Autor |
Zpráva |
bitovod
|
Napsal: pon 18.06.2012 11:14 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.3.2010 Příspěvky: 1457 Bydliště: Praha 9, Horní Počernice
|
Jen o kousek vedle, Liberator Stejně to celý zase zbourám a rozmaluju líp, je tam docela dost chyb. Hlavně jsem si potřebovl Sketchup ošahat a to jde nejlíp na "skutečném" projektu. To o těch křivkách vím, chtěl jsemv rámci výcviku použít standardní nástoje.
_________________ Startuji čím dál častěji, ale počet přistání, po kterých se letadlo nedá odnést v jedné igelitce, se i nadále limitně blíží nule...
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
bitovod
|
Napsal: stř 20.06.2012 1:38 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.3.2010 Příspěvky: 1457 Bydliště: Praha 9, Horní Počernice
|
Tak mám další dotaz. Maluju to celé znova a rád bych se vyvaroval chyb, co jsem měl v minulém modelu.
Namaluju si bokorys trupu a na něj chci umístit polopřepážky. Ale protože přesnost při překreslování z podkladu není úplně ideální, musím přepážku vždycky o kousek zmenšit. A tady je problém s tím "o kousek" - nabouchal jsem si kóty jak na přepážku, tak na příslušné místo na trupu, takže mám dejme tomu trup vysoký 730,12mm a přepážku 732,20mm. Když zadávám měřítko ve Scale ručně, tak se hravě dostávám na hodnoty jako 0,99815%, ale musím k nim dojít metodou pokus-omyl. Není nějaká cesta, jak při scale zadat přímo ten požadovaný rozměr? Nebo nějaký jiný fígl, jak sesouhlasit velikost přepážky s řezem trupu?
Jinak jsem nainstaloval jsem křivky a je to opravdu dokonalé a jednoduché, přemalovávání se výrazně zrychlilo. Jediná nevýhoda je, že si při beziérování občas lehne SU, ale není problém to před malováním křivky uložit, navíc mám autosave na 1 minutu, takže i kdybych neuložil, tak se tak moc nestane.
_________________ Startuji čím dál častěji, ale počet přistání, po kterých se letadlo nedá odnést v jedné igelitce, se i nadále limitně blíží nule...
|
|
Nahoru |
|
|
Prorock
|
Napsal: stř 20.06.2012 7:55 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.10.2009 Příspěvky: 802 Bydliště: ČR Obrázky: 64
|
Tady by se hodil ten snap. Pokud máš vytvořen přesný bokorys, nebo jen body, tak to chytnout k nim ..
|
|
Nahoru |
|
|
bitovod
|
Napsal: stř 20.06.2012 8:11 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.3.2010 Příspěvky: 1457 Bydliště: Praha 9, Horní Počernice
|
No právě že bokorys i řezy jsou vytvořené sice ze stejné předlohy, ale vlivem různých nepřesností to samozřejmě někde o chlup nevychází. Když tu přepážku umisťuju, tak jí táhnu za jeden bod, který se na jedné straně ochotně, rád a správně přilepí tam kam má, ale na drumém konci je o chlup přes hranu, nebo je naopak o chlup kratší. Tedy ono se to "lepí" samo správně, ale když je mírná nepřesnost na obou plochách, tak si to prostě hrana na hranu sedne jen na jedné straně, na druhé nemůže.
Zkoušel jsem to nejdřív posadit a až pak resizovat, ale ať jsem se snažil sebevíc, na tu druhou stranu se mi to přilepit nepodařilo, takže jsem to řešil tím kótováním a nastavením rozměru na setinu přesně. Pak to po přesunutí na bokorys sedne jak prdel na hrnec a ukotví se to na obou stranách na hrany správně, jen je děsná pakárna rovnat ty setiny milimetrů pomocí tisícin až desetitisícin procent - ne že by to nešlo, jen je to takové nepohodlné, tak mě zajímalo, jestli není nějaký fígl, jak u scale zadat ten rozměr ručně v milimetrech místo v procentech.
Je mi jasné, že takovou přesnost v podstatě nepotřebuju, až to budu ručně dělat, tak budu rád, když to bude předloze alespoň z deseti metrů podobně, ale při tom kreslení je každá nepřesnost vidět a dřív nebo později začne překážet.
_________________ Startuji čím dál častěji, ale počet přistání, po kterých se letadlo nedá odnést v jedné igelitce, se i nadále limitně blíží nule...
|
|
Nahoru |
|
|
Prorock
|
Napsal: stř 20.06.2012 8:34 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.10.2009 Příspěvky: 802 Bydliště: ČR Obrázky: 64
|
Ty přepážky bych nechal zatím v 2D, na jedné straně přilepil k tomu bokorysu a na tu druhou stranu použil co nejpřesněji ten resize, ručně, bez zadávání hodnot. Ten bod, který leží nejblíže druhému bokorysu, k němu přichytni nástrojem "move/copy" (šipky do kříže). Mírně se změní geometrie toho úhlu, ale vzhledem k těm tolerancím, co tam máš je to úplně jedno.
EDIT: ty ten resize vlastně nemusíš, máš to tak přesné, tak jenom přichytit ten bod.
|
|
Nahoru |
|
|
bitovod
|
Napsal: stř 20.06.2012 15:17 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.3.2010 Příspěvky: 1457 Bydliště: Praha 9, Horní Počernice
|
Tak jde to trochu pomaleji, ale zase to snad bude pořádně - zatím mi to sedí na setinku: http://habakuk.aaweb.cz/liberator/liberator2_1.jpg Podle kót je vidět, že to mám mimo měřítko, ale to jen proto, že se to ve větším přesněji maluje. Teď už to půjde rychleji, v podstatě největší práce byla připravit ty rastrové podklady tak, aby seděly, aby ozrcadlená přepážka byla pořád symetrická (což v původním výkresu tedy ani náhodou), aby řezy měly alespoň přibližně správné rozměry a tak podobně. Domaluju řezy a pak z nich vytáhnu přepážky, ty protnu nosníkama a pak se uvidí Jinak - jak se jmenuje plugin na pokrývání povrchu, abych to nemusel trojúhelníkovat? Ne že bych ho teď potřeboval, ale při tvorbě drátěného modelu by se hodit mohl, ve finále spolu s unfold pro pláty potahu.
_________________ Startuji čím dál častěji, ale počet přistání, po kterých se letadlo nedá odnést v jedné igelitce, se i nadále limitně blíží nule...
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: stř 20.06.2012 20:21 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Je ten sketchup schopen pozrat vektorova data z jinych kreslidel? Treba formaty dxf, plt ? Kdyz uz mam prepazky nakreslene ve 2D vektorech, daji se rozumne naimportovat do sketchupu?
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
bitovod
|
Napsal: stř 20.06.2012 20:30 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.3.2010 Příspěvky: 1457 Bydliště: Praha 9, Horní Počernice
|
jyrry píše: Je ten sketchup schopen pozrat vektorova data z jinych kreslidel? Treba formaty dxf, plt ? Kdyz uz mam prepazky nakreslene ve 2D vektorech, daji se rozumne naimportovat do sketchupu? Ano, měl jsem u té předchozí verze v .dwg profil a naimportoval jsem ho. Ten můj tedy chtěl po naimportování ještě obtáhnout (ale chovalo se to jako vektor, včetně lepení čar, blesková práce), ale prý to není normálně potřeba - bůhví, kdo a jak ten profil kreslil.
_________________ Startuji čím dál častěji, ale počet přistání, po kterých se letadlo nedá odnést v jedné igelitce, se i nadále limitně blíží nule...
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: stř 20.06.2012 20:51 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
A umi to i ten volne stazitelny? Kolega v praci si tu v nejakem kresli domecky a ja v tom nemuzu najit rozumny import, jen bitmapy... Pise ze je to verze 8.0 ....
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: stř 20.06.2012 21:17 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
poprosim, zda by slo zkusit naimportovat prilohy .... je to tam v dxf a plt ...
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: stř 20.06.2012 23:56 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Chvíli jsem si hrál s SUv7 a pro DXF se musel doinstalovat plugin.
Edit: Tak ten plugin je bohužel jen pro export, ale z Catie to můžu vyexportovat do formátů: Jako výkres: CATDrawing, dwg, cgm, svg, gl2, ps, pdf, tif, ig2, 3dxml
Nebo jako 3D model se zvolenou sílou ve formátech: CATPart(CatiaV5), model(CatiaV4), stl, igs, stp, 3dmap, 3dxml, cgr, hcg, NavRep, vps, wrl
Jestli ti něco z toho pomůže, dej vědět. Neni problém.
|
|
Nahoru |
|
|
bitovod
|
Napsal: čtv 21.06.2012 1:19 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.3.2010 Příspěvky: 1457 Bydliště: Praha 9, Horní Počernice
|
Sakra, tak to se omlouvám za zmatení, 8 free s dxf pracovat neumí. Jinak v té -ne tak úplně free verzi- to sice naimportovat jde, ale opět jako nějaký obecný vektorový objekt, pro to, aby to šlo třeba vytáhnout do 3D, je zapotřebí to zase objet nějakou křivkou. Jinak si na to malování začínám docela zvykat viz. http://habakuk.aaweb.cz/liberator/liberator2_3.jpg a z toho pokusně "opovrchované" tohle: http://habakuk.aaweb.cz/liberator/liberator2_pokus.jpg. Jakže se jmenuje ten plugin, co umí ty křivkové plochy? To trojúhelníčkování je trochu otravné...
_________________ Startuji čím dál častěji, ale počet přistání, po kterých se letadlo nedá odnést v jedné igelitce, se i nadále limitně blíží nule...
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: čtv 21.06.2012 8:46 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
to bitovod a neumí ta "ne tak úplně free verze" importovat rovnou nějaký cizí 3D formát? Pak bych přes tu Catii moh vypomoci. Právě ta neschopnost přenosu mezi jakýmkoli jiným formátem u té free verze GSU mě od něj odradila. V práci dělám na jiném softu, ale máme tam i catii, tak se jí začínám učit a už jí přicházím na chuť. To je ale trochu jiná liga. Ty konverze formátů jsou broblém všech free programů, protože za každý převodník se platí krvavé peníze. Převod z dxf do solidu je otázkou pár vteřin. Natáhnu dxf, nakopíruju do skatchru (případně udělám požadované úpravy), zavřu skatcher a vytáhnu do požadované sílu. Hotovo.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: čtv 21.06.2012 17:46 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
hm, tak nic :-) Tak asi oprasim Solidworks, kdyz to skecup neumi... :-) Pouzivam Corel 12-ku i X5-ku a formatu on vyplivne dostatek (jak vektorove, tak rastrove), prepazky se mi v tom kresli dobre (taky je to o zvyku), chtel jsem si to prohlidnout virtualne sestavene; lidi pouzivaji skecup, tak jsem byl zvedavy jestli to jde...
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
bitovod
|
Napsal: čtv 21.06.2012 17:51 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.3.2010 Příspěvky: 1457 Bydliště: Praha 9, Horní Počernice
|
Ta -ne úplně free- má v importu následující položky:
Google Sketchup - .skp AutoCAD - .dwg, .dxf 3Ds files - .3ds DEM - .dem Google Earth/COLLADA files - .kmz, .dae JPEG image - .jpg Portable Network Graphics - .png Photoshop - .psd Tagged Image File - .tif Targa File - .tga Windows Bitmap - .bmp
Nic víc, možná přes nějaké pluginy.
_________________ Startuji čím dál častěji, ale počet přistání, po kterých se letadlo nedá odnést v jedné igelitce, se i nadále limitně blíží nule...
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|