mik119 píše:
to s tím akro režimem tak je,akorád mi nejde do hlavy,proč se ten motor v tom režimu zapne naplno?Ten potenciometr,ten vůbec nereaguje,takže nemožnost vzletu může být chybou v tomhle ne?Pod bateriema jsou dva přepínače.Na jedný straně je nápis ON,každej přepínač má označení,1 a 2.Když přepnu 1čku do ON,tak při přidávání plynu cyklika se nahýbá vzad,ale zase se dá tím potenciometrem tou cyklikou hýbat ubíráním nebo přidáváním dělat náklon cykliky vzat,nebo vpřed.Přepnu-li 2ku do ON,cyklika při přidávání plynu je nečinná.
je to velice stručně proto, že režim normal a acro (IDL1) fungují poněkud rozdílně:
režim normal :
při staženém kniplu plynu (kolektivu) má být náběh listů hlavního rotoru cca - 2 stupně ( je to záporný úhlel, a drží vrtulník při zemi) - otáčky rotoru nula
v polovině kniplu má být náběh listů v nule nebo mírně do plusu - kombinace rychlosti otáčení rotoru a náběh listů by měly zaručovat aby mírně za polovinou začal vrtulník stoupat otáčky (70-80% náběh listů 0-3%)
v koncové poloze kniplu jsou otáčky maximální (100%,) uhel náběhu listů cca +11 stupňů
režím akro (IDL1):
stažený knipl plynu: otáčky 95-100% náběh listů -11st.
střed: otáčky 80% náběh listů 0 st.
plný : otáčky 100% , náběh listů +11st.
tohle je příklad, principielně jde ale o to, že v akrobatickém režimu pro polohu vrtulníku rotorem dolů musí rotor poskytovat dostatečný vztlak.
Šestikánalový vrtulník není žádná jednoduchá hračka. Když si projdeš internet nebo i na tomto webu najdeš odkazy, kde jsou tyhle věci celkem srozumitelně zpracovány