Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 71 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 24.05.2016 8:21 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 28.12.2011
Příspěvky: 433
Bydliště: Praha
Obrázky: 15
Na internetu se občas objevují prosby o pomoc při hledání ztracené coptery. Většinou majitel napíše, že mu uletěla a napíše pozici, kde jí naposled viděl.

Mě by ale zajímalo jak se taková situace stane, jak jí předejít?


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
PříspěvekNapsal: úte 24.05.2016 8:35 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2005
Příspěvky: 1151
Bydliště: Hlučín, CZ
Všechno, co lítá a není přivázané, může uletět. Otázka není "jestli", ale "kdy".
Příčin může být hafo a zcela určitě tě drtivá většina z nich samotného napadne. Od různých způsobů selhání obsluhy (pilota), přes selhání techniky až po hypotetický únos jinou osobou (což by se dalo případně zařadit do kategorie selhání techniky).


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 24.05.2016 8:41 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.11.2010
Příspěvky: 604
Bydliště: Praha 9
Dá se tomu předejít tak, že nebudeš lítat nezodpovědně jako tenhle chytrák..



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

_________________
Multiplex FunCub // Konstrukční větroň // Beta 1400 // Mitshubishi Zero (Hacker) // Flysky TH9X //


Naposledy upravil Klubas dne úte 24.05.2016 8:51, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 24.05.2016 8:43 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 5331
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
Stane se to dost casto tak ze clovek veri v neomylnost techniky i svou. Takze pak odstartuje napr. bez zapsani home pozice a když ztrati prehled tak si vzpomene ze v navodu psali ze když vypne vysilac tak se copter vrati. Tak ho vypne a copter se vrati akorát ze ne na místo startu ale k vyrobci do ciny :-)

Samozrejme ze muze nastat i neco jako GPS glitch atd.... a je otazka taky o kterou jednotku se jedna a s jakou verzi softu.

_________________
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 24.05.2016 9:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2014
Příspěvky: 1500
Bydliště: Mikulov na Moravě
Obrázky: 6
Předcházet se tomu dá zcela jednoduše, vím že technika notně pokročila a třeba dokáže i zázraky :lol: .
Přesto to chce spoléhat na selský rozum :) .
Stará zásada říká: "Lítám tak abych měl model na dohled a pod kontrolou".

_________________
Nahoru to půjde ... dolů musí.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 24.05.2016 10:10 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 18.3.2010
Příspěvky: 2866
Bydliště: Zavar, SK
Najlepší spôsob, ako tomu predísť je nelietať s koptérou :mrgreen:
Uletela mi jedna a to na vlastnú hlúposť: zabudol som nakalibrovať kompas...

_________________
X9D & T16Pro & TX16S & nejaké lietadlá, heli a koptéry www.rcmodelytt.sk


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 24.05.2016 10:27 
Mazák
Mazák

Registrován: 5.1.2012
Příspěvky: 1058
Bydliště: Rakovnik
V dřevních dobách, kdy si poletovadlo dotyčný musel postavit sám, se k němu snáze dostaly informace, jak se ve vzduchu chovat odpovědně (a bezpečně pro vlastní výtvor).
V okamžiku, kdy se RC řízení dostatečně zlevnilo (což je OK) a začalo se šířit v podobě létajících hraček (nejdřív letadel a vrtulníků, pak EPP gumáků až po současný boom koptér), průměrná odpovědnost poletovačů dramaticky klesla. A navíc řada z nich průserové záběry zveřejní na netu s pocitem, koukněte se jak jsem dobrej (soudný člověk řekne "magor"), že si dovolím tohle zaletět (průlety nad Karlovým mostem s FPV řízením ze Strahova, poletování s FPV kopterou nad VPD veřejného letiště-řízeno ze vsi 3 km daleko až po letecké záběry Boeingu před přistáním). Bohužel kromě odsouzení v diskuzi není v možnostech slušných modelářů tyto lidi vychovávat nebo trestat, byť jejich chováním jsou nejvíce poškozováni.

_________________
Jardah


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 24.05.2016 10:51 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 5331
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
jo, nejzasadnejsi problem je v tom ze UCL buzeruje nas modelare kteri aspon ramcove vedi co delaj a masu debilu s Phantomama generujici podobna videa proste ignoruje.

_________________
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 24.05.2016 10:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.5.2012
Příspěvky: 1687
Bydliště: Kroměříž
Obrázky: 38
Amper píše:
jo, nejzasadnejsi problem je v tom ze UCL buzeruje nas modelare kteri aspon ramcove vedi co delaj a masu debilu s Phantomama generujici podobna videa proste ignoruje.

Ano, jak bylo řečeno, koptéra se řídí pohodlněji, než třeba letadlo, nebo vrtulník. Ale videí, kde někdo točí přes FPV z letadla, nebo samokřídla a přitom něco porušuje, by se taky našlo. A když už jsme u toho ulítávání, ulétnutých letadel je taky dost...


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 24.05.2016 11:42 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 15.2.2005
Příspěvky: 192
Bydliště: Plzen
Zpátky k dotazu:
Při létání na přímou viditelnost: Po ztrátě orientace pro řízení s ní okamžitě seknout. Všechno je lepší než ztráta.
Pokusy o návrat končí z poloviny ztrátou nejen orientace, ale i viditelnosti a je hotovo. Nelze totiž rozeznat, jestli se kopter blíží nebo vzdaluje.
Vlastní trpká zkušenost která po měsíci skončila dobře.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 24.05.2016 11:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2014
Příspěvky: 1500
Bydliště: Mikulov na Moravě
Obrázky: 6
Řekl bych že ztráta je to nejmenší co tě může potkat :) .
Jsou mnohem katastrofálnější scénáře jak to může dopadnout :twisted:

_________________
Nahoru to půjde ... dolů musí.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 24.05.2016 13:42 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 5331
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
horejsi píše:
Při létání na přímou viditelnost: Po ztrátě orientace pro řízení s ní okamžitě seknout. Všechno je lepší než ztráta.


Ja bych doporucil jeste jednu vec - pokud neni brutalni vitr tak je dobre pustit packy a zacit myslet. Vetsina copter stoji v lufte a maximalne ji unasi vitr. Podivat se na ledky, zorientovat se a zkusit dostat k sobe.

Rozhodne nespolehat 100% na to ze funguje RTL, to je cesta do pekla. Taky pouziti ulehcujicich rezimu (Simple/Super Simple na APM, nevim jak se to jmenuje na DJI ale taky to ma) jen v pripade ze je clovek schopen rozpoznat zda se copter zvetsuje/zmensuje.Rozmyslet pouziti telemetrie - pokud me telemetrie ukase pozici nebo aspon smer/vzdalenost tak se s tim da pracovat.

A opravdu - pokud si clovek prestane byt jen trochu jisty tak dolu. Je vic casu na pristani, cim bliz clovek je tim ma vetsi sanci ze ji najde atd.....


ale myslim ze klasicke Fly aways jsou v 99% pripadu proste o tom ze copter netusi kde ma domov, rupne mu v kouli a vyda se na vejlet. V tomdle pripade stejna rada - okamzite prenout do nejakeho manualniho, non GPS rezimu a proste s tim placnout. Pretahovat se s rizenim v okamziku kdy coptere leti "nekam" je bez sance.

_________________
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 24.05.2016 13:55 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2005
Příspěvky: 1151
Bydliště: Hlučín, CZ
pepinozbrna píše:
"Lítám tak abych měl model na dohled a pod kontrolou".

To je asi jako kdybys na dotaz "Jak se vyhnout dopravní nehodě" odpověděl "Jezdit tak, abys nenaboural". ;-)

Ztrátě kontroly nad modelem se nikdy na 100% předejít nedá. Takže člověk musí vždy předpokládat, že k tomu může kdykoliv dojít, a jednat tak, aby minimalizoval případné škody.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 24.05.2016 13:58 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2005
Příspěvky: 1151
Bydliště: Hlučín, CZ
Amper píše:
Ja bych doporucil jeste jednu vec - pokud neni brutalni vitr tak je dobre pustit packy a zacit myslet.

Případně ještě lehce přidat plyn, pokud stroj viditelně klesá. Ale jinak tu větu tesat do kamene, zejména tu poslední část. 8)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 24.05.2016 14:10 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.11.2005
Příspěvky: 5337
Obrázky: 0
horejsi píše:
Pokusy o návrat končí z poloviny ztrátou nejen orientace, ale i viditelnosti a je hotovo. Nelze totiž rozeznat, jestli se kopter blíží nebo vzdaluje.


Ale lze, provedením zatáčky. Zatáčka vlevo - zatáčí vlevo = letí ode mě. Zatáčka vlevo - zatáčí vpravo = letí ke mě. To je stará letecko modelářská moudrost.

_________________
http://ar1.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 71 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz