Návod jak na objednávky z HC pro ostatní

Nakupujete na internetu, hledáte radu jak zaplatit, co a kde koupit nebo schánice něco v modelářských kamenných prodejnách?
Zamčeno
Zpráva
Autor
Dr.LuckyLuke
Příspěvky: 353
Registrován: úte 16.12.2008 0:00
Bydliště: Ostrava - Poruba
Kontaktovat uživatele:

Návod jak na objednávky z HC pro ostatní

#1 Příspěvek od Dr.LuckyLuke »

Protože se tu v poslední době hodně nováčků ptá po možnosti, jestli jim někdo něco koupí z HC (HobbyCity / HobbyKing), sepsal jsem tohle povídání o tom, jak to většinou je. Vím, je to dlouhé, ale stojí za to si ho přečíst, ušetří se tak hodně času, námahy a vysvětlování a vše půjde rychleji.

Obrázek

Modelová situace, na které vše vysvětlím a přitom se vžiju do role onoho nováčka. Proto taky ta první osoba v textu:

Chci něco z HC (HobbyCity/HobbyKing) a nemám tam zařízený účet, nevím, jak zaplatit, nemám PayPal, nerozumím anglicky, nechci platit předem číňanům, mám dalších x důvodů, proč osobně prostě ne. Poprosím tedy někoho odtud, jestli by mi těch pár věcí, co chci, neobjednal.

Je tu několik takových, kteří rádi pomůžou, objednají, ale každá pomoc se nenabízí jen tak. Je třeba se trošku připravit, aby se celá objednávka uspíšila a ten, kdo to nakonec objedná s tím neměl moc práce.

1. VÍM, CO CHCI
Na stránkách HobbyCity si vyberu to, co potřebuju a nebo chci. Je třeba poznamenat, že za výběr jsem zodpovědný já sám, takže pokud si nejsem v něčem jistý, tak se raději předem informuju (zde na fóru - napřed hledám, jestli tu už podobné téma není, až pak se ptám v příslušné sekci, nebo z jakéhokoliv jiného zdroje - google toho ví dost, modelářské prodejny, kamarádi, ...)

2. TVORBA OBJEDNÁVKY
Když už vím přesně, co chci, tak je dobré si vše sepsat a udělat z toho něco jako "objednávku". Nejlépe přímo na stránkách HC. Nemusím mít ani účet, nemusím být ani nijak přihlášený, ale přesto to zkusím. Dám tedy všechno zboží v požadovaném množství do košíku a kouknu, co nakonec uvidím. V ideálním případě bude všechno, co chci na skladě v dostatečném množství a nic tak nebude bránit objednání. Tohle je ale dokonalý stav a nenastává tak často, jak by si všichni přáli. Horší je, když je nějaká položka označená jako "Backorder". To znamená, že není na skladě a pokud bude v objednávce, tak bude celá objednávka čekat, dokud nebude skladem vše (což může být několik dní, ale i měsíců). Je třeba si teda dobře rozmyslet, jestli se toto čekání vyplatí. Většinou se dá najít obdobný produkt, který zrovna skladem je.

Jak dát zboží do košíku? Na stránce s popisem produktu je dole pod ním lišta, ve které jsou uvedeny všechny potřebné informace a je v ní i tlačítko pro přidání do košíku. Více v popisu následujícího obrázku:

Obrázek

Vedle slůvka WEIGHT je uvedená váha pro poslání (kolik gramů zabere vybraná položka v balíku). Počítá se i s krabičkama a nějakým tím obalovým materiálem. Proto je vždy vyšší, než je váha samotného výrobku. V mém příkladu bude servo s vlastní váhou 9 gramů vážit po zabalení a vložení do balíku 18 gramů. Tyto údaje jsou důležité i z dalšího hlediska. Právě podle nich se vypočítává cena poštovného. Vezme se součet všeho a podle výsledné váhy se volí poštovné. O poštovném ale dále.

STOCK je informace o počtu kusů daného zboží na skladě. Do nedávna se zobrazovaly skutečné stavy, ale z nespecifikovaných důvodů to tak už není. Když je tam 10+, tak je vše v pohodě a zboží je dost. Pokud je stav pod deset, je možné, že než se domluvím s někým, kdo to objedná, nebude už zboží skladem. Když je tam mínusový údaj, nebo rovnou písmena BK, znamená to, že zboží není skladem a je třeba počkat, až ho naskladní. Orientační údaj se dá najít kousek níž na stránce, ale tato informace může být zavádějící.

QTY je počet kusů, které vložit do košíku. Zde zvolím, kolik kousků vlastně chci. Nic se neděje, když počet zvolím špatně, dá se jednoduše opravit právě v košíku (viz. dále).

PRICE je cena za položku (za jeden kus). HC má ale systém slev a proto je cena pro mě jen informativní. Záleží na tom, kdo bude mou objednávku nakonec realizovat. Podle toho, kolik předešlých objednávek ten dotyčný již realizoval se může stát, že cena bude nižší.

Konečně kliknutím na ADD TO CART se zvolený počet výrobků vloží do košíku.

Když už mám v košíku všechno zboží, které chci, je na čase jej zkontrolovat. V horní liště stačí kliknout na VIEW CART a otevře se celý obsah košíku.

Obrázek

Úplně vlevo je počet kusů, který se dá měnit, potom počet kusů zboží na skladě, název zboží (kliknutím na něj se dostaneme zase na detail) a nakonec cena a váha celkem za zvolený počet kusů. Když zjistím, že jsem něčeho objednal moc, nebo naopak málo, stačí přepsat počet na správnou hodnotu a kliknout dole na tlačítko Update. Pro úplné odstranění zboží z košíku slouží obrázek popelnice, stačí na něj jen kliknout.

V košíku je rovnou vidět, že nějaký výrobek není skladem a celá objednávka tak bude čekat, dokud nebude skladem vše (záporný počet kusů, případně poznámka o "backorder" pod názvem výrobku). Po objednání se nemusím bát, že by došlo k vyprodání toho, co je teď na skladě a že by tak objednávka čekala do nekonečna. Po zaplacení jsou všechny položky, které jsou skladem, rezervovány pro mou objednávku a nikdo jiný si je již nekoupí.

Teď je na čase zkontrolovat poštovné a případně upravit balíček. Cena poštovného z HC se odvíjí od velkové váhy a proto se dá celá objednávka poměrně dobře upravit tak, aby se poštovné co nejvíce rovnalo opravdové váze. V záhlaví stránky stačí kliknout na tlačítko POSTAGE TABLE, čímž se otevře nové okno se všemi možnými druhy poštovného. V tomto okně vyberu ze seznamu CZECH REPUBLIC a hned vidím, jaké možnosti mám. Nejčastěji se používá "International (Registered) Air Mail" pro menší zásilky a "Air Parcel (CZECH Rp)" pro větší balíčky. Slovíčko Registered v názvu Air Mail je důležité. Balíček tak jde k adresátovi jako doporučený dopis. Má tedy své číslo a v případě problémů se dá jednoduše dohledat. Sledování tohoto druhu zásilky je možné jen po odlet z Číny, česká pošta sledování už neumožňuje. Air Parcel je obdoba českého balíku, má taky své podací číslo a jak bonus je možné jeho přepravu sledovat až ke dveřím.

Pro volbu poštovného se podívám, jakou celkovou váhu mám uvedenu v košíku a podle toho si vyberu poštovné. Vždy tak, ať je horní hranice poštovného vyšší, než váha mé objednávky. Podle toho taky hned zjistím cenu, kolik budu za poštovné platit a která je konečná, žádné další slevy z poštovného se nekonají. Když je váha mé objednávky blízko spodní hranice poštovného, vyplatí se uvážit, jestli by nebylo dobré z objednávky něco vyřadit (menší počet kusů) tak, ať se dá použít poštovné levnější, nebo naopak něco přibrat, aby se balíček doplnil. Ne vždy je to možné, ale když to jde, je zbytečné platit za přepravu vzduchu.

3. REALIZACE OBJEDNÁVKY
Teď nastává konečně ta chvíle, kdy se s někým domluvím, aby mi nakoupil. Aby věděl, co vlastně chci, je nutné dotyčnému poslat nákupní seznam. Nejlépe tak, že pošlu rovnou odkazy na zboží, které mám v košíku. Abych to mohl udělat, je nejjednodušší kliknout pravým tlačítkem myši na název produktu v košíku, zkopírovat adresu odkazu a tu potom nějak doručit tomu, kdo mi zboží objedná. Pokud to bude například tady přes fórum a soukromou zprávu, pak by nákupní seznam mohl vypadat následovně:

1x http://www.hobbycity.com/hobbyking/stor ... oduct=8991
6x http://www.hobbycity.com/hobbyking/stor ... roduct=662
2x http://www.hobbycity.com/hobbyking/stor ... oduct=2112
3x http://www.hobbycity.com/hobbyking/stor ... oduct=6460

Doručení nákupního seznamu není ale vše, co musím pro úspěch celé akce udělat. Je třeba se domluvit na podmínkách platby a dodání. A teď přichází to důležité, co je třeba zdůraznit! Pokud se o objednávku nestará můj kamarád, nebo člověk, kterého znám a bydlím kousek od něho (nebo jeden z nás nemá alespoň cestu kolem toho druhého), je zbytečné předpokládat, že se nějak spojí objednávky a budeme se dělit o poštovné. Neříkám, že se tak neděje, ale ne ve většině případů.

HC umožňuje zasílat zboží na jakoukoliv adresu, nemusí to být ani adresa toho, kdo zboží objednává. Proto je velmi pravděpodobné, že mi bude nabídnuto zaslání balíku přímo na mou adresu. Výhodné je to v tom, že půjde čistě o věci, které chci já, nic se nebude přeposílat po republice a balík u mě bude rychleji. Nevýhodu to má tu, že daný balíček se vůbec nedostane k tomu, kdo pro mě objednávku zprostředkuje. Není se tedy co divit, že za něj budu muset zaplatit dopředu. Opravdu se již staly případy, kdy někdo objednal někomu ze zahraničí s tím, že zaplaceno dostane, až přijde balíček. Jenže balíček dotyčnému přišel a k placení se neměl. Proto se asi každý bude chtít předem nějak ujistit, že o své peníze nepřijde. Jak budu platit a hlavně kolik záleží na osobní domluvě. Někdo si za své služby účtuje "na pivo", jiný ne, někdo používá pro přepočet kurzy bank, někdo jiný například PayPal. Vše je individuální a záleží na dohodě.

Jednou z možností, jak určit cenu je, že se cena objednávky plus poštovného z HC převede kurzem PayPalu a tato částka se stane konečnou sumou. Toto řešení vychází z toho, že většina plateb na HC se realizuje právě přes PayPal, který dovoluje přímou konverzi měn mezi Kč a USD pomocí svého vlastního kurzu. Tak je už před samotným zaplacením jasné, jaká bude výsledná cena v korunách.

Jak dostat peníze ode mě k mému dobrodinci také záleží na domluvě a osobních preferencích obou stran. Možností je přehršel, nejpoužívanější asi budou převody z účtu na účet, vklad hotovosti na přepážce banky nebo poštovní složenka. Nikdo nevylučuje další způsob, vše je na domluvě.

Taky by nebylo od věci říct, jaké preferuji poštovné a sdělit kontaktní údaje na sebe. Pokud půjde balíček rovnou ke mě, tak musím nahlásit správně jméno a adresu. Taky by se mohl hodit email, protože mi na něj může objednávající přeposlat všechny detaily o objednávce a případně účet z PayPalu. Když ke všemu přidám i telefonní číslo na sebe, bude jednodušší se se mnou spojit, pokud půjde o čas (například zboží dochází, změny v objednávce apod.).

Tímto je objednávka skoro u konce, stačí jen počkat na objednání, předání balíčku na poštu a na to až balíček dorazí. Slušností je ozvat se po tom, co balíček dorazí, aby i objednávající věděl, že je vše v pořádku, případně že něco nedošlo, nebo bylo poškozeno. Případné reklamace je nutné také napřed řešit s majitelem účtu, ze kterého byla naše objednávka vytvořena. Pokud k této nemilé situaci dojde a bude nutné něco poslat zpět, musí mi ten, kdo pro mě objednal předat číslo reklamace, které zjistí právě přes svůj účet. Toto ale už není náplní tohoto návodu.

Všem, kteří dočetli až sem gratuluji k jejich pevným nervům a věřím, že informace aspoň trošku pomohly nastínit, jak by to mohlo fungovat. Samozřejmě jsem nepopsal úplně všechno, to by pak bylo mnohem delší, zaměřil jsem se pouze na to nejdůležitější. Zatajil jsem například, jak je to s celní správou, s nastavením správné ceny balíčku atd. To vše je ale možné zjistit a domluvit s konkrétním člověkem, který bude objednávku obstarávat. Pokud se objeví nějaké časté dotazy, klidně tento příspěvek ještě doplním.
Dr.LuckyLuke
Příspěvky: 353
Registrován: úte 16.12.2008 0:00
Bydliště: Ostrava - Poruba
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Dr.LuckyLuke »

Zároveň teď prosím ostatní, kteří by chtěli ZASE začít nějaký flame o tom, co z toho mám, proč to dělám atd. aby s tím ani nezačínali. Bylo to tu už minulý rok a bylo to víc, než trapné.

Každý si může z mých příspěvků zjistit, že sám patřím mezi ty, kteří objednávky pro ostatní dělají. Sám se rovnou přiznám, že jsem i díky nim rychleji získal platinum účet a pokud vás zajímá, jestli z toho něco mám, tak klidně kontaktujte někoho, komu jsem tak pomohl (stačí trošku hledat). Každý z nich vám potvrdí, že jsem od nich nechtěl nikdy nic navíc (kromě nějakého toho zaokrouhlení na desetikorunu) a že jsem pomohl jen proto, že jsem prostě mohl.

Tohle jsem napsal, protože se v poslední době našlo dost lidí, kteří tady chtějí něco koupit a tohleto ušetří vysvětlování a čas oběma stranám.

Každopádně jakékoliv postřehy k tématu, doplnění atd. vítám a otázky rád zodpovím. Pokud je například někdo ochotný taky pomáhat a objednávat, klidně se ozvěte a můžeme do původního příspěvku vložit i seznam lidí, na které se obrátit.
Blade mCX a mSR, AXN Floater, MPX TwinStar II, FPV Shark, Spektrum DX7,... Je toho už prostě hodně.
Nakadah
Příspěvky: 8426
Registrován: pon 20.08.2007 0:00
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Nakadah »

Navrhuji toto vlakno oznacit jako DULEZITE. Aby nezapadlo. Nak
Uživatelský avatar
mhabr
Příspěvky: 1067
Registrován: sob 05.09.2009 0:00
Bydliště: Brno sever

#4 Příspěvek od mhabr »

Jen doplnim pro ty, kteri chteji neco objednat pro druhe. Sam jsem to jiz nekolikrat (alespon 10x) delal, ale obcas to nebylo bez problemu.

Obcas nejaky kamarad chtel objednat neco, co nebylo skladem, s tim, ze si pocka. Protoze to byl kamarad, tak jsem po nem nechtel penize predem a stalo se, co se muselo stat - kdyz (treba po mesici) zbozi konecne doslo, tak uz o nej nemel zajem.
Kdyz jsem presel na system plateb predem, tak po asi deseti dnech cekani jiny vykuk pravil, ze jiz objednavku nechce, at mu vratim penize. Prodelal jsem postovne, protoze to mi pri stornovani objednavky HC nevratil.
Neco se mi podarilo stornovat, neco na inzerat prodat, neco (baterky, regulatory) jsem si nechal.

Jednou se mi stalo, ze vse slo rychle (jeden tyden), ale kdyz doslo na vlastni predani, tak mily kamarad pravil, ze ted nema penize (tri mesice mi dluzi asi 350,- Kc).

Celkem me 5 lidi stali asi tisicovku a petikilo prodelku (nejen z HC, ale i z DE, ...).

Jsem uz proto velice opatrny.
Uživatelský avatar
Peppy
Příspěvky: 2355
Registrován: úte 27.05.2008 0:00
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Peppy »

Nechce sa mi to citat.... ale dal by som tiez do dulezite.... uz iba koli tym obrazkom :lol:
EXTRA MX,EF extra 300 78"
http://adamweinzettl.webnode.sk/
Uživatelský avatar
Dareba
Příspěvky: 747
Registrován: sob 03.10.2009 0:00
Bydliště: Ostrava

#6 Příspěvek od Dareba »

jj Luky dobrý článek :-). Jsou lidi co z angličtiny mají strach a raději někoho poprosí o koupi. Já to ze začátku taky dělal :-).
Uživatelský avatar
corsair
Příspěvky: 4217
Registrován: ned 07.01.2007 0:00
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od corsair »

A já po nějakých zkušenostech,pouze kámošům co s nima lítám. Kecy typu co jsem na tom vydělal atd. za to nestojí a ani už ten pocit že jsem někomu pomohl.
Jinak bezva článek -doporučuji to samé co NAK
Abu
Příspěvky: 10797
Registrován: úte 22.03.2005 0:00
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Abu »

Rad bych to dal jako dulezite, ale nejak mit to nejde, administrace teto verze phpBB je dost neprehledne resena :(
Obavam se, ze to bude muset pockat az na Tomase.C....
EDIT - beru zpet, uz se mi to podarilo najit :)
A sdovolenim to rovnou zamknu, navod je jasny, neni o cem dal diskutovat.
Diky Lukovi za snahu !!
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
Zamčeno

Zpět na „Internetové a jiné nákupy“