VTjr
|
Napsal: pon 29.04.2013 18:24 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6889 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Pokud chceš rozumnou radu, tak uveď trochu víc informací (jaký model, místo kde se to zlomilo, případně připoj fotku). Takhle Ti asi sotva někdo dobře poradí.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
MichalR
|
Napsal: pon 29.04.2013 18:50 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 6.3.2011 Příspěvky: 90 Bydliště: Liberec Obrázky: 4
|
Doporučil bych ti trubku vyměnit. Trubka je enormně namáhaná část. Domnívám se, že pokud to olaminuješ, tak to tam bude tužší a praskne ti to někdy jindy přesně vedle té opravy. Lepší investovat pár stovek do trubky než několik tisíc do celého nového éra. Podívej se, co dělá trubka při odhodu: http://www.youtube.com/watch?v=VVGQ-HtGFDs
_________________ Letadla: K3600, F3K Isis, Champion 2,1m elektro, F3F Nemesis, Z226 EPP
|
|
Nahoru |
|
|
pecold
|
Napsal: pon 29.04.2013 19:04 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 31.10.2007 Příspěvky: 395 Bydliště: Č.B.
|
Investice do trubky by nebyla až tak strašná jako představa té práce s tím , to máte: bovdeny vedené venkem, odpreparovat směrovku, výškovku i sedýlko. To je skoro jako stavět nový éro.
|
|
Nahoru |
|
|
draceq
|
Napsal: pon 29.04.2013 19:48 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.9.2011 Příspěvky: 909 Bydliště: Havířov Obrázky: 8
|
Já ocasní trubku opravoval na K-čku vlaminováním tenkostěnné trubky stejného průměru zevnitř do zlomu s přesahem asi 2 cm na obě strany od lomu (délka vložky tedy cca 4 cm). "Vložka" byla trubka, která byla podélně rozříznutá cca 2 mm širokým řezem - vlastně takové C - to proto, aby šla vsunout dovnitř a zároveň lehce pružila po zasunutí do původní, zlomené trubky. Zvenčí potom přelaminování 1 vrstvou uhlíkové tkaniny o šířce 3 cm. Kámen úrazu tohoto postupu je sehnat tenkostěnnou trubku daného průměru (ideálně z jiné havárky, zlomené jinde). Výhoda je, že i při táhlech vnitřkem trubky lze opravu provést (s trochou opatrnosti, aby se nepřilaminovaly i nitě nebo táhla) bez rozebrání letadla. Oprava drží už druhou sezónu a téměř nejde poznat, kde k lomu došlo. Fakt ale je, že u RCEK je ocasní trubka namáhána méně než u F3K, i když tedy přistání jí dávají taky pěkně zahulit...
_________________ Nahoru to padat nebude a dole to najdem.....
|
|
Nahoru |
|
|
kope
|
Napsal: pon 29.04.2013 19:51 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2011 Příspěvky: 3159 Bydliště: Praha Letňany
|
Zrovna teď jsem to řešil na RCEK Magicovi. Po přistání v koruně stromu mi praskla trubka cca 10 cm od ocasních ploch- byla úplně ulomená, ne jen naprasklá. Nevím, jestli mne zkušenější neukamenují, ale postupoval jsem takhle: 1) abych zajistil, že trubka bude ve všech směrech rovná, tak jsem si z boku a zespoda izolepou na trup přichytil "vodící lišty", z ocelové kulatiny 3 mm 2) spasoval jsem ulomenou část se zbytkem trupu a nabodoval jsem si to středně hustým vteřiňákem 3) mezi tím, než vteřiňák vytvrdnul (chvíli jsem to nechal) jsem si připravil skelnou tkaninu a uhlíkový rowing 4) po vytvrdnutí vteřiňáku jsem odendal ty "vodící lišty" a praskliny jsem s citem "prolil" epoxidem 5) prosytil jsem si 2 proužky skelné tkaniny (dlohé tak, aby cca 2x ovinuly trubku) a uhlíkový rowing 6) kolem lomu jsem navinul první proužek prosycené skelné tkaniny, pořádně jsem utáhnul, abych vytlačil všechny bubliny 7) na sklo jsem pevně a těsně navinul rowing -tak, aby se jednotlivé závity lehce překrývaly 8 ) celé jsem to zavřel zase sklem
Zdá se to být pevné, dneska jsem to chtěl jít vyzkoušet, ale překazil mi to déšť. Na ocase to asi nějaký gram přidalo, ale zkoušel jsem těžiště a je to v pohodě.
Edit: jo úplně mi vypadlo - před spasováním trupu a odlomené trubky jsem vložil kus jiné trubky jako spojku, jak píše draceq
_________________ Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
|
|
Nahoru |
|
|
walter2
|
Napsal: pon 29.04.2013 20:17 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 14.12.2009 Příspěvky: 856
|
Uvažoval jsem úplně stejně jako ty pustil jsem se do pravy zlomené trubky ISISe pro nesoutěžní házení (hodim maximálně 43metrů). Oprava se určitě dá zvládnout bez enormniho nárůstu hmotnosti. Nejdéle mi zabrala výroba přípravku na udržení trubky v rovině foto zde https://picasaweb.google.com/1088482384 ... edirect=1#Trubka vydrží po opravě hody do 40ti metrů bez problémů a pro moje polétání nepociťuji ani žádné změny v letových vlastnostech
Naposledy upravil walter2 dne úte 30.04.2013 15:39, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
rosťa
|
Napsal: pon 29.04.2013 20:18 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 30.7.2010 Příspěvky: 160 Bydliště: Karviná
|
pecold píše: Máš recht, nějak jsem pozapoměl, jedná se Isise a je to zlomené asi 10cm za gondolou. Trubku k sobě zafixuj vteřiňákem, pak trubku osmirkuj v délce cca 3 cm, nastříhej 3 cm pásky uhlíkového rovingu, nasyť je letoxitem, přebytek letoxitu odstraň mezi mikroténem a pak tyto pásky naskládej podélně na trubku a omotej to páskem z mikroténu ve spirále. Na druhý den to osmirkuj a je to hotovo. Čau Rosťa
|
|
Nahoru |
|
|
pecold
|
Napsal: pon 29.04.2013 20:37 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 31.10.2007 Příspěvky: 395 Bydliště: Č.B.
|
Díky všem za nápady, jsem rád, že je to opravitelné. Ta trubka dovnitř, by se mi líbila asi nejvíc, ale novou kvůli tomu kupovat a řezat nebudu . Takže nabodovat vteřiňákem, vrstva skla 30gr., proložit rowingem podél a ještě jednou sklo a mohlo by to fungovat? Uvidím, jak se mi povede obalit to i s těma bowdenama zvenku, asi zkusím molitan zvenku přes igelit.
|
|
Nahoru |
|
|
rosťa
|
Napsal: pon 29.04.2013 21:10 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 30.7.2010 Příspěvky: 160 Bydliště: Karviná
|
pecold píše: Díky všem za nápady, jsem rád, že je to opravitelné. Ta trubka dovnitř, by se mi líbila asi nejvíc, ale novou kvůli tomu kupovat a řezat nebudu . Takže nabodovat vteřiňákem, vrstva skla 30gr., proložit rowingem podél a ještě jednou sklo a mohlo by to fungovat? Uvidím, jak se mi povede obalit to i s těma bowdenama zvenku, asi zkusím molitan zvenku přes igelit. Ahoj, sklo je tam zbytečné, trubku nejlépe zafixuješ v kousku L profilu, stačí cca 20 cm - vlastní zkušenost. Rosťa
|
|
Nahoru |
|
|
JMalik
|
Napsal: pon 29.04.2013 21:18 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
pecold píše: Máš recht, nějak jsem pozapoměl, jedná se Isise a je to zlomené asi 10cm za gondolou. Vyměň tu trubku. Vyřešíš v tomto případě hned několik věcí najednou. Odstraníš ty bowdeny, dáš dovnitř do trupu nitě. Když budeš mít sundané ocasky, tak tam dáš velmi dobře torzní pružinky. Gongolu odpáráš od trubky taky bez problémů....... celkově to takovouhle opravou dost vylepšíš proti stávajícímu stavu.
_________________ Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
|
|
Nahoru |
|
|
pecold
|
Napsal: pon 29.04.2013 22:22 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 31.10.2007 Příspěvky: 395 Bydliště: Č.B.
|
trubku nejlépe zafixuješ v kousku L profilu díky, dobrý nápad Odstraníš ty bowdeny, dáš dovnitř do trupu nitě. o tom jsem se rozhodoval už při stavbě, vím, že ty lanka fungujou, ale nějak se mi nelíbí, když jsou serva furt v záběru. S těmi bovdeny jsem spokojený, žádné povolování, vůle, nic, prostě o nich nevím. A taky se mi hlavně nechce předělávat půl éra, mám toho rozdělaného nějak moc a s mojím tempem oprav, bych si už taky s tím letos nemusel už slítnout. Ale díky za názor.
|
|
Nahoru |
|
|
maroslong
|
Napsal: pon 29.04.2013 23:41 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2003 Příspěvky: 2064 Bydliště: Bratislava, SK
|
Rob ako chceš, ale zlomenú trubku by som (aj sa zopárkrát stalo) jednoznačne vymenil za novú. Nie je to zasa až tak zložité ako to vyzerá. Tá oprava je možno náročnejšia ako výmena, budeš musieť dovažovať, ťažko to urobíš dokonalo rovné a ak ti to (veľmi pravdepodobne) znova rupne, možno to zrušíš kompletne. A inak bovdeny (mikrobovdeny od Hořejšího) sa mi tiež absolútne neosvedčili, zrušil som na ne svoje prvé Káčko a už nikdy viac (ak keď Amíci to hojne používajú). Zanevrel som už aj na pružinkový systém (kvôli nutnosti rozpojovať, alebo zohnať kvalitnú oceľ čo sa mi nikdy nepodarilo) a Dyneemu, lietam už jedine ťahaj-ťahaj s náhonmi s pleteného oceľového lanka.
|
|
Nahoru |
|
|
kope
|
Napsal: úte 30.04.2013 0:41 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2011 Příspěvky: 3159 Bydliště: Praha Letňany
|
JMalik píše: Gongolu odpáráš od trubky taky bez problémů....... celkově to takovouhle opravou dost vylepšíš proti stávajícímu stavu. Tak to by mne zajímalo -můžeš poradit jak na to? Právě strach z toho, abych při oddělování trubky od gondoly gondolu nezničil, mne vedla k tomu, že jsem trubku neměnil, ale opravoval. Podotýkám, že nevím, čím je trubka do gondoly zalepená - model jsem nestavěl. Tipnul bych nějaký epoxyd, ale ruku do ohně za to nedám. Když jsem potřeboval epoxydem přilepenou duralovou spojku, stačilo místo spoje prohřát horkovzduškou a epoxy povolil, ale tady bych se toho bál...
_________________ Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 38 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|