Autor |
Zpráva |
camel82106
|
Napsal: pát 26.04.2013 8:46 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 9.4.2013 Příspěvky: 11
|
Parada, gratulujem k zaletu. Dik za pekne fotky lietadla, je na nich super vidiet vzopatie a klapky. Uz mi zostava len nahlas zavidiet, kym sa dockam aj ja
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
kouba159
|
Napsal: pát 26.04.2013 8:53 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 6.9.2011 Příspěvky: 153 Bydliště: Jičín
|
camel82106 píše: Parada, gratulujem k zaletu. Dik za pekne fotky lietadla, je na nich super vidiet vzopatie a klapky. Uz mi zostava len nahlas zavidiet, kym sa dockam aj ja Klapky zdaleka nejdou tolik kolik by mohly, předělával jsem narychlo směr vysouvání páky na butterfly. Neměl jsem čas hledat konec serva tak jsem tam hodil něco od boku. Jsem moc rád že jsem se k tomu odhodlal, po jedné sezóně s 3x rozmlácenou Gamou 2100 a s 3 měsíci poletování s Easystarem 2. Toto je éro které asi uřídím. Jsem spokojen.
_________________ Jaroslav Kuba jabber:kouba159@jabber.cz
|
|
Nahoru |
|
|
camel82106
|
Napsal: pát 26.04.2013 9:03 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 9.4.2013 Příspěvky: 11
|
kouba159 píše: Klapky zdaleka nejdou tolik kolik by mohly, předělával jsem narychlo směr vysouvání páky na butterfly. Neměl jsem čas hledat konec serva tak jsem tam hodil něco od boku.
Jsem moc rád že jsem se k tomu odhodlal, po jedné sezóně s 3x rozmlácenou Gamou 2100 a s 3 měsíci poletování s Easystarem 2. Toto je éro které asi uřídím. Jsem spokojen. Ak sa mozem spytat, pocitovo ako drzalo lietadlo ked ste s tym sli do dive testu. Netreba sa bat toho zrychlenia? Bola vidiet nejaka reakcia na kridlach, prehybanie atd. Necakam, ze je to lietadlo na let kolmo dole, ale zaujimal by ma prave ten pocit pri dive teste, ci uz ste citili nejake limity lietadla, alebo je to este v pohode. (pripadne neviem ci mate duplovane uhlikove pasnice v kridle) Dakujem
|
|
Nahoru |
|
|
Camel
|
Napsal: ned 02.06.2013 20:08 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 28.10.2008 Příspěvky: 27 Bydliště: Malacky (Slovensko)
|
Ahojte, hlasim sa ako dalsi clen lietajuceho nabytku od Leose Zazil som infarktovy zalet. Vsetko s doporucenym vychylkami. Len som zabudol zrusit zmensenie vychyliek VOP o 40% v motorovom rezime, tak ako som to mal pri radianovi pro. Takze etalon isiel kolmo hore a ja som ho z neho nevedel dostat, lebo vychylka stacila len tak tak aby som nesiel do lopingu). Nasledne som si myslel ze mam malu vychylku vo vsetkych letovych rezimoch, takze len panika a co najrychlejsie som isiel na pristanie. Druhy uz naozajstny zalet prebehol v pohode. Pre istotu som zvacsil o nieco vychylky VOP a zrusil zmensenie vychylky VOP v motorom rezime. A tiez som motor obmedzil na 80%. Mam tam AXI 2217/12 vrtulu 9,5/5 a na mna to bola strasna raketa. Na tie rychlosti proste este nemam nervy . Aj ked lietadlo s nimi nema ziadny problem. (zrejme pojdem este dole na 70% a az casom, ako pojdu skusenosti hore a chut, tak budem vyuzivat dalsi potencial pohonu) Tazisko som pri 3. lete posunul este zo 72 na 70mm. (takto model lieta prakticky sam, dozadu budem posuvat casom). Ono co si budem klamat najlepsie lietal ked som mu to nekazil Za bezvetria to bude paradny relax. Dakujem Leosovi za ohromnu pomoc a vsetky rady. Vlastne mi v ramci urcenej ceny doporucil vybavu a dal cenne rady, pred aj po lietani. A lietadlo pripravil uz len na osadenie RX. Lietadlo vie ist neskutocne pomaly a zaroven aj ukazalo zuby po podvihnuti odtokovky. Takto uz je rada len na mne, aby som dobehol potencial tohto lietadla. Je to pre mna ohromna skola po radianovi pro.
|
|
Nahoru |
|
|
kouba159
|
Napsal: pon 03.06.2013 9:05 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 6.9.2011 Příspěvky: 153 Bydliště: Jičín
|
[quote="camel82106" Ak sa mozem spytat, pocitovo ako drzalo lietadlo ked ste s tym sli do dive testu. Netreba sa bat toho zrychlenia? Bola vidiet nejaka reakcia na kridlach, prehybanie atd. Necakam, ze je to lietadlo na let kolmo dole, ale zaujimal by ma prave ten pocit pri dive teste, ci uz ste citili nejake limity lietadla, alebo je to este v pohode. (pripadne neviem ci mate duplovane uhlikove pasnice v kridle)
Dakujem[/quote]
No tak řekl bych že křídla to jsou opravdu bytelná. Při Dive testu jsem nepozoroval nic neobvyklého a dokonce křídlo přežilo i vypadnutí páky na servu křidélka a následný flatter křídla skoro 30cm z výšky 200m až na zem. Letadlo bez poškození.
_________________ Jaroslav Kuba jabber:kouba159@jabber.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Čop
|
Napsal: úte 10.11.2015 13:24 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.8.2006 Příspěvky: 1289 Bydliště: Mělník
|
|
Nahoru |
|
|
martin z
|
Napsal: úte 10.11.2015 17:52 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky: 1
|
Ahoj, řešil jsem vybavení do Etalonu XXL před rokem:
-regl YEP 30A -motor NTM 2836 1200kv -serva do křídla už nevím, ale když jsem model v létě konečně dokončoval, tak jsem si musel přiobjednat krytky s výstupkem (v krabici byly dvě s výstupkem a dvě bez výstupku), protože jsem měl serva tlustý asi 12mm (pozor taky na dostatečně malý serva vop a sop do trupu) -turbokužel s listy AE 10/6 (po několika startech jsem osadil AE 10/4) -aku turnigy 3s 1300 30C
Neumím stavět lehce (místo drátů táhel serv v křídle jsem si dělal poctivý táhla s mpjet vidličkama, předek trupu jsem si podomácku vyztužil uhlíkem atd.), takže můj model váží letově skoro 1200 gramů, přesto je to báječný lehouš, těším se na příští sezonu.
|
|
Nahoru |
|
|
Mára126
|
Napsal: ned 03.01.2016 16:11 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 29.12.2015 Příspěvky: 119 Bydliště: Louny
|
|
Nahoru |
|
|
Šnek23
|
Napsal: sob 26.01.2019 9:58 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.5.2017 Příspěvky: 348 Bydliště: Nymburk, ČR
|
Ahoj, měl bych na vás pár otázek přemýšlím o tom, že bych koupil etalona a potřebuju se ujistit v pár věcech... lítal jsem jen se skysurfrem a čejkou teď rozlítávám malý samokřídlo s800... Dokážu to vůbec uřídit? letiště mám celkem daleko ale kousek odsud mám pole s kratší neupravovanou místy tvrdou trávou... přežije přistávání do toho? předem díky za odpověď, Šnek
_________________ Když už, tak už... Sky Surfer X8, Tomahawk II, EPP Piper, Airboati, Čejka,S800, Swish, Flysky FS-i6X
|
|
Nahoru |
|
|
martin z
|
Napsal: sob 26.01.2019 12:54 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky: 1
|
Mě Etalon xxl přistává na plných klapkách rychlostí chůze. Touto chůzí vydrží letět nad zemí asi 5 vteřin a pak sebou plácne do trávy. To je takový humpolácký, tak stejně nad zemí ty klapky zase zavřu a do tý trávy přistanu hezky klouznutím. Na strništi si asi naděláš šrámy na spodku křídel. Uřídit to dokáže jistě každý kdo s něčím lítá.
|
|
Nahoru |
|
|
Šnek23
|
Napsal: sob 26.01.2019 15:38 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.5.2017 Příspěvky: 348 Bydliště: Nymburk, ČR
|
To zní hezky, upřímně jsem se hlavně bál že to neuřídím tak asi budu muset lítat jinde no... ještě dvě otázky mě napadly... 1. mám tu motor nějaký emax 300W vrtule 10x5 na 3s, utáhne to? 2. zatím mám bohužel jen vysílačku fly sky fs i6X, bude na to stačit? je to 10 kanál, tři volný mixy... snad co nejdřív koupim taranise...
_________________ Když už, tak už... Sky Surfer X8, Tomahawk II, EPP Piper, Airboati, Čejka,S800, Swish, Flysky FS-i6X
|
|
Nahoru |
|
|
martin z
|
Napsal: sob 26.01.2019 18:39 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky: 1
|
Ten vysílač stačit bude ale s motorem neporadím, záleží taky kolik má otáček na volt. Jen jsem si teď vzpomněl, že klapky a možná dokonce i řízená směrovka byly za příplatek! Tak aby pak nedošlo k rozčarování. Ještě jsem si nechal za příplatek udělat odendavací VOP. Ještě dodám, že dnes bych už takový peníze za ten model nedal, zas tak skvělej není, hlavně je malej (mě už jeden takovej malej třímetrovej křížek ve 400 metrech z očí zmizel, jen jsem se podíval na displej kolik už mám výšky). Věřím, že jsem se z úletu tý Laguny tenkrát poučil.
|
|
Nahoru |
|
|
Šnek23
|
Napsal: sob 26.01.2019 19:31 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.5.2017 Příspěvky: 348 Bydliště: Nymburk, ČR
|
Díky no já jsem nic levnějšího nenašel a 3m je pro mě maximum...věděl by jsi o něčem podobným ale levnějším? Je pravda, že to je pro mě taky dost no.. Ještě teď koukám na mini vertex e taky od ls je to úplně něco jinýho, ale jako model co bych mohl hodit do baťohu mě to docela láká
_________________ Když už, tak už... Sky Surfer X8, Tomahawk II, EPP Piper, Airboati, Čejka,S800, Swish, Flysky FS-i6X
|
|
Nahoru |
|
|
martin z
|
Napsal: sob 26.01.2019 20:54 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky: 1
|
Jestli chceš něco levnějšího, tak kup něco lítanýho z bazaru.
|
|
Nahoru |
|
|
miglosch
|
Napsal: pon 04.03.2019 19:14 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 22.5.2006 Příspěvky: 471
|
jio píše: Když už se mluví o tuhosti, tak proč fólie a ne Vlies? tomashr píše: U moderních profilů si při Vliesu dost zhoršíš pronikavost a klouzavost, kvůli vyšší drsnosti povrchu. Dřív se to dělalo a sám jsem svého času v RCEK preferoval drsnější povrch, ale od té doby se trochu posunuly jak zkušenosti, tak lehce i aerodynamika (modernější profily lepší při nižších Re) a fólie prostě ve valné většině případů vychází výkonnější. Ono to popravdě nejspíš platilo i v té zmíněné době slávy RCEK, to lepší chování drsnějšího povrchu bylo trochu placebo, kdy model na pohled letěl pomaleji, ale skutečné opadání menší než u fólie nebylo ani tehdy, dnes se to spíš jen prohloubilo. jio píše: Díky, to jsem nevěděl. Měl jsem za to, že menší hladkost ke u nízkých Re výhodou. Člověk se pořád má co učit. tomashr píše: Ještě poznámka pro objektivitu - je fakt, že hlavně pro méně zkušeného pilota může být model potažený Vliesem příjemnější. Vede to vesměs k posunu těžiště o něco dopředu a většímu úhlu seřízení, tím je model "hodnější" už sám o sobě a navíc se u drsnějšího povrchu obtížněji "urvou proudnice", tohle může při rekreačním létání být vnímáno kladně. Přitom méně zkušený nebude mít tak velkou snahu hledat termiku po celé obloze a případně odcházet dále po větru, což jsou právě situace, kde by výkonnost s fólií byla lepší, takže to zhoršení tolik nepozná.
Nicméně z hlediska soutěžního létání v RES/RCVS v rukou dobrého pilota skutečně nevěřím, že by byla absolutní výkonnost modelu s Vliesem lepší než s fólií, v nejlepším případě to bude plusmínus nastejno. Ahoj, tohle je zrovna pro mne aktuální záležitost, tedy to téma hladký vs. hrubý potah. Objednal jsem si u LSmodel Etalona XL s profilem HN1033 a oproti všem zvyklostem (lakovaná dýha) se chystám ho potáhnout fólií, tak jsem rád že tady čtu, že vlastně zas tak špatně neudělám a popisujete i vlastnosti které od modelu potaženého fólií naopak očekávám a beru je pro mne jako přednost, tedy díky za informace Jinak Kiwi vlákno sleduju, moc se mi to líbí a taky bych byl pro verzi s komplet torzní skříní i na úkor pár gramů navíc EDIT: bylo přesunuto z jiného vlákna, tak jsem sem nyní pro přehlednost doplnil citace z původní komunikace, aby bylo vidět jak vlastně vzniklo téma hrubý vs. hladký povrch na kteréjsem ragoval...
Naposledy upravil miglosch dne stř 06.03.2019 5:49, celkově upraveno 3
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|