Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 09.12.2012 17:58 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.1.2005
Příspěvky: 2142
Bydliště: Hodonín
Obrázky: 53
Blog: Zobrazit blog (2)
Dnes dopoledne jsme v dílně dokončovali horní křídla fokkera a nyní když schne epoxyd osadil jsem Serva do VOP

Serva 7955 mají jako příslušenství řadu pák žádná z nich však není vhodná. Ze zkušenosti kdy jsem na Kataně protočil v letu tisicihran v plastové páce jsou plastové páky pro danou aplikaci nepoužitelné, v úvahu tak připadají pouze páky kovové, jedna je sice součástí balení ale bohužel je příliš kratká je tedy proto potřeba dokoupit a osadit vhodné páky (v mém případě páky 40mm od Hangar 9). Je trochu škoda že servo v této cenové relaci nemá v balení vhodnou páku - na druhou stranu samotná páka není až tak nákladná položka
Příloha:
DSCF3646.JPG
DSCF3646.JPG
[ 92.17 KiB | Zobrazeno 2698 krát ]



Programování serva programátorem HPP 21 + SW stažený ze stránek Hitecu - Nastavení středů a krajových poloh a také Fail Safe
Je docela příjemné že VOP již má hotovou drážku pro výstup páky z VOP. Např u Kryll Katany bylo třeba tuto drážku probrousit- v tomto případě jsem nemusel takže mohu montovat v pokoji
Příloha:
DSCF3648.JPG
DSCF3648.JPG
[ 84.56 KiB | Zobrazeno 2698 krát ]



Součástí jsou také táhla a kulové čepy, Táhla jsou velmi tuhá opatřena pravým, levým závitem a 4hranem pro snadné a přesné doladění délky táhel. Vlastní kulové čepy jsou z tvrdšího materiálu než mnou dosud používané MP Jet a pro zašroubování táhla mají kulatou díru (zatím co MP Jet 4hranou) Jeví se mi to jako pevnější spoj. Je ale pravdou že kulák MP Jet jsem nikdy ze závitu nevytrhnul.
Příloha:
DSCF3650.JPG
DSCF3650.JPG
[ 74.69 KiB | Zobrazeno 2698 krát ]



Místo klasických pák jsou již předinstalovány závitové tyče další možnost přesného doladění táhel setkal jsem se stímto řešením již u Abbry od JM composite a přijde mi že až na vzhled má toto řešení jen samé výhody- opět pokud srovnám s Krill Katanou páky se na ní museli rozměřit a vlepit čímž se dá také dost pokazit. Výhodou katany bylo že narozdíl od extry pak na vršku VOP nehyzdí povrch hlava šroubu.
Příloha:
DSCF3651.JPG
DSCF3651.JPG
[ 37.18 KiB | Zobrazeno 2698 krát ]



Nainstalovaná sestava táhlo -servo
Příloha:
DSCF3652.JPG
DSCF3652.JPG
[ 52.28 KiB | Zobrazeno 2698 krát ]



Max mechanická výchylka kterou umožňuje úkos na VOP a také to aby servo nepřetláčelo tuto mez. Servo by ještě mohlo dál. Nezdá se mi tato výchylka jako dost velká zde Měla Katana jednoznačně navrch
Příloha:
DSCF3661.JPG
DSCF3661.JPG
[ 58.35 KiB | Zobrazeno 2698 krát ]




Ti pozorní si všimli že výškovka je nasunuta pouze na jedné trubce a její úhel je jištěn dvěma šrouby - Narovinu se mi to ani trochu nelibí jednak dvě trubky jsou lepší z hlediska namáhání a hlavně dvě trubky jednoznačně zajištují polohu VOP. Zde pokud dojde k mírnému vyklepání děr šroubů (pouze překližka) je celé nastavení víte kde.. zde jednoznačně Krill Katana 100% lepší řešení
Příloha:
DSCF3661.JPG
DSCF3661.JPG
[ 58.35 KiB | Zobrazeno 2698 krát ]


_________________
Radim


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: úte 11.12.2012 17:39 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.1.2005
Příspěvky: 2142
Bydliště: Hodonín
Obrázky: 53
Blog: Zobrazit blog (2)
Dnes spárováníí chodu serv tak aby chodila obě stejně a to nejen v krajních výchylkách ale v celé dráze
max výchylka 55°


Přílohy:
DSCF3663.JPG
DSCF3663.JPG
[ 39.83 KiB | Zobrazeno 2608 krát ]


_________________
Radim
Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 12.12.2012 19:20 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.1.2005
Příspěvky: 2142
Bydliště: Hodonín
Obrázky: 53
Blog: Zobrazit blog (2)
Dnes po skončení práce na fokkerovi jsem do extry osadil serva křidélek. Zatím jen hrubé usazení a nastavení středů a táhel nyní mě čeká sladění chodu serv - to chce svůj čas a klid.
Příloha:
DSCF3666.JPG
DSCF3666.JPG
[ 46.11 KiB | Zobrazeno 2523 krát ]



Příloha:
DSCF3667.JPG
DSCF3667.JPG
[ 26.96 KiB | Zobrazeno 2523 krát ]



Výrobce sice připravil do křídla provázky na protažení kabelů ale škoda že v křídle není pro kabely vlepena např papírová trubka aby bylo zabráněno volnému pohybu kabelů. To se mi nelíbí a budu muset pohybu kabelů zamezit (papírová trubka nebo oplet na kabely) má někdo typ kde koupit vhodný oplet kabelů (2x3mm) ?
Příloha:
DSCF3669.JPG
DSCF3669.JPG
[ 44.46 KiB | Zobrazeno 2523 krát ]


_________________
Radim


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 14.12.2012 9:08 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 29.1.2004
Příspěvky: 5848
Bydliště: Týn nad Vltavou
Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
RadimHnilica píše:
Dnes dopoledne jsme v dílně dokončovali horní křídla fokkera a nyní když schne epoxyd osadil jsem Serva do VOP

Serva 7955 mají jako příslušenství řadu pák žádná z nich však není vhodná. Ze zkušenosti kdy jsem na Kataně protočil v letu tisicihran v plastové páce jsou plastové páky pro danou aplikaci nepoužitelné, v úvahu tak připadají pouze páky kovové, jedna je sice součástí balení ale bohužel je příliš kratká je tedy proto potřeba dokoupit a osadit vhodné páky (v mém případě páky 40mm od Hangar 9). Je trochu škoda že servo v této cenové relaci nemá v balení vhodnou páku - na druhou stranu samotná páka není až tak nákladná položka


Programování serva programátorem HPP 21 + SW stažený ze stránek Hitecu - Nastavení středů a krajových poloh a také Fail Safe
Je docela příjemné že VOP již má hotovou drážku pro výstup páky z VOP. Např u Kryll Katany bylo třeba tuto drážku probrousit- v tomto případě jsem nemusel takže mohu montovat v pokoji


Součástí jsou také táhla a kulové čepy, Táhla jsou velmi tuhá opatřena pravým, levým závitem a 4hranem pro snadné a přesné doladění délky táhel. Vlastní kulové čepy jsou z tvrdšího materiálu než mnou dosud používané MP Jet a pro zašroubování táhla mají kulatou díru (zatím co MP Jet 4hranou) Jeví se mi to jako pevnější spoj. Je ale pravdou že kulák MP Jet jsem nikdy ze závitu nevytrhnul.


Místo klasických pák jsou již předinstalovány závitové tyče další možnost přesného doladění táhel setkal jsem se stímto řešením již u Abbry od JM composite a přijde mi že až na vzhled má toto řešení jen samé výhody- opět pokud srovnám s Krill Katanou páky se na ní museli rozměřit a vlepit čímž se dá také dost pokazit. Výhodou katany bylo že narozdíl od extry pak na vršku VOP nehyzdí povrch hlava šroubu.


Nainstalovaná sestava táhlo -servo


Max mechanická výchylka kterou umožňuje úkos na VOP a také to aby servo nepřetláčelo tuto mez. Servo by ještě mohlo dál. Nezdá se mi tato výchylka jako dost velká zde Měla Katana jednoznačně navrch



Ti pozorní si všimli že výškovka je nasunuta pouze na jedné trubce a její úhel je jištěn dvěma šrouby - Narovinu se mi to ani trochu nelibí jednak dvě trubky jsou lepší z hlediska namáhání a hlavně dvě trubky jednoznačně zajištují polohu VOP. Zde pokud dojde k mírnému vyklepání děr šroubů (pouze překližka) je celé nastavení víte kde.. zde jednoznačně Krill Katana 100% lepší řešení



Radime,
u těchto letadel je běžně na vop centrovací kolík, a ten jde do trupu taky jen do překližky. Zatím se mi u žádného letadla nevymačkal. Osobně nevidím důvod komplikovat si život dvěma trubkami (což je systém, který kromě krilla nepoužívá snad nikdo - tedy 123' EF extra má myslím druhou krátkou a slabší, místo kolíků, ale to je 123' letadlo).

_________________
Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 14.12.2012 9:38 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.1.2005
Příspěvky: 2142
Bydliště: Hodonín
Obrázky: 53
Blog: Zobrazit blog (2)
no jenže tohle nemá ani ten kolík je to jištěno dvěma šrouby k každé půlce šrouby jsou palcové ekvivalenty M3 šroubované do trupu do matic ale jazýčky na vop jsou 6mm překližka a tam si dokážu představit že se to časem vyklepe a nastavení VOP je pryč

_________________
Radim


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 14.12.2012 9:47 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 29.1.2004
Příspěvky: 5848
Bydliště: Týn nad Vltavou
Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
Tak jedině to něčím vypouzdřit, to by neměl být problém. Ale zatím bych se toho fakt nebál. (koukal jsem na Yaka, kde ty šrouby měly už od začátku vůli - takže to drží jen na kolíku. Zatím v pohodě :-) ) U tý katany od Krilla byly zas jiný problémy, to si nevybereš... :D

_________________
Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 14.12.2012 10:08 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.1.2005
Příspěvky: 2142
Bydliště: Hodonín
Obrázky: 53
Blog: Zobrazit blog (2)
ano nad vypouzdřením jsem už přemýšlel

_________________
Radim


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 14.12.2012 11:14 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 29.1.2004
Příspěvky: 5848
Bydliště: Týn nad Vltavou
Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
A uvažuješ nad použitím SFG? Jsou součástí stavebnice?

_________________
Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 14.12.2012 12:22 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.1.2005
Příspěvky: 2142
Bydliště: Hodonín
Obrázky: 53
Blog: Zobrazit blog (2)
Součástí nejsou. viděl jsem je na stejném modelu Setha Arnolda na videích z XFC. Uvidímurčitě je časem zkusím.
Moje zkušenosti doposud na malé funtaně - SFG model stabilizují v Harieru, jsou skvělé pro nožáky ale zase podstatně brzdí ve výkrutech.

_________________
Radim


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 17.12.2012 19:02 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.1.2005
Příspěvky: 2142
Bydliště: Hodonín
Obrázky: 53
Blog: Zobrazit blog (2)
Kalhoty podvozku jsem mimo návod opatřil lepícím molitanem (těsnění do oken - mimochodem výborně sloužící i jako těsnící hmota mezi křídla a trup Vop a trup atp.) to proto aby v případě zapružení podvozku tato oblast sloužila jako tlumící a nedocházelo k praskání kalhot (zkušenost z katky)

Příloha:
DSCF3673.JPG
DSCF3673.JPG
[ 42.08 KiB | Zobrazeno 2337 krát ]



Dále jsem se zabýval natažením kabeláže. tuto činnost u svých letadel dělám ještě před potahem to proto abych kabely dobře zajistil a nemohly volně plandat. Zde to není dobře možné. Výrobce připravil v přepážkách otvory pro protažení kabelů jaksi ale zapoměl na protažení provázku takže bylo třeba trocha trpělivosti ale šlo to dobře i díky mechanické ochraně kabelu. Tu jsem použil právě proto že kabely v trupu nemohu zajisti proti klepání.
Příloha:
DSCF3676.JPG
DSCF3676.JPG
[ 56.02 KiB | Zobrazeno 2337 krát ]



No a dále montáž serv SOP. Výrobce zvolil trochu netradiční metodu. Počítá s použitím jednoho nebo i dvou serv. V případě dvou serv ale nejsou umístěna jak je zvykem pod kabinou a SOP je náhaněna lanky. zde jsou serva z každé strany trupu a náhon na SOP je přenášem tuhými táhly. V celku mi i vyhovuje umístění obou serv do zadní části protože mnou použitý motor je těžší než DA který doporučuje výrobce. Sladěním chodu serv se budu zabývat zítra.
Příloha:
DSCF3677.JPG
DSCF3677.JPG
[ 50.42 KiB | Zobrazeno 2337 krát ]


_________________
Radim


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 22.12.2012 16:17 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.1.2005
Příspěvky: 2142
Bydliště: Hodonín
Obrázky: 53
Blog: Zobrazit blog (2)
Instalace přijmače rozvodné desky a natažení kabeláže - Výrobce dobře promyslel a pro natažení kabelů jsou v přepážkách po celé delce trupu připraveny otvory takže i celá kabeláž vypadá v trupu "učesaně" resp. není skoro vidět


Přílohy:
DSCF3687.JPG
DSCF3687.JPG
[ 92.14 KiB | Zobrazeno 2250 krát ]


_________________
Radim
Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 24.12.2012 11:22 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.1.2005
Příspěvky: 2142
Bydliště: Hodonín
Obrázky: 53
Blog: Zobrazit blog (2)
První usazení motoru. Vzhledem k použití MVVS 116 trochu komplikovanější - ještě Vám k tomu později napíšu


Přílohy:
DSCF3692.JPG
DSCF3692.JPG
[ 72.18 KiB | Zobrazeno 2166 krát ]


_________________
Radim
Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 26.12.2012 15:32 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.1.2005
Příspěvky: 2142
Bydliště: Hodonín
Obrázky: 53
Blog: Zobrazit blog (2)
Dnes se hraju s umístěním zapalování a výfuků
s výfuky to nebude tak lehké kvůli značně většímu průměru mufllerů MVVS je samozřejmě potřeba vyrobit jinou přepážku než ta která je vlepena v trupu pro výfuky KS.
Naštestí výfuky MVVS jsou kratší takže není třeba již vlepenou přípážku z trupu bourat, jen se před ni vlepí ještě jedná ve které budou držet výfuky MVVS. Horší je že výfuky do tunelu sice umístit vejdou ale pak nepasují na kolena což pro mě znamená buď výrobu nových kolen zde bych volil osvědčené zkušenosti z prací AMT. Nebo možná vyrobím jen redukce pod stávající kolena.

Vzhledem k neštastnému umístění karburátoru u MVVS 116 směrem dozatu, toto značně komlukuje zástavbu.Musel jsem tedy do motor domku udělat značnou díru abych mohl motor uložit. U nové MVVS 175 již je karburátor umístěn pod motorem což je z hlediska zástavby ale i polohy karburátoru mnohem lepší.
Příloha:
DSCF3695.JPG
DSCF3695.JPG
[ 59.78 KiB | Zobrazeno 2070 krát ]



Vzhledem k již zmíněnému otvoru pro karburátor není možno uchytit zapalování na místo určené výrobcem. Stejně jsem zvažoval dát zapalko víc do zadu kvůli větší váze motoru MVVS. Protože zápalko má větší výšku nemůže být umístěno navrh motordomku (nevlezlo by pod haubnu) a tak jsem zapalko umístil dovniřt domku a zhotovil dva otvory pro vývod kabelů a fají. dále si na fotce můžete všimnout dvou uhlíkových trubiček ty svlouží k navedení šroubováku k jehlám karburátoru.
Příloha:
DSCF3696.JPG
DSCF3696.JPG
[ 86.73 KiB | Zobrazeno 2070 krát ]


_________________
Radim


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 26.12.2012 19:43 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.1.2005
Příspěvky: 2142
Bydliště: Hodonín
Obrázky: 53
Blog: Zobrazit blog (2)
Pro porovnání velikosti otvorů pro tlumiče KS a pro MVVS
Příloha:
DSCF3698.JPG
DSCF3698.JPG
[ 71.86 KiB | Zobrazeno 2026 krát ]



Tady již umístěna přepážka do trupu zatím jen zkusmo
Příloha:
DSCF3703.JPG
DSCF3703.JPG
[ 51.39 KiB | Zobrazeno 2026 krát ]



Provlečená silikonová hadice která zajistí vymezení a současně dostatečně pružné uložení výfuků
Příloha:
DSCF3705.JPG
DSCF3705.JPG
[ 62.26 KiB | Zobrazeno 2026 krát ]



Výfuky nasunuty v přepážce
Příloha:
DSCF3706.JPG
DSCF3706.JPG
[ 70.11 KiB | Zobrazeno 2026 krát ]



No a takto vypadají origo spojky výfuků po roce provozu jak vidíte vlnovce omotané silikonpáskou prostě prosakují (to červené je hermetik kterým bylo zatěsněno na kolenech a výfucích) Dnes už MVVS upravila systém uchycení výfuků na novém motoru co tu mám už je spojka teflonová a chycena přužinovou objímkou. I já si takto udělám nové spojky a bude po problému s prosakováním
Příloha:
DSCF3707.JPG
DSCF3707.JPG
[ 56.55 KiB | Zobrazeno 2026 krát ]



Výrobce ve stavebnici myslel na všechny možnosti výfuků - muflery,laďáky i krabičky součástí byla i přepážka která zavře trup v případě použití krabiček přepážka která je na první fotce je zas připravena pro laďáky - obě mi samozřejmě zůstanou navíc
Příloha:
DSCF3702.JPG
DSCF3702.JPG
[ 59.75 KiB | Zobrazeno 2026 krát ]


_________________
Radim


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 27.12.2012 13:17 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.1.2005
Příspěvky: 2142
Bydliště: Hodonín
Obrázky: 53
Blog: Zobrazit blog (2)
Kontrola polohy težiště´resp volba umístění serv motoru RX accu a Accu pro zapalování. Rozmístěním těchto komponent se podařilo docílit polohy těžiště doporučené výrobcem zvolil jsem střední polohu v rozmezí které je doporučeno zbytek bude nutno doladit po záletu
Příloha:
DSCF3708.JPG
DSCF3708.JPG
[ 77.95 KiB | Zobrazeno 1955 krát ]


Příloha:
DSCF3709.JPG
DSCF3709.JPG
[ 89.6 KiB | Zobrazeno 1955 krát ]


_________________
Radim


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz