Autor |
Zpráva |
Abu
|
Napsal: pon 04.09.2006 8:37 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2005 Příspěvky: 10798 Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd Obrázky: 11
|
Planek je z nejakyho francouzskyho webu, pokusin se ho najit. Chce to rychlost a malou vrtulku (jinak se to reakcnim momentem otoci pri startu brichem nahoru). Umi to litat i pomalinku, ale v rychlosti je to kouzlo. Velikost si prizpusobis hmotnosti vybavy a sile pohonu (ja si ho proti originalu trochu zmensil). Nevim kolik bude tocit Python 60 s triclankem, ale mozna to bude mit malo otacek, chce to vrtulku tak max 7x6 (pri rozpeti 55-60cm a vaze 250-280g). Muj ma parametry 48cm, 210g, vrtulka 5x4.5, 9A z dvojclanku (otacky odhadem 12-13tisic, stat tah pres 200g)
planek - http://sebsplane.free.fr/modeles/minimi ... mirage.htm
_________________ Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
hitman
|
Napsal: pon 04.09.2006 17:34 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 13.5.2005 Příspěvky: 290 Bydliště: Ústecký kraj-Most
|
díky
_________________ --------support park- & 3D slow- flyer--------
|
|
Nahoru |
|
|
Salaman
|
Napsal: čtv 14.02.2013 21:38 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 19.12.2010 Příspěvky: 291 Bydliště: Voděrady RK
|
Potřeboval bych vypočítat správnou polohu těžiště samokřídla, ale má vzadu výřez pro vrtuli jako to má třeba Ritewing Zephyr. Nenašel jsem žádný program pro výpočet těžiště, který by umožňoval zadat rozměry takového výřezu. Ovlivňuje to tedy vůbec těžiště nebo se tím nemám zabývat a zadat hodnoty pro výpočet jako by tam žádný výřez, který změnšuje plochu nebyl?
|
|
Nahoru |
|
|
jio
|
Napsal: čtv 14.02.2013 22:23 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.8.2005 Příspěvky: 4945 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
|
Předpokládám, že ten výřez je způsoben posunutím motoru dopředu a pak by vrtule řezala do křídla. Pokud ano, tak podle mé zkušenosti má ten výřez na polohu těžiště minimální vliv. Je totiž velmi blízku těžiště, takže se ten chybějící materiál nijak zvlášť neuplatní. Ve výsledku tak hledám polohu těžiště tak, jak by tam ten výřez nebyl.
|
|
Nahoru |
|
|
Salaman
|
Napsal: čtv 14.02.2013 23:00 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 19.12.2010 Příspěvky: 291 Bydliště: Voděrady RK
|
Díky, ano je to kvůli posunutému motoru více dopředu. Napadlo mě vykompenzovat ten výřez větší těžištní rezervou, tím se posune vypočtené těžiště více dopředu dál od výřezu a křídlo bude stabilnější.
Přílohy: |
DSCN3564.jpg [ 184.95 KiB | Zobrazeno 3013 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
jova
|
Napsal: pát 15.02.2013 9:06 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.2.2009 Příspěvky: 1124 Bydliště: Chýnov - to je kousek od Tábora
|
Já řešil něco podobného zde: viewtopic.php?f=16&t=18660
_________________ EPP samokřídla fotky: https://mapy.cz/fotografie?fotomapy&x=15&y=49&z=8&aid=861
|
|
Nahoru |
|
|
Salaman
|
Napsal: pát 15.02.2013 14:01 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 19.12.2010 Příspěvky: 291 Bydliště: Voděrady RK
|
jova píše: Díky těm PrtSc obrázkům z programu jsem se s tím rychle naučil zacházet - přínosné vlákno
|
|
Nahoru |
|
|
veka1
|
Napsal: pát 15.02.2013 14:38 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 17.12.2008 Příspěvky: 3951 Bydliště: Bohumileč 15 Obrázky: 0
|
Salaman píše: jova píše: Díky těm PrtSc obrázkům z programu jsem se s tím rychle naučil zacházet - přínosné vlákno .. program si teda zvládl, ale tušíš co si počítal a ostatní souvislosti tj. co s čím souvisí a jak se bude chovat poletucha při změnách jednotlivých parametrů . Proto jsem ve svém předchozím příspěvku dal odkaz na základní info o geometrii a aerodynamice samokřídel. Další info k problematice podélné stability a jejiho zajištění (poloha těžiště, zásoba statické stability,poloha neutrálního bodu ...) jak u klasických letadel tak samokřídel je např. tu : http://www.vekamodel.cz/aerodynamika-a- ... ni-modelu/veka1
|
|
Nahoru |
|
|
Salaman
|
Napsal: pát 15.02.2013 15:51 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 19.12.2010 Příspěvky: 291 Bydliště: Voděrady RK
|
veka1 píše: .. program si teda zvládl, ale tušíš co si počítal a ostatní souvislosti tj. co s čím souvisí a jak se bude chovat poletucha při změnách jednotlivých parametrů ... No právě je mi divný, že tím programem mi vyšel celkem obrovský rozsah. Aerodynamický střed je podle toho německýho programu 316mm od náběžné hrany. Těžiště se dává před něj, při 4% je to 300mm, 8% - 285mm, 16% - 253mm. Tak kolik to teda je? Všude píšou, že samokřídla jsou extrémě citlivá na těžiště, ale podle tohodle programu si to můžu dát skoro kam chci. Program Modell Utility udává pro samokřídla tabulkovou hodnotu těžištní rezervy 5 - 10%. V něm těžiště s rezervou 8% vychází 253mm od náběžky to je stejně jako od němců s 16-ti %. Vůbec to nesedí je to nějaká alchymie. Asi si ty vzorečky pro výpočet budu muset prostudovat a spočítat si to ručně ona to totiž není zrovna poletucha z EPP a opravdu nerad bych musel spravovat kvůli takové banalitě jako je nesprávné těžiště.
|
|
Nahoru |
|
|
Salaman
|
Napsal: pát 15.02.2013 17:12 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 19.12.2010 Příspěvky: 291 Bydliště: Voděrady RK
|
|
Nahoru |
|
|
Lněnička
|
Napsal: pát 15.02.2013 17:17 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.8.2011 Příspěvky: 450
Blog: Zobrazit blog (1)
|
To je zmatená rada. Dej těžiště do cca 24,5% hloubky střední aerodynamické tětivy. Pokud tam máš souměrný profil. Pak to dolaď výchylkami křidélek(elevonů). Střední aerodynamická tětiva, ale není tětiva středního profilu křídla. A taky si o tom něco přečti. J.Lněnička
|
|
Nahoru |
|
|
Salaman
|
Napsal: pát 15.02.2013 20:55 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 19.12.2010 Příspěvky: 291 Bydliště: Voděrady RK
|
Konec tápání - našel jsem program kterýmu určitě věřím. Když do něj zadám hodnoty sériově vyráběných samokřídel a těžištní rezervu 8%, tak se výsledné těžiště shoduje s těžištěm udávanám od výrobce. Jenom je nutné předem ručně spočítat úhel šípu křídla to jest úhel mezi čtvrtinovou čárou a kolmicí ke směru letu. program: http://www.volny.cz/skocdopoler/Software/Soft.htmšípovitost (viz. obr.1): http://www.slavetind.cz/stavba/konstruk ... nosti.aspxLněnička píše: To je zmatená rada. Dej těžiště do cca 24,5% hloubky střední aerodynamické tětivy. Pokud tam máš souměrný profil. Pak to dolaď výchylkami křidélek(elevonů)... Nevím že by se na samokřídla používal souměrný profil, já použil tento: http://www.aerodesign.de/profile/mh45.gif
|
|
Nahoru |
|
|
Lněnička
|
Napsal: pát 15.02.2013 22:41 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.8.2011 Příspěvky: 450
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Na samokřídla se používají souměrné profily už dlouho. J.Lněnička
|
|
Nahoru |
|
|
pert
|
Napsal: úte 19.02.2013 15:39 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 16.10.2005 Příspěvky: 1636 Bydliště: mezi Práglem a Kralupama n/Vlt.
|
hitman píše: 2 Abu::::::::::::Máš plánek na tu stíhačku?????????????????(Mirage), myslíš, že by mi to lítalo s P60, 3s 1000 mAh, Rex 5 MPD, 12A regl, 3x HS-55?????????????????????????????????????????????????????Nebo by to bylo moc těžký?????????? Tady je odkaz plnej takovejch těch depro-stihaček a všeho možnýho. http://www.parkjets.com/free-plans
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|