Jasně , hlavně že baterky si v -5 stupních chrochtaj blahem...
Chrochtaj nebo nechrochtaj - to u nich nemusíš až tak moc řešit
Sice při takhle nízkých teplotách nelítám, to by mne nebavilo, mrznou mi prsty. Ale přesto v takových podmínkách občas provětrám Emaxxe. Jsou v něm 4S LiPo / 5Ah - tedy plus/minus obdoba toho, co cpeme i do helin. A rozhodně jsem ještě nezaznamenal žádný problém... Natožpak abych musel něco přeštelovávat
Jasně , hlavně že baterky si v -5 stupních chrochtaj blahem, a ještě dotaz, taky jseš po sexu otrávenej že ho nevytáhneš suchýho???
ty ses nejakej vtipnej, milej zlatej, v -5 pokud se vubec podari nastartovat(jo to jsem nejak zapomnel zminit, startovani pod bodem mrazu, jako dalsi vyhodu) tak vzlet v teto teplote je u spalovaku a u elekt, stejny a nicim se nelisi, ehm... jojo skrati se ti doba letu u bat., jak dloho vydrzis v takove teplote litat... nene panacci, "vyhoda" spalovaku je nostalgie ze zvuku a hrabani se v motorku... jinak to prinasi spise starosti, a prodluzovani dobu predletove a pooletove starani se o model..
...Osobně si s myšlenkou přechodu na nitrouše hraju už hodně dlouho...ale rád bych se naučil obsluhu motorů ( to srani co s tim je )
Užij si to
Vážně, sám jsem si tím u letadel prošel a nelituju toho, přestože jsem se zase rád vrátil k elektrice. Ale mám alespoň ty praktické zkušenosti a naučil jsem se obsluhu motorů
Chápu i lidi, kteří chtějí spalovák prostě proto, že se jim líbí, popřípadě by jim na elektrice chyběl ten smrad a hluk, nebo si jako zábavu užívají tu starost okolo spalováků. I to k tomuhle koníčku může patřit.
Například u autíček má spalovák význam i v naprosto odlišném jízdním projevu a ovládání. Je to jiný zářitek. Kdybych měl dílnu, dovedu si ještě spalováka představit na nějakém větším éru, ale hlavně na buggyně (Baja 1/5 ) Ovšem žádná mrcha žhavík a už vůbec né s nitrem. Jedině benzín od 26ccm nahoru
Pokud si ale odmyslím tyhle subjektivní či nostalgické pocity, pak stejně musím konstatovat, že čistě technicky elektrika je dnes už lepší. A rád si poslechnu pěknou muziku - smradlavý jekot žhavíků k tomu rozhodně nepatří Vůbec by mi nevadilo, kdyby se jezdilo a lítalo potichu.
Registrován: 3.5.2003 Příspěvky: 11187 Bydliště: Břeclav, ČR
Řekl bych že smrad a řev k tomu patří. Myšleno obecně. Není nic trapnějšího, než když proletí nějaká polomaketa třeba spitfire, přičemž bzučí jako zblblý vysavač. Na tom není nic pěkného.
S kolegou jsme prekopali Sceadu 50 na elektriku a posadili ho do boudy Long Rangera. Letovy projev je hodne realisticky. Pomale roztoceni rotoru, zvuk el. motoru pripominajici zvuk turbiny, tichost letu a tim je slyset krasny zvuk listu pracujicich na malych otackach. Tohle si treba se spalovakem predstavit nedovedu. Nehlede na to, ze ti vibrace spalovaku tu laminatovou boudu po case rozeberou. V Kasame mam motor s 5kW. To ti spalovak neda ani nahodou. A uz jsou motory do devadesatky i s 10kW+. Spalovak ma svoje kouzlo, nic proti nemu. Mel jsem je rad. Ale jak jsem psal, do heli pro me uz dneska nee. A pokud se budeme bavit o penezich, kde to stejne vzdycky skonci, trend je v elektrice spis pomalu zlevnovat. Ceny baterek jdou dolu, nebo jsou lepsi za stejnou cenu. Ze by meli zlevnit palivo jsem si nejak nevsiml. Oba pohony maji a budou mit jeste nejakou dobu sve zastance. A je pravda, ze asi porad pro cloveka ktery chodi jednou dvakrat za mesic na cely den litat, bude nitro lepsi volbou.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Registrován: 29.10.2010 Příspěvky: 5360 Bydliště: Ostrava Obrázky:9 Blog:Zobrazit blog (5)
zdzd píše:
Řekl bych že smrad a řev k tomu patří. Myšleno obecně. Není nic trapnějšího, než když proletí nějaká polomaketa třeba spitfire, přičemž bzučí jako zblblý vysavač. Na tom není nic pěkného.
- do makety ano, ale nejlépe beznín nebo turbína - to je super. U 3D stroje naopak nechci aby mi něco rušilo poslech listů - zvuk listů se mi líbí nejvíc (proto nakonec lítám jak prase, hlavě když to trhá proudnice na listech )
Registrován: 20.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky:1 Blog:Zobrazit blog (2)
pkotatko píše:
....... A je pravda, ze asi porad pro cloveka ktery chodi jednou dvakrat za mesic na cely den litat, bude nitro lepsi volbou.
Tak nějak podobně to vidím a počítám s podobným scénářem náletu hodin do budoucna. Jelikož čas na lítání se mi o hodně snížil než dříve bylo možné tomu obětovat. Doma je baterek škoda.
Smutné je že k nevýhodám spalováků se nejvíc vyjadřují lidi co ho nikdy neměli, nevím co furt máte s tím seřizováním, seřídím motor jednou při záletu, cca 3-5 startů a pokud nepřejdu na jiné palivo tak na to nešáhnu jak je rok dlouhej, krom toho najaře o dva zoubky otevřít a na podzim přivřít. Stejně tak zastánci elektra cudně mlčí že LiPo nejsou až tak bezpečné, a těch ohořelých aut se dá na netu dohledat dost, co to je proti kapce na dece co leží na sedačce. Všichni se tváříte že jen přijdete zapojíte baterie a lítáte, takže bud máte víc baterii a cena je jinde a ty packy degenerují stárnutím stejně takže po 2 letech odepíšete ne jeden pack ale dva nebo tři, a nebo taháte nabíječky, baterie popř centrálu a další krámy. Stejně tak musí být idilka let čistého tichého vrtulníku a za zády chrochtání diselu na volnoběh. Myslím že výhodou elektra je pohodlnost použití a to ostatní se přecenuje a nebezpečí se bagatelizuje.
_________________ Gaui200,Tarot450ProFBL,MinititanV2,TRex500,Raptor50,TZ-V2 Frenzy,TRex700,FutabaT-10C+nějaký letadla
Registrován: 9.11.2010 Příspěvky: 388 Bydliště: Praha 3
Howking píše:
No já mám třeba 90-tku, ale to snad je jedno. Výhody a nevýhody obou snad rozpozná i majitel velikosti 30, ne?
Ahoj, blbě jsem tedy pochopil anketu, kde otázka začínala: "Mam v plane na buducu sezonu si kupit 50-tkovu heli." a k tomu anketa zda se vic priklanime k elektru nebo spalovaku.
Protoze v jine kategorii nez 50 (mensi) bych se taky priklonil k elektrice (u te 30ky typicky je spalovak moc tezky). Ja jsem hlasoval za kategorii 50.
V jime pripade je anketa nesmysl, protoze obecne to nelze rict, cim mensi ero (vrtulnik) tim je elektrika lepsi (a jedine reseni - orisky, dvacetinky), cim je ero vetsi, tim je spalovak lepsi a jedine reseni.
A vzdy si trochu rypnu, ze spalovak neleta kazdemu, a tem kterym neleta.. tak radeji prejdou na elektro a pak to pomlouvaj, takovych pripadu par znam.
Ale jinak souhlas at si kazdy lita s cim chce, me to je jedno, ostatne take proto si kazdy kupuje jina auta, mobily atp...
_________________ Když letadlo kouří, je to správně!
Všichni se tváříte že jen přijdete zapojíte baterie a lítáte, takže bud máte víc baterii a cena je jinde a ty packy degenerují stárnutím stejně takže po 2 letech odepíšete ne jeden pack ale dva nebo tři, a nebo taháte nabíječky, baterie popř centrálu a další krámy. Stejně tak musí být idilka let čistého tichého vrtulníku a za zády chrochtání diselu na volnoběh. Myslím že výhodou elektra je pohodlnost použití a to ostatní se přecenuje a nebezpečí se bagatelizuje. Ale jo, a taky dalsi argument je kdyz s heli rachnes, znicis baterku za xx tisic, palivo jen vylejes... No jeste se mi to nestalo.... Ano, stat se to muze. Ale uz se mi taky stalo, ze jsem rachnul se spalovakem a motor i vyfuk byl na odpis. A na place mam 220V, elektro skrin a v ni stabilne Xantrek kilovatowej 24V zdroj. Prinesu si heliny, baterky, radio a nabijecku.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Naposledy upravil pkotatko dne pát 14.10.2011 12:42, celkově upraveno 1
Registrován: 3.5.2008 Příspěvky: 2997 Bydliště: Prostějov
Blog:Zobrazit blog (1)
Beep píše:
Smutné je že k nevýhodám spalováků se nejvíc vyjadřují lidi co ho nikdy neměli, nevím co furt máte s tím seřizováním, seřídím motor jednou při záletu, cca 3-5 startů a pokud nepřejdu na jiné palivo tak na to nešáhnu jak je rok dlouhej, krom toho najaře o dva zoubky otevřít a na podzim přivřít. Stejně tak zastánci elektra cudně mlčí že LiPo nejsou až tak bezpečné, a těch ohořelých aut se dá na netu dohledat dost, co to je proti kapce na dece co leží na sedačce. Všichni se tváříte že jen přijdete zapojíte baterie a lítáte, takže bud máte víc baterii a cena je jinde a ty packy degenerují stárnutím stejně takže po 2 letech odepíšete ne jeden pack ale dva nebo tři, a nebo taháte nabíječky, baterie popř centrálu a další krámy. Stejně tak musí být idilka let čistého tichého vrtulníku a za zády chrochtání diselu na volnoběh. Myslím že výhodou elektra je pohodlnost použití a to ostatní se přecenuje a nebezpečí se bagatelizuje.
Tak s tímhle souhlasím do posledního slova. Ač mám doma už jenom samé elektry a i poslední spalovák jsem přebudoval na elektru, vůbec bych na spalováky neplival. A protože tady do značné míry hovoří emoce a ne reálné zkušenosti tak dodám taky něco. Kamarádovi minulý rok málem vyhořel barák. Blafla mu sama od sebe na poličce baterka do Trexe.A blafla po několika dnech pokojného odpočinku. Naštestí byla doma babička a tak se to obešlo pouze obměnou nějakého toho nábytku v jednom pokoji a vymalováním. Kdyby nikdo doma nebyl .... . Bacha na baterky . A ještě něco. Pro elektru hovoří hlavně a především ekonomika provozu. Ta při občasném létání vypadá jinak a při použití výfuku asi jako tento : http://troll427.rajce.idnes.cz/Freya/#Snimek_003.jpg vypadá situace opět jinak. Dnes do heli každý strčí výfuk co je v krabici s modelem ( nebo koupí principielně stejný) a hurá lítat. S takovým výfukem mi devadesátka létala na 30% nitra asi 7 min. Míň nitra ji nechutnalo a to ani trošku. Ale existuje i jiné řešení. S tím na fotce lítala stejně ( vlastně líp ) devět minut a na palivo 5% nitra. Tím cena za minutu letu klesne a to velice výrazně. Skoro na polovinu. Stinnou stránkou věci je nutnost použití governoru . Zas tak velká oběť to není , a je třeba trošku zkušeností jak to nastavit.
Registrován: 29.10.2010 Příspěvky: 5360 Bydliště: Ostrava Obrázky:9 Blog:Zobrazit blog (5)
Beep píše:
To howking: tak sem dej link na to tvoje video s hořícíma baterkama co měli pár startů
- jo Turnigy nanotech - totální čínský šmejd totálně přetěžovaný 4Ah 25C (reálně spíš 10C) baterky v 5 kg těžké 90-tkové helině. To je trochu jiný případ - tyhle baterky nešly ani po třech hodinách dobalancovat už při prvním nabíjení, když přišly nové - když si koupíš značkové baterky (jak jsem uvedl v tom rozpočtu) a rozumně se k nim chováš, tak se ti tohle stát nemůže.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru