Ahoj, rozhodl jsem se založit vlákno o tomto vrtulníku, který jsem nedávno pořídil, a o kterém tady na fóru podle hledání prakticky nic není (pokud se nepletu tak tu psal akorát Bozzda, že o něm uvažoval při výběru elektrický padesátky).
Zdroje informací pro zájemce:
http://outragerc.com/main/product_detai ... o_id=30724
http://outragerc.com/blog/
http://www.youtube.com/user/outragercdotcom
http://www.helifreak.com/forumdisplay.php?f=248
Moje výbava
Outrage Fusion 50 (Flybarless) PRO Kit
Motor Hyperion HS 4035 (Kv 500)
Regulátor JETI SPIN 77 OPTO
BEC JETI SBEC (napájenej z 6S - půlky pohonný baterky)
Gyro Microbeast
Cyklika SC-1257TG digital servo coreless 52g (10kg/.07sec)
Vrtulka SH-1290MG digital servo coreless 56g (5kg/.05sec)
Listy 600 mm Radix Blades Flybarless
Listy vrtulky z krabice kitu
Baterky Turnigy 2x 6S 3000 mAh 40C
Zatím za sebou mám zálet, teda spíš jen první zavisení pouze na jednu baterku - viz problémy.
Jinak mám za sebou necelej rok lítání s vrtulníkama a zkušenosti s Align Trex 450 PRO, Trex 500 ESP Microbeast a HK250 Microbeast.
Schrnul jsem spíš věci co mi přišly horší než řešení u jiných vrtulníků co znám nebo jsem je viděl (hlavně z hlediska stavby / údržby / předpokládaný výdrže). Jelikož je to moje první šestistovka, tak budu určitě spokojenej neboť letovej projev nemůžu srovnávat s jinou vlastní zkušeností.
Určitě budu rád pokud se někdo přidá k diskuzi, hlavně někdo kdo stejnej vrtulník má nebo chystá.
Stavba
Balení stavebnice celkem super. Značení balíčků s dílama ale nic moc. Začal jsem rotorovou hlavou, ale nenalezl jsem balíček se stejným popisem jako v manuálu :-). Malý balíčky se šroubkama nejsou vůbec číslovaný, ale jsou alespoň v krabici vždy u danýho dílu ke kterýmu patří. V zásadě to není problém, ale u Alignu to šlo podle manuálu líp, člověk vždy věděl po jakých šroubkách sáhnout. Dál v zásadě nebyl problém to dostavět dle návodu a následně osadit výbavou.
Zajímavé "build video"
http://www.rcheliresource.com/video-out ... nd-flight/
Nastavení Microbeastu proběhlo, ale nevyšly zrovna nejlepší hodnoty geometrie cykliky - musím zkrátit páky serv a změnit poměr přepákování od cykliky na unašeče (jsou tam tři díry pro kuličku). Kdo zná MB tak parametr 6 stupňů vyšel na červenou, těsně před rozsvícením modrý, parametr max úhly na cyklice vyšel jen slabá červená (při součtu úhlu kolektivu -11 stupňů a při asi 12 stupních na klonění i klopení se začlo lámat jedno táhlo o rameno přepákování)
Při nastavování táhel se hodí možnost zaaretovat skrz díry v rámu a v ramenech přepákování tyto ramena v poloze kolmý na cykliku resp. páky serv.
Zálet (první zavisení) proběhl dobře, vrtulník poslouchal, po přistání a výměně baterky se mi ale při startu pootočil ocas na trubce, viz dále. Pomohlo tomu špatný nastavení pomalýho rozběhu na regulátoru (resp. pomalej rozběh na regulátoru nebyl, byl jen pomalej přechod režimů na TX, ale první cuknutí steně pootočilo vrtulník o minimálně osminu otáčky), kdy při roztáčení a pootočení vrtulníku ryl vertikální stabilizátor v zemi... Po vyřešení budu pokračovat.
Problémy při stavbě/záletu
- ve stavebnici byly dvě očka bez díry na táhlo, naštěstí je přiložen balíček rezervních dílů, kde byly 4 náhradní očka. Dál bylo pár řekněme míň podstatných dílů s horším vyřízlým závitem (šroub do nich šel špatně, ale dalo se to). Šlo myslím o jeden držák serva a jeden sloupek v držáku ocasní trubky.
- není zajištěn domek vrtulky proti otočení na ocasní trubce - velký problém, tím jsem skončil při druhým startu, protože se mi ocas kus pootočil. Je potřeba to zajistit. Výrobce už má nový domek, kde je závit pro červík, bohužel mám starou verzi, ale půjde to tam dodělat, má to i Outrage na blogu.
Jinak jsem nenašel nic, co by bránilo tomu po sestavení věcí z krabice letět.
Věci, který mi přišly, že by mohly být lepší, domyšlenější
- unašeče hlavních listů - není zapuštění pro matky - nutnost použít klíč na utažení šroubů držících listy (totéž např. na držáku ocasní trubky u šroubů stahujících trubku - tam u nové revidované verze toto zapuštění udělali)
- kámen hlavy hl. rotor - nutno pečlivě symetricky utahovat šrouby stahující kámen na hlavní hřídel, jinak kámen na hřídeli hází (prvně jsem to neudělal a pak myslel, že je kámen křivej)
- přichycení podvozkových noh jen do plastu spodního plata rámu - určitě se snadno vytrhne (jako např. u Trex500, Velocity to má přes hliníkový díly)
- nohy podvozku - upevnění lyžin - stažení šroubem - vytrhlo se (matka projela do plastu), naštěstí jen na zadní noze, na přední jsem to asi vzal víc s citem, takže nohy lyžiny tam drží.
- v kitu je ložisko podpory pastorku jen pro motor s 5 mm hřídelí, pro 6 mm je potřeba dokoupit (v nových kitech už jsou ložiska obě), pastorky jsou v kitu 12, 14 a 16z, taky jen pro 5 mm hřídel (nechal jsem si je provrtat, u nových kitů jsou asi taky jen pro 5 mm)
Věci, který zatím nehodnotím, uvidí se provozem
- umístění baterií - jsou dole v rámu pěkně blízko u těžiště, sice se dají vyměňovat bez sundání kabiny, ale úplně snadné to není. Baterky co mám jsou tak akorát vysoké a není je možné nahoru urvat ze suchýho zipu - je to potřeba "odříznout" z boku např. kreditkou
- táhlo k vrtulce je do "Z". Nevím, proč nemůže bejt přímý a nejít trochu šikmo a dolu (jako např. u Trex 450 PRO). Při letmým hledání na Helifreaku jsem na to ale nenalezl žádnou výtku, jen konstatování, že to asi není nejlepší, ale takto to táhlo funguje dostatečně dobře.
- smykátko resp. jeho ovládání je jednodušší než na Velocity (tam je vše včetně táhel od smykátka k unašečům v ložiskách, u Fusiona jsou na táhlech jen čepy, vodění smykátka je jiné), otázka je zda to vadí, rozhodně má celá vtrulka podstatně menší vakl než Align vrtulníky, a chodí to hladce bez drhnutí.
Co jsem viděl u kolegy na letišti Velocity 50, tak jelikož je Fusion novější, tak mi přišlo řešení některých věcí spíš se snahou udělat daný řešení možná jednodušší, možná levnější, nebo s možná s ohledem na rozdíly provozu spalovák/elektrika... Prostě něco si zatím myslím že Velocity má líp, ale opakuju, že zkušenosti z provozem zatím nula.
Pár fotek mobilem
víc po kliknutí na album.