Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 129 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Jak jsem začínal s heli
PříspěvekNapsal: čtv 17.01.2013 11:11 
Mazák
Mazák

Registrován: 25.3.2012
Příspěvky: 912
baui píše:
Hlavně ty listy nezapomeň vyvážit ;)


Tady bych mel dotaz, zda nekdo empiricky overoval jaka je nutna presnost vyvazeni.

Ja teziste delam s presnosti na 1mm a hmotnostni rozdil max do 0,03g (u listu vrtulky na 0,01g). A nevim, jestli to moc neprehanim.

_________________
Text meho prispevku nemusi nutne odpovidat tomu, co jsem zde napsal ...


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak jsem začínal s heli
PříspěvekNapsal: čtv 17.01.2013 11:27 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 10.11.2010
Příspěvky: 4631
Bydliště: Brno, CZ
Blog: Zobrazit blog (4)
Lada1 píše:
Tady bych mel dotaz, zda nekdo empiricky overoval jaka je nutna presnost vyvazeni.

Ja teziste delam s presnosti na 1mm a hmotnostni rozdil max do 0,03g (u listu vrtulky na 0,01g). A nevim, jestli to moc neprehanim.

Takhle... Nutná přesnost nevím, jaká je. Faktem ale zůstává, že 1mm rozdíl těžiště na 350mm listech dokáže ztrojnásobit hodnotu vibrací na Spectrum analyzeru u Mini V-Baru. Takže těžiště dělám s pokud možno "absolutní" přesností, resp. tolik, kolik dosáhnu vážením na žiletce. U větších listů je poměr trochu příznivější, jenže ono to zase nedá tolik práce, takže se chovám stejně i u 620mm listí. Poslední SABy 620 mi došly takhle vyvážené z továrny, to jsem hodně zíral :)
Hmotnost beru podobně - co váha zváží, to dovážím.

V tomhle jsem možná trochu extremista, protože vyvažuju i hlavu rotoru, samostatně gripy atd. Na druhou stranu se pak nemusím vymlouvat na to, že mi "bezpádlo kecá do žízení" nebo něco filtruje, protože potom skutečně letí tak, jak si ho nastavím.

_________________
Tom


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak jsem začínal s heli
PříspěvekNapsal: čtv 17.01.2013 14:22 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 27.11.2007
Příspěvky: 358
Bydliště: Praha
No s vyvazenim si budu muset pohrat, trochu jsem doufal ze original align listy budou mit aspon trochu uroven, asi jsem se spletl :)
To je taky dobra informace pro novacky.
Ale taky si doma netroufam na prostor metr x metr roztacet hlavu s listama, kor kdyz to ma vibrace.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak jsem začínal s heli
PříspěvekNapsal: pát 15.02.2013 15:43 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 15.2.2013
Příspěvky: 43
Bydliště: Prostějov
baui píše:
Padaji tady prirovnani s Lambem a Kii. Tak to zkusim rozvest obdodnym smerem...

T-Rex 450 je ta zminovana Kia - naprosto zakladni, levny, prumerny a masove prodavany vrtulnik ktery jakz takz funguje. Neni to zadny zazrak techniky ani kvality. Relativne jednoduchy na sestaveni, vhodny pro zacatecnika co nechce neco specialniho.
Mini Titan je takova obycejna Honda. Funguje spolehlive, dlouho a kdyz se k nemu dobre chovas, poda pozadovany vykon.
Mini Protos a Compass Warp jsou srovnatelne s Ferrari.
Ricco se da prirovnat velmi dobre k nejakemu tomu otunenemu sportaku - lita, ale spoustu veci si na nem proste musis udelat sam (viz vlakno o Riccu tady na foru). Takovy skutecne modelarsky vrtulnik, ale dle meho nazoru by pri jeho provozu clovek mel uz trochu vedet, co dela a proc. Zacinat se na nem da, ale je to naprosty opak BNF - priprav se na dukladne studium.
Naproti zminovanym variantam jsou hracky E-Sky a HK a pod urovni 20 let jezdene omlacene skodovky. Jsou to kramy, ktere se prubezne pod vlastni vahou rozpadaji aniz bys do nich nasednul.

E-Flite (rada Blade) stoji trochu mimo celou diskusi. Hodi se mit nejakeho toho submikdo Blade doma (130X, mCP X, nano CP) na hrani. Nehodi se ale vubec jako hlavni stroj a uz vuuubec ne jako treninkovy vrtulnik.



V této souvislosti jsem se chtěl pozeptat, zda máte zkušenosti, jak jsou na tom plastové verze takových Kií a Hond (Trex450, MiniTitan). Je rozumné si je pořizovat z hlediska dlouhodobějšího horizontu a jsou na tom lépe než značka Eflite (Blade 450) ?

_________________
MiniTitan325 Vortex-Spartan, Protos430 Spirit, Phoenix-RC, DX6i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak jsem začínal s heli
PříspěvekNapsal: pát 15.02.2013 16:01 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 10.11.2010
Příspěvky: 4631
Bydliště: Brno, CZ
Blog: Zobrazit blog (4)
Ano, vyplatí se to ;) Třeba zrovna Mini Titan i velkým rozdílem ceny dílů.

Jinak diskuse plast vs. hliník už je de facto irelevantní. Když nepočítám okrajové výrobce hraček (E-Sky, Walkera, starší Blade), nikdo dnes nepoužívá obyčejné plasty. Všechno je to CFRP, uhlíkový kompozit. Viz třeba nejlepší co u nás seženeš v třídě 450 - MSH Protos Mini.

_________________
Tom


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak jsem začínal s heli
PříspěvekNapsal: pát 15.02.2013 16:37 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 27.11.2007
Příspěvky: 358
Bydliště: Praha
No takhle. Plast je plast. Je levnejsi, pruznejsi, ale dlouhodobeji pravdepodobne meni spolehlivy (vytlacuji se treba pouzdra lozisek vice, nez je to u kovovych unasecu).
MT verze jsem vice nestudoval, ale jedna verze co jsem porovnaval mela prave plastove unasece listu. Prijemna byla cena, ale nakonec jsem volil celokovovy model od Alignu.

Kdybych si dneska mel znova vybrat a chtel jsem letat pozdeji 3D akro, volil bych MiniProtose.
Kvalitni zpracovani (prirovnano k Ferrari :) ) zaujal mne i nahon hlavniho rotoru pres remen (lepsi pro pripadny pad). O neco vyssi cena porizeni.

Kdybych si mel vybrat pro maketu, volil bych znova to co jsem zvolil T-Rex 450 Sport V2.
Celokov s reminkem na vrtulku, pro ktery existuje velka rada maket.

A behem psani tohoto prispevku mne potesila ceska posta (ano, nekdy se to muze stat), protoze mi prave z celnice dorazila maketaaaa :D

viewtopic.php?f=113&t=55996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak jsem začínal s heli
PříspěvekNapsal: pon 18.02.2013 14:49 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 15.2.2013
Příspěvky: 43
Bydliště: Prostějov
Joshuax píše:

Kdybych si mel vybrat pro maketu, volil bych znova to co jsem zvolil T-Rex 450 Sport V2.
Celokov s reminkem na vrtulku, pro ktery existuje velka rada maket.


viewtopic.php?f=113&t=55996


Jestli se můžu zeptat, máte někdo zkušenosti s Trex450 Sport V2 vs. PRO V2 ?
Elektronika je v combu stejná pro oba.
Vidím rozdíly hlavně v
- řemínku vs. kardan (řemínek bych jako začátečník upřednostnil)
- mechanice hlavy

Jaký je rozdíl v letovém projevu třeba při akro, pokud by to bylo nastavené stejne ?

_________________
MiniTitan325 Vortex-Spartan, Protos430 Spirit, Phoenix-RC, DX6i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak jsem začínal s heli
PříspěvekNapsal: pon 18.02.2013 16:34 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 10.11.2010
Příspěvky: 4631
Bydliště: Brno, CZ
Blog: Zobrazit blog (4)
V letovem projevu bude rozdil naprosto zanedbatelny. Pro zacatecnika je vhodnejsi remen v tom, ze s kardanem se docela draho uci pristavani. Skrtnuti vrtulkou predni kardanovy prevod moc neodpousti. Jinak jsou to vice mene stejne heliny ;)

@Joshuax: K tvemu prispevku... Plast neni az tak uplne plast. Vetsina kvalitnich vrtulniku dnes totiz pouziva CFRP, aneb uhlicity polymer, ktery ma k beznemu plastu s tebou popisovanymi vlastnostmi opravdu hodne daleko. Mini Protos je tomhle plastu prakticky cely, stejne tak Protos. MiniP mi chodi naprosto presne i kdyz na tom kitu mam nasazeno dobrych 1500 baterek. Na plastech nepoznas opotrebeni.

_________________
Tom


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak jsem začínal s heli
PříspěvekNapsal: pon 18.02.2013 19:05 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 11190
Bydliště: Břeclav, ČR
Ono je to asi tak - kvalitní plast je lepší než nekvalitní kov.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak jsem začínal s heli
PříspěvekNapsal: pon 18.02.2013 23:22 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 27.11.2007
Příspěvky: 358
Bydliště: Praha
Tak o tom zadna. Ona znacna cast zacinajicich pri prvni volbe kouka na penize, takze s nejvetsi pravdepodobnosti nebudou rovnou volit Protose, ale v lepsim pripade MiniTitana, v horsim nejaky HKcko. A tam uz bych si tak jistej nebyl... Hkcko resit netreba vubec, tam je jedno jestli to je z petlahvi nebo z nejakyho pseudokovu. Popravde bych vyliskal toho idiota, kterej nakupuje sroubky pro Align, protoze to je taky z plasteliny...
Kvalitu plastu u MiniTitana posoudit nedokazu, to musej ti, kteri na tom maji odlitano, ale v tom cenovem segmentu bych preci jenom radeji volil celokov, nez spolehal na kvalitu plastu, kor pokud se tu pak resi, jestli letat, nebo neletat pod bodem mrazu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak jsem začínal s heli
PříspěvekNapsal: úte 19.02.2013 1:17 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 20.12.2008
Příspěvky: 146
Joshuax píše:
Tak o tom zadna. Ona znacna cast zacinajicich pri prvni volbe kouka na penize, takze s nejvetsi pravdepodobnosti nebudou rovnou volit Protose, ale v lepsim pripade MiniTitana, v horsim nejaky HKcko. A tam uz bych si tak jistej nebyl... Hkcko resit netreba vubec, tam je jedno jestli to je z petlahvi nebo z nejakyho pseudokovu. Popravde bych vyliskal toho idiota, kterej nakupuje sroubky pro Align, protoze to je taky z plasteliny...
Kvalitu plastu u MiniTitana posoudit nedokazu, to musej ti, kteri na tom maji odlitano, ale v tom cenovem segmentu bych preci jenom radeji volil celokov, nez spolehal na kvalitu plastu, kor pokud se tu pak resi, jestli letat, nebo neletat pod bodem mrazu.


Já mám za sebou první sezónu s plastovym MiniTitanem (cca 100 baterek - neni čas), zatim jsem za kov vyměnil smikátko na vrtulce - plastový prasklo, nicméně pořád bylo funkční - objevil jsem to při kontrole, tak jsem ho vyměnil, a nedávno jsem zjistil, že mám vůli v hlavě stabilizátoru, tak ho taky vyměnim za kov, jinak jsem zatim nic dalšího nenašel, jsem s timhle strojem naprosto spokojenej - od srpna do vánoc(to jsem byl lítat zatim naposled) jsem jen nabíjel a lítal. Jinak mám ještě jeden příklad, než jsem dostavěl svého nynějšího MT, koupil jsem na díly jednoho bazarovýho za 2500,- komplet celkem slušně osazenýho i s 1ks Li-Fe, bral jsem to opravdu jako šrot na díly, pán navíc říkal že ho má víc než 2roky a že už má hodně za sebou, k mému překvapení stačilo jen vložit přímač, lehce poštelovat a bez jediné investice jsem se s nim naučil viset a krásně odlítal prvních cca 30baterek než jsem ho zbořil, ale už mu chybí jen gripy a bude z něj záložní stroj pro případ havárie :D ...každopádně chci říct, že s plastem zatím nemám problém, je to levný a na začátky naprosto dostačující

http://www.youtube.com/watch?v=rkovUhHCuHM

malá ukázka jak to lítá i křížem :D

_________________
DX6i, MiniTitan E360, MiniTitan E325, FreeSpirit přestavěnej na Spektrum


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak jsem začínal s heli
PříspěvekNapsal: úte 19.02.2013 13:08 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 27.11.2007
Příspěvky: 358
Bydliště: Praha
To je dobre vedet ;) Diky za informace. Preci jenom me byl i MT E325 doporucovan jako asi to nejlevnejsi, na cem ma vubec smysl zacinat.

Az budu mit trochu casu, rad bych udelal nejaky souhr aktualni techniky, se kterou se da uz pracovat, vcetne naceneni moznych osazeni a to prave u techle modelu pro zacatecniky. Ty lepsi uz si preci jenom clovek pozjistuje kdyz ho to chytne a hlavne se dostane mezi lidi, kteri s tim uz maji zkusenosti a ti mu poradi urcite lepe a aktualneji, nez kdy bude schopen nejaky web.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak jsem začínal s heli
PříspěvekNapsal: úte 19.02.2013 20:01 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 26.12.2012
Příspěvky: 116
Obrázky: 0
Joshuax píše:
.... Az budu mit trochu casu, rad bych udelal nejaky souhr aktualni techniky, se kterou se da uz pracovat, vcetne naceneni moznych osazeni a to prave u techle modelu pro zacatecniky.....


To by bylo super, da se tady toho najit spousta, ale mit to v zakladu pro nove prichozi na jednom miste by se hodilo..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak jsem začínal s heli
PříspěvekNapsal: stř 27.03.2013 19:51 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 27.3.2013
Příspěvky: 51
Bydliště: Praha 10 - Uhříněves
Obrázky: 28
zacatecnik píše:
Joshuax píše:
.... Az budu mit trochu casu, rad bych udelal nejaky souhr aktualni techniky, se kterou se da uz pracovat, vcetne naceneni moznych osazeni a to prave u techle modelu pro zacatecniky.....


To by bylo super, da se tady toho najit spousta, ale mit to v zakladu pro nove prichozi na jednom miste by se hodilo..


fakt by to byla bomba, chystám se na další model a tápu

_________________
Moc Vám děkuji!!!!
Michal


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak jsem začínal s heli
PříspěvekNapsal: čtv 28.03.2013 1:07 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 27.11.2007
Příspěvky: 358
Bydliště: Praha
No ted je to sama stavba :) Predelavam na ctyrlist, nove bezpadlo do toho stavim bixlera2 a taky prcka musim opravit, protoze jsem byl cunatko a tak moc jsem utahoval, az jsem to strhnul... :)

No ale zkusim to nejak sepsat. Zkusim pro kamarada jeste udelat i modelovou situaci pri stavbe Tarota 450, pac je trosku vice financne limitovan, nez jsem byl ja. Ale jinak to je docela jasne.

Vysilac DX6i z nekolika duvodu

- moznost pouzit levne orange prijimace, coz na zacatek bohate staci, jelikoz ze startu haldu casu stravite jenom ve visu v prime blizkosti modelu
- BNF - moznost pouzit modely Blade v BNF verzi a vsechny DMS2/DSMX kompatibilni
- cena
- s trochou sikovnosti moznost prehodit MODE1 na MODE2 ci opacne

Heli je potreba volit podle pouziti v budoucnu. Na vis staci v zasade cokoliv, co uz ma aspon trochu nejake parametrym zejmena ze to je rovne a neni to z plasteliny.
Pozdeji se ale situace meni na dve casti (mozna na vice, ale pro me jsou nejzasadnejsi tyhle dve) - akro letani a maketove letani (sem davam i bezne neakro letani ci sport bez vetsi 3d akrobacie)

Pro akro letani je mozne zvolit modely s kardanem, do zacatku je ale lepsi spise remen. V tomto smeru se mi hodne libil Mini Protos., ktery ma tim remenem hnane hlavni kolo i vrtulku, ale cenove je to jedna z nejdrazsich investic do prvni heli velikosti 450.

To mi pripomina, ze jsem nezacal volbou velikosti, ale obecne je to tak, ze 250 je malo na venek do zacatku a moc na doma, je to tak na mensi zahradu 10x10m.
Cokoliv mensiho je do zacatku trosku nesmysl, protoze doma si s tim stejne zablbnete az v pripade, ze uz s helinama neco umite, protoze jsou to strasne zive stroje a od 450tky je to strasne velky rozdil.
450 je velikost jeste financne utahnutelna, ikdyz se v pripade porizovani vsech veci vcetne vysilace, nabijece, baterek atd apod. pod 15 000 zrejme nedostanete.
Cokoliv nad 450 uz potrebuje o dost drazsi baterky, takze ikdyz porizovaci cena treba neni tak rozdilna, je potreba uz koukat na ceny baterii a tim padem samozrejme i lepsiho nabijece, aby jste u toho nestravili tyden :)
ja bych se ale dzel te 450tky a tam je na vyber teda z kardanoveho ci remenoveho nahonu. Pokud pozdeji budete chtit oblect model do nejake makety, je vhodnejsi remen. Nelimituje v pripade pouziti zahnuti ocasu vzhuru jako ma treba EC145, Mi24 atd...
V pripade maket bych doporucil volit kvuli sirsi moznosti sehnat maketu (ci spise presneji polomaketu) Align, nebo jeho klon Tarot. Pokud si chcete hrat s maketkama, je nesmysl volit HK. Ono to pak docela zaboli, kdyz to padne ne na chybu pilota a oprava diky maketce vyjde na to, co vysel celej drak.... Osobne jsem zvolil Align a presto s nekterymi vecmi nejsem uplne spokojen (napriklad setove sroubky z plasteliny). pro Trexe je totiz velka moznost volby z maket.
Dalsi moznosti je MiniTitan E325 , idealne asi ve verzi 2, ale jak je to s kompatibilitou maket pro MT u verze 2, to netusim, nemam vlastni zkusenost. Pro verzi 1 jich nekolik existuje, ale ta skala moznosti neni rozhodne tak siroka, jako u trexe...

Pokud vas makety nezajimaji a chcete jit cestou akrobacie, pak se nabizi spise verze s kardanem, nebo spise, neni naskodu a za par korun navic je mozne sehnat stavebnici s FBL hlavou (bez padel), coz nekdo treba chce, protoze je to skvele, bozi a cool, ale uz je tam to NECO a to je to bezpadlovy system, ktery muze byt vice, ci mene kvalitni a vetsinou to konci vymenou za lepsi bezpadlo, coz je obvykle investice okolo 5 000 korun. Osobne se priklanim k nazoru, ze zacinat je asi lepsi na padlove hlave, aby si clovek zkusil chovani stroje bez tech elektronickych udelatek, pouze s gyrem, ktere je uz tekhle obrovskou vyhodou do zacatku. Padlova hlava navic neni prekazkou ani pro tu akrobacii, akorat je to holt padlova hlava, takze z principu ma trosku jine vlastnosti, nez ta bezpadlova a udajne se na bezpadlove da diky mensimu odporu vzduchu udelat minula letoveho casu navic. No budiz :) Ja bych spise ocenil to vyssi obratnost, diky jednoduzsi bezpadlove konstrukci.
To to asi tak k tomu jestli do zacatku padlo, nebo bezpadlo, kardan nebo remen...

Z tech vyrobcu ze kterych jsem mel v planu volit je to podle ceny razeno asi takto:

Tarot - levnejsi kopie trexe s vetsinou kompatibilnich dilu, tzn moznost zameny za original ve verzi PRO (pro Sport verzi mensi zamenitelnost dilu)
MiniTitan - Komplexni reseni za rozumne penize a rozumne ceny nahradnich dilu
Align Trex - dle zdejsich moudrych takoveto to nejmensi zlo v prime konkurenci s MT, ale o neco drazsi porizovacka i dily
MiniProtos - ze vsech vyse uvedenych asi nejkvalitnejsi zpracovani a dle zdejsich moudrych i s nejlepsimi letovymi vlastnostmi. Bohuzel taky docela vyrazne nejdrzasi. Idealni pro zacatek, pokud neni nutne tolik koukat na finance.

Pak jsou tu jeste dalsi moznosti, zejmena tech kvalitnejsich stroju, ale o tech jsem budto neuvazoval z cenovych duvodu, nebo z jinych (nebudu dale rozvadet, abych treba neovlivnoval usudek kazdeho zvlast). Z tech fnancne dostupnych tam patril treba Ricco od LaHelli, ale byl oznacen jako ne uplne vhodny pro zacatecnika.

Stroje jako Blade 400 jsem zavrhnul rovnou, ikdyz na doplnkove blbnuti jsem ti treba MCPX BL poridil :) Cokoliv levnejsiho nez Blade 400, stroje typu Walkera, Double Horse atp, proste vse, blizici se hrackarstvi, to neni na litani, ale na kraviny. Kdyz si chcete zablbnout s necim, co pak svihnete do skrine a pul roku vas to nebude zajimat, pak to mozna nejaky smysl ma, ale stejnou a levnejsi praci asi odvede i vlastovka z papiru...

Cenove je zatim potreba hledat, v hlave to nemam, ale kdo zacina, musi si byt vedom faktu, ze to proste stoji tolik, co slusna dovolena u more, ale u more budete 10 dni, tohle by vam mohlo vydrzet i dele.
Ten kdo uz nejaky ten vrtas vlastni asi ma predstavu a hlavne uz treba vi, co od toho ocekava a ma s cim porovnat.

A abych zminil jeste jednu podle meho nazoru samostatnou vetev, ale nemalo zdejich lidi by se na mne zlobilo, pokud bych ji nezminil, jsou zde jeste vyrobky ze serie hracek, ale rekneme na te vyssi urovni a to jsou zejmena produkty firmy MJX s jejich oblibenym modelem MJX F-45 (F645), coz je 4 kanal, jednorotor se zvysenou odolnosti v RTF (vcetne vysilace, baterie a nabijece) za cenu 1700 Kc v porizovaci cene. Pro zdejsi HELINARE je to hracka k nicemu, ale pro urcitou skupinu lidi je to idealni stroj. Bohuzel nejvetsi slabinou jsou zrejme motorky, ktere je nutne prestavet na stridaky, coz se pak cenove dostava na uroven stavebnice Tarota, nebo treba dokonce MT E325... Tema F-45 motorky je zde docela obsahle a asi v podlesni dobe nejdiskutovanejsi, coz sice hovori o nemale oblibenosti, ale zaroven taky o nemale potrebne neustale shanet nejake informace "co s tim".Jinak ale asi opravdu v celkovem souctu jenom cesta, jak vyhazet nejake penize z okna, pokud se pak stejne vydate cestou sestikanalovych vrtulniku.

Jinak neni od veci zkouknout modelbazar. Sem tam jsou tam docela zajimave kousky, at uz vysilacu, tak i vrtulniku. Je potreba volit obezretne, idealne za pomoci zkusenejsiho kamarada, co pripadne model na miste otestuje, zkontroluje zakladni vlastnosti, vule atd...

Obecne plati, ze kdyz je moznost, vyplati se vyber neuspechat a navstivit alespon jedno misto, kde se schazeji nejaci helinari litajici to, co by jste si chteli poridit. Osobni konzultace je v tomto smeru nejprinosnejsi a osobni prakticka zkusenost majitelu k nezaplaceni pri vasi pozdejsi volbe. Diky temto radam je mozne se vyvarovat vetsine zacatecnickych chyb. Ja bych ze vsech vyzdvihl tu mozna nejpodstatnejsi, lec nejopomijenejsi a to je prave zbrklost. Nadseni a nedockavost dela svoje a pocatecni euforicky pocit nadseni muze docela brzy nahradit nemaly pocit zklamani a vycitek typu "proc ja vul, jsem se na to jeste nekoho radeji nezeptal..."

Nikdo vam totiz neda univerzalni radu. Muze vam predat pouze sve zkusenosti a mozne navrhy, ale vlastni rozhodnuti je na kazdem zvlast.

(Toto je jenom osobni nazor a pohled na vec cloveka, ktery nedavno prosel procesem vyberu heli dle vlastnich kriterii, ktera vsak budou dozajista jina, nez prave ta vase. je tudiz dobre, brat uvedene skutecnosti s rezervou a jenom jako smerovku k regalu s helinama)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 129 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz