Autor |
Zpráva |
maroslong
|
Napsal: pon 10.06.2013 19:09 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2003 Příspěvky: 2064 Bydliště: Bratislava, SK
|
Rocky_MK píše: Potažení je samozřejmost. Budu potahovat vliesem. Balsu dobře vyberu, ale když bude mírně těžší, nevadí - stejně budu dovažovat na ocas. Baterku už není posunout kam. Nepoznám ten tvoj model, ale toto mi pripadá celé nejak zle, niekde musí byť velikánska chyba. Ťažisko máš na 100% extrémne vpredu, daj na rady vyššie a posúvaj ho dozadu. A k tej smerovke. Robím si svoje balzové chvosty (na dospelé Káčka). Pri neporovnateľne vyššej pracnosti (ako klasické polystyrénové laminované do negatívnej formy) sa dostanem s hmotnosťou na cca 14g, čo je super. Ale len pri použití superkvalitnej výberovej balzy (okolo 70-80g/dm3) a najľahšej fólie na poťah (Solarfilm Lite). Aj tak vždy dovažujem predok. Treba šetriť každým gramom, dovažovať chvost je nezmysel. Akú tam máš baterku? Vybavenie? Čo je to vlastne za model? Nejaký odkaz?
Naposledy upravil maroslong dne pon 10.06.2013 20:28, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Rocky_MK
|
Napsal: pon 10.06.2013 20:07 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 11.6.2012 Příspěvky: 231 Bydliště: Hodonín/Brno
|
Je to tento model. Baterka 4s NiMH AAA. Vím, že je třeba šetřit každým gramem, ale my dva lítáme každý úplně jinou ligu a já si vlasy rvát nebudu, když budu mít na ocase o 5g víc v zájmu lepšího vyvážení a vůbec letových vlastností. Stejně to v letu ani nepoznám. To s tou balsou bude asi překlep, ne? Nemyslel's m^2?
_________________ „Pilot nesmí být tuctový šofér, ale dokonalý pán svého stroje!“ A.I.Pokryškin
|
|
Nahoru |
|
|
JMalik
|
Napsal: pon 10.06.2013 20:34 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
Nafoť prosím vnitřek vybavení když sundáš kabinku a dej to sem.
_________________ Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
|
|
Nahoru |
|
|
maroslong
|
Napsal: pon 10.06.2013 20:37 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2003 Příspěvky: 2064 Bydliště: Bratislava, SK
|
Hm, tak potom chápem, tá baterka je zbytočne ťažká. V záujme letových vlastností by si mal práve šetriť váhou a dať ťažisko čo najbližšie k ideálu. Takto sa o dobré letové vlastnosti práve pripravuješ. Nič ma do toho samozrejme nie je a rob si čo chceš, boli to len dobre mienené rady, to je snáď zmyslom tohto fóra. A áno bol to preklep, opravil som to. Dík.
|
|
Nahoru |
|
|
Rocky_MK
|
Napsal: pon 10.06.2013 21:03 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 11.6.2012 Příspěvky: 231 Bydliště: Hodonín/Brno
|
Rad si samozřejmě vážím. Letadlo teď u sebe nemám, takže fotka se nekoná, každopádně plánuji pořídit 1S Lipolku, která by měla být podstatně lehčí. Taky původní 3,5 gramové serva jsem vyměnil za HXT500,které byly zrovna po ruce - ty 3,5g už to skoro měly za sebou. V kabince je baterka v čumáku a hned za ní je přepážka,která nese lože serv. Nikam jinam se ta baterka nevleze. Dostal jsem ji spolu s modelem, tak jsem ji zrovna využil, ale jak říkám, při příští objednávce z HK přikoupím nějakou 1S lipolku.
_________________ „Pilot nesmí být tuctový šofér, ale dokonalý pán svého stroje!“ A.I.Pokryškin
|
|
Nahoru |
|
|
JMalik
|
Napsal: pon 10.06.2013 21:13 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
Máš tam křidélka, nebo se mi to na té fotce jen zdá?
_________________ Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
|
|
Nahoru |
|
|
Rocky_MK
|
Napsal: pon 10.06.2013 21:18 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 11.6.2012 Příspěvky: 231 Bydliště: Hodonín/Brno
|
Nezdá, křidélka tam opravdu jsou. Každé ovládané jedním 3,5g servem.
_________________ „Pilot nesmí být tuctový šofér, ale dokonalý pán svého stroje!“ A.I.Pokryškin
|
|
Nahoru |
|
|
JMalik
|
Napsal: pon 10.06.2013 22:07 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
Nedávej tam 1s!!! Dej 2s lipol, stačí 240mAh, nebo ty tužkové lipolky z HC kolem 300mAh a miniaturní BEC (ten malý 3A od Hořejšího, sundej z toho toroid)
_________________ Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
|
|
Nahoru |
|
|
Rocky_MK
|
Napsal: pon 10.06.2013 23:14 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 11.6.2012 Příspěvky: 231 Bydliště: Hodonín/Brno
|
Počkej, teď nechápu - proč ne 1S? 3,7V stačí pro serva i přijímač...nebo by to ty 4 serva moc ždímaly? To se mi nezdá.
_________________ „Pilot nesmí být tuctový šofér, ale dokonalý pán svého stroje!“ A.I.Pokryškin
|
|
Nahoru |
|
|
JMalik
|
Napsal: pon 10.06.2013 23:27 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
Na 1s lipol bylo celkem dost žíní o zem. Ta baterka co tam dáš bude tak cca 400mAh, aby to mělo smysl. Když zaberou všechny serva, tak při napůl vybité baterce tam může být takový pokles, že to vypadne na napájení. Další skutečnost je to, že serva mají menší sílu než na 5-6V a při razantnějším hodu dokážeš rozfletrovat ty flaperony a následně to zarýt. Za další - při 1s je sice menší odběr serv (a samozřejmě adekvátně menší síla), ale stejně vychází cca 400mAh v 1s, proti ekvivalentu cca 240mAh na 2s. Na baterce ušetříš hmotnostně minimum, ušetříš sice BEC, ale na problémy si zaděláš.
_________________ Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
|
|
Nahoru |
|
|
Rocky_MK
|
Napsal: úte 11.06.2013 0:31 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 11.6.2012 Příspěvky: 231 Bydliště: Hodonín/Brno
|
Díky za vysvětlení. Tak to se mám co učit.
_________________ „Pilot nesmí být tuctový šofér, ale dokonalý pán svého stroje!“ A.I.Pokryškin
|
|
Nahoru |
|
|
komár
|
Napsal: úte 11.06.2013 8:06 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 5.12.2006 Příspěvky: 362
|
JMalik píše: Na 1s lipol bylo celkem dost žíní o zem. A to máš podložené čím? Zase z 1S nedělej drama, nekoná se. Na 1S lítá hromada lidí, včetně J. Wurtse, viz třeba http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1618898Ano, 1S má svoje nevýhody (např. to menší napětí pro serva), ale taky dost výhod (třeba dlouhý letový čas). Někomu, kdo háže přes 60 metrů bych 1S nedoporučoval, začátečníkovi do prvního éra úplně klidně. Sám jsem na 1S letos přešel, nejsem z toho ani nadšený ani zklamaný. Prostě je to jedna z možností, jak napájení F3K vyřešit.
_________________ --Komár
http://denicek.lmkzdar.cz
|
|
Nahoru |
|
|
JMalik
|
Napsal: úte 11.06.2013 8:56 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
komár píše: Ano, 1S má svoje nevýhody..... ,ale taky dost výhod (třeba dlouhý letový čas). Můžeš to nějak blíže vysvětlit?
_________________ Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
|
|
Nahoru |
|
|
komár
|
Napsal: úte 11.06.2013 10:48 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 5.12.2006 Příspěvky: 362
|
JMalik píše: Můžeš to nějak blíže vysvětlit? Vysvětlit ten dlouhý letový čas? Stačí se podívat, že 1S lipol 1200 mAh váží stejně jako 4xNiMH 350 mAh. Na tu lipolku pak můžeš v klidu létat 4 hodiny.
_________________ --Komár
http://denicek.lmkzdar.cz
|
|
Nahoru |
|
|
JMalik
|
Napsal: stř 12.06.2013 0:13 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
komár píše: Vysvětlit ten dlouhý letový čas? Stačí se podívat, že 1S lipol 1200 mAh váží stejně jako 4xNiMH 350 mAh. Na tu lipolku pak můžeš v klidu létat 4 hodiny. Já létám na 2s lipol 600mAh, nebo 900mAh (ty tužkové články z HC) + Bec VR-3 od Hořejšího, kde je sundaný toroid, zkrácené vodiče, odletovaná propojka a ubroušený tišťák. Takže na 2s lipol 600mAh jsem na tom skoro stejně (- 15%) jako Ty s tou 1s lipol 1200mAh za neporovnatelně větší bezpečnosti a výkonových parametrů. Kolik váží 4s NiMh 350mAh?
_________________ Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 33 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|