Zbyněk Hadač
|
Napsal: čtv 26.04.2012 6:12 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 23.2.2010 Příspěvky: 202
|
vyzkouším to seřídit normálně Mě se to s tím univerzálním seřízením směsi na celou životnost motoru hned nějak nezdálo. Ale s tím otevřením šoupátka jsem nevěděl, jestli to není u 4T normální. Navíc ten motor i tak bezvadně chodí. Přižhavování nemám a drží nízký volnoběh, přechody jsou úplně luxusní. Napřed jsem používal normální palivo 80/20 a fungoval taky Jenom se mi začal zakarbonovávat výfukový kanál dřík ventilu a výfuk . Tak jsem raděj přešel na Tornado 1%nitra se syntetikou. S tím nitrem je o poznání živější a má vyšší výkon. Ale je fakt, že když chytá dobře za mrazu a vůbec se mu nechce když je teplo, tak to může být brutálně bohatá směs. (sem uvažoval, jestli u 4T tou bohatou směsí neléčí přechody - dlouhý sací kanál/ absence akcelerční pumpičky). Ale poladím to a uvidím.
|
|
Nahoru |
|
|
Zbyněk Hadač
|
Napsal: čtv 26.04.2012 21:25 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 23.2.2010 Příspěvky: 202
|
Tak jsem s tím dnes trochu laboroval. Protože už bylo docela teplo, nahazoval jsem snad hodinu. Ale nahodil. takže jsem začal s nastavením volnoběhu tak jak to bylo origo, tou foukací metodou. Jak jsem ten motor provozoval. Když jsem ho zahřál a naladil hlavní jehlu, tak jsem začal po kouskách přivírat tu volnoběžnou. napřed se nedělo nic. Při dalším přivírání ze začaly trochu zvedat vonoběžné otáčky. Vždycky jsem je dotrimoval na původní úroveň, vyzkoušel přechod na plný výkon a zase jsem trošku přitáhnul volnoběžnou jehlu. Zdá se mi, že v určité poloze volnoběžné jehly měl motor takový kultivovanější běh a taky při plném plynu vyšší tah. Jinak na to seřizování moc nereagoval. Při dalším ochuzování volnoběhu se už nic moc nedělo, jenom se mi zdálo, že se zase snižovaly maximální otáčky. Ikdyž jsem je dolaďoval hlavní jehlou. A najednou při dalším malém ochuzení volnoběhu motor náhle bez varování chcípnul. Takže nevím, kde je to optimální nastavení. Nějaká hodnota, při které by byly volnoběžné otáčky nejvyšší a motor měl takový zdravý zvuk a dobré přechody, jako to dělají 2T se nedala vysledovat. Průšvih je, že ten 4T pořád jede, nechá si líbit bohatou směs, chudou směs a pořád jede a má i bezproblémové přechody. Jinak s tím startováním....on buďto chytí hned nebo téměř hned a nebo nechytne vůbec. Čím je venku větší zima, tím chytá líp. Když byla na trávě nánraza, chytal většinou na první protočení. Dnes bylo 20 stupňů, a trápil jsem se hodinu. Aby chytil musím ho dost přechlastat. Dám plnýplyn, ucpu výfuk a protáčím ho tak dlouho, až cítím, že je řádně nacucaný. Třeba i dvacetkrát. No a potom stáhnu plyn a zapnu žhavení a když mám štěstí, tak chytí max na 3 protočení. Pokud ne, tak je to boj. Nevím jaký je správný postup, ale takhle chytá nejspolehlivěj.
|
|
Nahoru |
|
|
AR1
|
Napsal: čtv 26.04.2012 21:36 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.11.2005 Příspěvky: 5337 Obrázky: 0
|
4T jsem startovat vždy přechlastaný. Ucpal jsem vejfuk a protočil jsem ho starterem aby si pořádně nasál až bylo palivo ve výfuku a potom chytal na cvrnknutí (tím starterem ).
_________________ http://ar1.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
Zbyněk Hadač
|
Napsal: pát 27.04.2012 10:06 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 23.2.2010 Příspěvky: 202
|
Na to jsem už taky přišel, že musí palivo cákat z výfuku a všech dalších otvorů aby naskočil. ale proč nechytá když je na letišti léto, tak to nechápu. A děsně mě to sejří.
|
|
Nahoru |
|
|
Zbyněk Hadač
|
Napsal: sob 28.04.2012 18:45 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 23.2.2010 Příspěvky: 202
|
Už jsem těch dnů na letišti trávil dost. Ale tohle byl nejspolehlivější způsob. Budu ještě experimentovat. Což o kopání, je cítit že kope už při pomalém protáčení. Je cítit že snahu má. Ale nechytí. "ślape to dobře ale neseje"
|
|
Nahoru |
|
|
StanleyT28
|
Napsal: sob 28.04.2012 21:00 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.9.2009 Příspěvky: 993
|
Pokud startuješ s ulitým motorem, je lepší drcnout za kužel proti chodu. On většinou kopne a chytí. Já jednou takhle strhnul zatahovák, protáčel jsem ho přes úvrať ve směru chodu a jak byl ulitej, tak kopnul. Jenže já ne to šel silou a éro se mi složilo na břicho .
|
|
Nahoru |
|
|
StanleyT28
|
Napsal: ned 29.04.2012 23:33 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.9.2009 Příspěvky: 993
|
To vypadá že se ti ulejvá, je tam invertně? Pokud ano, je možnost, že palivová nádrž je vůči karburátoru moc nahoře a samospádem se zaplavuje. Zkus to ověřit. Ono pokud se svíčka opravdu zalije palivem, nastávají problémy.
Edit: aha, teď čtu, že to předtím chodilo, ale pokud takhle chrlí palivo, je ho tam moc. Za zkouknutí nic nedáš.
|
|
Nahoru |
|
|
Zbyněk Hadač
|
Napsal: pon 30.04.2012 5:34 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 23.2.2010 Příspěvky: 202
|
Motor mám hlavou nabok. Nádrž je mírně pod, tak jak to má být. takhle s tím už lítám třetí rok. A funguje to. Problém byl jenom u nového motoru s tím, že jsem měl už od výroby křivou zvedací tyčku sacího ventilu a ventil zůstával viset pootevřený. To mi opravili v rámci záruky a od té doby nebyly potíže. ...Ale mám podezření na karburátor. Když jsem ho včera čistil, tak bylo nějaké smetí v trysce. Tou trubičkou nebylo vidět skrz. To jsem vyčistil. Něco tam docela drželo, musel jsem to vydloubnout modelářským špendlíkem. Taková malá jehlička z plastu to byla. No ale potom se to chovalo po seřízení stejně. Ale mám podezření na trysku. teď nevím jestli se ta součástka takhle jmenuje, ale je to trubička která je po smontování uvnitř šoupátka a do které směřují z každé strany hlavní a volnoběžná jehla. Já nevím, jak to má správně u ASP vypadat, ale ta moje je jakoby podélně rozříznutá. Jakoby ze dvou půlek. Když jsem měl vymontovaný karburátor a vyšrouboval jsem obě jehly a otevřel naplno šoupátko, tak jsem přes difuzor viděl, že ta trubice má z každé strany podélně vlasovou štěrbinu kterou jde taky vidět skrz. A tady si nejsem jistý, jestli to není ta chyba. Protože třeba u MVVS jsou ty štěrbiny až na konci jehly vlastně v ose difuzoru (u původního provedení nebylo nic nebo jenom malá dírka myslím) . A když já ji mám podélně rozříznutou (možná prasklou) tak vlastně ta volnověžná jehla nemá šanci při přivřeném šoupátku omezovat přísun paliva. A když motor blafne a začne fungovat tlakování, tak tam to palivo valí přes hlavní jehlu neustále. Vlastně si uvědomuju, že když jsem volnoběžnou jehlu nastavoval foukáním do hadičky, tak ten okemžik otevření není moc výrazný. To by mohlo být ono ne?
|
|
Nahoru |
|
|
StanleyT28
|
Napsal: pon 30.04.2012 10:07 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.9.2009 Příspěvky: 993
|
Aha já myslel, že to máš nové. Jestli už to takhle tři roky lítá, tak mé rady nebyly k ničemu. To proříznutí trysky je tuším v pořádku, matně si vzpomínám, že to mám také, ruku do ohně za to nedám.
|
|
Nahoru |
|
|
Zbyněk Hadač
|
Napsal: pon 30.04.2012 18:08 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 23.2.2010 Příspěvky: 202
|
Rady byly bezva, protože já musím vylučovat jednu možnost po druhé. A se čtyřtaktem nikdo v mém okolí nemá valné zkušenosti, takže na vše přicházím sám. No ale teď už fakt nevím, čím by to ještě bylo. Ono to opravdu vypadá, že je všechno OK. Vychozený by být neměl, tolik toho zas naběháno nemá. Jediná divná věc je, že vyplivuje z karburátoru to palivo ven. Ale fakt ne kapku ale opravdu slušný flustanec. Mě to přijde že tam jde hrozně moc paliva. A to by právě měla při malém pootevření šoupátka regulovat ta volnoběžná jehla. Jěště jednou to rozeberu a mrknu se na to kam ta jehla vlastně zapadá. Protože ona by měla postupně přicpávat trysku. Ale pokud při každém protočení karbec vyflustne něco jako velkou deštovou kapku, tak to je prostě moc. Podle mě by to mělo prskat jenom takové drobné kapičky, skoro aerosol.
|
|
Nahoru |
|
|
Zbyněk Hadač
|
Napsal: úte 01.05.2012 17:55 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 23.2.2010 Příspěvky: 202
|
Takže jsem motor ještě jednou v klidu prohlédnul a vypadá to, že jsou na vině ventily. Motor nechytá protože má nízkou kompresi a taky přes netěsný sací ventil plive palivo nazpět ven. Přišel jsem na to tak, že jsem demontoval výfuk a karburátor. Při protáčení jsem po cyklu sání ucpal prsty sací i výfukový kanál a pořádně držel a protáčel dál. Rozdíl byl okamžitě poznat. Zaběhnutý válec držel krásně tlak a bylo cítit v ruce, že "je to ono". Možná se ventily podpálily, když byla v trysce karburátoru ta nečistota a motor dostával chudou směs. A taky by to vysvětlovalo to plivání paliva ven z karburátoru. A taky to brutální nasávání před startem (20X protočit). Když byl přechlastaný, tak tam asi byl dostatečný tlak aby motor naskočil. Ono palivo zabralo ve válci nějaké to místo a taky přes ventily prchalo pomalej než vzduch. Trošku jsem ventily zkoušel zabrousit, jenom tak narychlo, abych zjistil jestli jsem na správné stopě. Při protáčení bylo potom poznat, že se to zlepšilo. Už jsem nemusel nic ucpávat prstama. Ikdyž bylo slyšet že ventily stále ještě podcházejí.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|