Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1654 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 107, 108, 109, 110, 111
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 11.07.2018 12:17 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 1018
Bydliště: Praha
Ahoj Tomáši,
k tomu 5ti listu - zajímá mě to, protože Hughs s dvoulistým rotorem nikdy bude vypadat opravdu dobře, ale zase rozum mi říká, že dát třeba 20 tisíc jen za lepší vzhled na zemi je docela dost.
Jak popisuješ letový projev a jeho neduhy, tak si opět říkám (poprvé to bylo, když jsi Hughese s 5ti listem ladil a popisoval jsi to), jestli by nestálo za to slevit z těch co nejnižších použtelných otáček a trošku je přidat. Zkoušel jsi tenkrát v různých otáčkách i trošku polítat, abys měl srovnání jak se heli chová, abys měl představu, jestli a jak znatelně by zvýšení otáček eliminovalo popisovaný neduhy?
Myslím, že jsi psal, že tam máš Demona a kvůli tomu nemůžeš mít přepínatelný režimy, ale napadlo mě, jestli by třeba nešlo mít ve vysílači zkopírovaný nastavení do druhýho modelu, jen se změnýma křivkama plynu + např.se změněným ziskem gyra, takže 2 Hughese, jednou s aktuálníma otáčkama a jednou se zvýšenýma a podle větru zvolit model ve vysílači?
Odjakživa se mi líbí víc modely, který vypadají jako jejich velká předloha, a to i za cenu horších letových vlastností, než mají ryze účelový sportovní modely. Ale všechno je o kompromisu a pokud maketovost nějak výrazněji zhoršuje letový vlastnosti, pak bych volil nějaký kompromis, třeba vyšší otáčky, než který působí maketově, ale přináší zvýšený riziko při lítání.
P.

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: stř 11.07.2018 14:30 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3429
Bydliště: Praha 6
Se změnou otáček nemám problém, je to snadné. Demon má sice jediné nastavení věcí letových parametrů ale otáčky řeší rádio v křivkách kde mám tři pevné hodnoty plus točítko kterým můžu kterékoliv z těch tří hodnot plynule měnit v obrovském rozsahu. Až tak že pokud bych je snížil na maximum, motor se zastaví :-). Bylo to na testování ( hledání ) optimálních resp. nízkých otáček ale pak jsem to tam nechal. Napadlo mě simulovat tak pomalý rozeběh rotoru jaký má Kosmik. Samozřejmě se to nedá srovnat, i když můžu délku roztáčení libovolně natahovat, každý zoubek na točítku lze zřetelně rozlišit což nevypadá nijak suprově.

Takže otáčky si můžu měnit plynule, cokoliv od zastavení motoru po maximum. Paměť je krátká tak jsem se díval na měření z loňského podzimu a bylo tam na THR křivkách 1240/1325/1410 otáček. Porovnával jsem to s Jlog záznamy z posledních dvou sérií startů a je tam nějaká záhadička. Přestože kontroluju polohu točítka aby bylo v nule a otáčky na Iddle 3 ( ty nejnižší ), vždycky vyšla jedna, ale baterka stejného typu jako jsou ostatní, kde jsou tyhle základní otáčky výrazně nižší. Teď v Klecanech 1100 proti 1250 u dalších tří startů, předtím 1150 a 1075 místo 1250/1260 u ostatních. Regl si baterku očuchá a nastavuje si základ, u horších / jiných baterek se proto otáčky dost liší. Ale u baterek stejného typu ve výborné kondici mě to překvapilo.

Normálně dávám nejvyšší otáčky před zahájením nějaké akrobacie, třeba převrácení přes výškovku do klesání střemhlav. Po zjištění jak neuvěřitelně snadno a kolik se ohnou uzoučké listy Spin Blades jsem to dělal minimálně pro zvýšení odstředivé síly :-). A taky je tam rezervy že rotor dostatečně zabere. Jinak lítám tedy těch 1250. S motorem 1000KV to bylo o hodně víc, tuším někde mezi 1600-1800 s možností jít ještě výš. Dolů nikoliv, ani při maximálním zavření regulátoru což není dobré. Takže je ten motor v 550 kde se úžasně zvedla účinnost proti 600MX a letový čas šel při stejné odebrané kapacitě o 50-60% nahoru :-).

Mírné zvýšení otáček zkusím, ostatně Petr K. mi psal proč to nedělám automaticky když fouká.

Zkoušel jsem i rozumné minimální otáčky, dá se jít ještě níž ale už je cítit riziko nezvládnutí případné chyby nebo nenadálého propadu a taky se to k modelu nehodí. Hughes by měl mít svistot turbíny, elektrika nemá šanci to imitovat ale pořád se to dá nějak řešit a optimalizovat.

Pětilist není podstatný jenom staticky na zemi, i ve vzduchu ho dobře postřehneš a nevypadá to špatně.

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 18.08.2018 1:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3429
Bydliště: Praha 6
Pár posledních dní se dalo využít méně větrné počasí tak si Hughes víc zalítal. Předevčírem jsem lehce zazmatkoval při startu couváním do zatáčky a málem havaroval. Ukázalo se přesně v jak nečekaném výpadku se člověk může octnout pokud si uvědomí že jakýkoliv karambol bude ten poslední a ještě těsně před Klenčím :-). Dopadlo to dobře. Podepsalo se na tom i natáčení videa kdy se člověk soustředí víc na to co natáčí, jestli letí slušně nebo už je lepší to vypnout protože se něco nepovedlo. Další dvě videa byly lepší, letově jsou ale pravidelně nejlepší první dvě baterky kdy je člověk úplně fresh, s dalšíma baterkama hned po sobě než se úplně setmí jde kvalita letu trochu dolů. Za šera už se vůbec nelítá na milimetr, naopak je lepší mít model na nějaké přiměřené rychlosti a zastavovat se spíš u sebe kde je relativně dobře vidět. A hlavně se neoslnit reflektorem :-).

Existují videa modrého Hughese z Anglie ( Skytech ), na kterých kromě jiného pilot bravurně pracuje s plastovým kuželem na zemi. Položí ho, nabere lyžinou a vzlétne, pak se vrátí a sesmeknutý kužel opět postaví. Napadlo mě zkusit něco podobného s modelem ale dopadlo to legračně. V měřítku bych kužel skoro neviděl a hlavně netrefil, pomohl jsem si tedy plastovým kyblíkem od starých kostiček na hraní. První lapsus byla ta velikost :-). Říkal jsem si že bude aspoň stabilní ale kdepak. Tah rotoru je tak velký, že se při přiblížení kyblík okamžitě rozkutálel a vystřelil pryč, nebyla žádná šance ho dostihnout natož nabrat. Tak to celé skončilo jednou srandafotkou :-).

Dne jsem měl krátkou nahodilou seznamku s velkým strojem západočeské záchranky ( AČR Sokol ), který se určitě vracel z akce do pražského Motola. Na haldě mám heliport jako na dlani ale nejsou to až tak příjemná pozorování když vím že vykládají nejhorší případy po nehodách. Někdy letí tankovat na heliport H3 Ruzyně, většinou se vrací na základnu. Sokol proletěl asi 200-300 metrů severně ode mne, myslím že model museli vidět. Slyšel jsem je už zdálky, Sokol nepatří k nejtišším mašinám. nastoupal jsem do výšky a pak letěl krátký kousek souběžně s nimi. Přes stromy bych neměl model plně pod kontrolou tak jsem se vrátil nad se be a dolů. Vyšlo to pěkně, žádná výměna baterek a stroj na zemi.

Rychlejší pasáže jinak s Hughesem moc nelítám. Zbytečně se tím přetěžuje mechanika, odcházela by ložiska a kloubky. Navíc jsou některé fáze v nemaketové rychlosti a nepůsobí věrohodně. Model o váze 4,5 kila padá dolů střemhlav hrozně rychle. V horizontálním letu ho zvládám rychle a účinně brzdit, zastavit nebo rozeběhnout, ve strmém sestupu je to bez šance. V některých fázích vybírání se ale ozývají velmi zajímavé dynamické zvuky, takže spíš kvůli nim si to občas dávám :-). Hughes zvládá pěkný loping, souvraty i další věci, na video to nemá smysl natáčet. Kamera má příliš široký úhel, heli jako blecha, vidět není skoro nic. Ale v reálu to nevypadá tak špatně.



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz


Přílohy:
791612.jpg
791612.jpg [ 133.49 KiB | Zobrazeno 41 krát ]
IMG_8944.jpg
IMG_8944.jpg [ 141.11 KiB | Zobrazeno 41 krát ]

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 18.08.2018 9:51 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 29.7.2015
Příspěvky: 484
Moc pěkný video Tome. Ten let se Sokolem, parádní mezipřistání ve čtvrtej minutě, ale taky start a přistání proti sobě. Paráda, kéž bych to uměl alespoň trochu tak, ale, když jsem byl letos tak třicetkrát a to jen s koštětem, nebylo by to vůči ostatním fér, aby mě to šlo stejně. To jsou moudrý slova mojí ženy.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1654 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 107, 108, 109, 110, 111

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: darth.hokro, Michael Gulyj, Relax a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz