Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 90 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Náhon torzní pružinou
PříspěvekNapsal: čtv 09.05.2013 21:08 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 16558
Golfista píše:
Mám dotaz.
Jak děláte průnik lanka, nebo provázku z trubky ven? Trubičkou, kladkou, nebo nějak jinak. Mám u ocasek trubku malého průměru (7mm), složitý mechanizmus nebude možné udělat. Výškovka bude 16mm nad osou trubky.

To ještě neznamená, že tam bude takový ohyb lanka (nitě, struny...).
Dobře si vyměř, kam vychází páčka a ta dírka na páčce. Já to dělám tak, že páčka chodí těsně nad trubkou, z trubky vyvedu strunu kouskem bowdenové trubičky, kterounahřeju nad plamenem a vytáhnu na minimální průměr.
Viděl jsem také řešení, kdy páčka zasahuje dokonce až do vnitřku ocasní trubky, v trubce je vybroušená drážka na chod páčky. Protože je to shora, tak bych se ani neobával narušení pevnosti trubky v tom místě.
(Toto všechno platí samozřejmě za předpokladu, že použiješ na vracení kormidla torzní pružinku)

_________________
Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Náhon torzní pružinou
PříspěvekNapsal: ned 12.05.2013 16:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 25.11.2008
Příspěvky: 1465
Bydliště: Dobruška
Ta páka v drážce v trubce se mi líbí. Problém je, že mám výškovku dost vysoko nad trubkou a páka dlouhá, aby dala, až do trubky by mohla výrazně zmenšit výchylku výškovky. Už i páky na servech mám docela krátké. Delší z konstrukčních důvodů nemůžu udělat.
Jaké mají být přibližně výchylky na výškovce?

_________________
Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Náhon torzní pružinou
PříspěvekNapsal: ned 12.05.2013 17:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 16558
Golfista píše:
Ta páka v drážce v trubce se mi líbí. Problém je, že mám výškovku dost vysoko nad trubkou a páka dlouhá, aby dala, až do trubky by mohla výrazně zmenšit výchylku výškovky. Už i páky na servech mám docela krátké. Delší z konstrukčních důvodů nemůžu udělat.
Jaké mají být přibližně výchylky na výškovce?

Jaké "Káčko " to je?

_________________
Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Náhon torzní pružinou
PříspěvekNapsal: ned 12.05.2013 18:33 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 25.11.2008
Příspěvky: 1465
Bydliště: Dobruška
Křídlo Manta - modifikovaná, zbytek vlastní konstrukce...

_________________
Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Náhon torzní pružinou
PříspěvekNapsal: ned 12.05.2013 22:22 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.4.2003
Příspěvky: 2064
Bydliště: Bratislava, SK
Skúsil si trochu pohľadať aj na webe? Lebo nemyslím to v zlom, sám som asi pred tromi rokmi s Káčkami začínal, ale všetko na čo sa pýtaš som kedysi vygooglil, posťahoval návody, prešiel RCgroups a následne kopu skúseností nasosal na prvých pretekoch.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Náhon torzní pružinou
PříspěvekNapsal: ned 12.05.2013 22:28 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 16558
Golfista píše:
Křídlo Manta - modifikovaná, zbytek vlastní konstrukce...

Cca nahoru 10mm, dolů 10mm (měřeno na odtokovce kormidla).

_________________
Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Náhon torzní pružinou
PříspěvekNapsal: ned 12.05.2013 23:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.4.2003
Příspěvky: 2064
Bydliště: Bratislava, SK
Hm, výchyľky výškovky. Samozrejme v prvom rade záleží na tom, akú plochu z "VCHP" má jej "ovládaná časť" alebo či je dokonca plávajúca. Ďalej na zvyklostiach pilota, na letovom režime atď... Napríklad v letovom režime v ktorom zrovnávaš stúpanie po hode do klzu, potrebuješ výchyľku dolu čo najväčšiu, na všetkých mojich hádzadlách "až k trupu". V "normále" mám výchyľky podstatne väčšie ako v "termike", kvôli tomu, aby som pri krúžení kdesi vysoko a ďaleko využíval celý rozsah kniplov na normálne krúženie a nerobil zbytočné chyby, ale v normále mohol riadiť ostrejšie a "blbnúť". Pri prvom Káčku som si posťahoval všetky dostupné návody predávaných Káčok, urobil tabuľku a z toho vyvodil základ pre svoje potreby. Kedysi, zvyknutý z akrobatov na extrémne výchyľky, som napríklad neveriacky čumel na výchyľky jedného z najlepších českých Káčkarov na nejakom Euroconteste, mal tam snáď 5 mm hore dolu... Inak už dlho využívam svoju profesiu grafika a predtým, ako vyrobím páky a náhony, si to nakreslím a nasimulujem v Illustratore. Vďaka tomu už nezažívam nepríjemné prekvapenia a vopred viem aké výchyľky budem mať dostupné pri optimálnom využití plnej dráhy serva.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Náhon torzní pružinou
PříspěvekNapsal: ned 12.05.2013 23:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 16558
maroslong píše:
........... si to nakreslím a nasimulujem v Illustratore. Vďaka tomu už nezažívam nepríjemné prekvapenia a vopred viem aké výchyľky budem mať dostupné pri optimálnom využití plnej dráhy serva.


Naprosto zásadní informace a mohu jen doporučit všem, si to uložit na volná místa svých mozkových buněk

_________________
Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Náhon torzní pružinou
PříspěvekNapsal: pon 13.05.2013 10:45 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 21.7.2009
Příspěvky: 277
jj, tiez to robim. Staci k tomu (trocha nepresnosti nikdy nezaskodi) kus papiera, kruzitko a pravitko :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Náhon torzní pružinou
PříspěvekNapsal: pon 13.05.2013 11:05 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 25.11.2008
Příspěvky: 1465
Bydliště: Dobruška
Jistě, hledám, čtu, pozoruju. Třeba na plánech SupeGee je -26/+16. To je docela dost.
Budu mít klapku, ne plovoucí.

_________________
Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Náhon torzní pružinou
PříspěvekNapsal: pon 13.05.2013 14:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 16558
Golfista píše:
Jistě, hledám, čtu, pozoruju. Třeba na plánech SupeGee je -26/+16. To je docela dost.
Budu mít klapku, ne plovoucí.
To je sice dost, ale na Mantě nemusíš jít až na doraz výškovkou dolů. Když si dáš nějak rozumně páky, tak ale tuhle výchylku bez problému dosáhneš také.

_________________
Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Náhon torzní pružinou
PříspěvekNapsal: pon 13.05.2013 16:55 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.8.2007
Příspěvky: 2366
Bydliště: Liptovský Peter
Na SG2 mám cca +13/-20. Ale tých 20 na pritiahnutie využívam len pri blbnutí. :roll:

_________________
Sky Lady - po 4 rokoch zhorela, Tornado XX, Cap 232, Super Zoom 2 - 460g, F3K Super Gee, Lynx E


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Náhon torzní pružinou
PříspěvekNapsal: ned 09.10.2016 7:27 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 6.11.2007
Příspěvky: 328
Bydliště: Jižní Morava, Újezd u Brna
Dotaz na uskladnění.
Mám náhony VOP, SOP uchyceny do serva na "háček" a lze lanka vyvěsit. Je nutné toto po létání absolvovat nebo necháváte VOP SOP s torzními pružinami uskladněno v neutrálních polohách. Jedná se mi o "možnou" ztrátu protisíly na pohyblivých plochách.

Přiznám se, že bych rád kabinu neoddělával při každém lítání.

Děkuji

_________________
Moje modely:
http://mkalka.cz/clenove/clen.php?id=10


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Náhon torzní pružinou
PříspěvekNapsal: ned 09.10.2016 9:39 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Hm, nestacilo by vypnout model s max. vychylkami na tu stranu kam tahne pruzinka? Teda pokud pak takhle rozjezeny pujde uskladnit...

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Náhon torzní pružinou
PříspěvekNapsal: pon 10.10.2016 19:59 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 9.3.2010
Příspěvky: 214
Bydliště: Gbelany pri Ziline
V sezone netreba nic vyvešiavať. Pokiaľ je tam kvalitny pruzinovy drot, nestraca svoju silu. Snad, ak by si to uskladnil na zimu, že s tým nebudes lietať niekoľko mesiacov, potom áno.
Iný problém s vyvešiavaním je ten, že chvíľku trvá, kým si to lanko na tú páčku sadne - na výškovke ošemetná vec :-)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 90 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 21 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz