LV píše:
Banka to bude riešiť zo zákona. nemá inú možnosť
Mýlíš se, alespoň v ČR to tak jednoduché není.
Pokud zapojíš do práce svůj mozek, jistě tě hned napadne, co by se asi dělo (zvlášť v bývalém ČSSR
), kdybys dal lidem možnost ztahovat zpět své platby. Například by si koupili něco a zaplatili to převodem nebo složenkou - no a pak by pod záminkou, že jde o omyl, požádali o vrácení peněz a banka nebo pošta by jim jen tak vyhověla
Musíš si totiž uvědomit, co se stalo (pokud ten nesprávně zadaný cílový účet existuje):
- někdo poslal peníze složenkou na poště,
- pošta předala peníze cílové bance,
- cílová banka je připsala na cílový účet.
Pošta i banka tím splnily jasně zadaný pokyn příkazce.
Pošta ani banka nikde neudělali chybu, oni jen poctivě splnili zadaný příkaz zákazníka.
Dál už s tím
ze zákona nemůže pošta ani banka nic udělat. Ani nesmí - to by byl pěkný bordel. Banka nebo pošta by mohly vyhovět
jen reklamaci, tedy pokud by oni špatně doručili peníze kvůli své vlastní chybě. Ale to není náš případ.
Jediný, kdo má nyní nějakou zákonnou povinnost, je příjemce těch peněz, který je povinen vrátit neoprávněně nabytou sumu - ale zde ovšem vstupují do hry další složitosti, převážně organizační.