Drondys píše:
TomasC píše:
Tak to samozřejmě, ale to už to mohu klidně odhadnout.
Myslím, že byť i takové měření bude pořád mnohem a mnohem lepší a přínosnější než ten nejlepší odhad.
... máš pravdu. Ale ten " forichtung" musí opravdu stíhat měřit, jinak jsou to jenom nahodilá čísla.
Pro získání reálné představy o dosahovaných rychlostech a jiných letových parametrech, někdy vozím v modelech MGPS , MSpeed, MVario + další doplnkové čidla MRpm, MUI (všechno Duplex).
Naměřené hodnoty můžu mezi sebou porovnávat v průběhu letu,nebo až doma z videozáznamu hodnot, zobrazených na Jetiboxu.
MSpeed ( pitotka) a MVario ,které měří na základě tlakových změn reagují plynule a dosahují obvykle stejných naměřených hodnot ( např. při porovnání rychlosti v střemhlavém letu s hodnotou klesání z varia), ale při porovnání vzdušné rychlosti ( měřeno Pitotkou) a rychlosti vůči zemi ( hodnoty z MGPS modulu) se občas dostávam do souhlasných čísel ( za bezvětří a dostatečně dlouhé doby ustáleného přímočarého letu), nebo klidně k rozdílu 50-100km/h ( let proti ,nebo po větru, prudké změny směru a výšky) .
Stejný poznatek mám i při měření výšky. MVario reaguje plynule a prakticky okamžitě , ale MGPS trvá cca 2s po ukončení stoupání ( klesání) a srovnání do vodorovného letu , než nějakou výšku vůbec naměří...v některých situacích však čekat nelze.
Malý model (1-1,5m) je špatně viditelný a při rychlosti cca 150-200km/h uletí ca 200-300m a musím ho otočit..... to se MGPS právě zpamatováva z předchozí otočky. Abych něco kloudného změřil, kromě dostatečné dlouhé doby letu bez změny kurzu, musím udržet i konstantní výšku ( bud oko vidí ,případně někdo musí hlídat Mvario, nebo MGPS na řádku,kde se výška zobrazuje). V jiném případě z MGPS lezou opravdu jenom náhodná čísla.
Z uvedeného mi vychází ,že MGPS se spíše hodí pro větší a pomalejší modely,např. 3-5m makety větroňů ,velké motorové makety a pod. Výkony menších a relativně rychlých modelů , dle mě ,přesněji změří tlaková čidla.Toť pár postřehů z mé praxe...
veka1