Ahoj, nedávno jsem byl vyzkoušet nový vrtulník Thunderbird T-623 a po několika pokus o vzlet se přestal točit horní rotor. Nevíte někdo prosím čím by to mohlo být? Při jednom z pokusů zaparkoval do stromu a následně spadl cca ze 3 metrů avšak rotor se přestal točit až po několika dalších pokusech, které skončili pouze převrácením vrtulníku na bok ještě před tím než se odlepil od země. Bohužel jsem jiné vlákno s podobným problémem na tomto foru nenašel a proto zakládám nové. Díky za jakékoliv vaše rady
Registrován: 22.2.2010 Příspěvky: 11876 Bydliště: ČR Obrázky:1
h0m1e píše:
Ahoj, nedávno jsem byl vyzkoušet nový vrtulník Thunderbird T-623 a po několika pokus o vzlet se přestal točit horní rotor. Nevíte někdo prosím čím by to mohlo být? Při jednom z pokusů zaparkoval do stromu a následně spadl cca ze 3 metrů avšak rotor se přestal točit až po několika dalších pokusech, které skončili pouze převrácením vrtulníku na bok ještě před tím než se odlepil od země. Bohužel jsem jiné vlákno s podobným problémem na tomto foru nenašel a proto zakládám nové. Díky za jakékoliv vaše rady
1. Sundej si kokpit z modelu a zkontroluj jestli lze rukou při vypnutém napájení pootáčet ozubeným kolem pro ten rotor co se přestal otáčet tj. jestli není zaseknuté.
2. Pokud není zaseknuté tak zkontroluj jestli se za běhu točí oba motory. Před testováním si sundej všechny listy z obou rotorů ať tě to neposeká. Pokud se budou oba motory otáčet pak zřejmě prokluzuje kolo na hřídeli pro příslušný rotor co se netočí. Někde na přírubě toho ozubeného kola by měl být červík/šroubek, kterým by to mělo jít přitáhnout.
3. Pokud se motor pro ten rotor vůbec netočí tak zkontroluj jestli není upadlý/přerušený některý ze dvou drátů co k němu mají vést od řídící jednotky a pokud není pak nejspíš odešel buď ten motor nebo mohla odejít řídící jednotka v koncové části pro ten motor co se netočí. Zkus motor, který se nyní točí připojit namísto motoru, který se nyní netočí a naopak. Stačí prohodit konektory od obou motorů zasunuté do řídicí jednotky.
4. Pokud se i po prohození připojení obou motorů nebude točit stále stejný motor pak je ten motor v háji.
5. Pokud se po prohození připojení obou motorů nebude točit druhý motor, který se před prohozením točil pak je zřejmě v háji řídící jednotka.
1. Sundej si kokpit z modelu a zkontroluj jestli lze rukou při vypnutém napájení pootáčet ozubeným kolem pro ten rotor co se přestal otáčet tj. jestli není zaseknuté.
2. Pokud není zaseknuté tak zkontroluj jestli se za běhu točí oba motory. Před testováním si sundej všechny listy z obou rotorů ať tě to neposeká. Pokud se budou oba motory otáčet pak zřejmě prokluzuje kolo na hřídeli pro příslušný rotor co se netočí. Někde na přírubě toho ozubeného kola by měl být červík/šroubek, kterým by to mělo jít přitáhnout.
3. Pokud se motor pro ten rotor vůbec netočí tak zkontroluj jestli není upadlý/přerušený některý ze dvou drátů co k němu mají vést od řídící jednotky a pokud není pak nejspíš odešel buď ten motor nebo mohla odejít řídící jednotka v koncové části pro ten motor co se netočí. Zkus motor, který se nyní točí připojit namísto motoru, který se nyní netočí a naopak. Stačí prohodit konektory od obou motorů zasunuté do řídicí jednotky.
4. Pokud se i po prohození připojení obou motorů nebude točit stále stejný motor pak je ten motor v háji.
5. Pokud se po prohození připojení obou motorů nebude točit druhý motor, který se před prohozením točil pak je zřejmě v háji řídící jednotka.
Ahoj, udělal jsem to podle tvého návodu a bohužel nejspíš je v háji řídící jednotka. Je výměnu řídící jednotky možné provést doma a nebo je to natolik složitý úkon, že je lepší to nechat na servisu obchodu, ve kterém jsem vrtulník zakoupil? Jsem začátečník v oblasti RC modelů a toto je můj první vrtulník.
...Je výměnu řídící jednotky možné provést doma a nebo je to natolik složitý úkon, že je lepší to nechat na servisu obchodu, ve kterém jsem vrtulník zakoupil? ......
Odpojit konektory, sundat původní jednotku, úplně stejně namontovat zpět novou (ne nějak křivě nebo otočenou, to vadi gyru) a zapojit zpět kabely. Tahle hračička T-623 ovšem funguje na 27 nebo 40 MHz (a od různých hajzlíků-kšeftařů i na našem trhu dokonce na 72 MHz), takže nutno mít správný díl. Je otázka, zda má vůbec smysl ho shánět a opravovat to, když v ČR stojí jednotka 700,- + poštovný a užitnost týhle hračky je vcelku malá a tuhle v bláznivým raráškově mají rovnou 4-kanál: www.raraskov.cz/detail/4365098/rc-vrtul ... -na-2-4ghz
Zdravím, mám nedávno koupenou heli Thunderbird T-623 a padá mi do stran při lehkém startu, musím dát plyn naplno abych vzlétnul, jinak spadne. Podíval jsem se na tohle fórum, a našel jsem že to mám seřídit tím očkem u serva. Přitom jsem si všiml že to spodní kolečko hřídele je trochu nakřivo, ale funguje jak má a že držák pravého motoru (z pohledu zezadu) je trošku nakřivo. Nevadí to ničemu? V příloze je jak to mám.
EDIT: taky mi občas vypadne signál, letím s tím asi 5m od vysílače a jako bych odpojil baterii za letu, přestane tam jít energie a trošku poskočí, pak se zase rozjede, nedokážu si představit s tím letět někde vysoko aby mi vypadly rotory.. Zjistil jsem že to asi dělá ta 27Mhz frekvence, v okolí jsou rádia atp. zkoušel jsem hledat nějaký receiver alespoň na 40Mhz, nebo 2,4Ghz ale nic jsem nenašel, nebo pasoval by tam z heliny T-34 receiver MJX-001 40Mhz? Kdyby jste někdo věděli o nějakém, byl bych rád za nějaký.
Omlouvám se za kvalitku, moje nokia už má něco za sebou Obrázky jsou v "code" protože mi v "img" nešly nahrát, mají více jak 640 pixelů, kdyby vám to vadilo tak napište jak to zmenšit a já to udělám. Ale to snad není to podstatné proč sem píšu
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru