Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 82 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Měření tahu elektromotoru
PříspěvekNapsal: stř 28.12.2011 19:23 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.1.2009
Příspěvky: 814
Bydliště: JM
Příloha:
DSC00050.JPG
DSC00050.JPG
[ 94.24 KiB | Zobrazeno 3896 krát ]

Pro měření větších elektromotorů jsem si sestrojil velmi levný měřič tahu. Tahoměr, mincíř zakoupen na Aukru za 140,-Kč včetně dopravy. Kolejníčka je z předního sedadla Favoritu. Uhelník zakoupen v železařství. Asi hodinka práce. Více není snad potřeba vysvětlovat.

prvni mereni na nove stolici, motor TGY 4258/400Kv, 5s 4000mAh, vrtule EMP 15x8 třilist. 30,4A, tah 3070g

_________________
F 104 je můj sen


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Měření tahu elektromotoru
PříspěvekNapsal: stř 28.12.2011 21:53 
Mazák
Mazák

Registrován: 11.9.2011
Příspěvky: 1732
Bydliště: ČR ,Slapy nad Vltavou
..já tomu nerozumím, ale myslíš, že to měření je objektivní?...za letu asi budou na vrtuli jiné poměry, otáčky...někde jsem četl, že staticky změřeno je to vlastně kničemu?...vysvětli, prosím...H.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Měření tahu elektromotoru
PříspěvekNapsal: stř 28.12.2011 22:22 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.1.2009
Příspěvky: 814
Bydliště: JM
Změření statického tahu má určitě své opodstatnění minimálně v tom že nám napoví zda tento pohon bude použitelný do letadla určité váhy a kategorie. Pokud tedy nepoužiješ pohon který má někdo ve stejném letadle vyzkoušen. A nebo také zbytečně velký a těžký "aby byla jistota že to poletí". Takže moje měření ukázalo že tento motor bude plně postačující pro plánované omotorování asi 4kg Pilatuse Porter, jemuž bude tah 3kg na vodorovný let i start ze země určitě stačit. Raději si motor změřím a potom zabuduji, než 2x měnit a předělávat.

_________________
F 104 je můj sen


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Měření tahu elektromotoru
PříspěvekNapsal: stř 28.12.2011 22:26 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2008
Příspěvky: 12767
Bydliště: praha 5
2952 píše:
..já tomu nerozumím, ale myslíš, že to měření je objektivní?...za letu asi budou na vrtuli jiné poměry, otáčky...někde jsem četl, že staticky změřeno je to vlastně kničemu?...vysvětli, prosím...H.


asi vím kde,dnes jsem četl brožurku ELEKTROLETY A JAK NA TO od pana Hořejšího,přinesl mi ji ježíšek

cituji:pomocí páky a váhy se měří moment,kterým je elektromotor otáčen proti rotaci vrtule-pozor,neplést si s pojmem statický tah,který pro hodnocení vrtule je prakticky bezcený.--v podstatě se tam snaží vysvětlit,že podobná měření nic nevypovídají a jsou o ničem a vše potřebné se dá spočítat s minimální odchylkou ještě před koupí celé sestavy-počet baterek-jejich kapacita,váha a otáčky motoru,vrtule-její pruměr a stoupání pro volenou charakteristiku modelu,včetně odkazu na ruzné tabulky a programy,kam vše stačí nasypat a vypadne výsledek.Neplatí pouze v případě,že bude vrtule použita pouze jako ventilátor.

osobně tu brožuru doporučuji,nic není rozvedeno do příliš složitých detailu,ale na normální bezproblémový provoz modeláře určitě bude víc,nežli dostačovat,mraky věcí,co se tu donekonečna řeší s ruznými názory je tam vysvětleno jednou větou-nabijení-vybijení a vše ostatní co musí elektroletec řešit.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Měření tahu elektromotoru
PříspěvekNapsal: stř 28.12.2011 22:42 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.1.2009
Příspěvky: 814
Bydliště: JM
Je výborné že se vzděláváš. Až si to všechno dopředu spočítáš a objednáš si motor s uvedenýma otáčkama a on ti to buď neutáhne a nebo se bude hřát až zhoří tak si uvědomíš že věřit výrobcům jejich údaje o otáčkách na Volt se moc nedá. Nemluvím zde o motorech renomovaných značek ale o motorech levnějších např. Turnigy. Pročpak asi Nakadah motory měří a potom sem naměřené údaje píše. Abychom věděli jaké otáčky jsou skutečné a jaká je jejich účinnost a pod. Měření statického tahu nemá cenu u rychlých modelů se čtvercovou vrtulí, jejich účinnost je při nulové rychlosti velmi malá.

_________________
F 104 je můj sen


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Měření tahu elektromotoru
PříspěvekNapsal: stř 28.12.2011 22:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.11.2005
Příspěvky: 5337
Obrázky: 0
Máš to pěkný. Člověk vidí, co od toho může čekat. Pak stejně zjistí, že je lepší koupit za 2-3 tisíce motor, který dodrží deklarované hodnoty.

_________________
http://ar1.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Měření tahu elektromotoru
PříspěvekNapsal: stř 28.12.2011 22:54 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.1.2009
Příspěvky: 814
Bydliště: JM
To máš možná pravdu, jenže já bych si bohužel bez té číny moc nezamodelařil a za druhé stejně musiš ten pohon odladit, protože neni vrtule jako vrtule. Myslím tím stejný rozměr a různý výrobce.

_________________
F 104 je můj sen


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Měření tahu elektromotoru
PříspěvekNapsal: stř 28.12.2011 23:10 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2008
Příspěvky: 12767
Bydliště: praha 5
AR1 píše:
Máš to pěkný. Člověk vidí, co od toho může čekat. Pak stejně zjistí, že je lepší koupit za 2-3 tisíce motor, který dodrží deklarované hodnoty.


tak s tím já tedy nesouhlasím,pokud jde o prd a nepotřebuji nějaké extra výkony a drtit váhu po gramech dolu,klidně použiji čínu,jen když třeba má stačit 300g Axik,tak tam použiji čínu alespon 350g,zvlášt když předpokládám,že ten model vytáhnu jen párkrát do roka.Jen je potřeba asi počítat s tím,že čina určitě protopí víc,nežli kvalitnější značka,pokud ale nehonim každou motovteřinu,tak je mi to šumapumpička.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Měření tahu elektromotoru
PříspěvekNapsal: stř 28.12.2011 23:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 25.12.2007
Příspěvky: 614
Bydliště: Poltár
Akokoľvek to bude znieť blbo, ten statický ťah je pri lietaní s "vrtuliakmi" veľmi dôležitá hodnota. Pokiaľ máš motory, kde je deficit dát, tak meraj. Aj tým spôsobom, ako uvádžaš. Pri určitých značkách motorov je možné dokonca sa spoľahnúť na katalógové hodnoty. Ťažko ale radiť. Nerád sám platím za predražené veci, ale.... Motory (striedavé) používam výlučne AXI, POT, Mega ACn, podotýkam, že nerobím reklamu - len konštatujem. Iné značky som v modeloch nemal (nemôžem teda porovnávať) a po skúsenostiach s nimi ani nechcem. Je to o tých katalógových údajoch, ktoré sú reálne, nenadsadené. Pohonnú jednotku (motor +ESC+vrtuľa) ale treba posudzovať komplexne. O regulátoroch a ostatných veciach sa môžeme baviť. Napr. JETI ma roky štve, že nedá nejaký ESC pre minimakety o hmotnosti okolo 4-5 gramov. Tu vedú zatiaľ "kitajci". O cenách teraz nešpekulujem, spoľahlivosť je na diskusiu, pretože na rôznych fórach sa objavili informácie o rôznych nedostatkoch ESC JETI. Za seba konštatujem, že na JETI som ešte nespadol. A okrem Turnigy Plush 6 (môžem odporučiť) som regulátor inej značky nemal. Od čias, ako Juro Tinka priniesol prvý JES 30 na súťaž Formula Tatry do Žiliny niekedy v roku 1994 alebo 1995?? :) . Ten záver asi je "off topic", ale musel som. Sorry .....

_________________
T16SZ


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Měření tahu elektromotoru
PříspěvekNapsal: čtv 29.12.2011 0:04 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 23.10.2010
Příspěvky: 328
Bydliště: Brno
Ja to vidim tedy stejne ... nejsem zadny zavodnik co by honil watty a gramy, chodim litat hlavne pro radost. Ale kdyz vidim letat model stejne tridy treba s AXIkem, jaksi nevidim ten zasadni rozdil mezi mym s tou cinou ... pripominam ze rozdil cenovy je priblizne 5x. AXIk je lepsi ... vule, loziska, magnety, vinuti, ucinnost a konstrukce samotna ... to prece nikdo nezpochybnuje. Ale polozim-li si tu nejzasadnejsi otazku: o kolik procent je ten AXIk lepsi treba v ucinnosti ... to si prece kazdy muze spocitat na e-calcu, drivecalcu atd. Vysledek je sice priblizny, ale i tak dokaze vyjadrit jisty velmi dulezity pomer ... cena/vykon. Podle toho se pak prece muzete rozhodnout. Letam modely male, jsou to prevazne motory 2632, 2836,3632 a 3648 ... a jaksi nemam problem. Ale prijde me celkem legracni postoj ze AXI je apriori vzdycky super, a TURNIGY je apriori vzdycky na hovno.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Měření tahu elektromotoru
PříspěvekNapsal: čtv 29.12.2011 0:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2008
Příspěvky: 12767
Bydliště: praha 5
ross4435897 píše:
TURNIGY je apriori vzdycky na hovno.


No ono to tak bohužel opravdu je :D hlavně ta náhodnost na konkrétní kus a jak se zrovna povedl,ale pokud od těch motoru a réglu nechce někdo ždímat maximum,tak to podle mého většině stačí.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Měření tahu elektromotoru
PříspěvekNapsal: čtv 29.12.2011 0:29 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 23.10.2010
Příspěvky: 328
Bydliště: Brno
Nezlob se na me, ale to je klasicka metoda ta nejprimitivnejsi demagogie. Zpocatku porovnavame konkretni empiricke hodnoty, a nasledne proti nim stavime jakousi subjektivni pochybnost ... takze vysledek je podobny asi tak jako bych rekl, ze zelene jablka sou na hovno, protoze v nich muze byt cerv.


Naposledy upravil ross4435897 dne čtv 29.12.2011 0:31, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Měření tahu elektromotoru
PříspěvekNapsal: čtv 29.12.2011 0:30 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.1.2009
Příspěvky: 814
Bydliště: JM
To jsme se od problematiky měření tahu dostaly zase k porovnávání levné versus předražené a podobně. Jinak ten tahoměr taky prodávají asi za 2000,- ,tak proč já blbec jsem ho vyráběl. Stejně bude aspoň o 20-40g proměřovat

_________________
F 104 je můj sen


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Měření tahu elektromotoru
PříspěvekNapsal: čtv 29.12.2011 0:34 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 23.10.2010
Příspěvky: 328
Bydliště: Brno
Takze co s tim? Doufam ze si ho zitra pujdes koupit :D ... sorry za OT, uz s tim koncime :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Měření tahu elektromotoru
PříspěvekNapsal: čtv 29.12.2011 0:51 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2008
Příspěvky: 12767
Bydliště: praha 5
jen jsem citoval z knížky,kterou jsem si pořídil,abych se něčemu trošku přiučil a třeba i pochopil nějaké zákonitosti.

motory mám jak Axi,tak i čínské,takže nějakou představu o jejich poměrech mám také.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 82 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: jenap a 49 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz