Autor |
Zpráva |
Karas
|
Napsal: pát 16.12.2011 17:09 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 16.3.2008 Příspěvky: 1720
|
JirkaA píše: Ty si opravdu myslíš, že s takovým modelem někdo chodí na louku za barák? Lidi co mají na to tohle lítat (teď nemyslím finančně, mám na mysli technickou a mentální úroveň) nejsou takový jitrnice, aby tím někoho ohrožovali. Nemyslím. Nic regulovat nechci. Ale musíte se na to podívat z hlediska naprostého lajka ne z pohledu modeláře, který stojí na letišti a ten model vnímá. Tyhle rychlosti jsou už mimo vnímání "normálních" lidí a tak prostě nevědí, že je to nebezpečný, protože to prostě nevnímají (nevidí). Reakce a čas, který má pilot na korekci přípradné havárie se zkracují s rychlostí modelu. Nechci do toho rýpat ani odbočovat od vášnivé debaty, ale řekl bych, že odbočujeme od původního příspěvku a náplně tohoto vlákna.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
JirkaA
|
Napsal: pát 16.12.2011 17:30 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 16.8.2008 Příspěvky: 6894 Bydliště: Moravský kras
|
Karas píše: Ale musíte se na to podívat z hlediska naprostého lajka ne z pohledu modeláře, který stojí na letišti a ten model vnímá. Tyhle rychlosti jsou už mimo vnímání "normálních" lidí a tak prostě nevědí, že je to nebezpečný, protože to prostě nevnímají (nevidí). Reakce a čas, který má pilot na korekci přípradné havárie se zkracují s rychlostí modelu.
Proto je na modelářském letišti obvykle dost přesně vymezen prostor, kde se může pohybovat model, a prostor, kde se může pohybovat ten laik s otevřenou hubou. Proto máme například naše letiště dostatečně daleko od míst, kde se vyskytují častěji lidi. Proto, když je někdo ve vzduchu, ostatní vysvětlí náhodnému kolemjdoucímu, že stát na prahu přistávací dráhy je nebezpečné, ať si jde stoupnout raději za námi na stojanku. Proto lítáme v takovém prostoru a takových směrech, že model při ztrátě řízení zahučí neškodně někde do pole nebo do lesa (mimochodem taková situace nastala u nás za posledních pět let jednou a byl to Duplex ). Proto se člověk například snaží vzdělávat, aby mu vědomosti umožnily nezprasit instalaci v modelu a provozovat ho s maximální možnou mírou spolehlivosti. Tahle všechna opatření vedou k minimalizaci rizika pro nás i pro okolí a za předpokladu jejich dodržování se dají diskutované modely v pohodě provozovat.
_________________ OK2WY
|
|
Nahoru |
|
|
Karas
|
Napsal: pát 16.12.2011 17:35 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 16.3.2008 Příspěvky: 1720
|
Jak vymezeno? Zajímá mě to, protože sami máme modelářské letiště. To, že když někdo jde kolem dráhy tak je samozřejmostí ho upozornit, o tom žádná. Ale prostor kde létají tyhle stroje je mnohem větší a uhlídat celý prostor lze těžko. Mě by zajímalo, zda máte kolem letiště značky, které na toto riziko upozorňují.
|
|
Nahoru |
|
|
CharlieCh
|
Napsal: pát 16.12.2011 17:44 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 11.3.2011 Příspěvky: 470 Bydliště: novojičínsko, ČR
|
Proboha, lidi, nezdá se vám, že jsme regulováni v tomto malém státečku už víc než dost Mě a jak to tady tak čtu, tak i mnoha ostatním se zdá, že jsme regulovaní až moc, bohužel mám pocit, že mnohdy zcela zbytečně a mnohdy zcela nepochopitelně. Ach jo, to je zase téma...howgh. CharlieCh
_________________ ...s větrem o závod.
|
|
Nahoru |
|
|
JirkaA
|
Napsal: pát 16.12.2011 18:11 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 16.8.2008 Příspěvky: 6894 Bydliště: Moravský kras
|
Karas píše: Jak vymezeno? Zajímá mě to, protože sami máme modelářské letiště. To, že když někdo jde kolem dráhy tak je samozřejmostí ho upozornit, o tom žádná. Ale prostor kde létají tyhle stroje je mnohem větší a uhlídat celý prostor lze těžko. Mě by zajímalo, zda máte kolem letiště značky, které na toto riziko upozorňují. Plocha je označená tabulkou, ale to je celkem jedno. Hlavně je uprostřed pastvin a polí, nejbližší obydlí je vzdušnou čarou přes 900m, k silnici je to 400m, na opačné straně k lesu 300m. Plocha je na mírném návrší, je z ní všude vidět. S ohledem na obyvatele kvůli hluku lítáme hlavně na stranu odvrácenou od obce, kde není nic než pole, pastvina a les. Takže pilot má bez problémů přehled o situaci v místě, kde lítá a nikdo z našich členů není natolik blbej, aby neuhnul někam, kde zrovna nejsou lidi, místa je tam opravdu dost. Nemůže se stát, že se tam najednou někdo vynoří v rizikovým místě, je prostě vidět daleko dřív, než tam dojde a provoz na letišti se tomu přizpůsobí. Turistické trasy vedou okolo až v lese, na polňačku k letišti zabloudí opravdu minimálně, spíš tam chodí na procházky místní a ti nás znají a většinou vědí, jak se chovat. S obcí máme nadstandardně dobré vztahy mimo jiné i proto, že občas zorganizujeme malý "letecký den", kam místní pozveme na čumendu. Při té příležitosti jim o našem koníčku popovídáme, samozřejmě i o bezpečnosti provozu. Významný důsledek takovýchto akcí je, že nás lidi znají, vědí trošičku o co jde a drtivá většina nás přívětivě a vstřícně chápe jako součást místního života, nikoli jako obtěžující element, který je potřeba zakázat. Po letním "leteckém dnu" pro děti z místní školy nám starosta dokonce z vlastní iniciativy nechal opravit sjezd ze silnice na příjezdovou polňačku...
_________________ OK2WY
|
|
Nahoru |
|
|
Karas
|
Napsal: pát 16.12.2011 18:19 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 16.3.2008 Příspěvky: 1720
|
JirkaA píše: Plocha je označená tabulkou, ale to je celkem jedno. Hlavně je uprostřed pastvin a polí, nejbližší obydlí je vzdušnou čarou přes 900m, k silnici je to 400m, na opačné straně k lesu 300m. Plocha je na mírném návrší, je z ní všude vidět. S ohledem na obyvatele kvůli hluku lítáme hlavně na stranu odvrácenou od obce, kde není nic než pole, pastvina a les. Takže pilot má bez problémů přehled o situaci v místě, kde lítá a nikdo z našich členů není natolik blbej, aby neuhnul někam, kde zrovna nejsou lidi, místa je tam opravdu dost. Nemůže se stát, že se tam najednou někdo vynoří v rizikovým místě, je prostě vidět daleko dřív, než tam dojde a provoz na letišti se tomu přizpůsobí. Turistické trasy vedou okolo až v lese, na polňačku k letišti zabloudí opravdu minimálně, spíš tam chodí na procházky místní a ti nás znají a většinou vědí, jak se chovat. S obcí máme nadstandardně dobré vztahy mimo jiné i proto, že občas zorganizujeme malý "letecký den", kam místní pozveme na čumendu. Při té příležitosti jim o našem koníčku popovídáme, samozřejmě i o bezpečnosti provozu. Významný důsledek takovýchto akcí je, že nás lidi znají, vědí trošičku o co jde a drtivá většina nás přívětivě a vstřícně chápe jako součást místního života, nikoli jako obtěžující element, který je potřeba zakázat. Po letním "leteckém dnu" pro děti z místní školy nám starosta dokonce z vlastní iniciativy nechal opravit sjezd ze silnice na příjezdovou polňačku...
Tak už vím, jak to vypadá v modelářském nebi.
|
|
Nahoru |
|
|
JirkaA
|
Napsal: pát 16.12.2011 18:23 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 16.8.2008 Příspěvky: 6894 Bydliště: Moravský kras
|
Karas píše: Tak už vím, jak to vypadá v modelářském nebi. Ne až tak úplně, brzo na jaře a pozdě na podzim slunko zapadá přesně v ose dráhy, takže když fouká východ, není to zas tak rajský
_________________ OK2WY
|
|
Nahoru |
|
|
Karas
|
Napsal: pát 16.12.2011 18:46 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 16.3.2008 Příspěvky: 1720
|
To máme taky. Letiště leží na kopci a nejbližší obec je za horizontem nejméně 500m takže na nás není vidět. Horší to je z povrchem, je to pastva a nemáme možnost to zorat a zválcovat.
|
|
Nahoru |
|
|
honzajs
|
Napsal: pát 16.12.2011 21:32 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 7.2.2008 Příspěvky: 689 Bydliště: Skalice nad Svitavou
|
Bože, to je zas debata o omezeních a regulaci. Normální je nekrást a používat hlavu!
_________________ MENTOR,Tiger, Experience, PROXIMA II,STEEN SKYBOLT, Sprinter
|
|
Nahoru |
|
|
honzajs
|
Napsal: pát 16.12.2011 21:37 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 7.2.2008 Příspěvky: 689 Bydliště: Skalice nad Svitavou
|
To Karas : my máme letiště o pár kilometrů dál, hodně podobný jak píše Jirka, jo modelářský nebe. Holt to je Morava!
_________________ MENTOR,Tiger, Experience, PROXIMA II,STEEN SKYBOLT, Sprinter
|
|
Nahoru |
|
|
JirkaA
|
Napsal: sob 17.12.2011 1:59 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 16.8.2008 Příspěvky: 6894 Bydliště: Moravský kras
|
honzajs píše: To Karas : my máme letiště o pár kilometrů dál, hodně podobný jak píše Jirka, jo modelářský nebe. Holt to je Morava! Však k vám taky rádi jezdíme aspoň na show Malá Haná Vůbec mě tak nějak připadá, že tady na Moravě se lidi domlouvají jednodušeji.
_________________ OK2WY
|
|
Nahoru |
|
|
Diskobarel
|
Napsal: sob 17.12.2011 9:49 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 4.10.2011 Příspěvky: 406 Bydliště: Praha-8 Troja
|
To Jirka pokud vim tak nehodovost neklesá, klesají pouze oběti neho díky nové generaci bezpečnějších aut a díky zdokonalení lékařské péče.
_________________ Myslím si, že lidé by měli chodit bosi, je to mnohem zdravější. Například já když se ráno vzbudím obutý, tak mě bolí hlava...
|
|
Nahoru |
|
|
Karas
|
Napsal: sob 17.12.2011 11:08 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 16.3.2008 Příspěvky: 1720
|
honzajs píše: Bože, to je zas debata o omezeních a regulaci. Normální je nekrást a používat hlavu! Co tady pořád melete o nějakým omezování a regulaci?? Nic takového jsem neřekl. Lítejte si kde chcete, ale proveďte dostatečná opatření vůči ostatním, protože tohle je u mě stejný jako střílet se zbraní mimo střelnici.
Naposledy upravil Karas dne sob 17.12.2011 16:06, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
JirkaA
|
Napsal: sob 17.12.2011 12:47 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 16.8.2008 Příspěvky: 6894 Bydliště: Moravský kras
|
Karas píše: honzajs píše: Bože, to je zas debata o omezeních a regulaci. Normální je nekrást a používat hlavu! Co tady pořád melete o nějakým omezování a regulaci?? Nic takového jsem neřekl. Lítejte si kde chcete, ale proveďte dostatečná omezení vůči ostatním, protože tohle je u mě stejný jako střílet se zbraní mimo střelnici. O omezování a regulaci začal mlít Diskobarel, proto vznikl tenhle offtopic
_________________ OK2WY
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: sob 17.12.2011 17:46 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10762 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Rozdělil jsem to, jistě chápete.....
NO osobně si myslím, že bezpečnost létání pro mě není prázdný pojem. S modelem pravidelně trénuji na letišti, kde jsme měli RCMania-show. Pyloňák není asi pro každého. Jak stavba, tak pilotáž. Při létání je třeba předvídat, co se stane. Tohle se dá prostě natrénovat. Chápu, že pro pohled zvenku je to extrémní záležitost, ale dá se na to zvyknout. Let po závodní dráze je jasný, ideální výška 15-30metrů, přesně točit a nenechat se strhout, když se nedaří.
Rozumím obavám některých modelářů začátečníků.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|