Osobně doporučuji letadlo zalétat. Je to pro akrobata VELMI důležité.
Je to obecně o záletu nového akrobata. Já postupuji takto:
Rychla varianta:
Odstartuji. Na hrubo vytrimuju, aby se model dal řídit. Přistanu. Odevzdám vysílač Davidovi Kyjovskému, vezmu si papír a píšu si poznámky. Po přistání doladím, dopípám mixy, atd. Na třetí start hotovo. Tím chci říct, že je potřeba značnou zkušenost, aby se odhalilo co je modelem a co rukama/hlavou.
Delší varianta:
Vytrimuji model v kolmém svislém letu bez motoru(volnoběh) kolmo dolů. V tomto režimu se uplatňuje jen aerodynamika. Je to bez vlivu motoru a těžiště. Model musí letět kolmo dolů. Dá se to testovat za bezvětří, vítr má dost vliv.
Doladím vyosení motoru , tak aby model letěl kolmo nahoru na plný plyn.
Model musí letět sám kolmo nahoru.
Vodorovný let, pokud padá na čumák, těžiště dozadu. Ale zde jde o pocity, mě třeba model ve vodorovném letu i na zádech skoro nepadá. Vyhovuje mi to.
Nožák: Pokud jde do výkrutu, tak těžiště nahoru/dolu. Pokud zatáčí za podvozkem/kabinou a VOP máš stejně jako ve vodorovném letu, tak odmixovat vicebodovou lomenou křivkou SOP do VOP.
Po každé změně ZKONTROLOVAT od začátku!!!!
Samozřejmě to předpokládá rovný model a vyvážená křídla, fungující a SOUMĚRNÉ náhony.
Odměnou je model, kterému lze věřit.
Detailně je to popsáno zde:
archiv/images/servis/trimchart.htmspeciálně bod 6. je odpověď pro tebe.