Autor |
Zpráva |
JMalik
|
Napsal: čtv 09.05.2013 21:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
Golfista píše: Mám dotaz. Jak děláte průnik lanka, nebo provázku z trubky ven? Trubičkou, kladkou, nebo nějak jinak. Mám u ocasek trubku malého průměru (7mm), složitý mechanizmus nebude možné udělat. Výškovka bude 16mm nad osou trubky. To ještě neznamená, že tam bude takový ohyb lanka (nitě, struny...). Dobře si vyměř, kam vychází páčka a ta dírka na páčce. Já to dělám tak, že páčka chodí těsně nad trubkou, z trubky vyvedu strunu kouskem bowdenové trubičky, kterounahřeju nad plamenem a vytáhnu na minimální průměr. Viděl jsem také řešení, kdy páčka zasahuje dokonce až do vnitřku ocasní trubky, v trubce je vybroušená drážka na chod páčky. Protože je to shora, tak bych se ani neobával narušení pevnosti trubky v tom místě. (Toto všechno platí samozřejmě za předpokladu, že použiješ na vracení kormidla torzní pružinku)
_________________ Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Golfista
|
Napsal: ned 12.05.2013 16:04 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 1465 Bydliště: Dobruška
|
Ta páka v drážce v trubce se mi líbí. Problém je, že mám výškovku dost vysoko nad trubkou a páka dlouhá, aby dala, až do trubky by mohla výrazně zmenšit výchylku výškovky. Už i páky na servech mám docela krátké. Delší z konstrukčních důvodů nemůžu udělat. Jaké mají být přibližně výchylky na výškovce?
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
JMalik
|
Napsal: ned 12.05.2013 17:02 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
Golfista píše: Ta páka v drážce v trubce se mi líbí. Problém je, že mám výškovku dost vysoko nad trubkou a páka dlouhá, aby dala, až do trubky by mohla výrazně zmenšit výchylku výškovky. Už i páky na servech mám docela krátké. Delší z konstrukčních důvodů nemůžu udělat. Jaké mají být přibližně výchylky na výškovce? Jaké "Káčko " to je?
_________________ Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
|
|
Nahoru |
|
|
Golfista
|
Napsal: ned 12.05.2013 18:33 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 1465 Bydliště: Dobruška
|
Křídlo Manta - modifikovaná, zbytek vlastní konstrukce...
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
maroslong
|
Napsal: ned 12.05.2013 22:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2003 Příspěvky: 2064 Bydliště: Bratislava, SK
|
Skúsil si trochu pohľadať aj na webe? Lebo nemyslím to v zlom, sám som asi pred tromi rokmi s Káčkami začínal, ale všetko na čo sa pýtaš som kedysi vygooglil, posťahoval návody, prešiel RCgroups a následne kopu skúseností nasosal na prvých pretekoch.
|
|
Nahoru |
|
|
JMalik
|
Napsal: ned 12.05.2013 22:28 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
Golfista píše: Křídlo Manta - modifikovaná, zbytek vlastní konstrukce... Cca nahoru 10mm, dolů 10mm (měřeno na odtokovce kormidla).
_________________ Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
|
|
Nahoru |
|
|
maroslong
|
Napsal: ned 12.05.2013 23:09 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2003 Příspěvky: 2064 Bydliště: Bratislava, SK
|
Hm, výchyľky výškovky. Samozrejme v prvom rade záleží na tom, akú plochu z "VCHP" má jej "ovládaná časť" alebo či je dokonca plávajúca. Ďalej na zvyklostiach pilota, na letovom režime atď... Napríklad v letovom režime v ktorom zrovnávaš stúpanie po hode do klzu, potrebuješ výchyľku dolu čo najväčšiu, na všetkých mojich hádzadlách "až k trupu". V "normále" mám výchyľky podstatne väčšie ako v "termike", kvôli tomu, aby som pri krúžení kdesi vysoko a ďaleko využíval celý rozsah kniplov na normálne krúženie a nerobil zbytočné chyby, ale v normále mohol riadiť ostrejšie a "blbnúť". Pri prvom Káčku som si posťahoval všetky dostupné návody predávaných Káčok, urobil tabuľku a z toho vyvodil základ pre svoje potreby. Kedysi, zvyknutý z akrobatov na extrémne výchyľky, som napríklad neveriacky čumel na výchyľky jedného z najlepších českých Káčkarov na nejakom Euroconteste, mal tam snáď 5 mm hore dolu... Inak už dlho využívam svoju profesiu grafika a predtým, ako vyrobím páky a náhony, si to nakreslím a nasimulujem v Illustratore. Vďaka tomu už nezažívam nepríjemné prekvapenia a vopred viem aké výchyľky budem mať dostupné pri optimálnom využití plnej dráhy serva.
|
|
Nahoru |
|
|
JMalik
|
Napsal: ned 12.05.2013 23:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
maroslong píše: ........... si to nakreslím a nasimulujem v Illustratore. Vďaka tomu už nezažívam nepríjemné prekvapenia a vopred viem aké výchyľky budem mať dostupné pri optimálnom využití plnej dráhy serva. Naprosto zásadní informace a mohu jen doporučit všem, si to uložit na volná místa svých mozkových buněk
_________________ Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
|
|
Nahoru |
|
|
Golfista
|
Napsal: pon 13.05.2013 11:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 1465 Bydliště: Dobruška
|
Jistě, hledám, čtu, pozoruju. Třeba na plánech SupeGee je -26/+16. To je docela dost. Budu mít klapku, ne plovoucí.
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
JMalik
|
Napsal: pon 13.05.2013 14:36 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
Golfista píše: Jistě, hledám, čtu, pozoruju. Třeba na plánech SupeGee je -26/+16. To je docela dost. Budu mít klapku, ne plovoucí. To je sice dost, ale na Mantě nemusíš jít až na doraz výškovkou dolů. Když si dáš nějak rozumně páky, tak ale tuhle výchylku bez problému dosáhneš také.
_________________ Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
|
|
Nahoru |
|
|
lakotamm
|
Napsal: pon 13.05.2013 16:55 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.8.2007 Příspěvky: 2366 Bydliště: Liptovský Peter
|
Na SG2 mám cca +13/-20. Ale tých 20 na pritiahnutie využívam len pri blbnutí.
_________________ Sky Lady - po 4 rokoch zhorela, Tornado XX, Cap 232, Super Zoom 2 - 460g, F3K Super Gee, Lynx E
|
|
Nahoru |
|
|
olda
|
Napsal: ned 09.10.2016 7:27 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 6.11.2007 Příspěvky: 328 Bydliště: Jižní Morava, Újezd u Brna
|
Dotaz na uskladnění. Mám náhony VOP, SOP uchyceny do serva na "háček" a lze lanka vyvěsit. Je nutné toto po létání absolvovat nebo necháváte VOP SOP s torzními pružinami uskladněno v neutrálních polohách. Jedná se mi o "možnou" ztrátu protisíly na pohyblivých plochách.
Přiznám se, že bych rád kabinu neoddělával při každém lítání.
Děkuji
_________________ Moje modely: http://mkalka.cz/clenove/clen.php?id=10
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: ned 09.10.2016 9:39 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Hm, nestacilo by vypnout model s max. vychylkami na tu stranu kam tahne pruzinka? Teda pokud pak takhle rozjezeny pujde uskladnit...
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
robin
|
Napsal: pon 10.10.2016 19:59 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 9.3.2010 Příspěvky: 214 Bydliště: Gbelany pri Ziline
|
V sezone netreba nic vyvešiavať. Pokiaľ je tam kvalitny pruzinovy drot, nestraca svoju silu. Snad, ak by si to uskladnil na zimu, že s tým nebudes lietať niekoľko mesiacov, potom áno. Iný problém s vyvešiavaním je ten, že chvíľku trvá, kým si to lanko na tú páčku sadne - na výškovke ošemetná vec
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 21 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|