Autor |
Zpráva |
veka1
|
Napsal: pon 14.03.2011 13:41 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 17.12.2008 Příspěvky: 3954 Bydliště: Bohumileč 15 Obrázky: 0
|
klauz píše: veka1 píše: Nebo informace o "90mm" je pro tebe natolik postačující ,že tě daný problém přestal zajímat? Něco mi uniklo? V příspěvku od tocamas se píše 90 mm od náběžky horního křídla.
...tazatel se ptal na základní postup , jak se se určí a od čeho pak odměří poloha těžiště u dvouplošníku - obecne.
PS . těch 90mm platí pouze pro letadlo co má. Jiné budou mít jinou hodnotu ,nebo ne???
Proto píšu , že jste mu zatím nikdo neodpověděl. Uvidíme , zda tuhle informaci má vůbec zájem, pak pořešíme...
veka1
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
veka1
|
Napsal: pon 14.03.2011 14:08 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 17.12.2008 Příspěvky: 3954 Bydliště: Bohumileč 15 Obrázky: 0
|
feodorko píše: veka - A jednoplosnik ma viac nabeznych hran?? Ja mam zatial na vsetky len jednu nabeznu hranu a tazsko meriam kolmo na os
...jednoplosnik ma viac nabeznych hran?? ... ano , má dvě. Skutečnou a výpočtovou.
Ja mam zatial na vsetky len jednu nabeznu hranu a tazsko meriam kolmo na os ... toto platí jenom pro křídlo obdélnikového půdorysu.
Pouze pro obdélnikový půdorys platí, že skutečná náběžná hrana křídla se kryje s náběžnou hranou "náhradního" křídla , používaného pro aerodynamický výpočet a tedy i pro určení polohy těžiště vzhledem k reálnemu křídlu .
Pro jakýkoli jiný tvar a šípovitost , je nutné nejdříve určit pozici náhradního křídla vzhledem k reálnému ( má tvar obdélniku, se stejnou plochou a rozpětím jako skutečné křídlo) a hloubku střední aerodynamické tětivy (SAT).
Pak se stanoví pozice těžiště v% SAT , kterou ještě opravíš o vliv mohutnosti Vop ( dle požadovaných vlastností letadla).
Nalezenou výslednou pozici těžiště přeneseš do půdorysu skutečného křídla a máš první nástřel. Ten pak lehce upravíš ( dovažováním), dle reálneho projevu letadla a svých požadavků na jeho pohyb vzduchem.
PS. jen tak na okraj , např při vekých šípovitostech ( záporných , nebo kladných), se někdy těžiště nachází i mimo reálný půdorysný průmět křídla.
veka1
|
|
Nahoru |
|
|
feodorko
|
Napsal: pon 14.03.2011 21:49 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 3.6.2006 Příspěvky: 112 Bydliště: Zeleneč
|
tie tvoje terie sa pouzivaju iba pri vypocte taziska ked nemas ani len sajnu kde tazisko je...
p.s. - ze sa ti to chcelo aj pisat...
|
|
Nahoru |
|
|
veka1
|
Napsal: úte 15.03.2011 5:58 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 17.12.2008 Příspěvky: 3954 Bydliště: Bohumileč 15 Obrázky: 0
|
feodorko píše: tie tvoje terie sa pouzivaju iba pri vypocte taziska ked nemas ani len sajnu kde tazisko je... p.s. - ze sa ti to chcelo aj pisat...
Ano , máš pravdu , první dotaz toho vlákna je důkazem , že dotyčný neměl šajn, kde může být těžiště jeho modelu.
Dověděl se , že cca 90mm... a tím to ze strany poradců skončilo.
Odpověd na druhou část otázky, tj, jak se poloha těžiště určí ,je zatím veřejné tajemsví , ne?
p.s. - ze sa ti to chcelo aj pisat... jo chtělo , protože vidím , že dost lidí v dané problematice tápe. Kdyby ne , tak si každý s přehledem těžiště spočte,nebo graficky určí sám a nebude škrabkat prstíčkem na foru o "těžiště".
Ještě může být , že dotyční jsou neskutečně líní , aby se k takové činnosti přinutili, když už to nedostali od výrobce stavebnice naservírováno na "zlatém podnosu ".
Myslím , že postupy pro určování těžiště, vyosování motorů, seřizování geometrie , výchylek a pod. patří k základní gramotnosti každého leteckého modeláře.
Nebo jsem úpně mimo a tyhle znalosti se již dneska v běžné modelářské praxi nenosí ...
veka1
|
|
Nahoru |
|
|
feodorko
|
Napsal: úte 15.03.2011 8:17 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 3.6.2006 Příspěvky: 112 Bydliště: Zeleneč
|
no ono mas pravdu. ale nastavovanie presneho vyosenia motora nabehu uhlu kridla a taziska je horsie ako alchymia.
Ano pre mna ako hobby rc pilota to v podstate nic nehovori a musel som si tvoj prispevok o tazisku aspon 4 krat precitat aby som ho pochopil
a bez zakladov o nastaveny lietadla si nezalieta asi nikdo.
Ked mam nejaky problem s lietadlom tak idem za skusenym modelarom a on my vzdy poradi a nastavi. Keby si bol kusok odo mna tak chodim asi zatebou.
|
|
Nahoru |
|
|
churavym
|
Napsal: úte 15.03.2011 12:45 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 16.9.2009 Příspěvky: 244
|
Tak koukam, ze jsem rozpoutal neco, co jsem rozhodne nechtel. Omlouvam se, ale nejak jsem nemel cas reagovat...nejake pracovni problemy. Co se tyka me otazky, tak formulace mela byt takova, ze pokud nekdo toto letadlo ma, rad bych vedel jake zvolil teziste, jelikoz ve strohem navodu z ciny tato informace chybela. Samozrejme pokud se nikdo takovy nenasel (jako ze nasel a diky moc za informace, kterych se mi dostalo), prosil jsem o obecnou radu, jak teziste urcit pro zalet nebo odkud se odpichnout. Patrim k zacatecnikum, ktere to bavi a zatim vzdy vse potrebne nasel v plancich, jelikoz zkusenosti zatim chybi...za nekolik let je snad posbiram, takze se ze amaterismum omlouvam, ale nemam na cem stavet, tak to rovnou priznavam.
|
|
Nahoru |
|
|
churavym
|
Napsal: úte 15.03.2011 12:50 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 16.9.2009 Příspěvky: 244
|
to feodorko: prosim te, ta prepazka mezi motorem a akumulatorem je tam kvuli zabraneni stretu aku a motoru, nebo primarne kvuli zpevni, potazmo plni obe funkce? Taky jsem premyslel, ze bych na vrtuli dal nejaky pekny kuzel, ale na druhou stranu, asi by ucpal temer cely otvor, kterym by proudil vzduch, co bude chladit motor a regulator, co si o tom myslis? Ted cekam na serva, ktere zrejme trci nekdu u celniku. Taky jsem objednal jinej motor, jelikoz ten co jsem dal puvodne je do vrtule 10x5(6). regulator mam zatim 45A a cekam marne az naskladni 60A. Nejak se ted ta cina zpomalila, takze je vse beh na dlouhou trat, alespon je cas to vsechno pekne probrat a promyslet.
|
|
Nahoru |
|
|
feodorko
|
Napsal: úte 15.03.2011 18:24 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 3.6.2006 Příspěvky: 112 Bydliště: Zeleneč
|
ten kuzel tam urcite daj, lebo ked ho tam nedas tak ti napor vzduchu vytrhne kabinku s trupu. Ked tam nedas velky kuzel tak tam sprav nejaky kryt alebo musis nejakym sposobom zabranit tomu naporu vzduchu. popripade ti mozem poslat foto ako to mam spravene bez velkeho kuzela.
a ta prepazke zabranuje pripadnemu stretu bateriek s motorom. Je to len 2,5 balza.
Nemaj strach tu sa nic nerozputalo len mozni nieco bolo zle interpretovane alebo pochopene vsetko vramci pomoci a diskusie..
|
|
Nahoru |
|
|
churavym
|
Napsal: čtv 24.03.2011 11:17 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 16.9.2009 Příspěvky: 244
|
ano, uz to mam hotove...teda ne tak uplne:-) chybi jeste vylit epoxidem predni motorove loze a premyslim, ze tam dam jinej motor...kterej mam objednanej. no a vevnitr nemam nijak vyvazane a upravene kabely, prave kvuli tomum, jestli budu menit motor. serva jsou zabudovana a celkove je uz to v kupe...takze mechanicke veci jsou ok. ted tam mam motor turnigy d3632-1500 ale je pro 10x5 vrtuli. Chtel bych dat bud 12x6 nebo 13x4 takze mam na ceste motoro d3639-1100. jo a taky jsem jeste nebyl v hradci, tak nemam koupeny kuzel a dalsi prijimac, davam ted do kupy rodinne auto po zime, tak musim veci z hradce objednat az z pristi vyplaty:-)
kdyz jsem to takhle vazil (drak+ serva+ stavajici motor 3632+ regulator 45A) tak jsem byl na necelych 1200g. takze myslim, ze do 1,5kg se vejdu i s baterkou a vetsim motorem uplne v pohode...uvidime.
tak takhle nejak to vypada:
|
|
Nahoru |
|
|
Vita_1
|
Napsal: pát 08.04.2011 12:57 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 8.2.2007 Příspěvky: 328 Bydliště: Velké Opatovice
|
Tohle ero mam taky uz zkompletovany, ale jeste jsem s ním neletěl. Čekám na počasí. Přepážka i motorové lože mi připadá dostatečné. Nedáváš tam spalovák, který vibruje aby to uklepal. A pokud dojde k havárii je lepší, když povolí přepážka, než roztřískat motor.
Ještě se mi líbí tohle http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=15086
Jinak pro výpočet těžiště používám tenhle program http://www.slunecnice.cz/sw/teziste/
Všechno je v něm krásně rozkreslený a určitě to pochopíš. Jeden obrázek toho řekne víc, než deset stránek textu.
|
|
Nahoru |
|
|
Boro
|
Napsal: sob 16.04.2011 17:54 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 31.12.2010 Příspěvky: 482 Bydliště: SR Obrázky: 4
|
...a patrilo by sa aspon podakovat Vekovi,ze nas naucil nieco o zisteni polohy taziska.
Dik
Boro
|
|
Nahoru |
|
|
churavym
|
Napsal: úte 10.05.2011 7:48 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 16.9.2009 Příspěvky: 244
|
Tak muj dvouplosnik zatim neletel. Porad cachruji s osazenim. Mam tam motor 3639-1100, regulator turnigy 60A, zippy 3s 3000mAh a jako prvni verze byla vrtule APC 13x4E. U tehle vrtule se mi ale zdalo, ze je strasne nizko nad zemi a jelikoz bude litat prevazne na trave, asi by to nebylo to prave orechove. Takze jsem zmensil vrtuli APC 12x6 a dal ctyrclanek (nebo spis objednal, je na ceste...na triclanek to nemelo dostatecny tah). Hmotnost je cca 240g, takze letovka pak uplne vseho bude vychazet necelych 1600g, tak snad to nebude cihla. Akorat me stve, ze mi baterka vychazi hodne vepredu, takze budu muset jeste vymyslet nejake uchyceni v motorovem lozi.
|
|
Nahoru |
|
|
feodorko
|
Napsal: úte 10.05.2011 23:45 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 3.6.2006 Příspěvky: 112 Bydliště: Zeleneč
|
ze ty si necital moje rady ako to postavit
inak ja som dal motor 3542-1000kv a vrtulu 12/6 a tah to ma pre mna az moc dobry
Vita_1- to ze ti pripada ta prepazka dostatecna neznamena ze dostatocna je!!!! ale sak sa musis naucit aj na vlastnich chybach ked ti ju zaletu vytrhne ako mne tak budes rad ze prisanes...
|
|
Nahoru |
|
|
churavym
|
Napsal: stř 25.05.2011 8:24 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 16.9.2009 Příspěvky: 244
|
Rady a tvoje obrazky jsem vsechny procetl a zhledl. Jinak s tim tezistem myslim moc nevymyslim, proste to tak vychazi, ale na tvem obrazku je to podobne (neni co vic presunout dopredu...kontrukteri mozna meli serva na vop a sop udelat vic dopredu nebo nevim co jeste). Udelam nejake vedeni a zarazku pro baterku a bude po problemu. Kuzel uz mam namontovany, v podstate je vse hotove, jen ted cekam na baterku (4 clanek 2200mAh). Snad dorazi tento tyden. Jinak ten tah ne ze by nebyl nejak extra, ale spis jde o to, ze jsem kopito zacatecnik a rad bych mel rezervu...kdyz bude krizovka, tak aby to motor ero vytahl v pripade potreby. Dalsi vec je, ze kdyz bych dal lehci baterku, tak mam zase problem s tezistem, nebot nebude uz kam posunout a musel bych tam zase nacpat nejake zavazi do cumaku, cos se mi moc nechce a radeji dam tezssi baterku. Vcera jsem delal prodluzku na napajeni k regulatoru. Jelikoz mam siroke ruce, tak se mi strasne spatne dostava pod horni kridlo cokoliv montovat v kabine. Proto jsem smutnej i z te baterky, ze bude tak moc vepredu, nebot nevim, jak se tam budu dostavat. Jak dorazi baterka a nejak ji tam upevnim, tak udelam nejake foto.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|