Autor |
Zpráva |
m2
|
Napsal: sob 01.01.2011 21:56 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.6.2007 Příspěvky: 5838 Bydliště: DNV
|
.. skonsolidované ďalej ...
_________________ http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
Naposledy upravil m2 dne ned 02.01.2011 14:32, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Doktor
|
Napsal: sob 01.01.2011 23:14 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.4.2007 Příspěvky: 5851 Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
|
>coro
TGY 2213 byl měřen na reglu Plush 12A timing high
TGY 3648 byl měřen na reglu Plush 60A timing low
To rozdílné časování bylo použito z důvodu toho, že byly ty motory takto měřeny pro model do DC. Tak sem to zachoval i teď.
Za ten příklad s tou žárovkou dík. Ideálně názornej příklad pro pitomce jako sem já.
Jinak když sem jen tak orientačně měřil iCh106 na těch 10min, tak kromě rozdílného času jež sem uved došlo i k tomu, že nastavený proud a tím dobíjená kapacita v čase seděla asi jen cca 5min. Pak začal s dodaným nábojem vůči předpokládané teorii zpomalovat přestože zobrazoval stále stejný nabíjecí proud. Ale je to jen takovej postřeh. Blíž sem to zatim nezkoumal a neměřil.
Takže i tady asi bude číhat nějaké úskalí.
|
|
Nahoru |
|
|
m2
|
Napsal: sob 01.01.2011 23:44 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.6.2007 Příspěvky: 5838 Bydliště: DNV
|
.. skonsolidované ďalej ...
_________________ http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
Naposledy upravil m2 dne ned 02.01.2011 14:31, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
coro
|
Napsal: ned 02.01.2011 1:46 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.5.2006 Příspěvky: 9047 Bydliště: Bratislava dnv SK
|
Megapower 960SR (SJPropoRC "supernova deluxe", aka Robbe PPI3):
Nastavené 1,0A charge, 1,0A discharge
Zobrazené 1,00A charge, 1,01A discharge.
Namerané 0,952A nabíjací, 1,044A vybíjací prúd.
Čas som netestoval, v tomto prípade asi ani netreba.
|
|
Nahoru |
|
|
m2
|
Napsal: ned 02.01.2011 10:46 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.6.2007 Příspěvky: 5838 Bydliště: DNV
|
Orbitronics: Orbit Pocketlader, FW 3.07:
Nabíjanie 4A:
- 4A nastavené a zobrazované na nabíjači ´
- merač stabilne zobrazuje 4,03A +/- 1digit
Vybíjanie 0,5A:
- 0,5A nastavené a zobrazované na nabíjači ´
- merač stabilne zobrazuje 0,47A +/- 1digit
Časová základňa:
- mešká 9s/h
JunSi: iCharger iC1010B+, FW 3.11b
Nabíjanie 4A:
- 4A nastavené a zobrazované na nabíjači
- prúd zobrazovaný na merači chaoticky kolíše medzi 3,87A - 4,02A.
Nabíjanie 10A:
- 10A nastavené a zobrazované na nabíjači
- prúd zobrazovaný na merači chaoticky kolíše medzi 9,88A - 9,98A.
Vybíjanie 0,5A:
- 0,5A nastavené na nabíjači, nabíjač zobrazuje striedavo 0,49A a 0,50A
- prúd zobrazovaný na merači chaoticky kolíše medzi 0,47A - 0,51A.
Vybíjanie 3,5A:
- 3,5A nastavené na nabíjači, nabíjač zobrazuje striedavo 3,4A a 3,5A
- prúd zobrazovaný na merači chaoticky kolíše medzi 3,41A - 3,46A.
Časová základňa:
- mešká 18s/h
==================
Nabíjanie 4A: nabíjaná 6s "gélovka" 17Ah.
Nabíjanie 10A: nabíjaná 2s "lipolka" 3,7Ah.
Vybíjanie: vybíjaná 2s "lipolka" 3,7Ah.
Merané kliešťovým ampérmetrom Craftsman 82369.
P.S. iChargery brutálne "rušia". Urobil som preto aj pokus s kliešťákom položeným len tak vedľa, a stabilne stojí na nule +/- 1digit, takže to rušenie nemá vplyv.
_________________ http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
|
|
Nahoru |
|
|
m2
|
Napsal: ned 02.01.2011 15:35 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.6.2007 Příspěvky: 5838 Bydliště: DNV
|
Ešte keď sme pri tom "rušení" nabíjačmi.
Vľavo Orbit Pocketlader, špička antény scannera pri nabíjači, scanner meter ďaleko, nabíjanie 3sLiPo 4A; vpravo JunSi iCharger 1010B+, nabíjanie 3sLiPo 10A, rovnaké podmienky:
......
Pre majiteľov iChargerov dosť dôležité, aby sa nedali vyfackať nejakým MHz pilotom na letisku resp. si nechať našiť havárku "na rušenie" ... lebo pri nabíjaní 250W /8s nejakými 8,5A/ to ruší tak mocne, že mi trebárs Tx nedovolí zapnúť vysielanie, kým neodídem od nabíjača do vzdialenosti niekoľko (cca 5) metrov!! " coro" ešte skúšal ic106B, a tá mu zasa spoľahlivo zrušila sériovú linku na nejakom domácom zariadení...
Lietam počas nabíjania a za letu som problém nezaregistroval, ale prinajmenšom ako psychologický moment je to silné kafe.
_________________ http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
|
|
Nahoru |
|
|
mior
|
Napsal: čtv 06.01.2011 10:51 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.9.2008 Příspěvky: 3236 Bydliště: Nové Mesto nad Váhom, SK
|
Zase sme niečo namerali. S témou tohoto vlákna to súvisí možno len
čiastočne, ale nechceli sme kvôli tomu zakladať vlákno nové. Zistené
výsledky môžu byť pre mnohých prekvapivé a pre viacerých aj užitočné.
http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id= ... gulatoroch
_________________ Realistické RC modely - http://rcmodely.cevaro.sk
|
|
Nahoru |
|
|
mior
|
Napsal: ned 16.01.2011 9:32 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.9.2008 Příspěvky: 3236 Bydliště: Nové Mesto nad Váhom, SK
|
_________________ Realistické RC modely - http://rcmodely.cevaro.sk
|
|
Nahoru |
|
|
coro
|
Napsal: ned 16.01.2011 10:54 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.5.2006 Příspěvky: 9047 Bydliště: Bratislava dnv SK
|
mior: k tým kondenzátorom mám poznámku, že ste merali prúd do samotného kondenzátoru, pričom paralelne k nemu je pripojená pohonná sada - je tam určitá parazitná indukčnosť aj odpor, ale aj tak je to spojenie dosť kvalitné a veľká časť prúdu potečie aj do pohonnej sady. Impedancia vhodných kondenzátorov je v oblasti cca 100kHz ešte asi zanedbateľná, otázka by mohla byť rozšírená ešte o závažnosť impedancie (parazitnej indukčnosti) vedenia regl-baterka pri takejto frekvencii, ak sa zachová dostatočne malá vzdialenosť..
To ako sa rozdelí indukovaný prúd medzi kondenzátor a pohonnú lipolku, bude podľa mňa záležať hlavne na odporoch, t.j. na pomere ekvivalentných sériových odporov kondíku a baterky s káblami - od bodu kde je to paralelne spojené.
Ak beriem odpor kvalitnej lipolky pod 10 miliOhm na 1000mAh článok, a odpor tých káblov s konektormi v jednotkách miliOhmov, a pozriem do tabuľky ESR vhodných kondenzátorov, kde je bežne od 20 do 60 miliOhm, myslím že tento pomer bude dosť kolísať s vekom a kvalitou lipolky a konektoru, ale aj s vekom a typom kondenzátoru.
Link na merania prúdov medzi reglom a baterkou, čiže tej druhej paralelnej vetvy, od Ing. Dvorského, som už dával:
http://mgm-compro.cz/index.php?tid=dest ... ni-motorem
Ešte je pekný článok od Tomáša (erektus) s tabuľkami odporov vybraných kondenzátorov:
http://www.tichytomas.info/clanek.php?id=22
Beriem to ako pekné meranie ale ťažko opakovateľné nakoľko ten pomer odporov bude asi pre každú kombináciu baterky a reglu(jeho kondíku), iný - nevylúčil by som že raz bude 2x vyšší odpor baterky, inokedy 3x vyšší odpor kondíku. Myslím si..
Hlavné ale zostáva, či sa prekročí prierazné napätie fetov reglu, alebo nie.
...
Ten náhodný pulz ktorý nie je pravidelný, sa mi nepáči. Nie je to problém riadenia reglu? Na nejakom regli mi nejaký motor pri roztočení občas tak "cukol","trhol", mal som z toho nepríjemný pocit - bol to starý regl ale bol to práve jeden z tých čo nie sú z číny. Išlo ale o menší motor s vyšším KV tak som to bral ako nevhodnú kombináciu (TMM40e a A2212-06)
|
|
Nahoru |
|
|
coro
|
Napsal: ned 16.01.2011 11:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.5.2006 Příspěvky: 9047 Bydliště: Bratislava dnv SK
|
mior píše:
Aj tu mám poznámku, aj keď "jednosmerné" regly a motory už sú na ústupe:
- pridadním poriadnej shottky diody priamo na vývody motora, sa chod motorov (aspoň tých výkonnejších, napr môj kedysi milovaný VM2020/27) výrazne zjemnil, stal sa plynulým a prestalo sa tak prejavovať pískanie pri PWM a preskakovanie kotvy po jednotlivých polohách voči magnetom. (ten motor sa za holú osky takmer nedá pretočiť holou rukou, na minimálne otáčky vidno ako vrtuľa v jednotlivých polohách prakticky zastavuje..).
Vysvetľujem si to tak že dioda s malým forward napätím priamo na motore, dovolí zachovať tok prúdu vinutím s dostatočne malou napäťovou a teda aj výkonovou stratou a energia (joule?) nakumulovaná v magnetickom poli vinutia vydrží dlhší čas, než keď indukovaný prúd tečie cez regl do kondíka či dokonca až do baterky a napäťová strata je vyššia (a teda pri rovnakom prúde ide o vyšší výkon/prácu).
Ak to beriem tak že tá dioda v podstate zablokuje rekuperáciu do baterky, na prvý pohľad by sa mohlo zdať že klesne účinnosť pohonu (aspoň na znížený plyn), ale myslím že v skutočnosti sa môže aj naopak zvýšiť, pretože na udržanie konkrétneho magnetického poľa nebude potrebné hnať prúd cez odpor celého obvodu tam a späť (kde nutne vzniknú straty na tom odpore a úbytkoch diod)
|
|
Nahoru |
|
|
mior
|
Napsal: úte 18.01.2011 7:40 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.9.2008 Příspěvky: 3236 Bydliště: Nové Mesto nad Váhom, SK
|
coro: k tomu meraniu prúdov kondenzátorom v striedavom regulátore: plne sa s tebou stotožňujeme. Tie prúdy môžu byť, a aj budú, iné pri inej kombinácii regulátor - baterka. Pri super kvalitnej a tesne zapojenej baterke budú prúdy kondenzátorom minimálne.
Link na merania Ing. Dvorského, čo si uviedol už dávnejšie, bol pre nás
inšpiráciou pre tie naše spomínané merania. Takže ďakujeme za pekný tip.
S tým náhodným pulzom máš zrejme pravdu. Naozaj sme použili menší motor s vysokým Kv a paradoxne regl nie je čínsky, rovnako, ako si to spomínal ty.
Pri rozbehu si táto kombinácia rada "zacuká". Presne ako píšeš.
Naindukované napätie z motora pre regl bude asi na hranici, ale skôr malé, ako dostačujúce na spoľahlivú identifikáciu polohy rotora voči statoru.
Ale keď už to beží, tak je to úplne bez problémov - hladký chod aj na plný plyn, keď sa tie náhodné pulzy začnú objavovať. Evidentne tá kombinácia regl - motor nie je ideálna.
S tou Schottky diodou v jednosmernom regli máš tiež pravdu. Napadlo nás "vytuningovať" to rovnako ako píšeš, teda tak, že dať ju priamo na svorky motora. Tým by sa minimalizovali straty, keď prúd, ktorý si vyrobil sám motor, musí zbytočne cestovať vodičmi do reglu a späť. Možno by sa tieto nápady dali využiť v nejakej súťaži s predpísanými jednosmernými motormi.
Získalo by sa pár percent výkonu.
_________________ Realistické RC modely - http://rcmodely.cevaro.sk
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: úte 18.01.2011 9:52 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10918 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
m2 píše: ... a keď som šiel nastaviť governor mód, tak som zistil, že moja verzia SPINu heli módy nemá...
začetl jsem se do tohoto vlákna až teď...
to m2:
předpokládám, že na SPINu od JETI máš nastavenu brzdu. Tak se chovají SPINy prvních serii. Stačí vyhodit brzdu a "governor" se objeví. Je to jasný předpoklad programátora, že "vrtulníkář" nebude brzdit.
Teprve po tom, co jsme společně s Igorem Burgerem provedli frontální útok na všech úrovních firmy JETI, tak je možnost mít governor i při zapnuté brzdě.
to JIO:
SPIN má dvě funkce governoru "normální" a 3D. Já používám velmi rád funkci 3D, neboť pak se nastavuje vazba mezi polohou páky plynu a otáčkami. Použití je jasné. Při konkrétní poloze páky mám stejné otáčky vrtule/rotoru, ať mám nabito, vybito, 2článek nebo 4článek.
Cenou za tuto skvělou fci je, že regulátor nevaruje docházející aku. Prostě to najednou netáhne.
to mior:
dioda se běžně na DC motory dávala, dokonce byla součástí balení regulátorů. Nicméně je třeba říci, že její použití se projeví jen v režimu PWM. V případě, že je motor naplno, tak není nijak účinná. Její primární funkcí bylo převzít práci diod v tranzistorech regulátoru. To vedlo k menšímu ohřevu a vyšší účinnosti.
|
|
Nahoru |
|
|
coro
|
Napsal: čtv 20.01.2011 10:49 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.5.2006 Příspěvky: 9047 Bydliště: Bratislava dnv SK
|
Mal som teraz otvorený regl Turnigy Plush 40, a nezdá sa mi fakt že tam je jediný mini kondenzátor 470uF 35V. Na plošáku je miesto (plošky) na dva aj tri..
|
|
Nahoru |
|
|
m2
|
Napsal: čtv 20.01.2011 11:00 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.6.2007 Příspěvky: 5838 Bydliště: DNV
|
coro píše: Mal som teraz otvorený regl Turnigy Plush 40, a nezdá sa mi fakt že tam je jediný mini kondenzátor 470uF 35V. Na plošáku je miesto (plošky) na dva aj tri..
No, co som meral tu vyrazne nizsiu ucinnost pohonu s regulatorom TGY25 voci CC100, tak je dost mozne, ze to nebude az tak SW-rom, ale kludne mozno tou vyrazne vyssou a kvalitnejsou filtracnou kapacitou u CC reglu...
_________________ http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
|
|
Nahoru |
|
|
m2
|
Napsal: čtv 20.01.2011 23:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.6.2007 Příspěvky: 5838 Bydliště: DNV
|
Tak ... a po kopci prekáračiek poďme na pôvodný problém.
aparatúra:
motor: KD A22-20L
regulátor: CC Ice 100, CastleLink
Batérie: Rhino 2s, 3s a 4s
nabíjač: iCharger 1010B+, LogView
a manželkine pevné nervy (15min. x 13kHz v spálni = mučiareň)
=================================
režim motora je navrhnutý tak, aby pri 2sLiPo:
- bežal temer na plný plyn, ale nikdy plný plyn nedosiahol
- pracovný bod motora sa sprava blížil bodu PeakEff
tomu zodpovedá:
- vrtuľa: Gr 9x5 na 27mm trámci
- 7011o/min nastavených v governor móde.
=================================
- batérie som nabil do plna bez balancéra, prúdom 2A, s vypnutím na I/10
- s 2sLiPo, 3sLiPo a 4sLiPo som vykonal päťminútový beh v governor móde
- batérie som nabil do plna bez balancéra, prúdom 2A, s vypnutím na I/10
==================================
Stredné hodnoty reportované CastleLinkom a LogView:
2s ... 08,0V (07,9V-08,2V) ... 7021o/min ... 94,8% (91,8%-98,4%) plynu ... 4,634Wh ... príkon 55,6W
3s ... 12,1V (11,9V-12,4V) ... 7021o/min ... 50,5% (46,3%-53,7%) plynu ... 5,388Wh ... príkon 64,6W
4s ... 16,0V (15,5V-16,4V) ... 7021o/min ... 33,2% (29,8%-36,9%) plynu ... 5,666Wh ... príkon 68,0W
(ako skúška správnosti tomu proporčne približne zodpovedá aj stredná hodnota príkonu reportovaná CastleLinkom)
zázrak sa nekonal. otázka "prečo?" zostáva.
_________________ http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|