Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 82 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Měření tahu elektromotoru
PříspěvekNapsal: čtv 29.12.2011 13:26 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.4.2007
Příspěvky: 5851
Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
Příkonem by to už stačilo, ale oproti vrtuli 15/8 Ti tam budou ještě víc scházet otáčky na motoru díky vyšší zátěži a tím ještě víc klesne použitelná rychlost toho pohonu. 16/8 bude navíc i ještě asi méně účinná jak 15/8 díky vyššímu poměru D/S. Výkonem tedy použitelné, ale za letu bude ta vrtule moc pomalá. Tam by to chtělo to stoupání alespoň 10". Ale tohle všechno uvidíš až při záletu a postupně odladíš dle potřeby.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Měření tahu elektromotoru
PříspěvekNapsal: čtv 29.12.2011 14:26 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20841
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
AR1 píše:
....Je nutno opustit roviny teorie a jít lítat - a ne párkrát do roka.

tak tak.... :-)
ale asi mas dost smulu na chinamotory, vzhledem k dvoumotorakum jich potrebuju 2x vic nez ty a zatim zadny se mi letanim nevysypal jak to popisujes...
co je opravdu casto spatne, jsou unasece, vrtule a kuzely... nakonec unasec MPJ vyjde nastejno jako chinamade s postovnym, vrtule beru ted MA nebo APC, jsou relativne OK; kuzely jsou problem, ty plastove jsou fakt tragicke, shanim vhodne duraly, to je pecka, ale co nadelam. Ale nesvadel bych spatny unasec - vrtuli - kuzel na motor ....

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Měření tahu elektromotoru
PříspěvekNapsal: čtv 29.12.2011 16:47 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.8.2011
Příspěvky: 450
Blog: Zobrazit blog (1)
Volente,
dostal jsi dost rad a některé dokonce souvisejí s tím zařízením na němž se snažíš změřit tah na vrtuli, která se pouze otáčí, ale kupředu se nepohybuje. Měř napětí, proud, otáčky a tah. A taky změř geometrické patrametry vrtule - průměr a stoupání. Ale to správné stoupání!!
Pak změn průměr vrtule při stejném stoupání a měř znovu. Pak zase změň stoupání při stejném průměru. Atd , atd,...
Když Tě to nepřestane bavit, tak si opatři ještě nějaký ventilátor, aby dal alespoň 4-5m/s rychlosti v průřezu, který pokryje disk vrtule, foukej na ni a měř znovu. Dozvíš se velmi zajímavé věci.
Z pouhéhé statického tahu se dá spolehlivěji usuzovat snad jenom na to zdali průměr vrtule příliš nezatěžuje motor a nakonec ho neuvaří. Ale i to je poučné.
Je toho mnohem více o testování vrtulí co by se dalo zjistit. Já jsem to zkoušel jenom asi 5 let a mohl bych toho poznat určitě ještě mnohem více. Zabre to však hodně času.
Tak se nenech odradit.
J.Lněnička


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Měření tahu elektromotoru
PříspěvekNapsal: čtv 29.12.2011 17:23 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.1.2009
Příspěvky: 814
Bydliště: JM
Lněnička píše:
Z pouhéhé statického tahu se dá spolehlivěji usuzovat snad jenom na to zdali průměr vrtule příliš nezatěžuje motor a nakonec ho neuvaří. Ale i to je poučné.

J.Lněnička


Pane Lněnička pro tento účel bylo zařízení sestaveno. Motor který chci použít jsem vybral odhadem a měření mi potvrdilo že snad správně. Mohl jsem jít cestou vyzkoušeného pohonu, se kterým tento model létá známy. Motor je o 60g těžší a myslím že jeho účinnost je horší. Ostatně již ho mám doma a bude pro porovnání změřen také. Vaši Akademii letectví také občas pročítám, takže o vaší práci ohledně profilů a vůbec aerodynamiky také něco vím. Chtěl jsem jenom ukázat že k prostému měření proudu a příkonu lze za pár korun přidat i měření statického tahu. Nyní mám tento svůj motor změřen již se čtyřmi vrtulemi na 5s a 6s Lipo a vypočtená maximální rychlost je přibližně dvojnásobkem rychlosti pádové, coz by mělo pro polomaketu hornoplošníku stačit. Pohon jsem řešil s ohledem na možnost vlekání menšího větroně při pouhé výměně acu. Pro solo let 5s a pro vlekání 6s LiPo. Měření ukazuje že by to mělo být možné ale teprve praxe a první lety odhalí zda je tomu tak.
Za Váš názor jsem velmi vděčný a děkuji za příspěvek.

_________________
F 104 je můj sen


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Měření tahu elektromotoru
PříspěvekNapsal: čtv 29.12.2011 17:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 12826
Bydliště: praha 5
No rozhodně dej někdy vědět,jak se ti dařilo při 4kg eru s 260g motorem napájeným 6S A123 tahat ještě větroně,pokud dodáš i video,bude to super,rád bych to viděl.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Měření tahu elektromotoru
PříspěvekNapsal: čtv 29.12.2011 18:00 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.1.2009
Příspěvky: 814
Bydliště: JM
pepine nečti tak rychle a zbrkle

Pro solo let 5s a pro vlekání 6s LiPo, jsem napsal

_________________
F 104 je můj sen


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Měření tahu elektromotoru
PříspěvekNapsal: čtv 29.12.2011 18:24 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 12826
Bydliště: praha 5
volente píše:
pepine nečti tak rychle a zbrkle

Pro solo let 5s a pro vlekání 6s LiPo, jsem napsal


tak to sorry,to už bude s 260g motorem uplně v poho.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Měření tahu elektromotoru
PříspěvekNapsal: čtv 29.12.2011 18:28 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 12826
Bydliště: praha 5
volente píše:
jinak já bych to chtěl provozovat na 6s A123, proto mě zajímal ten 5s LiPo.


noo,zas tak rychle jako ty píšeš nečtu :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Měření tahu elektromotoru
PříspěvekNapsal: čtv 29.12.2011 18:54 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.12.2006
Příspěvky: 806
Bydliště: Českolipsko, ČR
Lněnička píše:
Z pouhéhé statického tahu se dá spolehlivěji usuzovat snad jenom na to zdali průměr vrtule příliš nezatěžuje motor a nakonec ho neuvaří. Ale i to je poučné.
J.Lněnička

Přesně tak, původně jsem chtěl napsat definici jednoho mého kamaráda, dlouholetého pilota, jež tvrdí, že: "statický tah Ti akorát řekne, jestli s tím letadlem vyjedeš z hromady hnoje", ale nechtěl jsem být tak "tvrdý". No nakonec jsem to přeci jen napsal 8) . Sám jsem nikdy statický tah neřešil a kupodivu mi všechny modely létají tak, jak si představuji :wink: .
P.S. Citaci pana Lněničky jsem si jen vypůjčil, není to tudíž reakce na jeho příspěvek, ale reakce pro zakladatele vlákna :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Měření tahu elektromotoru
PříspěvekNapsal: čtv 29.12.2011 19:19 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.1.2009
Příspěvky: 814
Bydliště: JM
Takže pánové, teď to asi bude tvrdý pro někoho z Vás.
viewtopic.php?f=7&t=44144
tady jsem se ptal jestli by se dal tento motor použít.
Ani jeden z Vás, se kterými tady vedu 2 dny debatu o ničem, mi žádný kloudný názor nenapsal. Takže vaše připomínky jsou mi úplně u pr...e.
Chtěl jsem touto cestou jen poradit lidem jako jsem já, že mají možnost si něco změřit a neptat se tady, protože se stejně nic přínosného nedozvědí. Kromě pár příspěvků v tomto tématu, a těm lidem se samozřejmě omlouvám za svoji reakci, jsou zde 3 stránky popsané úplně zbytečně stejně jako stránky o jiných věcech, viz téma Eclipsa nebo T9x a mnoho dalších. Já když můžu tak se snažím poradit a pomoct ale polovina příspěvků tady je jenom rejpání a ukazování jaci že jsou ostatní bl..i.

_________________
F 104 je můj sen


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Měření tahu elektromotoru
PříspěvekNapsal: čtv 29.12.2011 19:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.1.2009
Příspěvky: 814
Bydliště: JM
Jo a jestli se to někomu nebude líbit, ať to téma klidně smaže celý.

_________________
F 104 je můj sen


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Měření tahu elektromotoru
PříspěvekNapsal: čtv 29.12.2011 19:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 12826
Bydliště: praha 5
volente píše:
Takže pánové, teď to asi bude tvrdý pro někoho z Vás.
viewtopic.php?f=7&t=44144
tady jsem se ptal jestli by se dal tento motor použít.
Ani jeden z Vás, se kterými tady vedu 2 dny debatu o ničem, mi žádný kloudný názor nenapsal. Takže vaše připomínky jsou mi úplně u pr...e.
Chtěl jsem touto cestou jen poradit lidem jako jsem já, že mají možnost si něco změřit a neptat se tady, protože se stejně nic přínosného nedozvědí. Kromě pár příspěvků v tomto tématu, a těm lidem se samozřejmě omlouvám za svoji reakci, jsou zde 3 stránky popsané úplně zbytečně stejně jako stránky o jiných věcech, viz téma Eclipsa nebo T9x a mnoho dalších. Já když můžu tak se snažím poradit a pomoct ale polovina příspěvků tady je jenom rejpání a ukazování jaci že jsou ostatní bl..i.


nemáš pravdu,spoustu lidí co to tu pročetli si nyní mohou udělast jasno v tom,jestli má smysl sestrojit nějaký měřič statického tahu,nebo raději nastudovat vzorečky vedoucí k nějakému výsledku,nebo jako já,si tady přímo od někoho nechat poradit a spočítat,co by pro mé plány bylo nejvhodnější,vždy velice rád zde někdo vyjde vstříc,tedy alespon já takovou zkušenost mám -viz Doktor ,možná by stálo jen tak ze zajímavosti si zkusit opravdu od někoho nechat spočítat,jakého že asi dosáhneš s tou kombinací co jsi uvedl a plánováním aerovleku uspěchu.Já si myslím,že 260g motor tam moc dlouho mít nebudeš a na vlekání velice rychle zapomeneš,ale třeba se mýlim.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Měření tahu elektromotoru
PříspěvekNapsal: čtv 29.12.2011 19:44 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.1.2009
Příspěvky: 814
Bydliště: JM
Já to věděl že ty pepine nezklameš.
Tu o té postřelené kachně znáš?

_________________
F 104 je můj sen


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Měření tahu elektromotoru
PříspěvekNapsal: čtv 29.12.2011 19:55 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.11.2005
Příspěvky: 5337
Obrázky: 0
jyry - je to možný. Nicméně to ukazuje reálnou možnost, co se může stát každýmu. O nic jinýho nejde. Neumím si přestavit třeba stavět doma půl roku model a pak ušetřit litr na motoru. Za letu zachrochtá a může být po modelu. Mě časem odcházejí ložiska i na těch Scorpionech, ale to dává dopředu vědět, není to náhlá smrt.

_________________
http://ar1.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Měření tahu elektromotoru
PříspěvekNapsal: čtv 29.12.2011 20:25 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 12826
Bydliště: praha 5
volente píše:
Já to věděl že ty pepine nezklameš.
Tu o té postřelené kachně znáš?


neboj nezklamu-mrháš časem,nepoletí to ani tak,jak si myslíš,že by to mohlo být nejhorší,já mám v 4kg eru 400g motor axi 8sad lipol a pokud bych měl někoho vlekat,tak leda tak maximálně easyglidera,nebo něco okolo 1kg.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 82 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: VTjr a 36 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz