Beta 1400 je začátečnické letadlo, které ukočíruje i úplný začátečník.Tady je odkaz na původní vlákdo, kdyby si ho někdo chtěl přečíst.
Technické údajě: rozpětí: 1420 mm
délka: 940 mm
plocha křídla: 24,5 dm2
váha: s baterií 1300 mAh 3S cca. 700 g, s baterií 2200 mAh 3S cca. 800g, Beta ale uveze i 1100g - možná i víc.
motor: CD2822
regulátor: 20A pelikán
vrtule: 5x4 originál - téměř nutnost vyměnit za 6x4 APC (u verze III je menší problém, ale o tom později.)
Beta 1400 verze: První verze měla černou kabinu a špatně řešené upevnění křídel - museli se zabudovat magnety nebo montáž na suchý zip. Konektor na regulátoru je Dean-T. A ovládání VOP, SOP a křidélek bylo řešeno pomocí vidliček.
Druhá verze se od první lišila kabinou - už nebyla černá, ale průhledná s pilotem stíhačky. Poté se lišila ovládáním SOP, VOP a křidélek - už nebyly klapky ovládány vidličkami, ale variabilními koncovkami. A uhlíková trubka měla tlusčí stěny než u verze I. Zabránění vysunutí křídel se ale musí řešit pomocí suchého zipu nebo magnetů jako u verze I.
Třetí verze se od 2 lišila pouze upevněním křídel do trupu - upevňují se pomoci 2 šroubů, které procházejí skrz křídla a zabraňují vysouvání a také je ve III verzi místo uhlíkové trubky uhlíková tyčka. Dále když se u verze III chce vyměnit originální vrtule za APC 6x4 je potřeba vyříznout malý kousek EPP nebo pořídit vrtuli APC 5,5x4,5 se kterou to prý také létá slušně. Dnes už se dá sehnat pouze verze 2 a 3.
Beta 1400 tuningJako nejdůležitější tuning považuji výměnu originální vrtule 5x4 za APC 6x4. Poté jde Beta osvětlit diodami na noční lety. Také je dobré oblepit náběžné hrany a spodek trupu oblepit skelnou páskou, případně do křídel vlepit uhlíkové tyčky. Také je docela potřeba udělat krytky pák serv na křidélkách při přistání do vysoké trávy se mohou ulomit. Já jsem to řešil rozpůlením půlky kindervajíčka (samozřejmě toho žlutého vnitřku). Taky jsem vyměnit ty tenké úchyty klapek za panty. Komu se vysouvají křídla a Betu nemusí rozebírat tak tam jde nacpat místo 6 uhlíkové trubky 7mička a pak se křídla nerozpojí. Ale není to na časté rozebírání.
Beta 1400 začátečníkDoporučuji začínat ve vysoké trávě při bezvětří nebo mírném vánku na polovinu plynu. Hlavně v klidu a nedělat blbosti... Když se budete snažit, nebude problém po pár letech i klidný start a dobré přistání. Kdyby si někdo nebyl jistý nastavením, zajeďte na letiště a nechte si Betu zalétat od zkušenějších.
Beta 1400 pokročilejšíBeta 1400 zvládne akrobacii typu looping, výkrut a let na zádech. Maximální rychlost s vrtulí 5x4 je asi 50 km/h s APC 6x4 bohužel nevím. Doporučuji diferenciaci křidélek na 100% nahoru a na 70% dolů. Mix na přistání doporučuji asi 45% nahoru - Beta docela brzdí a klesá. Maximální můj letecký čas byl na svahu s baterií 2200 mAh asi na 5 minut motorového času 1 hodina a 10 minut. Při letní termice se Beta udrží na 5 minut motorového letu klidně i hodinu ve vzduchu. Beta je vhodné letadlo na FPV. Zvládne vystartovat z vlhké krátké trávy nebo sněhu a ledu.
Beta 1400 nevýhodyNevýhody u Bety jsou snad jen 2.
1) U verze I a II se při letu bez zajištění mohou vysunout křídla.
2) S originální vrtulí Beta nemá potřebný tah.
Beta 1400 a letecký simulátor PhoenixUživatel Kissman udělal bezvadnou věc, a to že v simulátoru Phoenix upravil parametry letadla Easy Star na parametry Bety a vytvořil tak Betu 1400 pro Phoenix. Podrobnější info
zde P.S. Kdyby měl někdo nějaké doplnění ať mi pošle SZ, velmi rád to sem dopíši