Autor |
Zpráva |
komár
|
Napsal: stř 12.06.2013 10:16 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 5.12.2006 Příspěvky: 362
|
Jsi spokojený s 2S, není problém, je to tvoje volba. Každé řešení má svoje výhody a nevýhody. Lítá se všechno - 2S, 1S, 4xNiMH, většinou lidi problém nemívají ani v jednom případě. Jediné, o co mi od začátku jde, je to, aby sis nevymýšlel, že s 1S hodně lidí bouralo.
_________________ --Komár
http://denicek.lmkzdar.cz
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
makyk
|
Napsal: stř 12.06.2013 11:52 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 14.5.2006 Příspěvky: 691 Bydliště: Zlín Obrázky: 8
|
komár píše: Jsi spokojený s 2S, není problém, je to tvoje volba. Každé řešení má svoje výhody a nevýhody. Lítá se všechno - 2S, 1S, 4xNiMH, většinou lidi problém nemívají ani v jednom případě. Jediné, o co mi od začátku jde, je to, aby sis nevymýšlel, že s 1S hodně lidí bouralo. Honzo souhlas. Pokud víš co ti baterky dovolí lítej na to čemu věříš. Jinak 4článek GP NiMh včetně konektoru je za 26-28g.
|
|
Nahoru |
|
|
JMalik
|
Napsal: stř 12.06.2013 12:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
komár píše: Jsi spokojený s 2S, není problém, je to tvoje volba. Každé řešení má svoje výhody a nevýhody. Lítá se všechno - 2S, 1S, 4xNiMH, většinou lidi problém nemívají ani v jednom případě. Jediné, o co mi od začátku jde, je to, aby sis nevymýšlel, že s 1S hodně lidí bouralo. Psal jsem to proto, že když dá začátečník do F3K 1s lipol, tak to s největší pravděpodobností bude fungovat. Jak se začne zlepšovat a házet to vysoko, snadno rozfletruje křidélka a nemusí hned zjistit příčinu. Druhá věc je to, že pokles napětí na 1s lipol při současném odběru všech serv skutečně může resetnout RX, pokud je ta baterka v poslední třetině kapacity. Když to spočítáš, tak teoreticky je ekvivalentem 1s lipol 1200mAh 2s lipol 600mAh. Prakticky to je tak, že BEC nemá stoprocentní účinnost a taky serva berou o něco málo míň při 4V proti 5V z BECu, takže ve skutečnosti pro náhradu 1s lipol 1200mAh budeš potřebovat 2s lipol cca 700mAh. Jenže musíš taky počítat s tím, že 1s lipol nemůžeš nechat dojet až někam k 3,5V, pokud chceš létat bezpečně, takže ono se to vrátí skoro k těm 600mAh ve 2s lipol. Skutečně by mě zajímal důvod proč osadit 1s místo 2s , pokud nebereš to, že finančně ušetříš ten BEC.
_________________ Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
|
|
Nahoru |
|
|
komár
|
Napsal: stř 12.06.2013 13:51 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 5.12.2006 Příspěvky: 362
|
JMalik píše: Skutečně by mě zajímal důvod proč osadit 1s místo 2s , pokud nebereš to, že finančně ušetříš ten BEC. Třeba hmotnost. Těch tvých 2S 650 mAh round lipo váží 2x13 gramů plus BEC, 1S round lipo 1200 mAh váží 23 gramů. Já teď třeba mám v přípravě éro, kam bude do čumáku nejspíš těžká i 18g 1S round lipo 900 mAh. Přečti si to vlákno na RC groups, které jsem odkazoval před pár příspěvky. Tam máš i další důvody. Podle mě do F3K neexistuje ideální způsob napájení. Jsou prostě určité možnosti - 1S napřímo, 2S + BEC, 4xNiMH. Ani jedna z těch variant není ideální, každá má svoje výhody a nevýhody. Použitelné jsou ale evidentně všechny. Člověk si prostě musí vybrat, která varianta nejlíp vyhovuje jeho potřebám a preferencím.
_________________ --Komár
http://denicek.lmkzdar.cz
|
|
Nahoru |
|
|
JMalik
|
Napsal: stř 12.06.2013 22:01 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
komár píše: Třeba hmotnost. Těch tvých 2S 650 mAh round lipo váží 2x13 gramů plus BEC, 1S round lipo 1200 mAh váží 23 gramů. Já teď třeba mám v přípravě éro, kam bude do čumáku nejspíš těžká i 18g 1S round lipo 900 mAh.
Přečti si to vlákno na RC groups, které jsem odkazoval před pár příspěvky. Tam máš i další důvody.
Když je to na soutěžní nasazení a limituje Tě 18g, tak tam jde dát 2s lipol 270mAh +BEC. 1s round lipol váží 6g, BEC podle toho jak to pojmeš, ale do 6g se vejdeš. Vlákno na RC groups jsem četl, ale tím bych neargumentoval. Je to jako když tady někdo odkáže na vlákno v RC manii, jenom je tam těch Pepků víc Při 1s je neoddiskutovatelný fakt nedostatečná síla na servech křidélek, ostatní může být věc názoru.
_________________ Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
|
|
Nahoru |
|
|
komár
|
Napsal: čtv 13.06.2013 8:57 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 5.12.2006 Příspěvky: 362
|
JMalik píše: Když je to na soutěžní nasazení a limituje Tě 18g, tak tam jde dát 2s lipol 270mAh +BEC. 1s round lipol váží 6g, BEC podle toho jak to pojmeš, ale do 6g se vejdeš. Nějak mi to nevychází. 2x lipol 270 mAh + BEC je 6+6+6 = 18 gramů, takže i s tou pidikapacitou jsi hmotnostně víc, než potřebuju. JMalik píše: Při 1s je neoddiskutovatelný fakt nedostatečná síla na servech křidélek, ostatní může být věc názoru. Kdybys napsal "menší síla na servech", tak bych souhlasil. "Nedostatečná síla" prostě není pravda, protože na 1S spousta lidí spokojeně létá.
_________________ --Komár
http://denicek.lmkzdar.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Rocky_MK
|
Napsal: sob 15.06.2013 23:31 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 11.6.2012 Příspěvky: 231 Bydliště: Hodonín/Brno
|
Když se vrátím k tomu mému problému - dneska jsem byl podruhé létat s Venusem. Posunul jsem těžiště výrazně dozadu, teď je těsně před polovinou křídla. Zlepšil se jednak kluz a hlavně po vypuštění jde model lépe nahoru. Navíc jsem se už naučil lépe házet a i když stále nedosahuji výšek přes 20m, tak už aspoň umím házet rovně a v 80% hodů Venus nestoupá nožákem, ale hezky rovně a po exponenciále. Ještě se tedy naučit lépe házet a budu spokojený. Přirozeně se zlepšila reakce na ocasky, model jde moc hezky za výškovkou a lopasy v malých výškách nejsou problém. Je to moje první křidélkové éro a uchvátilo mě, jak krásně zatáčí a jak jdou zatáčky dělat krásně ploché...Jo, a už umím i sedat do ruky, i když ne vždy se mi to povede. Každopádně ke konci letového dne už jsem sedal do ruky v 90% případů.
_________________ „Pilot nesmí být tuctový šofér, ale dokonalý pán svého stroje!“ A.I.Pokryškin
|
|
Nahoru |
|
|
JMalik
|
Napsal: ned 16.06.2013 0:42 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
komár píše: Nějak mi to nevychází. 2x lipol 270 mAh + BEC je 6+6+6 = 18 gramů, takže i s tou pidikapacitou jsi hmotnostně víc, než potřebuju.
Kdybys napsal "menší síla na servech", tak bych souhlasil. "Nedostatečná síla" prostě není pravda, protože na 1S spousta lidí spokojeně létá.
Tak uber ještě trochu na kapacitě a vylepši BEC. Dokázal bych to reálně za cca 13g a tam už neobstojí žádná argumenatace pro 1s lipol. No nevím, včera jsem házel Edge kamarádovi, který s tím v pohodě dosud létal. Po pěti hodech na tom fletrovali křidélka i směrovka s výškovkou. Neházím technicky špatně, bylo mi 55 roků, házím to ale o něco výš než on
_________________ Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
|
|
Nahoru |
|
|
JMalik
|
Napsal: ned 16.06.2013 0:47 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
Rocky_MK píše: Když se vrátím k tomu mému problému - dneska jsem byl podruhé létat s Venusem. Posunul jsem těžiště výrazně dozadu, teď je těsně před polovinou křídla. Zlepšil se jednak kluz a hlavně po vypuštění jde model lépe nahoru. Navíc jsem se už naučil lépe házet a i když stále nedosahuji výšek přes 20m, tak už aspoň umím házet rovně a v 80% hodů Venus nestoupá nožákem, ale hezky rovně a po exponenciále. Ještě se tedy naučit lépe házet a budu spokojený. Přirozeně se zlepšila reakce na ocasky, model jde moc hezky za výškovkou a lopasy v malých výškách nejsou problém. Je to moje první křidélkové éro a uchvátilo mě, jak krásně zatáčí a jak jdou zatáčky dělat krásně ploché...Jo, a už umím i sedat do ruky, i když ne vždy se mi to povede. Každopádně ke konci letového dne už jsem sedal do ruky v 90% případů. Gratuluji Ti, pokračuj dál. Jestli na to máš vysílač, tak zkus pro hod vyklopit křidélka cca 1,5mm nahoru. (Zkus ještě přesně doladit těžiště. Měl by jsi to dostat do stavu, že to zalétáš v klidu, za bezvětří a posuneš to dozadu co to půjde, na max. výkon. Potom to v turbulenci a za silnějšího větru vrátíš kousek dopředu, aby to bylo bezproblémově řiditelné)
_________________ Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
|
|
Nahoru |
|
|
Rocky_MK
|
Napsal: ned 16.06.2013 18:35 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 11.6.2012 Příspěvky: 231 Bydliště: Hodonín/Brno
|
Díky! Těžiště už nechám tam, kde je. Zkoušel jsem ho i víc dozadu a už to bylo moc - model byl na můj vkus hrozně nestabilní, hrozně rád padal po křídle a vůbec...tak jsem trošku posunul zpátky dopředu a teď je to špica. Výkon je, myslím, na takové letadlo perfektní (samozřejmě nelze srovnávat s regulérními F3K, možná je ten model pouze průměr, ale pro mě je supervýkonný - dosud jsem létal s házedlem, které mělo stokrát horší klouzavost, 24g/dm^2 a s motorovým větroněm o plošném zatížení 63g/dm^2). Krásně klouže a u země hezky plave a vůbec nechce sedat. Příště tedy zkusím flaperony pro hod vychýlit trošku nahoru. Sice tím přijdu o klapky (mám pětikanál), ale to mi vůbec nevadí, stejně je nepoužívám.
_________________ „Pilot nesmí být tuctový šofér, ale dokonalý pán svého stroje!“ A.I.Pokryškin
|
|
Nahoru |
|
|
ST
|
Napsal: ned 16.06.2013 20:08 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 16.11.2008 Příspěvky: 3160 Bydliště: Králíky Obrázky: 19
Blog: Zobrazit blog (17)
|
Jedna rada, pokud to bude možné pořiď si minimálně něco co lze nazvat F3k, což Venus rozhodně není, je to jen imitace F3k . Stačí něco z produkce Ondřeje Rezlera nebo od Ypsi. Poznáš nový rozměr lítání. Na začátky ten balzák stačí, ale aby jsi si nezkazil iluze.
_________________ Nelítám vůbec s ničím a jen teoretizuju ...
|
|
Nahoru |
|
|
Rocky_MK
|
Napsal: pon 17.06.2013 17:48 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 11.6.2012 Příspěvky: 231 Bydliště: Hodonín/Brno
|
ST píše: Jedna rada, pokud to bude možné pořiď si minimálně něco co lze nazvat F3k, což Venus rozhodně není, je to jen imitace F3k . Stačí něco z produkce Ondřeje Rezlera nebo od Ypsi. Poznáš nový rozměr lítání. Na začátky ten balzák stačí, ale aby jsi si nezkazil iluze. To je mi jasné, vždyť jsem psal, že to nelze srovnávat s regulérními F3K. Jestli mi to půjde, určitě časem něco lepšího pořídím.
_________________ „Pilot nesmí být tuctový šofér, ale dokonalý pán svého stroje!“ A.I.Pokryškin
|
|
Nahoru |
|
|
mape
|
Napsal: pát 29.11.2013 9:06 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 24.11.2013 Příspěvky: 16 Bydliště: Brno-venkov. Sivice.
|
Je tady někdo z okolí Brna, kdo lítá F3K? Rád bych to viděl na živo a na pár věcí se zeptal.
|
|
Nahoru |
|
|
bukin
|
Napsal: ned 01.12.2013 15:21 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 8.5.2011 Příspěvky: 57 Bydliště: Modřice
|
mape píše: Je tady někdo z okolí Brna, kdo lítá F3K? Rád bych to viděl na živo a na pár věcí se zeptal. Ahoj! Lítám. Sice ne závodně, zatím, ale lítám. Napiš do SZ a na někdy se domluvíme! JirkaB
|
|
Nahoru |
|
|
chinee
|
Napsal: pát 20.12.2013 23:41 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 19.7.2005 Příspěvky: 3
|
Ahoj!
Taky zacinam s F3K. Leta nekdo trosku tuhle kategorii v okoli Trutnova? Mam spoustu otazek, ale minimum odpovedi...
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|