje vlákna. Čelní břity musí být rovné jak psal igorb a nabroušené až ke středu. Ty máš ale na čele kužel dovnitř a to nejspíš při zanořování způsobuje vtahování materiálu "dovnitř frézy". Při takovém kopírování se taky nedá pospíchat, aby měl odebraný materiál čas odcházet a pokud to chceš dělat bez hrubování, tak musíš zvolit i podstatně menší krok řádků.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 05.09.2018 7:27 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 9.3.2010
Příspěvky: 417
Bydliště: Mýtna LC
Dudaj - asi som nepochopil ako si myslel že frézuješ krídlo v celku. Ja vyfrézujem mimo vákuového lôžka hornú plochu krídla a potom vo vákuovom lôžku spodnú plochu. No a vtedy mi to trhá odtokovku lebo tam treba ísť skoro do nulovej hrúbky ale v reále mi stačí keĎ dosiahnem hrúbku cca 0,5mm. frézu použijem novú. krok 1/9 je dosť málo. ale skúsim . problém s tým vidím pri frézovaní v lôžku kde mi drží jadro podtlakom druhý vysávač. Tam z časového hľadiska aby nebežal dlhý čas mi vyhovoval krok 4mm . Teraz mám možno dalšiu otázku. Nejaký nápad ako upnúť frézované krídlo ak by som ho nechcel držať podtlakom? Ide o krídlo do formy (f3k) .


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 05.09.2018 8:49 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 3.4.2011
Příspěvky: 377
Zkus ještě snížit rychlost. Já jedu obyčejný polystyrén (kuličkový) asi 700mm/min, ale to spíš proto, že moje hardware vyšší rychlost spolehlivě nedává :)
Frézuji i EPP, opravdu se hodí pohrát si s tím jakým směrem se kde jezdí.


Přílohy:
Poznámka: Jádro křídla z obyčejného polystyrénu
křídlo_jádro.jpg
křídlo_jádro.jpg [ 48.21 KiB | Zobrazeno 278 krát ]

_________________
kombat na kopci i s motory :-)
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 05.09.2018 9:41 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9106
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
S tou žiletkou na odtokovce asi bude problém, protože ten přícuc to asi moc neudrží, takže asi jedině malý úběr, s malým řádkem, aby ty tlaky byly minimální. Když si uvědomíš, že na té spodní ploše jsou stejné vlnky, tak ty plochy pořádně netěsní a přisává to vzduch. Ale to už teoretizuju.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 05.09.2018 10:29 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 9.3.2010
Příspěvky: 417
Bydliště: Mýtna LC
Preto som na odtokovke spravil takú akoby vyvýšeninu 0,5mm so šírkou 5mm. ale je to málo. skúsim tam spraviť 1mm. to by malo stačiť. potom odtokovku zabrúsim.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 05.09.2018 10:35 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 3846
Bydliště: SK Bratislava
ciste napad - co tak po odfrezovani jednej strany prelaminovat odtokovku tenkou paskou skla aby sa to nemohlo stiepat ked pojdes druhu stranu?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 05.09.2018 11:13 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 9.3.2010
Příspěvky: 417
Bydliště: Mýtna LC
nie zlý nápad, možno by stačilo podlepiť odtokovku v šírke cca 8mm tenkou samolepiacou páskou. Páska až tak dobre na brúsenom polystyrene nedrží a možno by sa dala opatrne po frézovaní odlepiť.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 05.09.2018 11:34 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 2570
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
StanleyP píše:
Dudaj - asi som nepochopil ako si myslel že frézuješ krídlo v celku. .


Já vše frézuji z bloku - ten nalepím přímo na frézu polyuretanovou pěnou - jenom drobný bobky .
Ofrézuji na čisto jednu stranu , tak , aby křídlo nevypadlo (pouze na potřebnou výšku) a obrátím.
Je potřeba přesně umístit dle okrajů desky - lze to s přesností do 1 mm.
Obrábím druhou stranu rovnou na čisto . Materiál se odebírá postupně z bloku z jedné strany, takže není problém, že by se to neudrželo . Pochopitelně na konci vyfrézovaný blok vypadne, takže se člověk nemůže vrátit na nějaké opravy .
Teď odjíždím na dovolenou . Kdyžtak sem potom hodím nějakou fotku , jestli něco najdu .
Lze vynechat i drobné můstky a ty pak odříznout, ale to nedělám . Jo a ten blok musí být tlustčí než křídlo, cca o dva centimetry - jinak by se to po obrácení neudrželo.

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 05.09.2018 11:37 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 3.4.2011
Příspěvky: 377
Sice páska až tak dobře nedrží, ale tipnul bych si, že bude držet dostatečně na to, abys ji při sloupávání serval i s kousky odtokovky.
Nemyslím si ale, že by to měl být nějaký zásadní problém, pokud nebudeš odtokovku frézovat "do nože". Pokud ji seřízneš na tl. tak 0,5mm a při laminování to doženeš zahuštěnkou, tak přírůstek hmotnosti sice nějaký bude, ale zas se ta odtokovka trochu zpevní. Předpokládám, že budeš laminovat mezi fólie dostatečné tloušťky, aby ten schod neokopírovaly.
Já pak jádra vkládám do vylaminované negativní formy, takže sem tam nějaký vyškubnutý kousek mi nevadí.


Přílohy:
Poznámka: Forma horní části stříklá barvou
40912826_1530893567010839_7897857791149211648_o.jpg
40912826_1530893567010839_7897857791149211648_o.jpg [ 82.14 KiB | Zobrazeno 225 krát ]
Poznámka: Hotové křídlo po vyjmutí z formy a opracování obvodu.
40820320_1530893470344182_5810583859447726080_o.jpg
40820320_1530893470344182_5810583859447726080_o.jpg [ 109.94 KiB | Zobrazeno 225 krát ]

_________________
kombat na kopci i s motory :-)
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 05.09.2018 11:51 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 3.4.2011
Příspěvky: 377
Dělám to podobně jako Dudaj s drobným rozdílem.
Nachystám si bloky polystyrénu s půdorysem půlky křídla s přídavkem po obvodu 1cm
Na fréze mám připevněnu podkladní desku s vyznačením jak ten polotovar uložit. Lepím ho po obvodu bobky tavného lepidla po cca 10-15cm.
Při frézování spodní poloviny podkladní desku zaměním za jinou, kde je lůžko pro vložení té už ofrézované části. Ofrézovaná půlka se vkládá do lůžka pouze po obvodu (odtokovka, náběžka, koncový oblouk - to jsou ty přídavky 1cm). Lůžko je z balzových hranolů, které jsem ofrézoval tak, aby do nich ta opracovaná polovina sedla. Opět lepím bobky tavky.

Tavku snadno z balzy či překližky odloupnu po pokápání lihem. Pak se dá odloupnout bez poškození jak překližky, tak balzy. Tím, že pak jádro mačkám ve formě, tak mám horní a spodní povrch vůči sobě posunutý o cca 0,5mm což je přesně slupka, která zbude po ofrézování druhého povrchu na obvodu.

V jádrech už jsou samozřejmě vyfrézovány drážky pro nosníky a otvor pro servo.

_________________
kombat na kopci i s motory :-)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 05.09.2018 13:24 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 2570
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
ještě popíši to centrování.
Výchozí bod (0) pro frézu mám ve středu obrobku (x,y)
desku řízlou kolmo .
Na desku frézky k čelní stěně na střed přišroubuji opěrku , o kterou desku opřu . Tím řeším při otočení vzdálenost ve směru X.
Před otočením, dojedu frézou k jednomu okraji desky a odečtu vzdálenost . Po otočení desky najedu na tu samou stranu desky - takže frézkou přejedu do mínusu stejnou vzdálenost a desku opřu vlastně ve stejném místě .
A protože mám na frézce drážky podélně ve směru osy x, tak desku vždy umístím rovnoběžně s nimi .
Stejně pracuji s duralem, ale tam jsou přesnosti do 0,05 setiny. Je to tvrdý materiál a lze přesně dorazit.
Ono i u toho poliše lze dosáhnout slušné přesnosti . Tam spíš jde o to, jak přesně je opracovaná deska . Pokud si na ní ofrézuji roh dopředu , tak je o perfektní . (případně polepím kousky překližky pro měření)

výšku vrch centruji na vrchní plochu , spodek potom na spodní plochu .

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 36 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz