Lněnička
|
Napsal: úte 28.08.2012 16:52 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.8.2011 Příspěvky: 450
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Když povídání, tak taky něco připomenu. V dávných letech, kdy ještě v Čechách byly pohony elektromotory málo známým pojmem, se také jeden opravdu skalní leteckomodelářský nadšenec- Jiří Fikejz z Hradce Králové,rozhodl překonat předtím uznané výškové výkony v kluzácích. Byl jsem u toho taky. Kluzák o rozpětí přes 3m, který měl ovádané pouze ocasní plochy( RCV2), jsme vlekali silonovou šňůrou 200m dlouhou přes kladku. Nebylo to úplně jednoduché, protože jsme zvolili počasí se slabým větrem, který se stáčel i o 180 stupňů, takže jsme musel přemísťovat startoviště. Pak se to konečně nějak povedlo, ale výška nebylo kdovíjaká. Doprovodný tým měl 4 členy. Opakovali jsme to 14.6. 1977 a bylo dosaženo výšky 1210m. Obtížné bylo ten stroj ze Země vidět. Barograf, vlastnoručně J.Fikejzem vyrobený a oficiálně testovaný, fungoval bez potíží. Několik měsíců před tím to však tak jednoduché nebylo. V roce 1980 tentýž nadšenec dne 7. září dosáhl výšky 2 720m s motorovým modelem. Model byl myslím za přítomnosti komisaře řízen z doprovodného motorového letounu, který se během pokusu o rekord nesměl dostat nad model. A pak ještě dne 3.7.1985 dosáhl J.Fikejz s kluzákem výšky 1580m.
Všechny tyto rekordní lety byly uskutečněny na letišti v Jaroměři-Josefově. Byla to velmi odlišná doba od dnešní.
Později, asi kolem roku 1997-8, kdy se rozvinula výroba stavebnic modelů letadel u více výrobců v tomto státě, trenovali na hradeckém cvičišti nedaleko svoji dílny Petr Fusek a Luboš Pazderka se svými kompozitovými stroji běžně ve výškách kolem 850-950 m. Aspoň to tvrdili, Já jsem ten stroj viděl na pozadí tmavých mraků dost obtížně.
Takhle a ještě jinak to také bývávalo.
J.Lněnička
|
|
Nahoru |
|
|
Milan Nes
|
Napsal: úte 28.08.2012 18:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.1.2009 Příspěvky: 5761 Bydliště: Praha Obrázky: 38
|
co dodat .... klobouk dolů to Tomáš a nepřemejšlel si o sólo oddělení top performance ? Když už i heliny maj 10 podkategorií stejně jak je to na rc groups ...
_________________ SOVA is YouR CO-pilot Cesta je mým cílem .......
KLM RC Sovy // KPM Model Kit Kladno
|
|
Nahoru |
|
|
Robinsson
|
Napsal: úte 28.08.2012 20:10 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.10.2010 Příspěvky: 1012
|
1440m to už mi opravdu hlava nebere. Chci se zeptat jak funguje ten skyassistant. Vario v letadle je napájeno z přijímače a co mi bude dole na zemi pípat ?
|
|
Nahoru |
|
|
kovaco
|
Napsal: úte 28.08.2012 20:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.10.2009 Příspěvky: 2369 Bydliště: Praha Obrázky: 0
|
Vysílačka PMR Jestli najdu odkaz, pověsím to sem.
_________________ Stork8 (3,82m),Maxi Swift(1,4m) /Futaba T18 SZ /Nabíječ CELLPRO POWERLAB 8/
|
|
Nahoru |
|
|
kovaco
|
Napsal: úte 28.08.2012 20:26 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.10.2009 Příspěvky: 2369 Bydliště: Praha Obrázky: 0
|
_________________ Stork8 (3,82m),Maxi Swift(1,4m) /Futaba T18 SZ /Nabíječ CELLPRO POWERLAB 8/
|
|
Nahoru |
|
|
Robinsson
|
Napsal: úte 28.08.2012 20:33 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.10.2010 Příspěvky: 1012
|
To by me nenapadlo, že to jede přes vysílačku. To si naladíš nějaký kanál a tam ti to pípá.
|
|
Nahoru |
|
|
kovaco
|
Napsal: úte 28.08.2012 21:26 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.10.2009 Příspěvky: 2369 Bydliště: Praha Obrázky: 0
|
Přesně tak. A ještě ti to v PMR-ce povídá (v češtině), jakou máš výšku, napětí na přijímačovkách atd........
_________________ Stork8 (3,82m),Maxi Swift(1,4m) /Futaba T18 SZ /Nabíječ CELLPRO POWERLAB 8/
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: úte 28.08.2012 22:35 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12767 Bydliště: praha 5
|
tak to sobotní polétání ve Strašecí na mě mělo dobrý vliv,zaplat buh mě tam asi něco nakoplo a já se po roce konečně pustil do osazení Foxe nejspíš ty dvě Volkána,při představě,že do měsíce ho budu mít v polici vedle toho Foxe jsem si nakonec raději vyhrnul rukávy ted už to jde,ale než jsem se chytil,tak jsem ho střídavě vytahoval z pytle a zese zastrkoval zpátky,snad ze mě to stavební nadšení nevyprchá,než dorazej serva Příloha:
IMG_0313.JPG [ 75.84 KiB | Zobrazeno 19354 krát ]
|
|
Nahoru |
|
|
Joza
|
Napsal: čtv 30.08.2012 23:12 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 20.1.2012 Příspěvky: 354
|
Dovolil bych si jedno videjko na pripomenuti, borcum v oboru je zname, ostatni mrknou. To by slo uz nazvat "Super výkonny elektrovětron, to jo": http://www.youtube.com/watch?v=KyFVpuy2sYY V podani Lukase Gaubatze to je proste trida tyjo
Naposledy upravil Joza dne čtv 30.08.2012 23:27, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
Milan Nes
|
Napsal: čtv 30.08.2012 23:20 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.1.2009 Příspěvky: 5761 Bydliště: Praha Obrázky: 38
|
jj staré ale dobré, akorát to chtělo lepší vrtuli :-d masakr může lítat DS ko i bez větru :-d
_________________ SOVA is YouR CO-pilot Cesta je mým cílem .......
KLM RC Sovy // KPM Model Kit Kladno
|
|
Nahoru |
|
|
german
|
Napsal: pát 31.08.2012 6:26 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 14.4.2007 Příspěvky: 69 Obrázky: 4
|
Čítanie tohto vlákna je veľmi inšpiratívne .. inak by som si na takúto výšku netrúfol.. Včera boli podmienky tak som skúsil - lietadlo 3,6m Lunak. Lietam aj s F3X strojom - pri nom je 1km až moc..
Přílohy: |
35_Lunak_30.8.2012_1.LET.gif [ 220.05 KiB | Zobrazeno 18987 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
graup15
|
Napsal: pát 31.08.2012 19:38 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 7424 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
|
Super...gratulace. Je to stejně pocit, když se něco takového povede a pak i domů vezeš model celý...viď?
|
|
Nahoru |
|
|
ST
|
Napsal: pát 31.08.2012 19:50 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 16.11.2008 Příspěvky: 3160 Bydliště: Králíky Obrázky: 19
Blog: Zobrazit blog (17)
|
Jste blázni, já byl testovat ve středu vario od Futaby a když jsem byl v 415m, tak jsem to psychicky víc nedával, už jenom proto, že mi pořád řval alarm "stoupání víc jak 3m/s. Pak jsem zjistil, že max stoupání bylo 7,5 m/s. Ná únik s tohodle toho je potřeba pevný éro, což ENJOY splňuje, ale moje hlava to zatím nedává.
_________________ Nelítám vůbec s ničím a jen teoretizuju ...
|
|
Nahoru |
|
|
Dzordzik
|
Napsal: sob 01.09.2012 7:01 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 26.12.2006 Příspěvky: 762
|
Na ńik z tohodle ti stačí vyvylit butterfly naplno a klesat. nedělej z toho drama. 3,5m F3J je ve 500m vidět naprosto normálně i kdyby si stoupal v 7m stoupáku, což si rozhodně nestoupal, určitě to bylo na motor, tak bys z tama vypadl úplně v pohodě. To je jen o tom si to zažít a zjistíš, že se nemáš čeho bát. Kór s kompozitem. Pokud budeš létat hlavou a nebudeš zmatkovat, tak ani 700m není problém. F3J je oproti F3B obrovskej autobus s obrovskýma klaapkama a pochou a je parádně vidět.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|