Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 40 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: MT-nastavení gyra
PříspěvekNapsal: úte 11.01.2011 18:11 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 3.4.2007
Příspěvky: 144
Bydliště: České Budějovice
Zdravím,
nedaří se mi nastavit gyro na plastovém MT. Měl jsem osazené gyro HK 401B, ocas při pohledu shora v normal modu driftoval proti směru hodinových ručiček (ocas točí při pohledu zezadu doprava). Viset se dalo, s letem to bylo horší. Dneska jsem vyměnil gyro za GP780 a drift v normal modu zůstal. V HH módu ocas drží, ale pomalu kmitá (na Tx MX12 mám zisk pro oba módy 40% ze 100). Páku serva vrtulky nemám úplně kolmo - prostě jsem nenašel takovou, která by přesně pasovala. Subtrim ani jiné nastavení ale na kanálu směrovky nemám. Smykátko chodí, myslím, volně a nedrhne.
Co mám ještě zkontrolovat ??

Díky, Vašek


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 11.01.2011 18:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 12.9.2009
Příspěvky: 1156
Bydliště: Kadaň/Praha
To ze ocas v normal modu driftuje znamena ze mas spatne nastavenej mechanickej stred vrtulky. U GY780 se normalem nemusis moc zabejvat, funguje rovnou v HH.

Kmitani v HH vypada na prilis vysoky zisk. Pokud to snizenim zisku nejde ostranit tak musis hledat problem jinde.
Napr:
- Vrtulnik vibruje a to ovlivnuje funkci gyra.
- Tahlo ocasu se nekde zadrhava.
- Mas na ocasu pomale servo - zkus na gyru pridat zpozdeni.
- Paku na servu mas az moc nekolmo
- a spousta dalsich, ktery me ale momentalne nenapadaj :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MT-nastavení gyra
PříspěvekNapsal: úte 11.01.2011 18:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2010
Příspěvky: 5680
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)

jsem vyměnil gyro za GP780 a drift v normal modu zůstal.


To znamená že nemáš správně nastavený střih vrtulky kerý při visu je schopen kompenzovat reakční moment. No pokud tam nemáš přímo nějaké mechanické zvěrstva a máš smykátko zcela ve prostřed nic se neděje. v Normal modu gyra se běžně nelétá. Tudíž coby začátečník na normal zapoměň.


V HH módu ocas drží, ale pomalu kmitá (na Tx MX12 mám zisk pro oba módy 40% ze 100). Páku serva vrtulky nemám úplně kolmo - prostě jsem nenašel takovou, která by přesně pasovala


Tady už je to o něco horší. Nevím přesně jak soft RC soupravy sám o sobě zajišťuje oba dva režimy gyra a mezi nima přepíná. Tedy Normal a HL. Nicméně pro 80% RC souprav platí že aby se gyro přeplo do HL modu můsí mýt hodnota zisku více než 50%. Ovšem jak je to přímo u tvoji RC soupravy netuším - neber mne tedy uplně za slovo.

Pak je tu ta věc s tou kolmostí páky serva na táhlo ...... tohle je alfa všeho mecahnického. A ještě jedna věc. Zabezpeč aby páka serva byla co možná nejkratší. Nebo přendej kuličku na páce serva co možná nejblíže ke středu - ale tak abys pořásd smykátkem vykryl celý možný machanický rozsah po hřídelce vrtulky. tím gyru zajistíš nejopzimálnější podmínky. Když se nad tím zamyslíš pochopíš proč tomu tak je.
Platí že čím delší páka tím více problémů s gyroskopem, servem a ocasem vůbec......

PS: neuvedl jsi co máš za servo na ocase....


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 11.01.2011 19:33 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 3.4.2007
Příspěvky: 144
Bydliště: České Budějovice
Servo na ocase je Savox SH-0262MG. Páka na servu je tak 2-3 stupně od kolmice.
Pokud jde o řízení gyra tak si nejsem úplně jistý že postupuju správně. Na MX-12 mám řízení gyra na 5-tém kanále (označeném gear/gyro). Ovládání tohohle kanálu mám přiřazeno na přepínač a zisk gyra nastavuji přes Travel Adjustment tohohle kanálu. Gyro na přepnutí přepínače reaguje (přepíná mód), nejsem si ale jistý řízením zisku. Kanál se dá na každou stranu nastavit na 0-100%. Zkoušel jsem v HH módu postupně nastavovat z 50 až na 80% a v chování gyra jsem nepozoroval žádný rozdíl (čekal jsem zrychlování a zvětšování kmitů a ono nic. Je tady nějaký vlastník tohohle rádia a poradí ?
Díky, Vašek


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 11.01.2011 20:47 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 30.5.2010
Příspěvky: 196
vasku take sem mel problemy s ujizdenim (teda ne s kmitanim) v normalu mam 35procen v HH rezimu 70procent radio mam DX6i a gyro KDS dlouho mi to neslo poradne rozchodit kmitani dela moc velky zisk coz u tebe nehrozi dej tam na HH vic nez 50procent a hlavne co sem ja delal spatne ze sem pri zapinani a nacitani nemel prepinac v poloze HH a take bys po tu dobu nemel hybat vrtasem ani vysilacem pak jestli mas spravne nastaveno na normal servo nebo digital servo A hlavne NASTAVIT LIMITY koncovych poloh soupatka zadni vrtulky !!!!! Todle ja sem opomel a po tom co jsem tohle co ti pisu zkontroloval vsechno slape jak ma gyro drzi jako pes a v norrmalu mi stacilo nastavit neutral vrtulky baj vocko a proste drzi pekne rovne nikam se netoci!!!urcite na to prijdes kdyz sem na to prisel i ja......ale nebo j take sem se ptal!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 11.01.2011 23:12 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 29.12.2008
Příspěvky: 33
Bydliště: Olomouc
Problémy s pomalým kmitáním jsem měl také - ocas pomalu kmital a ovládání vlevo/vpravo bylo takové "gumové". Vyzkoušel jsem kde co (seřízení středu, zisk, vibrace, ...), nakonec pomohlo dát táhlo vrtulky na páce u serva o něco blíže ke středu.

Problém byl prostě v tom, že i sebemenší pohyb serva způsobil velkou změnu na vrtulce, vrtulník se pootočil, gyro zareagovalo, ale pohyb serva byl zase moc na druhou stranu a tak pořád dokola. Teď může servo vrtulku ovládat přesněji a je to v pohodě.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 12.01.2011 6:50 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 8.12.2004
Příspěvky: 432
Bydliště: Chomutov
mikek píše:
Problémy s pomalým kmitáním jsem měl také - ocas pomalu kmital a ovládání vlevo/vpravo bylo takové "gumové". Vyzkoušel jsem kde co (seřízení středu, zisk, vibrace, ...), nakonec pomohlo dát táhlo vrtulky na páce u serva o něco blíže ke středu.

Problém byl prostě v tom, že i sebemenší pohyb serva způsobil velkou změnu na vrtulce, vrtulník se pootočil, gyro zareagovalo, ale pohyb serva byl zase moc na druhou stranu a tak pořád dokola. Teď může servo vrtulku ovládat přesněji a je to v pohodě.


Přesně to samé bylo i u mne.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 12.01.2011 7:31 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 3.4.2007
Příspěvky: 144
Bydliště: České Budějovice
Díky všem za reakce,
začal jsem s pákou serva vrtulky. Nakonec se mi podařilo najít takovou, která je kolmá. Otáčení ocasu v normal módu se zlepšilo ale není to úplně ono. Postupuju správně když toto otáčení kompenzuju posouváním serva a změnou délky táhla? Do trimu kanálu bočení (směrovky) bych sahat asi neměl?
Pokud jde o HH mód tak zkusím posunout kuličku na páce blíž ke středu. Když vezmu roztočenou heli do ruky tak se mi zdá, že nevibruje (nemám ale s čím srovnávat), znovu jsem kontroloval smykátko a to taky nikde nedrhne.
Až se někam posunu dám vědět.
Díky, Vašek


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 12.01.2011 7:39 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2003
Příspěvky: 11187
Bydliště: Břeclav, ČR
mikek píše:
Problémy s pomalým kmitáním jsem měl také - ocas pomalu kmital a ovládání vlevo/vpravo bylo takové "gumové". Vyzkoušel jsem kde co (seřízení středu, zisk, vibrace, ...), nakonec pomohlo dát táhlo vrtulky na páce u serva o něco blíže ke středu.

Problém byl prostě v tom, že i sebemenší pohyb serva způsobil velkou změnu na vrtulce, vrtulník se pootočil, gyro zareagovalo, ale pohyb serva byl zase moc na druhou stranu a tak pořád dokola. Teď může servo vrtulku ovládat přesněji a je to v pohodě.


Ono je to trochu jinak. Pokud dáš dlouhou páku, musíš ubrt na zisku gyra aby výsledek byl optimální. Tím ovšem gyro "omezuješ" v jeho schopnostech. Na druhou stranu krátká páka "zpomaluje" reakci serva a i když se zisk nažene na gyru, tak to taky není to pravé. Chce to holt kompromis.

Pokud je ale kývání ocasu pomalé, bývá to i reglem s nedokonalým governor režimem. Gyro hrábne do vrtulky, zatíží motor, změní se otáčky, vrtulník se pohne, regl to osolí, vrtulka zabere, gyro ubere, otáčky se zvýší ještě víc, ocas přeběhne a tak pořád dokola. Někdy se to děje jen určitých otáčkách. Záleží na reglu a je třeba s ním experimentovat. Obecně řečeno, s výjimkou kontroniků je s governoremem větší či menší problém u všech. Vyzkoušej pohon nakřivkovat nebo změnit točky, jestli se to nějak projeví.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 12.01.2011 7:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2010
Příspěvky: 5680
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
Ono je to i logické ........ pokud se nad tím člověk jen trošku zamyslí tak dlouhou páku nenasadí (nebo lépe řečeno páku s kuličkou nejdále od středu - je to prostě pro gyro zvěrstvo. :D
Bohužel lehkou vinu nese i stvořitel gyra. Že podobné informace nedává i do kuchařek ke gyroskopům. Ale gdyž ono to asi ani moc dobře nejde.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 12.01.2011 8:20 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 3.4.2007
Příspěvky: 144
Bydliště: České Budějovice
zdzd píše:
Pokud je ale kývání ocasu pomalé, bývá to i reglem s nedokonalým governor režimem.

Tohle můj problém nebude, lítám na křivky.

Ještě se vrátím k dotazu ohledne nastavení neutrálu v normal módu. Pokud mi ocas točí na jednu stranu tak tohle odstraňuji posouváním serva po ocasní trubce (nebo změnou délky táhla mezi servem a pákou smykátka)?
Díky, Vašek


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 12.01.2011 8:49 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2010
Příspěvky: 5680
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
vasek píše:
zdzd píše:
Pokud je ale kývání ocasu pomalé, bývá to i reglem s nedokonalým governor režimem.

Tohle můj problém nebude, lítám na křivky.

Ještě se vrátím k dotazu ohledne nastavení neutrálu v normal módu. Pokud mi ocas točí na jednu stranu tak tohle odstraňuji posouváním serva po ocasní trubce (nebo změnou délky táhla mezi servem a pákou smykátka)?
Díky, Vašek


Ano děláš to správně jde o to vystihnout MECHANICKY takový střih vrtulky (uhel náběhu listů) kdy vrtulník je schopen bez tvé korekce viset - aniž by se otáčel po směru reakčního momentu nebo proti. Nebo se tomu pokud možno co nejvíce přiblížit. Někdy to prostě nejde v důsledku nepřesností celé mechaniky vyrovnávacího rotoru. A ten střih prostě netrefíš ani za boha.

Ale dost bylo básniček a plků spíš mne zajiímá k čemu - z užitkového hlediska - ti je dobrý Normal mod.
Akorát se víc nadřeš a seš blíž ráně.
S normalem si hraj až budeš bezpečně létat a budeš si jistý orientací modelu ve vzduchu. Ono v normalu se dějou věci kolikrát - to bys koukal :D

Ať se daří.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 12.01.2011 9:01 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 3.4.2007
Příspěvky: 144
Bydliště: České Budějovice
OPR píše:
Ale dost bylo básniček a plků spíš mne zajiímá k čemu - z užitkového hlediska - ti je dobrý Normal mod.
Akorát se víc nadřeš a seš blíž ráně.
S normalem si hraj až budeš bezpečně létat a budeš si jistý orientací modelu ve vzduchu. Ono v normalu se dějou věci kolikrát - to bys koukal :D


No, prvních 50 letů (teda spíš visů) jsem udělal s gyrem HK410B a tam mi HH mód nějak moc nechodil, spíš mi to šlo v normal módu i s tím, že jsem otáčení ocasu držel kniplem. Teď jsem vyměnil gyro za GP780 a tak mne doladění normal módu zajímá spíš z cvičných důvodů - musí to přece jít :D.

Díky, Vašek


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 12.01.2011 9:08 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.8.2009
Příspěvky: 3250
Bydliště: Prešov, SK
ked ti v normal driftuje do strany velmi pomalicky, je to v pohode, kasli na to a do normal uz neprepinaj.

To gyro co mas, aspon co tu o nom citam, ja tazsie nastavit na mensom vrtulniku ako je aj 450-tka. Nastavuju na nom aj inu velkost heli, ako 450, len teraz neviem ci mensiu alebo vecsiu.

Dlzka paky na serve pri rychlom serve ako mas aj ty, sa mi osvedcila na 450-tke len 7-8mm.

_________________
T8FG - Tarot345PRO BeastX, Protos430 BeastX
http://kennymccormick.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 12.01.2011 9:11 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2003
Příspěvky: 11187
Bydliště: Břeclav, ČR
vasek píše:
Teď jsem vyměnil gyro za GP780 a tak mne doladění normal módu zajímá spíš z cvičných důvodů - musí to přece jít :D.
Díky, Vašek


Žádné cvičné důvody, to musí jít, protože je to zapotřebí. Jinak bude gyro blbnout i v HL režimu.

Je to malá helina, popadni ji zespoda, podrž nad hlavou a roztoč. Kolektiv dej tak, aby "ztratila váhu", tedy prakticky visela. Ucítíš všechno, kam se kloní. klopí, stáčí. Došteluj to táhly a budeš doma.

Bacha na oči, skalp, lustr, záclony, kytky, poletující igeliťáky a jiný bordel. Nicméně není se čeho bát, s touto velikostí helin je to standardní postup.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 40 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz